Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Betaald parkeren in NL met aangekoppelde vouwwagen  (gelezen 1611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pstrooij

  • Gast
Betaald parkeren in NL met aangekoppelde vouwwagen
« Gepost op: juli 09, 2019, 11:29:07 pm »

Als je in Nederland je auto met aangekoppelde vouwwagen parkeert op een betaald parkeerterrein, hoe werkt dit dan? Je neemt 1,5 plek(ken) in beslag. Moet je dan 2 parkeertickets kopen en achter je voorruit plaatsen? Wat zijn de parkeerregels voor betaald parkeren met aangekoppelde vouwwagen?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Betaald parkeren in NL met aangekoppelde vouwwagen
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2019, 11:46:16 pm »

Dit staat meestal in de Algemene plaatselijke verordening van de plaats waar het om gaat. De gemeentes gaan nl zelf over het betaald parkeren,  wat ik zo snel vond was dat het meestal om de auto gaat waarvoor je moet betalen maar is dus afhankelijk van de apv
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Betaald parkeren in NL met aangekoppelde vouwwagen
« Reactie #2 Gepost op: juli 09, 2019, 11:54:42 pm »

Amsterdam: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid=%7B3FB090F1-B502-4C83-8759-0D09A3F90E31%7D


In Eindhoven is het niet zou duidelijk omschreven: Waarschijnlijk 2 keer betalen als je meer dan 1 plek inneemt. Er staat niet bij 'aan- of losgekoppeld'
(even 'klikken' op 'mag ik een caravan of aanhanger ... ')
https://www.eindhoven.nl/stad-en-wonen/stad/parkeren/ontheffing-busbaan-parkeerverbod-en-inrijverbod
« Laatst bewerkt op: juli 09, 2019, 11:56:25 pm door C5CCV »
Gelogd

pstrooij

  • Gast
Re: Betaald parkeren in NL met aangekoppelde vouwwagen
« Reactie #3 Gepost op: juli 10, 2019, 09:18:30 am »

Ik was zelf ook al in wat APV's gedoken, maar daaruit haal ik alleen het stallen van een vouwwagen/caravan/aanhanger voor de deur (= losgekoppeld).
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Betaald parkeren in NL met aangekoppelde vouwwagen
« Reactie #4 Gepost op: juli 10, 2019, 09:59:21 am »

Bij de Wit Schijndel staat:

Citaat
Camper of caravan stallen in de stad

Woont u in de stad en moet er parkeergeld worden betaald, dan moet u voor een caravan of camper óók parkeergeld betalen. Het is niet mogelijk apart een parkeervergunning aan te vragen. Als de caravan of aanhangwagen vastgekoppeld is aan uw auto, hoeft u echter niét apart te betalen. Uw parkeervergunning of betaling bij de parkeerautomaat zijn namelijk geldig voor de aanhanger én het voertuig waar de aanhanger aan vast zit.
Wilt u toch langer een caravan of camper stallen op een plek waar een parkeervergunning voor nodig is, dan kunt u bij de gemeente een ontheffing aanvragen. Deze wordt echter zelden verleend.

https://www.dewitschijndel.nl/camper-of-caravan-voor-je-deur/
Gelogd

pstrooij

  • Gast
Re: Betaald parkeren in NL met aangekoppelde vouwwagen
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2019, 12:21:10 pm »

Bedankt.
« Laatst bewerkt op: juli 16, 2019, 12:22:51 pm door pstrooij »
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal