Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Gemiddelde snelheid met klapper  (gelezen 24118 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroensvanark

  • Gast
Gemiddelde snelheid met klapper
« Gepost op: december 13, 2015, 10:26:18 am »

Hallo allemaal,

Wij gaan volgend jaar zomer voor het eerst met de klapper naar La France. Jaren tent gekampeerd, maar nu voor het eerst met iets achter de auto. Nu heb ik al veel gelezen over hoe hard iedereen rijd... Maar mijn vraag is? Wat halen jullie gemiddeld per uur. Dan kan ik ongeveer berekenen waar we uitkomen op de eerste dag. Rijden weg uit omgeving Zwolle. En wil rond Beaune een overnachtingscamping pakken. +/-800 km Rijden op zondag. Is dat realistisch? Bedankt voor het meedenken alvast. Mvg Jeroen
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.682
  • Merk: kampeermiddel : Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #1 Gepost op: december 13, 2015, 10:49:30 am »

Wij gaan vanuit Oost Groningen via Duitsland en zitten dan meestal even voorbij Dion.
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #2 Gepost op: december 13, 2015, 10:54:01 am »

Waarom gaan uitrekenen?  Je hebt vakantie doe alleseter ervaring weet ik dat de eerste keer met vouwwagen best spannend kan zijn. Ik doe het op mijn gemak. Wij rijden gemiddeld 500 kilometer op een dag. Is onze dochter ook weer blij.

Groetjes Martijn
« Laatst bewerkt op: december 13, 2015, 10:55:38 am door martijnmarleen »
Gelogd

Rob Roos

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk: kampeermiddel : Zambezi Original
  • Zonder klapper, is er geen klap aan.
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #3 Gepost op: december 13, 2015, 11:10:38 am »

Zie mijn topic over een overnachting vlak bij Langres. Een aanrader.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.254
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #4 Gepost op: december 13, 2015, 11:23:47 am »

Grootste factor voor de gemiddelde snelheid is volgens mij hoe vaak en hoe lang je stopt. Ofwel ga je haast maken?  Kunnen je gezinsleden daarin mee?
Verder natuurlijk ook van hoe hard je kunt/wilt/durft/mag rijden met je combinatie. Denk aan files, snelheidsbeperkingen, durf en techniek.

De een kiest ervoor om zsm op de bestemming te zijn, de ander kiest ervoor dat de vakantie al begint als je de voordeur dicht trekt dus doet langer over de reis.
Die discussie komt steeds terug als iemand deze vraag stelt ;) Het is maar net wat je zelf wilt.
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

Dolfontour

  • Gast
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #5 Gepost op: december 13, 2015, 11:58:39 am »

Wij gaan elk jaar ook naar Het zuiden van frankrijk ik ben chauffeur dus rij graag km `s op de heenweg stoppen wij ook altijd in Langres in het dorp Camping Navarre super camping vinden wij en dag erna weer door.
Op de terugreis rijden we meestal aan een stuk door.
Ik vind 100 km per uur mooie snelheid met vouwwagen achter Me Opel astra. Maar ook harder kan zeker 130 km ook vaak gereden en geen problemen mee gehad maar is vakantie en dus genieten ...
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk: kampeermiddel : (G) roadmaster
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #6 Gepost op: december 13, 2015, 12:27:55 pm »

Hallo allemaal,

Wij gaan volgend jaar zomer voor het eerst met de klapper naar La France. Jaren tent gekampeerd, maar nu voor het eerst met iets achter de auto. Nu heb ik al veel gelezen over hoe hard iedereen rijd... Maar mijn vraag is? Wat halen jullie gemiddeld per uur. Dan kan ik ongeveer berekenen waar we uitkomen op de eerste dag. Rijden weg uit omgeving Zwolle. En wil rond Beaune een overnachtingscamping pakken. +/-800 km Rijden op zondag. Is dat realistisch? Bedankt voor het meedenken alvast. Mvg Jeroen
als je als gemiddelde snelheid 70km per uur rekent kom je altijd wel aardig uit, dit is dus inclusief stoppen, tanken en dergelijke..........
en ja, het is dan al vakantie..........
goede reis!

Peter
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 851
  • Merk: kampeermiddel : CC-Flexi Comfort
Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #7 Gepost op: december 13, 2015, 12:42:04 pm »

Op zondag is het vaak heel rustig op de weg en dat is zeer gunstig voor je gemiddelde snelheid. Omdat je vanuit Zwolle komt rij je redelijk lang in Nederland, dus 90-100 waarschijnlijk in Frankrijk en ook België kun je wat sneller rijden en het gemiddelde weer wat opkrikken. Vooral toen onze kinderen nog wat jonger waren moesten we vaak stoppen en was 800km op een dag echt wel de max (zonder karretje). Tegenwoordig willen de kids (7-11) zo snel mogelijk op de plek van bestemming zijn en krijgen pappa/mamma nauwelijks de tijd om uit te rusten...
Bij aankomst moet je ook nog genoeg energie over hebben om de wagen op te zetten etc.
Tip, schaf een tolbadge aan voor de Peage, je kan dan met 30km/uur door de meeste poortjes 'scheuren'. Verkrijgbaar bij de ANWB.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 870
  • Merk: kampeermiddel : vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #8 Gepost op: december 13, 2015, 12:44:39 pm »

Wij rijden via de Tolweg van Kampen naar Zuid Frankrijk. Stoppen om de 2 tot 2 1/2 uur. Halen dan inderdaad een gemiddelde van 70 / 80 km per uur. Wij rijden 's-morgens vroeg ( rond 6 uur) weg, en zijn dan rond 4 uur in de buurt van Lyon. Zoeken hier een overnachtingscamping, afhankelijk van onze zin de ene keer iets voor Lyon, de andere keer iets voorbij Lyon. Wij rijden samen, om de beurt.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #9 Gepost op: december 13, 2015, 01:08:14 pm »

Een goede doorreiscamping in de buurt van Beaune schijnt Camping des Sources Avenue des Sources, 21590 Santenay te zijn. Hij staat bij mij ook al een tijd op de lijst, maar we komen nooit in de buurt

www.aquadis-loisirs.com

En Beaune is prima te doen hoor maar afhankelijk van hoe vaak en hoelang je pauze houdt, daalt de gemiddelde snelheid rap. Als je een uur pauze houd, ben je namelijk minimaal 80 kilometer kwijt en dat is 10% van de totale afstand.
« Laatst bewerkt op: december 13, 2015, 01:10:36 pm door KenJo »
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #10 Gepost op: december 13, 2015, 05:23:12 pm »

Vorig jaar op weg naar de drome iets van 93 km/uur gehaald gemiddeld. Afgelopen jaar iets langzamer. Dit is inclusief stops. Wij rijden overigens om beurten, dat scheelt ook enorm. Naar Die is vanuit NH ca. 1165 km en deden we in ca. 12,5 uur. We houden ons in Nl netjes aan de max. snelheid. Overige landen ook.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jeroensvanark

  • Gast
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #11 Gepost op: december 14, 2015, 03:38:51 pm »

Dan denk ik dat het wel goed gaat komen. Allemaal bedankt voor jullie reactie. Ga ik nu maar eens zoeken naar een obernachtingscamping voor de terugreis... Want ben er wel achter dat in een keer terug geen optie is...
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #12 Gepost op: december 14, 2015, 04:39:49 pm »

Een goeie camping langs jullie route is Camping Campéole Le Brabois. Die hebben wij in de afgelopen jaren regelmatig aangedaan en zijn daar dus zéér tevreden over. Zo te zien ligt hij redelijk gunstig voor jullie route. Dit is onze review: http://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17121.0
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Mathieu76

  • Gast
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #13 Gepost op: december 16, 2015, 07:21:59 pm »

We zijn 2 jaar terug naar zuid auvergne bij st etienne geweest. 's Ochtends om 5:00 vanuit Oldehove (bovenin groningen) vertokken en om ca 15:00 bij Savigny-les-beaune aangekomenen. Daar overnacht op een prima camping voor een nachtje (en betaalbaar!!!):
http://www.zoover.nl/frankrijk/bourgogne/savigny-les-beaune/les-premiers-pres/camping/fotos
Aftand 913 km in 10 uur tijd, dus ca 91km/u gemiddeld incl stops.
In Nederland 90 gereden, belgie 80 en zo door tot op de tolweg en vervolgens ca 110 gereden met onze Skoda fabia met tago atlantic erachter.

Gr.
Mathieu

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Gemiddelde snelheid met klapper
« Reactie #14 Gepost op: december 16, 2015, 07:41:46 pm »

We zijn 2 jaar terug naar zuid auvergne bij st etienne geweest. 's Ochtends om 5:00 vanuit Oldehove (bovenin groningen) vertokken en om ca 15:00 bij Savigny-les-beaune aangekomenen. Daar overnacht op een prima camping voor een nachtje (en betaalbaar!!!):
http://www.zoover.nl/frankrijk/bourgogne/savigny-les-beaune/les-premiers-pres/camping/fotos
Aftand 913 km in 10 uur tijd, dus ca 91km/u gemiddeld incl stops.
In Nederland 90 gereden, belgie 80 en zo door tot op de tolweg en vervolgens ca 110 gereden met onze Skoda fabia met tago atlantic erachter.

Gr.
Mathieu
In Belgie mag je sneller rijden dan 80 km/uur. Tip voor de volgende keer. Check ff op ANWB. ANWB heeft ook handige boekjes over kamperen etc. Gratis voor leden. Daar staan dit soort dingen allemaal in.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal