Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: tolwegen frankrijk  (gelezen 1736 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

biccie

  • Gast
tolwegen frankrijk
« Gepost op: augustus 08, 2010, 08:59:44 pm »

beste medeklappers,

waarschijnlijk weer een vraag die al eerder gesteld is, maar kan het niet vinden...
hoe gaat het in frankrijk met de tolwegen?
kan ik met de vw ook gewoon door de poortjes waar ik normaal met alleen de auto door ga? of moeten we via een speciaal poortje?
en betaal je gewoon tarief of extra voor de aanhanger? het ging toch op hoogte?? betaal je meer als je je fietsen rechtop op je vouwwagen hebt staan??
kan in de anwb gids ook niet duidelijk vinden hoe dit werkt, dus vraag ik het aan jullie, de ervaringsdeskundigen!!!

grtz, bianca
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:tolwegen frankrijk
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2010, 09:38:35 pm »

Je kan gewoon bij elk poortje door rijden, ook met fietsen op de kar dat doen wij ook.  Wij betalen met creditcart, bij onbemande poort gaat goed. Je steekt je kaartje er in net als bij de parkeergarage. Je kunt met je creditcart betalen net als met je chipknip,dus de chip naarvoren dit gaat erg goed, we doen dit al jaren.
Wij gaan vrijdagnacht weer naar Frankrijk.
Goede reis en prettige vakantie
Henk
Gelogd

biccie

  • Gast
Re:tolwegen frankrijk
« Reactie #2 Gepost op: augustus 08, 2010, 09:44:04 pm »

dank je wel henk, jij ook veel plezier!!!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:tolwegen frankrijk
« Reactie #3 Gepost op: augustus 09, 2010, 07:15:05 am »

Het standaardtarief is van toepassing tot 2 m hoog. Hierbij hoeven fietsen en andere afneembare uitstekende delen niet te worden meegerekend. Let wel op: als je te hoog bent, kan je niet altijd door het onbemande poortje.

Tip: betaal met Creditcard, daar zijn meestal weinig tot geen wachtenden voor u. Of rijdt over Calais... daar zijn sowieso weinig medeweggebruikers.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

biccie

  • Gast
Re:tolwegen frankrijk
« Reactie #4 Gepost op: augustus 09, 2010, 08:42:26 am »

thnx, ik denk dat we de fiets van mijn dochter meenemen, maar die is nog niet zo groot.
we hebben idd goede ervaring met de credit card... je kan snel doorrijden..
ik ben nu gerust gesteld door jullie ;)
ik hoef me geen zorgen te maken dat de slagboom al naar beneden komt, voor we er door zijn :H
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal