Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Malawi 2.0 grondzeil  (gelezen 2064 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cabanon Malawi 2.0 grondzeil
« Reactie #15 Gepost op: juli 03, 2023, 01:59:08 pm »

Als je het klittenband laat zitten en het zeil opbouwt moet je het ergens laten, als je het dan op het bed legt kan je het bed niet openen, leg je het onder het bed dan wel.
Dat begrijp ik. maar mijn vraag was gericht op snel in en uitklappen en het kuipzeil aan de tent laten zitten.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cabanon Malawi 2.0 grondzeil
« Reactie #16 Gepost op: juli 03, 2023, 02:01:48 pm »

Inderdaad had ik het klittenband bij de wagenbak los, dan kan het bed gewoon omhoog.

Ik had de zijkanten los, simpelweg omdat je dan de zijkanten & het zeil dan vlak kunt opvouwen / neerleggen. Waardoor het geheel vlak ligt, en het in en uitklappen het gemakkelijkste en snelste gaat.

Dit is / was niet de officiële methode, maar komt sterk overeen met de methode de Frankie ook bij zijn AK gebruikt(e) en hier op het forum ook heeft beschreven.

Ik heb nu een Campwerk, waarbij de kuipzeil helemaal vast zit. Kan met die ervaring erbij zeggen dat met de ritsen los het  makkelijker en sneller was.
Bij onze Cocoon jaren geleden bleef ook alles ingeritst en was het opvouwen een kunstje om het netjes te houden. Maar prima te doen. Na een paar keer ging dat prima.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Cabanon Malawi 2.0 grondzeil
« Reactie #17 Gepost op: juli 03, 2023, 03:16:44 pm »

Inderdaad had ik het klittenband bij de wagenbak los, dan kan het bed gewoon omhoog.

Ik had de zijkanten los, simpelweg omdat je dan de zijkanten & het zeil dan vlak kunt opvouwen / neerleggen. Waardoor het geheel vlak ligt, en het in en uitklappen het gemakkelijkste en snelste gaat.

Dit is / was niet de officiële methode, maar komt sterk overeen met de methode de Frankie ook bij zijn AK gebruikt(e) en hier op het forum ook heeft beschreven.

Ik heb nu een Campwerk, waarbij de kuipzeil helemaal vast zit. Kan met die ervaring erbij zeggen dat met de ritsen los het  makkelijker en sneller was.

Hoe deed je dat dan? Wat wij nu doen is alle spanning van het doek, dan doek aan de lange kanten op het dak gooien en vervolgens de achterkant daar weer overheen trekken. Dan krijg je met wat netjes werken twee driehoeken die met de punt naar beneden van het dak afhangen. Dan gaat 1 van ons aan de 'buitenkant' van het bed staan en laten we langzaam alles op het bed vallen waarbij we de stof tussen de horizontale liggers leggen. Tot slot de poten uit elkaar halen en daar een tennisbal op doen tegen beschadigen van het doek.
Wij hebben de wagen als tweede eigenaar dus geen idee wat de officieel uitgelegde methode is, maar dit werkt en het komt zo ook mooi vlak op de wagen. Wat dan weer mooi uitkomt omdat er in ons geval nog stoelen, een tafel en tenttapijten onder het dekzeil gaan.
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Cabanon Malawi 2.0 grondzeil
« Reactie #18 Gepost op: juli 04, 2023, 01:46:59 pm »

Wat wij deden was:- Kuipzeil los van de wagenbak / Los van de zijwanden
- Deur en inzetstuk van de achter-slaapcabine los maken tot aan de bovenkant.
--> de achterkant is nu aan de zijkanten los. Het grondzeil zit alleen daar nog aan de tent vast.
- Zijwanden worden op de disselbak en keuken gelegd. Dit om 2 redenen: het doek kan nergens achter blijven haken + het inklappen is dan makkelijker.
Dan ging ik aan de 'achterkant' van het bed staan en trok dan alles op het bed. De zijkant zitten nu soms gedeeltelijk tussen de buizen, en die trok ik er dan tussenuit en legde dit vlak op het dak voor het eerste gedeelte*. De poten dubbelklappen en ik had daar een hoes omheen, dus was dat al direct beschermd en die op de bak leggen.
Vervolgens heb je nu de achterkant los naar beneden hangen op het kuipzeil.
Nu pak je met twee personen het kuipzeil beet op de plek waar het nog vastgeritst is aan de wand.Nu trek je het geheel over de bak. Daarna hangt er nog een stuk zeil los, en die leg je weer op het zeil, zodanig dat vuil op vuil ligt. (je kunt er ook voor kiezen op dit moment het zeil schoon te maken, die hangt daar nu helemaal klaar voor)
Vervolgens kun de zijkanten / de rest van de zijkanten op het geheel vlak leggen / netjes leggen*
*je kunt in volgorde van de zijkanten verschillende momenten kiezen, ik weet eerlijk gezegd niet meer zeker of ik het tussendoor wel altijd deed.Hierna deed ik er een beschermzeil overheen voordat ik de stoelen e.d erop legde. Overigens is het handig om het bed even omhoog te doen voordat je de spullen erop legt, zodat er genoeg doek aan de zijkant los zit om dit mogelijk te maken.

(De variant waarbij je de zijkant op het dak legt voordat je inklapt is voorzover ik weet de officiële variant, waarschijnlijk omdat je bij het inklappen dan 100% zeker bent dat het doek nergens tegenaan komt / achter kan blijven haken.
Ik hoop dat ik het zo beelden genoeg heb kunnen beschrijven.

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal