Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: op de camping met je hond.  (gelezen 7638 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel.s

  • Gast
op de camping met je hond.
« Gepost op: mei 08, 2010, 07:52:51 pm »

wij gaan camperen met de hond, een lang weekend is 1 ding.

maar 2 weken is andere koek ,wie heeft er ervaring mee.

laat jullie ervaringen maar horen, of goede ideeën , wie weet hebben we er wat aan. :)

het betreft een drukke herder, en een chihuahua  :)
Gelogd

naat

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #1 Gepost op: mei 08, 2010, 08:13:40 pm »

Wij ook. Ben heel benieuwd naar de reacties.
Afgelopen week hebben we 'm gewoon binnen gehouden en als het mooi weer was de lange lijn aan de trekhaak van de auto gebonden.
Dat ging prima. Maar dat waren maar een paar dagen.
Las ook al ergens iets over schapengaas, maar dat zal bij ons lievertje (een flinke hond) misschien niet veel effect hebben en ik zie mezelf nog niet zo achter gaas zitten. Kortom: ik lees graag even mee met de reacties.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #2 Gepost op: mei 08, 2010, 08:23:34 pm »

oja, als er iemand goede hondvriendelijke campings weet in het buitenland, dan hoor ik die ook graag.


Afgelopen week hebben we 'm gewoon binnen gehouden en als het mooi weer was de lange lijn aan de trekhaak van de auto gebonden.
Dat ging prima. Maar dat waren maar een paar dagen.
Las ook al ergens iets over schapengaas, maar dat zal bij ons lievertje (een flinke hond) misschien niet veel effect hebben en ik zie mezelf nog niet zo achter gaas zitten.

dat gaas lijkt mij ook alleen handig met een grote slome st bernard ,die ligt toch alleen voor apengapen in het gras.

Gelogd

tvhouwel

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #3 Gepost op: mei 08, 2010, 10:08:16 pm »

Wij kamperen al 30 jaar en zijn altijd met een of twee honden geweest.
Eerlijk gezegd nooit problemen mee gehad. Op 1 of andere manier hebben wij altijd heel erg gehoorzame honden. We gaan altijd met ze op cursus natuurlijk en ook daarna trainen we nog wat zodat het prettige honden zijn voor ons.
Dat houd in op de camping, dat we ze tijdens het opzetten, even vast zetten in de schaduw of zo. Daarna laat ik ze los en laat ze merken dat ze bij de tent of  caravan moeten blijven. De eerste dag gaat het soms nog een enkele keer fout, maar daarna zijn ze er prima aan gewend. Ze blijven binnen een meter of 4. Ook als er mensen voorbijlopen, die kijken natuurlijk of soms zelfs roepen, het enige wat ze doen is kwispelen en ons aankijken of ze ernaartoe mogen.
Wij lopen gewoon weg als we willen, ze kijken natuurlijk wel, maar als wij niets zeggen dan blijven ze mooi waar ze zijn.
Zelfs zo erg dat ik enkele jaren geleden tijdens het ontbijt mezelf opeens afvroeg waar de hond was  :X, bleek dat die nog bij de broodkraam onder een boom lag waar we net brood gehaald hadden. Hij lag daar gewoon los en ik was vergeten om te roepen dat hij weer me mocht. Er zaten wel wat kinderen met hem te spelen.
Ik snap ook wel dat lang niet alle honden zo kunnen zijn op een camping en dan zou ik gewoon voor de tent een lijn strak op de grond spannen, van een meter of 4 waar je een musketonhaak aan kunt klikken. Zo hebben ze toch lekker bewegingsvrijheid en liggen ze toch vast. Dat deden we vaak met de hond van mijn broer.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2010, 12:40:05 pm »

hebben we zo weinig honden hier. :#
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2010, 12:45:09 pm »

hebben we zo weinig honden hier. :#

Ik wil wel tegen je blaffen hoor >:(
Gelogd

irene1979

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2010, 01:02:02 pm »

Wij hebben twee honden, Shih tzu en Bouvier. Wij leggen ze buiten vast aan een hondenpen lange lijn er aan en waterbak erbij en slapen maar, want niet iedereen houd van honden , desnoods met een parasol boven hun hoofdjes ( als er geen andere schaduwplek is). Gaat altijd goed en zijn we niemand tot last. in de tent laten we ze altijd los lopen. ondanks ze niet agressief zijn wil ik niemand tot last zijn. en willen ook het risico niet lopen dat ze gaan dwalen , ondanks als ik ze los zou laten liggen ,niet weg zouden lopen (hebben beide VZH africhtingscertificaten ) maar je weet het nooit het blijven dieren.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2010, 01:17:35 pm »

onze herder heeft een diploma van de cursus,maar of hij daar nou zo braaf van wordt  :#

hij blijft jong en wilt natuurlijk van alles om hem heen :K het fijne weten, dus :K hij heeft :K geen :K rust  :K in de kont. :K :K :K :K :K :K
Gelogd

fish

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #8 Gepost op: mei 09, 2010, 01:25:49 pm »

Is het dan niet slim om je hond bij iemand te laten logeren? Het is voor de camping gasten niet erg leuk als je hond s,nachts of s,morgens vroeg gaat blaffen als er iemand langs de tent loopt. We hebben dat een aantal malen meegemaakt op campings. Op ??n camping zijn we zelfs eerder verrokken omdat iemand zijn hond de hele camping aan het wakker blaffen was.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #9 Gepost op: mei 09, 2010, 01:28:50 pm »

Is het dan niet slim om je hond bij iemand te laten logeren? Het is voor de camping gasten niet erg leuk als je hond s,nachts of s,morgens vroeg gaat blaffen als er iemand langs de tent loopt. We hebben dat aantal malen meegemaakt op campings. Op ??n camping zijn we zelfs eerder verrokken omdat iemand zijn hond de hele camping aan het wakker blaffen was.
Tja kinderen maken ook geluid (regelmatig slapeloze nachten gehad van een huilbaby en onze hond toen gaf geen kik, zou voor mij reden zijn om eerder te vertrekken)  en wat dacht je van jongeren........................................... :#

En dat onze herder nog wat druk is wil niet zeggen dat ie alles bij elkaar blaft, dat doet ie thuis ook niet. :K
En 2 honden gaan al logeren  :J
Gelogd

fish

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #10 Gepost op: mei 09, 2010, 01:37:46 pm »

Hier wat info
Gelogd

fish

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #11 Gepost op: mei 09, 2010, 01:40:51 pm »

Nog meer info
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2010, 11:21:15 am »

zijn er nog ervaringen van mensen met de hond op de camping?
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #13 Gepost op: augustus 03, 2010, 06:10:58 am »

Wij hebben de hond altijd mee, de hond beschouwd vrijwel binnen een dag de klapkar als zijn nieuwe huis en gaat gewoon in zijn mand liggen in de voortent als wij er niet zijn.
De hond ligt niet aangelijnd en kan eventueel dus weg onder het doek door, maar heeft dit nog nooit gedaan.

Kortom prima te doen ... ervaring met hond opgedaan 2 weken Frankrijk, 2 weken Spanje en 9 weken Belgie en Nederland.
Gelogd

narnia

  • Gast
Re:op de camping met je hond.
« Reactie #14 Gepost op: augustus 03, 2010, 03:03:32 pm »

onze hond is ook meegeweest..
en er waren er meerdere op de camping...
gewoon aanlijnen en bij de camper had ik een pin in de grond gemept en de leiband eraan..

dit heb ik van iemand van de c5club..

Citaat
Voor vertrek nog even schrikdraad gekocht en houten strandharingen om de plaats mee af te zetten en dat ging prima.
Na 4 keer een schok gehad te hebben durfde hij een week niet in de buurt van het draadje te komen.
In totaal hebben we 2 dagen stroom op het draad gehad en meneer wist toen zijn plaats.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal