Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: stallingtarieven  (gelezen 18558 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Essie75

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Cababon Monaco deluxe
Re: stallingtarieven
« Reactie #60 Gepost op: oktober 10, 2019, 02:57:59 pm »

Onze cabanon monaco staat gestald voor €150,00. We hebben een sleutel gekregen, zodat we altijd de vouwwagen kunnen halen/brengen, stalling ligt op ca. 6 km van huis.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: stallingtarieven
« Reactie #61 Gepost op: oktober 10, 2019, 03:35:10 pm »

Ivm voorschriften van de brandweer komt elke vw nu op een caravanplaats te staan. Welke een kleine verhoging. Van 154 baar 189euro!!!!

wat een onzin!
wat zouden de verschillen dan moeten zijn?
je huurt toch enkel m2 in een hal/schuur/kas?

vraag eens naar de onderbouwing van de brandweer?
Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: stallingtarieven
« Reactie #62 Gepost op: oktober 10, 2019, 04:30:24 pm »

wat een onzin!
wat zouden de verschillen dan moeten zijn?
je huurt toch enkel m2 in een hal/schuur/kas?

vraag eens naar de onderbouwing van de brandweer?

Het had te maken met brandveiligheid. De vouwwagens stonden voorheen langs een brandwerende muur en dat mocht niet meer.

Het is een aardig verhoging en door een stukje laksheid van mezelf zit ik er een jaar langer aan vast. Ik had voor 1 oktober op moeten zeggen.

« Laatst bewerkt op: november 02, 2019, 03:05:22 pm door Stiebe »
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

hoek_tre

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 630
Re: stallingtarieven
« Reactie #63 Gepost op: oktober 10, 2019, 07:25:01 pm »

Wij hebben een plekje in een stalling vlakbij Amersfoort Hoogland. Voor ons 5 minuten rijden. We betalen €200,-  voor 3,65 m lengte. Hij heeft nog een paar plekken vrij. Het is een mooie opgeknapte schuur. Over het erf loopt een kolos van een hond achter het entree-hek. We kunnen onbeperkt halen, mits we het tijdig doorgeven.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: stallingtarieven
« Reactie #64 Gepost op: oktober 10, 2019, 08:11:18 pm »

Het had te maken met brandveiligheid. De vouwwagens stonden voorheen langs een brandwerende muur en dat mocht niet meer.

Het is een aardig verhoging en door een stukje laksheid van mezelf zit ik er een jaar langer aan vast. Ik had voor 1 oktober op moeten zeggen.

Maar heb toch wel het idee om iets anders te gaan zoeken. Bij de laatste keer op halen ontdekte ik een flinke schaafplek op het afdekzeil. Toch wel zonde op een vw van 2 jaar oud. Ik ben er zeker van dat dat nog niet was bij terug brengen na de meivakantie. Het zou zo maar met rangeren gebeurd kunnen zijn. Ik ontdekte het alleen pas toen ik al thuis was. Bij het terug brengen vond men dat het door een tak gebeurd was. Dat wordt weer zo'n eindeloze discussie. Ik ga nu de bij de volgende keer ophalen toch maar een kritisch rondje om de vw lopen. En volgend jaar voor eind oktober maar een andere stalling opzoeken. De caravan heeft 20 jaar bij een tuinder in een oude kas gestaan. Nooit geen schade. En nu bij een professionele stalling na de 2e keer brengen al ellende....

En waarom zou het dan ineens duurder moeten zijn?
Ik zie geen relatie m2 = m2 lijkt me
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: stallingtarieven
« Reactie #65 Gepost op: oktober 10, 2019, 10:58:28 pm »

Een verhoging van 35 euro per jaar.. met een totaalbedrag welke nog steeds netjes is. Niks om je druk over te maken toch?

De beschadiging en manier waarop zou voor mij ook een reden kunnen zijn om te verkassen.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: stallingtarieven
« Reactie #66 Gepost op: oktober 10, 2019, 11:31:29 pm »

Een verhoging van 35 euro per jaar.. met een totaalbedrag welke nog steeds netjes is. Niks om je druk over te maken toch?

De beschadiging en manier waarop zou voor mij ook een reden kunnen zijn om te verkassen.

maar een verhoging van 35 euro / 25% per jaar vind je ook netjes?

Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: stallingtarieven
« Reactie #67 Gepost op: oktober 11, 2019, 10:22:45 am »

Ze moeten de vouwwagens boven elkaar gaan zetten word het de helft goedkoper weer.
En dan nemen ze nog steeds minder hoogte in tov een caravan.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: stallingtarieven
« Reactie #68 Gepost op: oktober 11, 2019, 04:27:00 pm »

Gelijk ik het verhaal begrepen had, stonden vroeger de vouwwagens op een plaats waar ze minder plaats in namen maar niet meer mogen staan wegens brandveiligheid van de brandweer.


Nu staan ze echter op een zelfde plaats als waar een caravan staat en dus op een grotere plaats en gaan ze dus meer ruimte aanrekenen. Men krijgt dus nu even veel ruimte als een caravan, voor dezelfde prijs dan een caravan. Doordat de vouwwagens nu plots een grotere plaats krijgen eenmalig een verhoging van 35 euro en niet jaarlijks een verhoging van dat bedrag.


De eigenaar kan de plaatsen tegen de muur dus niet meer verhuren, en verliest daar dus de bedragen die hij daar kon in rekening brengen. En of er nu een vouwwagen staat of een caravan, gaat hij dezelfde prijs aanrekenen op de plaatsen die over blijven. De eigenaar gaat er dus niet extra winst aan maken, maar eerder zelf verlies aan deze operatie.


Kan de eigenaar dus begrijpen, echter kan ook de klant begrijpen dat die daar niet zo gelukkig mee is.

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: stallingtarieven
« Reactie #69 Gepost op: oktober 11, 2019, 07:16:22 pm »

Gelijk ik het verhaal begrepen had, stonden vroeger de vouwwagens op een plaats waar ze minder plaats in namen maar niet meer mogen staan wegens brandveiligheid van de brandweer.
minder plaats, wagen wordt er niet groter of kleiner op  :#


Nu staan ze echter op een zelfde plaats als waar een caravan staat en dus op een grotere plaats en gaan ze dus meer ruimte aanrekenen. Men krijgt dus nu even veel ruimte als een caravan, voor dezelfde prijs dan een caravan. Doordat de vouwwagens nu plots een grotere plaats krijgen eenmalig een verhoging van 35 euro en niet jaarlijks een verhoging van dat bedrag.
je rekent toch per m2 af? of hanteert deze verhuurder een standaard breedte voor iedere caravan, trailer, boot , vouwwagen en rekt hij dat per lengte meter?

De eigenaar kan de plaatsen tegen de muur dus niet meer verhuren, en verliest daar dus de bedragen die hij daar kon in rekening brengen. En of er nu een vouwwagen staat of een caravan, gaat hij dezelfde prijs aanrekenen op de plaatsen die over blijven. De eigenaar gaat er dus niet extra winst aan maken, maar eerder zelf verlies aan deze operatie.

Kan de eigenaar dus begrijpen, echter kan ook de klant begrijpen dat die daar niet zo gelukkig mee is.
valt wat voor te zeggen, maar snap dan niet dat de eigenaar er jaren weg mee is gekomen of hij heeft jaren de lokale brandweer regels aan zijn laars gelapt?
en hoe zou de brand moeten ontstaan? er mogen geen gasflessen in de stalling, wat is dan de ontstekingsbron?

blijf het een vreemd verhaal vinden...
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: stallingtarieven
« Reactie #70 Gepost op: oktober 12, 2019, 07:41:08 am »

@hemertje: fikken kan zo’n schuur altijd zeker als er in de nabijheid nog andere opstallen staan....
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: stallingtarieven
« Reactie #71 Gepost op: oktober 12, 2019, 07:49:58 am »

@hemertje: fikken kan zo’n schuur altijd zeker als er in de nabijheid nog andere opstallen staan....

Met zo’n redenatie moet je geen stalling toestaan maar je schuur leeg laten zonder enige opslag erin
Alles is brandbaar ook de schuur zelf
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.173
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: stallingtarieven
« Reactie #72 Gepost op: oktober 12, 2019, 08:25:37 am »

Ze moeten de vouwwagens boven elkaar gaan zetten word het de helft goedkoper weer.
En dan nemen ze nog steeds minder hoogte in tov een caravan.
Vandaar dat ik 100 euro kwijt ben per vouwwagen.
Hoelang hij is en of je je fietsendrager er nog achterop hebt zitten.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

laurensvdl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
Re: stallingtarieven
« Reactie #73 Gepost op: januari 03, 2020, 11:44:18 pm »

65 per half jaar , onb halen en brengen met code en per WhatsApp klaar laten zetten. Droog in een kas. Regio hoeksche waard


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Alpha-mannetje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 77
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi
Re: stallingtarieven
« Reactie #74 Gepost op: januari 05, 2020, 08:42:42 pm »

Ik betaal 140 per jaar. Prima service! Onbeperkt halen en brengen. Dag van tevoren even appje sturen. Droge / dichte schuur in Brabant.
Gelogd
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal