Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 154209 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #135 Gepost op: februari 04, 2011, 10:43:14 pm »

Nog 35 nachtjes  :ZZZ dan kunnen we onze Kyte halen. En dan op naar het mooie weer  8).

Ja, het aftellen is begonnen.  :J
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #136 Gepost op: februari 05, 2011, 01:03:49 am »

Nou, ook bij ons gaat het plots erg snel. Daar waar HK eerst toch wel de indruk wekte dat het voor hun aanpezen zou zijn om al die Kyte's voor de voorjaarsvakantie uit te leveren, werden we vandaag gebeld dat men wel graag met ons een afspraak wilde maken voor het afhalen van onze nieuwe Kyte en wel vóór eind maart. Dat past eigenlijk nog helemaal niet in onze planning. De Astro staat na een kleine beurt en kleine raparaties nog bij HK in Emmen en ik moet nog zien een datum te prikken waarop zowel de (waarschijnlijke) koper als wij als HK een gaatje heeft om de Astro even fatsoenlijk in Emmen uit te klappen en te bekijken.
En het is n?t februari !


Paul
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #137 Gepost op: februari 05, 2011, 01:51:02 pm »

Het is bij ons niet snel gegaan want de aflevering zou zijn tussen november - februari. We hadden doorgegeven geen haast te hebben waardoor het nu in maart is. Valt voor ons dus mee.
Gelogd

twixx

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #138 Gepost op: februari 06, 2011, 01:48:05 pm »

Begin december besteld en de levering zou in februari zijn. We zitten met smart te wachten op een telefoontje maar vooralsnog geen nieuws.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #139 Gepost op: februari 06, 2011, 04:07:35 pm »

Eind oktober besteld en aangegeven dat wat ons betreft de levering vanaf medio april mag plaatsvinden....
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #140 Gepost op: februari 06, 2011, 09:10:12 pm »

Nou, ook bij ons gaat het plots erg snel. Daar waar HK eerst toch wel de indruk wekte dat het voor hun aanpezen zou zijn om al die Kyte's voor de voorjaarsvakantie uit te leveren, werden we vandaag gebeld dat men wel graag met ons een afspraak wilde maken voor het afhalen van onze nieuwe Kyte en wel vóór eind maart.

De voorjaarsvakantie is in onze regio de 3e week van Februari. Het is dus al niet gelukt om alle Kyte's hiervoor uit te leveren. Verder denk ik dat er in je koopovereenkomst wel een aflevertermijn  staat en dat je dan binnen enkele weken moet afnemen. Ik kan me voorstellen dat HK de wagens die klaar zijn zo snel mogelijk afgeleverd wil hebben. Het scheelt ruimte en geld. Wij zijn vrijdag (week 5) gebeld dat onze Kyte vanaf week 8 opgehaald kan worden. We hebben een afspraak staan in week 10. Vijf weken de tijd hebben om het e.e.a. te regelen is een behoorlijke tijd.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.783
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #141 Gepost op: februari 09, 2011, 07:57:37 am »

Wat spannend en leuk al die data bijna bekend voor het ophalen van die mooie wagens... Jaloers! Lekker van genieten allemaal!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

BerjanEsther

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #142 Gepost op: februari 11, 2011, 04:52:50 pm »

Jippie! We hebben hem!!
Na heel veel overwegingen en zoektochten in Emmen en Ommen, hebben we de dikke (vooral financiële ) knoop doorgehakt: het wordt een Kyte.
Afgelopen woensdag zijn we naar Emmen getogen om de opzet instructies te ontvangen, etc. Na afloop mocht 'ie mee ;-)
Zo gaaf, en je krijgt spontaan enorm veel zin om een grasveld op te zoeken en het helemaal zelf te gaan doen :-)
Nu lees ik wel wat berichtjes over kapstok en besteklaatjes. Mm, niet echt goed naar gekeken waar ik het bestek ga laten.
Past het bestek niet in de een van die wat grotere lades? Oke, het ligt dan wel los, maar dat heet kamperen ;)
En zo'n kapstok: erg handig lijkt me, maar ik ben helaas geen expert op het gebied van zelf naaien en frobelen.
Ik ben benieuwd of we er een andere oplossing voor kunnen bedenken.
In onze tent gebruikten we de haken waarmee ook de binnententen opgehangen werden.
Lukte redelijk. Maar nu zullen we iets anders moeten bedenken...

Nou, nu heeeeel hard wachten op de zon, en dan .... !!


Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #143 Gepost op: februari 11, 2011, 06:02:42 pm »

Wat leuk, nog meer leden met een Kyte (volgens mij nr. 10 op dit forem). Wij moeten nog 4 weken wachten voordat we onze Kyte kunnen ophalen. Veel kampeerplezier.
Op Hyves staat ook nog het e.e.a. over handigheidjes in de Kyte http://holtkamper.hyves.nl/forum/3248314/G4w2/Kyte/.

In ieder geval welkom op dit forum.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #144 Gepost op: februari 11, 2011, 06:04:51 pm »

Welkom, en veel leesplerzier hier...
en uit proberen op ons inmiddels beroemd en berucht klapweekend :#
Een ideale omgeving om het te schowen en te bewonderen... :#
Gelogd

michielw

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #145 Gepost op: februari 13, 2011, 10:03:29 pm »

Vraagje aan mede (toekomstige) Kyte-eigenaren: welke opties hebben jullie erbij genomen, welke juist niet en waarom?

Ik begin wel.
Wel besteld:
- De achterluifel, omdat je hiermee een extra plekje hebt om in de schaduw te zitten en omdat je maar nooit weet hoe je ten opzichte van de zon komt te staan op een camping.
- De kidsroom, omdat ons zoontje ergens moet slapen. Als hij 6 is wil hij waarschijnlijk wel zijn eigen tentje, dus een 2 persoons kindertent leek ons niet nodig.
- Het disselslot. Het schijnt ergens anders wel iets goedkoper te krijgen te zijn, maar je moet dan weer net de juiste zien te vinden. Moeilijk gedoe, etc.

Wel overwogen, maar niet genomen:
- De kindertent. Zoals gezegd wel de kidsroom, maar ik heb het idee dat we daar maar een paar jaar gebruik van gaan maken totdat de kleine zijn eigen tent wil. Bovendien sluit de kindertent de achterkant af en dan wordt de achterluifel minder bereikbaar.
- De watervoorziening: 345 euro voor een wasbakje, kraantje, dompelpompje, jerrycan en een setje batterijen. Dat bouw ik zelf wel een keertje in voor minder dan de helft van dat bedrag.
- Curver kratten: die koop je voor 7 euro bij de gamma ipv 15 euro bij HK.
- Voorwand voor onder de luifel. Hier twijfel ik nog wel over. Op de foto's ziet dat ding er niet uit, maar misschien is het wel wat als hij goed gespannen staat. De extra ruimte is natuurlijk wel lekker als het regent, maar ik lees her en der ook wel dat het met slecht weer nog best te doen is onder de luifel zonder voorwand.
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2011, 10:15:43 pm door michielw »
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #146 Gepost op: februari 13, 2011, 10:39:49 pm »

Wij zijn lui:

wel gekocht: alles, behalve de achterluifel en kidsroom: wij hebben de grote achtertent voor twee kinderen. De voorwand hebben wij ook niet gedaan: blijft het concept niet meer overeind, dus niet interessant. Wij denken dat de binnentent groot genoeg is. Verder zo ongeveer de hele optielijst.

Tja...
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #147 Gepost op: februari 14, 2011, 09:25:25 am »

Gekocht een Holtkamper Kyte XL Top Edition met als extra's: het vakkenschort, handig voor het snel opruimen van kleine spullen, een disselslot
Wel overwogen maar niet aangeschaft:
- de vier bigfoots onder de uitdraaisteunen, die kosten bij Holtkamper 225 euro, terwijl ik dezelfde vier Alko bigfoots via De Wit Schijndel heb laten thuisbezorgen voor 80 euro (is snel verdiend);
- watervoorziening, volstrekt overbodig, moet je nog stroom of dure batterij meenemen voor een beetje water terwijl je wel met schoon én vuilwater moet blijven zeulen;
- keuring 100 km/uur Duitsland, dit kost bij Holtkamepr 225 euro terwij dit rechtsreeks bij Dekra Heerhugowaard slechts 109 euro kost en dan komen ze de combinatie nog thuis voor de deur keuren ook!!!
Gelogd

michielw

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #148 Gepost op: februari 14, 2011, 01:31:01 pm »

Gekocht een Holtkamper Kyte XL Top Edition met als extra's: het vakkenschort, handig voor het snel opruimen van kleine spullen, een disselslot
Wel overwogen maar niet aangeschaft:
- de vier bigfoots onder de uitdraaisteunen, die kosten bij Holtkamper 225 euro, terwijl ik dezelfde vier Alko bigfoots via De Wit Schijndel heb laten thuisbezorgen voor 80 euro (is snel verdiend);
- watervoorziening, volstrekt overbodig, moet je nog stroom of dure batterij meenemen voor een beetje water terwijl je wel met schoon én vuilwater moet blijven zeulen;
- keuring 100 km/uur Duitsland, dit kost bij Holtkamepr 225 euro terwij dit rechtsreeks bij Dekra Heerhugowaard slechts 109 euro kost en dan komen ze de combinatie nog thuis voor de deur keuren ook!!!


Ik heb een nog goedkoper alternatief voor die bigfoots: 4 houten plankjes  ;)
Hoewel ik ze voor 80 euro misschien nog wel wil hebben. Ik vond die 225 iig te veel.
Die 100km keuring doe ik nog wel eens als ik ermee naar Duitsland wil. Voorlopig geen plannen in die richting
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2011, 02:08:45 pm door michielw »
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #149 Gepost op: februari 14, 2011, 03:23:46 pm »

Gekocht een Holtkamper XL (niet de top edition dat kon vorig jaar nog). Geen reservewiel (doen we zelf), aluminium velgen, disselslot, bigfoots (plankjes kunnen ook ;)), watervoorziening (meestal is er water op de plek zelf en anders nooit te ver weg), 100km keuring (rijden dit jaar wel een stukje in Duitsland maar we hebben vakantie dus alle tijd  :)), kindertent (kids zijn groot hebben een eigen 2 sec. tentje), achterluifel (hebben een tarp kan je overal neerzetten), voorwand (binnentent van 3 bij 3 is groot zat en als het echt slecht weer is liggen de kids ook graag op ons bed) en kratten.

Wel pack-n-go, schokdempers, keukenschort (vanwege de kou die er onderdoor komt als je onder de luifel zit), bakjes voor in de keuken, droommatras (met z'n dure wagen wil je wel lekker  :ZZZ) en de workshop.

Zelfgemaakt Vakkenschort en kapstokje

Nog maken Inbouw stopcontact keuken en Bedtafel
« Laatst bewerkt op: februari 14, 2011, 06:25:08 pm door Lien »
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal