Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
 51 
 Gepost op: april 11, 2024, 11:15:01 am 
Gestart door dickp - Laatste bericht door FriedelP
Nog even een Waterfront vraag. Kun je de extra luifel er niet geheim aan laten zitten als je hem inklapt? Heeft iemand dat al geprobeerd?
Geheim? Misschien als je heel goed je best doet dat niemand het ziet, maar dat is meestal heel moeilijk op een camping om zo in te klappen en uit te klappen. Zeker met een wagen die toch wel wat bezien op eist als de waterfront  :O :K :H :H :H :H


Weet wel dat je eigenlijk "gewoon" wou schrijven, maar vondt het te grappig om te laten liggen  :O :O

 52 
 Gepost op: april 11, 2024, 10:30:21 am 
Gestart door ZeHanz - Laatste bericht door Gerben6
Geen idee of je nog op het forum zit, maar we vroegen ons af hoe je dat gat in de box hebt gemaakt en hoe goed dichtgemaakt  zodat er niets inkomt bij rijden en niet los komt?

Hallo SvR, allen,

Ik heb vorig jaar in onze Greenbox keuken ook elektra ingebouwd, en de hele keuken een upgrade gegeven. Hij staat in de stalling, dus kan nu even geen foto's bijvoegen. Maar dit is wat ik gedaan heb:
  • Gat voor de inbouwdoos afgetekend, alsook de 4 boorgaten voor bevestiging.
  • Voor het grote gat eerst een klein gaatje geboord, en daarna met een decoupeerzaag (met heel fijn zaagje) het gat op maat gemaakt. Het plastic van de greenbox is vrij slap, dus pas op met de instellingen van je decoupeerzaag. Voor meer precisie kan je hiervoor ook een ander apparaat (dremel, multitool) gebruiken, maar die had ik niet tot mijn beschikking.
  • Boorgaten uitgeboord.
  • Om stevigheid te geven aan de constructie heb ik van hout een plankje gemaakt om aan de binnenkant te bevestigen. Hierin ook hetzelfde gat gemaakt voor de inbouwdoos, en voor de 4 boorgaten. Plankje even afgelakt voor de zekerheid.
  • Vervolgens alles monteren: inbouwdoos in het gat schuiven, en van de binnenkant het plankje om de inbouwdoos schuiven. Dan 4 boutjes door de gaten van de inbouwdoos-greenbox-plankje steken, en vastzetten met borgmoeren (zodat het niet kan lostrillen.

Ik was nog van plan om het geheel evt af te kitten, maar dat bleek niet nodig. Op mijn CEE inbouwdoos (https://www.obelink.nl/proplus-cee-wandinvoerdoos.html) zat een afdichtingsrubber, waardoor het met goed aandraaien al waterdicht was. We hebben het een seizoen lang gebruikt, en geen vocht of vuil in de keuken gekregen via de inbouwdoos. :)

Ik weet niet of mijn verhaal hierboven voldoende duidelijk is. Mocht je vragen hebben, laat het dan vooral weten (hier of via DM/mail). Eind vd maand haal ik de vouwwagen uit de stalling, dan kan ik evt een foto maken voor de duidelijkheid.

Succes met de klus!

 53 
 Gepost op: april 11, 2024, 10:24:39 am 
Gestart door dickp - Laatste bericht door Miekje
Nog even een Waterfront vraag. Kun je de extra luifel er niet geheim aan laten zitten als je hem inklapt? Heeft iemand dat al geprobeerd?

 54 
 Gepost op: april 11, 2024, 09:38:50 am 
Gestart door Gerben6 - Laatste bericht door Gerben6
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een softtop extender voor onze Holtkamper Cocoon uit 2009. Met alle slaapzakken, slaapmatjes, de topper, etc begint de softtop al behoorlijk strak te staan.  ::)

Holtkamper heeft ze niet meer op voorraad helaas. En ik hou al een hele tijd marktplaats in de gaten, maar tot nu toe zonder succes. Is er hier iemand die er eentje over heeft en hem wel kwijt wil? Prijs komen we vast wel uit.

Alvast bedankt!
Groeten,
Gerben

 55 
 Gepost op: april 11, 2024, 09:26:50 am 
Gestart door Hemertje - Laatste bericht door Kamperholt
Wij hebben nog een grote Cadac Skottelbraai op een driepoot met draagtas.
Als er iemand interesse in heeft, brengen we hem mee naar het Klapweekend.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 56 
 Gepost op: april 10, 2024, 09:57:17 pm 
Gestart door fbmb - Laatste bericht door fbmb
Wij zijn sinds vorig jaar een gezin van 3 en zijn nu op zoek naar een uitbouw voor onze Liberty zodat we een beetje ruimte houden op de klep. Als iemand wat weet graag! Mag natuurlijk ook een 2006 model zijn, die is alleen wat witter volgens mij.

Alvast dank

 57 
 Gepost op: april 10, 2024, 08:26:21 pm 
Gestart door Miriam - Laatste bericht door FriedelP
En met de fille dat er soms staat, denk ik ook dat het niet zoveel tijd schilt.


 58 
 Gepost op: april 10, 2024, 06:33:29 pm 
Gestart door Miriam - Laatste bericht door CJ-Albert
Tip: Als je de tijd hebt, neem de pas i.p.v. de tunnel. Erg mooie route, en fantastisch uitzicht bij het koffie tentje boven.

 59 
 Gepost op: april 10, 2024, 04:46:09 pm 
Gestart door Van_looney - Laatste bericht door Bonny
We zitten trouwens vlakbij het TT circuit voor de liefhebbers .

 60 
 Gepost op: april 10, 2024, 04:43:10 pm 
Gestart door marijnhak - Laatste bericht door marijnhak
Te koop aangeboden voor €4900,- te Arnhem:
Buite Lewe 2 Plus Anssems modeljaar 2020 Tenttrailer / vouwwagen met opties!

Beschrijving
Deze Buite Lewe 2 Plus met Anssems aanhanger hebben wij 2020 nieuw aangeschaft en hebben hier met volle tevredenheid mee gekampeerd in 2021 (Italië), 2022 (Italië) en 2023 (Nederland in de natte weken). De vouwwagen heeft bij de hoofd- en de voortent bij alle ramen en deuren horrengaas, waardoor deze vouwwagen uitstekend geschikt is voor warmere oorden. Omdat er rondom de vouwwagen ramen of deuren zitten, kan je de vouwwagen heerlijk doorluchten.

De vouwwagen kan flexibel opgebouwd worden met 4 stelpoten (standaard 2!):
  • Alleen Hoofdtent met vast kuipzeil (4 haringen, 2 scheerlijnen, stokken stellen en klaar!)
  • Hoofdtent en Voortent (voortent met zijwanden, voorwand en kuipzeil (combinatie ritsen en klitteband))
  • Hoofdtent en Tracking Luifel met 2 zijwanden (klitteband)

Wij hebben voornamelijk de Hoofdtent en Tracking Luifel met de zijwanden gebruikt op onze vakanties in Italië.
De hoofdtent met vast kuipzeil heeft aan alle zijdes grote ramen met horregaas, zodat de vouwwagen in warme omgevingen heerlijk door kan luchten en de vouwwagen niet veel warmer wordt dan de buitentemperatuur.
In de hoofdtent  kan een tussenwand geplaatst worden zodat er een extra slaapcabine gecreëerd wordt. Op ons verzoek heeft Buite Lewe een tussenwand gemaakt met de deur in het midden. Daarnaast is er een tussenwand aanwezig met de deur links of rechts (afhankelijk van hoe je hem plaatst in de hoofdtent. Hierdoor kan in de slaapcabine zowel een dubbel luchtbed geplaatst worden, of 2 luchtbedden en/of stretchers.
In de hoofdtent kan het slaapgedeelte (je ligt op de vouwwagen bak) afgesloten worden voor privacy. Ook is dit slaapgedeelte voorzien van 4 opbergvakjes en dubbel af te sluiten ramen, zodat het extra lang donker blijft.
Verder hebben wij gekozen voor een Organizer en hebben wij later de matras vervangen door een Pocketveren matras van 160x210x18 cm.

De aanhanger is op ons verzoek voorzien van 4 stelpoten in plaats van de standaard 2, zodat de vouwwagen niet leunt op het neuswiel en beter waterpas gezet kan worden. Daarnaast is de aanhanger aan 2 kanten te openen en aan 1 kant voorzien van kabels, zodat je dit deurdeel als een plank kan gebruiken.

De aanhanger heeft flexibele ruimte voor 1300L aan bagage, mag tot 750 kg beladen worden en er is ruimte boven op de vouwwagen onder het dekzeil. Ter beeldvorming: onder het dekzeil liggen bij ons 2 tafels, 6 stoelen, 2 tentjes, de haringen en stokken én de voortent of luifel met toebehoren.

De vouwwagen heeft in juli 2023 onderhoud gehad bij Tweedehandsvouwwagens.nl, dus hij staat er spic en span bij en klaar om op vakantie te gaan. De vouwwagen staat altijd in een overdekte stalling bij ons in Driel. Hij wordt verkocht omdat wij met een caravan willen gaan kamperen in de toekomst.

De maatvoering
  • Aanhanger 210 x 175 cm (lxb, zonder dissel)
  • Hoofdtent 535 x 230 x 230 cm (lxbxh)
  • Voortent en luifel 535 x 230 x 230 cm (lxbxh)[li/]
Technische details aanhanger
  • Anssems GTB750 211x126
  • Certificaat of conformiteit aanwezig
  • 13 inch banden in zeer goede staat
  • 13 polige stekker
  • 4 uitdraaibare stelpoten
  • Reservewiel
  • Nummerbord klemmen
  • Al-Ko Safety Typ AK 161/AK270 disselslot voor verzekering (in prijs inbegrepen)
  • 1300L flexibele laadruimte, via 2 zijdes bereikbaar én via de slaapcabine wanneer opgezet.
  • 4 slotjes voor bevestingshaken bagageruimte (met reservesleutels)
  • Froli ronde keggen
  • Afdekzeil voorzien van vulcaniserend tape vanuit fabriek
  • Worteldoeken voor onder vouwwagen voortent of luifel
  • Vloerkleden voor hoofdtent
  • Tenttapijt voor de voortent of luifel

De specificaties van de vouwwagen
  • Buite Lewe 2 Plus modeljaar 2020
  • Geproduceerd in Nederland
  • Voorzien van horrengaas op alle ramen en deuren van zowel hoofd- als voortent, geen gaten in horregaas
  • Vast kuipzeil hoofdtent
  • Voortent voorzien van zijwanden, voorwand én kuipzeil (via klitteband te monteren)
  • Tracking Luifel voorzien van zijwanden (OXFORD High Quality met PU coating, 150 gr/m2)
  • Tracking Luifel heeft 1 gerepareerd ringoog
  • Aluminium stokken met Grip Lock
  • Aluminium ladder en optioneel keukentrap voor slaapgedeelte
  • Organizer
  • 2 tussenwanden (1x deur midden, 1x deur links/rechts) voor extra slaapcabine) in hoofdtent
  • Rits in hoofdtent om electrakabel binnen te laten
  • Afsluitbare zakjes rondom dakstokken voortent tegen insecten
  • Afsluitbaar slaapgedeelte op aanhanger voorzien van pocketverenmatras 160x210x18cm
  • Anticondensmat onder en boven de pocketverenmatras
  • Scheerlijnen, haringen (rots +standaard) en stormbanden (2 opties, Obelink stormband of meeverende lussen)
  • Ribstop tentdoek zwaar 450/400 gr Polyester/katoen
  • SBS ritsen, alle ritsen lopen soepel
  • Opzetinstructie en controlelijst voor vertrek aanwezig
Via https://photos.app.goo.gl/cNJBMnM4QBQuGipV8 kunt u meer detailfoto's bekijken van de vouwwagen. De vouwwagen staat ook op Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m2101183133
Bij vragen stuur mij gerust een PB of email.

Met vriendelijke groet,
Marijn Hak

Zoektermen: Vouwwagen, Trailertent, Trailer tent, Tenttrailer, Tent Trailer, Campooz, 3Dog, Campwerk, Cabanon, Tent trailer, Combi-Camp, Gorgigear, Camp-let, Raclet, Smitveld, Trigano, Aart Kok, Stoer, Vouwwagen, Taiga,Combi Camp, Holtkamper,

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal