Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Conway ombouwen naar bagagewagen  (gelezen 822 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex1967

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Conway camberley 350
Conway ombouwen naar bagagewagen
« Gepost op: oktober 11, 2023, 04:09:02 pm »

Onze oude vertrouwde vouwagen (Conway Camberley) begint erg slecht te worden. We hebben het al enkele jaren kunnen rekken door stukken strijkband over eventuele scheuren heen te plakken. Dat werkt wel maar het doek van het slaapgedeelte is erg verteerd
en denken dat het bij de volgende vakantie echt een probleem gaat worden. Hij is tenslotte al zeker 30 jaar oud. Nou hebben we nog een tunneltent liggen en willen de vouwwagen gaan gebruiken als bagagewagen en dus de tent, de bedden, banken en het klapgedeelte  eruit halen. Maar kan dat zomaar of wordt hij dan te licht achter de auto(kogeldruk). De gewichtsverhoudingen worden natuurlijk totaal anders? De bermkeuken willen we er natuurlijk op laten en voorop staat een grote disselbak. Kan dat zomaar of moet dan de as of zoiets verplaatst worden? En blijft de oplooprem gewoon werken?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Conway ombouwen naar bagagewagen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 11, 2023, 04:12:10 pm »

Denk een kwestie van goed beladen.
Daar kun je de kogeldruk mee bepalen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Conway ombouwen naar bagagewagen
« Reactie #2 Gepost op: oktober 11, 2023, 04:17:45 pm »

Als je de bermkeuken erop laad, gaat het denk ik geen probleem geven. De as gaat al goed zitten. En uiteraard zal je wel wat moeten kijken hoe je het laad.
Als je de bermkeuken eraf haalt denk ik dat het veel moeiljik zal zijn de kogeldruk niet te veel te laten oplopen.
Gelogd

Alex1967

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Conway camberley 350
Re: Conway ombouwen naar bagagewagen
« Reactie #3 Gepost op: oktober 11, 2023, 09:37:31 pm »

Als je de bermkeuken erop laad, gaat het denk ik geen probleem geven. De as gaat al goed zitten. En uiteraard zal je wel wat moeten kijken hoe je het laad.
Als je de bermkeuken eraf haalt denk ik dat het veel moeiljik zal zijn de kogeldruk niet te veel te laten oplopen.
We zouden inderdaad de keuken erop laten, superhandig! Ook wanneer we met een tunneltent zouden gaan. Keuken achterop en de redelijk zware tent in de disselbak, dan lijkt de boel mij redelijk in evenwicht.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal