Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??  (gelezen 3221 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #15 Gepost op: augustus 05, 2019, 11:57:54 pm »

En tempo 100 is alleen voor Duitsland (van de week hoorde ik iemand die dacht dat het ook voor Nederland was)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #16 Gepost op: augustus 05, 2019, 11:58:51 pm »

Er kan een luifel direct aan de wagen evt mbv een adapter. Afhankelijk van het bouwjaar.



Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Thnx voor de aanvulling  :J
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #17 Gepost op: augustus 06, 2019, 09:16:55 am »

Bij de Raclet safari kan de luifel aan de wagenbak dat scheelt in opzettijd. Weet alleen niet of dat bij de oudere modellen ook kan. Bedden zijn daar idd 1.60 maar dat is een kussen wat je aan het matras ritst als je de klepbankjes niet gebruikt in de nacht. Tempo 100 moet de vouwwagen vering hebben, nieuwe banden (6 jaar oud maximaal) en geremd zijn. En de keuring met sticker moet dan ook gedaan worden als je dat niet hebt weet ik niet of die extra kosten het dat waard zijn en je je budget op een andere manier kan gebruiken.....
Gelogd

HJM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #18 Gepost op: augustus 06, 2019, 04:26:03 pm »

Ik zie dat van Cabanon de Chamonix bedden van 168cm breed heeft. Wellicht heeft Jamet ook een model met brede bedden.
Voor zover mij bekend maken enkel Cabanon en Jamet nog van die klassieke klappers met links en rechts van de wagenbak een bed en in het midden een ruimte (al dan niet met bankjes).
Volgens mij heeft mijn Camp-let slechts 140cm. Daarmee kan je dus elke Camp-let iig van je lijstje afstrepen.

Ik zie dat de Jamet Louisianna Outdoor bredere bedden heeft. Zo ook de Raclet Safari
Gelogd

HJM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #19 Gepost op: augustus 06, 2019, 04:44:51 pm »

De Raclet Safari heeft bedden van 1.60, of de luifel direct aan de wagenbak kan weet ik niet

Inmiddels ontdekt, ik ga me eens wat meer in dit type verdiepen!
Gelogd

HJM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #20 Gepost op: augustus 06, 2019, 04:46:10 pm »

Dat weet ik niet. Maar Youtube kan je daar geweldig bij helpen heb ik ervaren. Van elk merk en model zijn wel opzetfilmpjes te vinden. Hou er wel rekening mee dat het dan vaak mensen zijn die wat geoefend zijn en dat ze dingetjes overslaan of al gedaan hebben (zoals waterpas zetten of pootjes uitdraaien of slechts een paar haringen inslaan)

Ik ga zoeken, dank voor je info!
Gelogd

HJM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #21 Gepost op: augustus 06, 2019, 04:48:27 pm »

Gezien het strikte budget zou ik beginnen met je kinderen te overtuigen dat ze prima in de vouwwagen kunnen slapen. Anders zit je daar met je enorme vouwwagen en moet je ook nog tentjes aanschaffen (en tzt opzetten). Ik heb zelf overigens op mijn 19e nog in een ondertentje geslapen, toen was ik ook al bijna twee meter.

Verder ben ik bang dat je met 2000 euro en zulke eisen aan de ruimte uit gaat komen bij een tweede- of derdehandsje. Ik weet ook niet wanneer er voor het eerst vouwwagens met zulke brede bedden werden gemaakt, misschien is dat zelfs te recent om zo'n occasion te kunnen vinden.

Als ik dan toch al een beetje de Spaßbremser ben: een dakkoffer op de VW is waarschijnlijk niet verstandig. Je kunt er beter een op de auto zetten. Qua rijgedrag (en dus veiligheid) is het beter zo veel mogelijk gewicht in de auto te stoppen en niet op de VW. Je kan overigens bij veel vouwwagens al een hoop lichte maar grote dingen kwijt onder het dekzeil. Als het niet past in de vouwwagen, is het waarschijnlijk ook te zwaar. (Binnen de vouwwagen moet je het gewicht dan ook zoveel mogelijk vooraan leggen, als het zwaartepunt van de vouwwagen te ver naar achter ligt, wordt deze ook onstabiel.)

Voor de 100-sticker hoef je volgens mij niet zo veel te doen. De belangrijkste eis is geloof ik dat de banden niet te oud zijn.

Dank voor je info!
Gelogd

michelf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 42
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #22 Gepost op: augustus 06, 2019, 10:56:37 pm »

En dat de load index klopt en je schokdempers hebt, toch?
Gelogd

HJM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #23 Gepost op: augustus 07, 2019, 09:05:15 am »

En dat de load index klopt en je schokdempers hebt, toch?

De optie Tempo is een aardige bijkomstigheid heb ik inmiddels geleerd, niet noodzakelijk.

Ik krijg het idee dat de Jamet Louisiana outdoor of de Raclet Safari GL behoorlijk aan hetgeen wij zoeken tegemoet komen. Nu nog ontdekken welke van de 2 het 'snelste' opzetten.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #24 Gepost op: augustus 07, 2019, 09:13:09 am »

Het zelfde als de safari maar met een kleinere voortent is de Raclet Vilenova. Het kan interessant zijn als je niet zo'n grote voortent nodig hebt, omdat het ook een stuk sneller is opgebouwd en je eventueel de voortent kan aangeritst laten wanneer hij opgevouwen word.


Ik weet niet waar je woont, het nadeel kan zijn dat deze enkel en alleen in België kan bezichtigen en kopen bij Camping Zorro (Kampenhout)


De Safari is een heel stuk ruimer maar ook wel iets meer werk om op te bouwen van de voortent. Vooral als je alle haringen wenst te slagen. Wij hebben deze extra ruimte wel nodig en daarom voor de Safari gekozen en zijn daar tevreden over. Maar als snel opbouwen een belangrijker criteria is, interesseert de Villenova je vermoedelijk meer.
Gelogd

HJM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #25 Gepost op: augustus 07, 2019, 09:22:21 am »

Het zelfde als de safari maar met een kleinere voortent is de Raclet Vilenova. Het kan interessant zijn als je niet zo'n grote voortent nodig hebt, omdat het ook een stuk sneller is opgebouwd en je eventueel de voortent kan aangeritst laten wanneer hij opgevouwen word.


Ik weet niet waar je woont, het nadeel kan zijn dat deze enkel en alleen in België kan bezichtigen en kopen bij Camping Zorro (Kampenhout)


De Safari is een heel stuk ruimer maar ook wel iets meer werk om op te bouwen van de voortent. Vooral als je alle haringen wenst te slagen. Wij hebben deze extra ruimte wel nodig en daarom voor de Safari gekozen en zijn daar tevreden over. Maar als snel opbouwen een belangrijker criteria is, interesseert de Villenova je vermoedelijk meer.

Dank voor de info!
We zijn met 2 volwassenen en 3 kids dus ruimte is wel fijn, zeker wanneer het weer een keer wat minder is.
Dus de Safari is dan wellicht wat fijner. U heeft er een, hoe is het met de bedden? Deze zijn 1.65? Ik begrijp inmiddels dat een deel van het bed de bank aan de zijkant is? Gebruiken jullie een topper? En zo ja hoe breed?

Zou het graag willen weten!
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #26 Gepost op: augustus 07, 2019, 09:32:46 am »

De lattenbodem en het eigenlijke bed is 1 meter 40. Je kan daar nog kussens aanritsen die dan op de bank komen te liggen en zo kan je tot 1.65 meter gaan. Echter dat slaapt wat minder comforttabel, in de praktijk blijf je op de lattenbodem liggen en het kussen gebruiken we wel maar om nog wat spullen op te liggen of soms ook wat meer ruimte te hebben. Als we één nacht ergens blijven en enkel het slaapgedeelte opzetten, ritsen we meestal die kussens niet aan.


Ik slaap zo wie zo al beter in een tent dan binnenshuis dus geen probleem met slapen en de lattenbodem is niet slecht. De matras zelf is gewoon een mousse en dus niet voor iedereen de beste oplossing. Wij gebruiken geen topper. Als de mousse niet goed genoeg is zou ik eerder kiezen voor deze te vervangen door een betere matras van dezelfde grote die in de zelfde hoes past dan een topper. Een topper heeft al behoorlijk wat dikte en past dan bij het inklappen niet zo goed meer tussen de bedden. Die moet je er dan afhalen en nadat je ingeklapt hebt, er op leggen onder het dekzeil. Dat is weer een pak extra werk. Daarom dat ik eerder zou kiezen voor de mousse te vervangen door een beter exemplaar. Ik zou eerst eens proberen met de gewone mousse, ligt dat comfortabel genoeg, moet je niet verder zoeken, in het andere geval kan je nog voor de andere oplossing gaan.



Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.749
Re: Al veel gevraagd, maar nog een keer, welke vouwwagen??
« Reactie #27 Gepost op: augustus 07, 2019, 10:21:26 am »

Het verhaal van de topper moet ik tegenspreken. Wij hadden in onze Safari een te stevig matras (krijgertje) liggen en daarop een topper van 1.40m. en 5 cm dik. Deze klapte we mee in samen met het dekbed en de slaapzakken van de kinderen. Ging prima.


Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal