Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Help, bedpoten uit zijn verband  (gelezen 12234 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvonne01

  • Gast
Help, bedpoten uit zijn verband
« Gepost op: juni 11, 2013, 11:10:26 pm »

Met onze mercury hebben we nu ( na zeg 2 weken gebruik) verbogen bedpoten opgelopen en uitgebogen steunthes waarmee ze aan de lattenbodem zijn bevestigd:?
De poten zijn zo ver naar buiten geschoten dat de poten bijna tegen de slikrand aanstonden ( we hoorde/voelde  'snachts wel wat maar half slaapdronken denk je niet aan zoiets.De wagen is dus nog splinternieuw dus zou niet moeten mogen denken wij.

Nu is onze vraag leggen jullie iets onder de pootjes van het bed of zetten jullie deze zo op de grond.
Het is alleen het bed waar wij opleggen , mijn man ligt aan de buitenkant op het bed en wel altijd heel erg op de rand maar toch, hoe kan dit???

Het weekend gaat de wagen terug naar Pauw en gaan ze ons probleem bekijken.
Zal het een maandagochtend modelletje zijn.....
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2013, 11:24:21 pm door Yvonne01 »
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #1 Gepost op: juni 11, 2013, 11:22:48 pm »

In een topic over bedpootjes schreef ik dat wij niets onder de pootjes doen. Een geen problemen ervaren.

Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

rockhound

  • Gast
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #2 Gepost op: juni 11, 2013, 11:47:32 pm »

altijd iets onde de pootjes leggen dit is steviger en zorgt voor een stabiele ondergrond.
zoals ik uit jullie verhaal hoor hebben jullie niks gebruikt de grond kan op sommige plaatsen zacht zijn en op andere weer hard daardoor heb je nooit een stabiele ondergrond en daardoor zullen waarschijnlijk jullie pootjes dus ook krom zijn maar als hij nieuw is denk ik niet dat ze moeilijk zullen doen over een paar pootjes bij de dealer  :)
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2013, 07:01:22 am »

M.i. Is het beter om niets onder de pootjes te leggen, mist de grond niet te zacht is. Wel let je er zorg voor dragen dat de poot exact haaks naar beneden staat en NIET schuin weg loopt.
Als je iets onder je pootje gaat leggen moet het in ieder geval goed antislp zijn anders kan dat er ook weer onderuit schieten en wordt de zaak alleen maar instabieler.
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #4 Gepost op: juni 12, 2013, 07:46:12 am »

Niets onder de pootjes? In zachte grond zak je dan zeker weg bij >100 kilo op twee kleine vlakjes. Bij onze Cabanon waren deze 'dopjes' niet breder dan een centimeter of 4 a 5. er zat wel een uitsteeksel/puntje onder die wegschieten voorkwam.

Wij hadden 4 plankjes bij ons waar we een gat in hebben geboord. Hier viel het uitsteeksel in zodat wegschieten niet mogelijk was.

De poten plaatsten wij altijd recht onder de wagen en niet een beetje naar buiten.. Ik vond ze daar veel te iel voor. Bij een kracht recht naar beneden kunnen ze altijd het maximale dragen.
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #5 Gepost op: juni 12, 2013, 08:12:06 am »


De poten plaatsten wij altijd recht onder de wagen en niet een beetje naar buiten.. Ik vond ze daar veel te iel voor. Bij een kracht recht naar beneden kunnen ze altijd het maximale dragen.

Recht eronder? Als je ze iets verder naar buiten zet dan zet je ze juist 'vast'  in de steun.... ben bang dat ze andersjuist weer naar binnen kunnen schieten
Wij haddden er juist  plankjes onder maar twijfel dus of dit wel zo'n goed idee was.......
Gelogd

Kien

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 406
  • Merk Vouwwagen: Malawi 2.0
  • lekker water is nog geen bier....
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #6 Gepost op: juni 12, 2013, 08:15:47 am »

Tot nu toe altijd plankjes gebruikt, recht er onder...
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.356
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #7 Gepost op: juni 12, 2013, 08:24:19 am »

Recht eronder? Als je ze iets verder naar buiten zet dan zet je ze juist 'vast'  in de steun.... ben bang dat ze andersjuist weer naar binnen kunnen schieten
Wij haddden er juist  plankjes onder maar twijfel dus of dit wel zo'n goed idee was.......

De poten kunnen niet naar binnen schieten als je er plankjes onder legt waar de pootjes in vast zitten. Nogmaals de punt van de poot zat in het geboorde gat van het plankje.

De buisjes onder het bed waren bij onze Mercury dun. De poten schuin zetten zorgt ervoor dat de kracht niet enkel recht op de buis komt waardoor deze kan gaan doorbuigen of er te veel kracht komt op de montagepunten aan de bedbodem. Bij schuin zetten krijgen de poten bovendien de neiging te gaan verschuiven...
Gelogd

berkevelda

  • Gast
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #8 Gepost op: juni 12, 2013, 08:25:38 am »

Ook wij altijd plankjes gebruikt. Zaten bij de vouwwagen geleverd. Poten stonden aan de ene kant recht en aan de andere kant schuin. Nooit problemen gehad.
Gelogd

primera

  • Gast
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #9 Gepost op: juni 12, 2013, 08:37:47 am »

wij gebruiken plankjes en ik steek er ook een haring in.
Plankje en bedpoten schieten dan niet meer weg
Gelogd

bosi

  • Gast
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #10 Gepost op: juni 12, 2013, 09:20:07 am »

Wij hebben van die gele schotels onder de bedpoten staan, ik heb in elk in de buitenring een 8 mm gat geboord, zodat ik de schotel kan vastzetten met een haring. Dan kan de poot en de schotel niet meer weg glijden/schieten.
De platen kosten niet veel, ik heb ze ook voor onder de uitdraaipoten van de wagentent.
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #11 Gepost op: juni 12, 2013, 09:23:34 am »

Niets onder de pootjes? In zachte grond zak je dan zeker weg bij >100 kilo op twee kleine vlakjes.
Nee hoor, echt niet. En we hebben ondertussen toch heel wat verschillende ondergronden gehad, ook van het type moeras. Het zijn trouwens drie poten per bed, maar ik ben degene met het grote gewicht en degene die aan de buitenkant ligt.

Verstuurd van mijn Nexus 4
Gelogd

Yvonne01

  • Gast
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #12 Gepost op: juni 12, 2013, 09:28:46 am »

Daar ga ik ook naar zoeken,even kijken wie die verkoopt bedankt voor de foto!
Moeten maar eens kijken of we de poten dan dus ook maar niet meer tot het einde moeten uitklappen, dachten echt dat het daarvoor gemaakt was

« Laatst bewerkt op: juni 12, 2013, 09:33:39 am door Yvonne01 »
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #13 Gepost op: juni 12, 2013, 09:33:39 am »

Recht eronder? Als je ze iets verder naar buiten zet dan zet je ze juist 'vast'  in de steun.... ben bang dat ze andersjuist weer naar binnen kunnen schieten
Wij haddden er juist  plankjes onder maar twijfel dus of dit wel zo'n goed idee was.......
Volgens mij moeten ze echt niet recht staan, maar inderdaad iets 'doorgeschoten'. Recht neerzetten is riskanter met terug klappen, een de constructie is duidelijk er niet voor gemaakt.


Verstuurd van mijn Nexus 4

Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Help, bedpoten uit zijn verband
« Reactie #14 Gepost op: juni 12, 2013, 10:39:00 am »

Wij hebben net als Qwaqa nog nooit iets onder de pootjes gelegd, ook nog nooit problemen gehad met wegzakken oid. De pootjes moet je zover uitzetten als kan dat betekent dus dat ze iets naar buiten schuin wegstaan, dit is ons ook bij de Wit zo verteld.

Overigens lag er tot voor kort bij ons ook wel bijna 200 kg op de plank, inmiddels is dat gelukkig een stuk minder... :#

Gelogd
Every day is a gift, not a given right....
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal