Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Camp-Let kantelen  (gelezen 3542 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

womi

  • Gast
Camp-Let kantelen
« Gepost op: oktober 07, 2017, 04:51:25 pm »

Hallo,

Wij hebben een nieuwe Camp-Let. Deze willen wij kantelen. Hiervoor hebben wij de kantelbeugel van Camp-Let gekocht.
Het wiel moet verwijderd worden en de kantelbeugel komt op de as van de wagen.

In de instructievideo is het zo simpel. Echter krijgen wij het kantelen niet voor elkaar. De wagen gaat al scheef en komt met de disselbak op de grond. Dit proberen wij tegen te houden. Eigenlijk is er geen steunpunt waarop de wagen kantelt. Zodra de wagen iets kantelt, komt het kleine wieltje van de kantelbeugel op de grond. En die begint te rollen. Dit is niet een ideale constructie.

Wie heeft ervaring met deze kantelbeugel van Camp-Let? Hoe moet het wel?

We willen een betere kantelconstructie. Het liefst bevestigt aan de wielbouten en twee steunpunten tijdens het kantelen.
Heeft iemand zoiets zelf gemaakt en wil ons helpen met foto's oid?
Moet passen op de Camp-Let Classic 2017 (13" wielen).


Gelogd

HarryMJ

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Camp-let
Re: Camp-Let kantelen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2017, 07:50:42 pm »

Hoi,

Ik heb geen ervaring met het nieuwe model Camplet (wij krijgen volgende week onze nieuwe wagen  :> ). Maar ook het oude model, met 10" wielen, laat zich niet " zomaar" kantelen. Ik heb een constructie gemaakt om hem met een elektrische takel, op te hijsen, maar zelfs dan een hele toer!
Ik ga dit dan ook met onze nieuwe wagen niet meer doen!
In de verschillende filmpjes hier over, denk ik dat het hier een "lege" wagen betreft, wat het kantelen eenvoudiger maakt!

groet,
Harry
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Camp-Let kantelen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 11, 2017, 08:44:42 pm »

Ik heb een paar keer geholpen met kantelen van een camplet en erij zette dan de wagen op zn kant bij de stoeprand om wegrijden te voorkomen.
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Camp-Let kantelen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 11, 2017, 10:15:06 pm »

Een keer heb ik mijn Royal gekanteld. Op beide hoeken heb ik schuimrubber geplakt. Ook voor het verrijden is dat beter. Hij kantelt eerst over zijn neuswiel en dan over een hoek van het deksel. We hebben dat met twee personen gedaan. Ik vond het een hele toer om te doen. Terug kantelen ging wat makkelijker

Groeten Henk
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Camp-Let kantelen
« Reactie #4 Gepost op: oktober 12, 2017, 07:26:15 am »

Kantelen van een camplet is echt niet zo makkelijk als de filmpjes willen doen geloven. Ik gebruik twee kantelbeugels, aan beide kanten een en onder de neus heb ik aan de zijkant een plaat met twee rolpotten er in. We kantelen met een handtakel aan de muur die ik er al ooit gemonteerd heb om onze aanhanger op de zijkant te kunnen zetten. De takel gaat over de camplet aan de ene kantelbeugel en hij trekt hem op de andere en op de kogelpotplaat onder de neus. Zonder die plaat zou hij inderdaad op het polyester komen te staan. Helaas werkt photobucket niet meer...
Gelogd

linda75

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 799
  • Merk Vouwwagen: aart kok livingstone
Re: Camp-Let kantelen
« Reactie #5 Gepost op: oktober 12, 2017, 11:46:08 am »

wij gebruikten ook altijd een takel om onze vw op zijn kant te krijgen maar ik vond uiteindelijk de ruimte wat je ermee won echt weinig. Daarom staat hij nu gewoon op zijn pootjes in de garage. bovenop de vw liggen dan de stoelkussens voor de winter opgeslagen ed. is de ruimte die je met een gekantelde complet wint echt zoveel??
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Camp-Let kantelen
« Reactie #6 Gepost op: oktober 12, 2017, 01:51:24 pm »

Bij ons wel. Zowel de aanhanger als de camplet staan op hun zij. Kost samen iets minder vloeroppervlakte dan alleen de aanhanger op de wielen.
Gelogd

gemu

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Camp-Let kantelen
« Reactie #7 Gepost op: maart 25, 2023, 06:42:04 pm »

Wij hebben Classic North uit 2019 en zoeken kantelbeugels. Nu zie ik twee types. een die je aan de wielmoeren vastmaakt en het andere type maak je vast aan de as. Welke past om een Camplet uit 2018 (13 inch wielen)?

en als ze allebei passen welke is dan beter/fijner?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal