Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke vouwwagen?!  (gelezen 2420 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

roy86

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Welke vouwwagen?!
« Gepost op: juli 25, 2019, 10:31:00 am »

 Beste leden,

Heeft er iemand wat tips voor ons?
We twijfelen tussen een “cabanon mercury” en een “europacamper sunliner”
We vinden dat er wel erg veel cabanon mercury’s op marktplaats komen is dat een teken?
Iemand ervaring of tips voor ons?
Alvast bedant :zw
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #1 Gepost op: juli 25, 2019, 11:05:19 am »

Beide wagens worden gemaakt door Cabanon. Dus veel verschil zit er niet in. Dat er veel op Marktplaats staan is doordat er gewoon veel van zijn.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #2 Gepost op: juli 25, 2019, 12:17:12 pm »

De Mercury is een model dat al heel lang loopt. Een slag groter is de Neptune geweest deze is opgevolgd door de Columbia en dat is weer de Chamonix geworden, de Mercury bleef steeds de Mercury  :# vandaar dat je deze vaker ziet op MP.

Zelf hebben wij de Columbia gehad, waar we erg tevreden over waren maar onze manier van kamperen is met de jaren veranderd en wij staan niet meer 3 weken op 1 plek maar we reizen nu op de bonnefooi door Frankrijk en de kinderen zijn groter en hebben eigen tentjes.

Wat betreft jouw keuze; bedenk hoe je wil kamperen, of je veel ruimte nodig hebt of juist niet . Wat kwaliteit betreft zijn ze gelijk, komen uit dezelfde fabriek.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Berichten: 810
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #3 Gepost op: juli 25, 2019, 07:16:45 pm »

Wij hebben een Mercury gehad. Die gaan als zoete broodjes tweedehands. Mooie wagen, maar voor ons niet handig genoeg. (geen pack'n go + je hebt een veel te grote plek nodig + enkel basistent opzetten voor 1 nacht is omslachtig met bagage en koelkast en zo, zeker bij regen.)

Om 3 weken op 1 plek te staan in NL of zo, waar je ook veel binnenruimte nodig hebt, is hij meer dan ideaal. En nog supermooi ook, al is dat smaak.Om rond te trekken en meerdere campings per keer aan te doen of naar het zuiden te gaan waar de plekken klein zijn en je niet binnen zit maar onder de luifel, zou ik hem niet aanraden.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2019, 07:31:07 pm door metalpe »
Gelogd

roy86

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #4 Gepost op: juli 26, 2019, 01:01:49 pm »

Top bedankt voor de reactie’s :zw
Als we naar het zuiden zouden willen wat is dan een goede(maat) vw?
En zijn de plekken daar zoveel kleiner?
De cabanon’s vinden we wel mooie wagens:)
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.582
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2019, 03:59:57 pm »

Veel campings hebben relatief kleine plekken maar er zijn er ook waar je mooi ruim kunt staan, de meeste campings geven die info op hun site. Anders even bellen?
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #6 Gepost op: juli 26, 2019, 08:37:34 pm »

Wij hadden de sunliner en in Oostenrijk hadden we een plek geboekt richting de 100mtr. Maar.... Dat was natuurlijk op caravan berekend. Dus te smal.. Vouwwagen pastte er niet tussen. Er was 1 lange smallere plek en die was perfect. Gelukkig toen voorseizoen anders hadden we mooi staan kijken.
Voor ons een wijze les geweest.
We hebben hem verkocht en hebben nu een malawi met panorama luifel.
Stuk compacter, pack and go systeem, en met voorwand ook dicht te maken.
Weekend mee geweest en super! Echt genoten en eigenlijk super ruim doordat je toch een dichte "woon" ruimte hebt om om te kleden etc.

Zeker als je naar het zuiden gaat heb je niet meer nodig. Zonde om met zo een grote wagen te slepen en bezit te zijn met voortent opzetten die je niet gebruikt.

Wij hebben het achtertentje voor 2 kindjes. Veel vinden hem te klein voor 2 maar vraag me af waarom. 2perd luchtbed past er prima in en ze kunnen er wat spelen als ze wat groter zijn
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #7 Gepost op: juli 26, 2019, 08:47:37 pm »

Toen ik voor Hemelvaart en Pinksteren van te voren boekte heb ik mijn minimale maren doorgegeven. Verder heb ik nog nooit gereserveerd: nu aan het meer van annecy kon ik kiezen uit twee plekken waarbij een twijfelachtig zou worden en de ander zeker paste: toen was de keus makkelijk.

Verder geniet ik vollebak van onze cabanon Monaco: voldoende binnenruimte en met stortbuien lekker samen met mijn zoontje onder de luifel regendruppeltjes tellen terwijl mijn vrouw zich bang maakt over lekkasi  ::)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Tha A

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Manga 2019
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #8 Gepost op: juli 26, 2019, 10:09:05 pm »

Wij hebben uiteindelijk de Manga gekozen omdat deze kleinere maten heeft. Zo'n lel van een wagen is voor ons niet nodig en toch 2 bedden "van de grond"
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Berichten: 810
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #9 Gepost op: juli 26, 2019, 10:48:56 pm »

Top bedankt voor de reactie’s :zw
Als we naar het zuiden zouden willen wat is dan een goede(maat) vw?
En zijn de plekken daar zoveel kleiner?
De cabanon’s vinden we wel mooie wagens:)
Ja. 100m2 vind je wel, maar als je dat altijd moet nemen, en dat moet met een Mercury, vallen er al veel campings af. Nu hebben we odyssee nieuwe odyssee en is een plek van 80m2 ook prima. Staat veel sneller, wat kleiner vanbinnen etc.

Bij de mercury, als je alles meer, incl luifel, kom je echt op een groot aantal meters uit die je nodig hebt. Wij namen altijd een grote plek met onze, en zaten dan als we onder de luifel zaten, alsnog bijna in de struiken of op straat. Je hebt enorm veel binnenruimte, maar die gebruik je enkel om doorheen te lopen of wat spullen te zetten.

Er zijn ook kleinere cabanons, die mooi zijn, maar wat korter. Ik ken de namen niet vanbuiten, maar geloof dat de Manga er zo een is.

Verstuurd vanaf mijn TA-1012 met Tapatalk

Gelogd

Essie75

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Cababon Monaco deluxe
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #10 Gepost op: juli 26, 2019, 10:55:08 pm »

Wij hebben voor de Monaco gekozen ivm de brede bedden. De voortent is iets kleiner dan de Chamonix.
Ondanks dat onze kinderen al wat ouder zijn (13 en 9), vind ik de ruimte erg welkom. Hiervoor hadden we een grote tunneltent. We zijn nu bijna een meter breder, maar zelfs met zonneluifel zo'n 2 meter korter (de tent had geëngageerde  grote luifel, dus hadden we daar een tarp voor).
Momenteel staan wij in Frankrijk op een plaats van 150 m2, lekker veel ruimte dus.
Minimale oppervlakte van een staanplaats is vorige ons sowieso 100 m2, we willen graag wat ruimte om ons heen
Gelogd

ArjanF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2017
Welke vouwwagen?!
« Reactie #11 Gepost op: juli 27, 2019, 10:26:46 pm »

Wij staan met een Mercury. 3  kleine kinderen mee, staan enkele weken op dezelfde plek. Wij zijn nu (met regen) blij met de voortent waar de kinderen lekker kunnen spelen bij regen...

Ook een tafel met 5 stoelen past dan prima binnen.

Dissel tot scheerlijn (van de zonneluifel) hebben wij 12 x 6 minimaal nodig om te staan. Hier in Frankrijk een zeer ruime plaats, geen probleem hoe ‘groot’ deze vw is.

Succes met kiezen!
« Laatst bewerkt op: juli 27, 2019, 10:29:35 pm door ArjanF »
Gelogd

laurensvdl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #12 Gepost op: juli 29, 2019, 07:23:23 am »

Met een mercury op doorreis in een boomgaard in de Bourgogne ....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #13 Gepost op: juli 29, 2019, 10:31:15 am »

Ik heb sinds twee jaar een cabanon malawi en zou als ik opnieuw zou moeten kiezen niet nog een keer voor een cabanon kiezen.

Het zijn allemaal kleine dingen waar je tegen aan loopt als je eenmaal een vouwwagen hebt.
- de plastieken 'hardware' van de spanbanden knapt kapot af als je net even onder een verkeerde hoek aanspant.
- de haakjes waarmee je de luifel aan de tent haakt, laten los en de gaatjes waarin ze moeten zijn lastig te 'synchroniseren' met de tent van de basiskar.
- als je het neuswiel opdraait, raak je de disselbak
- de klepjes van de voorraadbakken in de kar blijven niet open staan
- bij levering waren sommige klittenbanden verkeerd aangebracht
- het kuipzeil van de basiswagen moet je inritsen. Dit is een vervelende klus. Ik zou nooit meer voor een VW kiezen waarin het grondzeil niet inclusief de tent van de basiswagen is (ik heb het niet over een eventuele voortent (die moet je sowieso niet kopen . . .).
- hij is net even te bewerkelijk om een snelle klapper te mogen heten. 
- ik vergeet vast nog kleine ergenissen.

In zijn algemeenheid is het allemaal niet zo doordacht en laat de kwaliteit hier en daar te wensen over. Wij hebben destijds een nieuwe gekocht en als ik opnieuw zou gaan aanschaffen zou ik dat budget voor een betere tweedehandse gebruiken.
Nu klinkt het alsof ik heel ontevreden ben. Dat valt wel mee, maar ik ga de volgende keer voor een ander merk.
 
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2019, 10:33:07 am door Marcel »
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Welke vouwwagen?!
« Reactie #14 Gepost op: juli 29, 2019, 02:26:54 pm »

Ik ben op zich redelijk tevreden, kan me wel vinden in sommige kritiek punten, maar ik erger me niet genoeg om meer dan 2x zoveel voor een andere wagen uit te geven. En bovendien hebben ook andere wagens weer hun minpunten. Zeil in de voortent hebben we niet, nooit gemist ook. En nu de achtertent er niet aan zit merken we bijvoorbeeld ook dat dat heerlijk door waait.
Een Malawi is trouwens echt niet te vergelijken met een dubbelklapper.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal