Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 154026 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mieke

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #180 Gepost op: maart 20, 2011, 05:24:01 pm »

mooi :J
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #181 Gepost op: maart 20, 2011, 05:36:38 pm »

Er is 1 ding vreselijk irritant aan het proef-opzetten van je wagen ............ dat je eigenlijk gelijk ermee wil kamperen!!!

Wat hebben jullie jezelf toch aangedaan  ::)  ::)

 ;)

Helemaal mee eens  :J. We wilden al blijven slapen  :ZZZ. Maar ja dat mag niet hé op een dagcamping  :N. Gaan dus maar over 4 weken een weekend proefkamperen, hopelijk met net zo goed weer als dit weekend :).
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #182 Gepost op: maart 20, 2011, 06:28:32 pm »

Wij mogen dinsdag a.s. de Kyte afhalen. Na die foto's krijg ik er helemaal zin in!

Paul
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #183 Gepost op: maart 20, 2011, 06:53:22 pm »

Wij mogen dinsdag a.s. de Kyte afhalen. Na die foto's krijg ik er helemaal zin in!

Paul

Alvast heel veel plezier met de workshop. En zoek maar vast een gaatje in je agenda want je wil hem zo snel mogelijk zelf opzetten ;).
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #184 Gepost op: maart 20, 2011, 06:53:52 pm »

En, En, zijn er foto's gemaakt?????

Mag ik vragen naar welke dagcamping jullie zijn geweest
De dagcampings hier zijn allemaal voorzien van een slagboom en die zijn allemaal dicht gaan pas 1 april open.
Gelogd
Jevipro

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #185 Gepost op: maart 20, 2011, 06:58:43 pm »

Mag ik vragen naar welke dagcamping jullie zijn geweest
De dagcampings hier zijn allemaal voorzien van een slagboom en die zijn allemaal dicht gaan pas 1 april open.
Tot die conclusie kwamen wij ook. Maar in Soest (aan de overkant van de oude vliegbasis) zit een klein recreatiegebied, dus eigenlijk niet een echte dagcamping, en hier kan je hem op één stukje neerzetten. De rest is afgezet met paaltjes dus kom je niet met een vw op. Normaal gaan wij staan aan de overkant van de Pyramide, Austerlitz, maar deze zat inderdaad nog dicht :N.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2011, 07:02:28 pm door Lien »
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #186 Gepost op: maart 20, 2011, 07:06:41 pm »

Tot die conclusie kwamen wij ook. Maar in Soest (aan de overkant van de oude vliegbasis) zit een klein recreatiegebied, dus eigenlijk niet een echte dagcamping, en hier kan je hem op één stukje neerzetten. De rest is afgezet met paaltjes dus kom je niet met een vw op. Normaal gaan wij staan aan de overkant van de Pyramide, Austerlitz, maar deze zat inderdaad nog dicht :N.

Doornsegat is ook nog gesloten!! Het is maar de vraag of die weer open gaat ivm bezuinigingen
Gelogd
Jevipro

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #187 Gepost op: maart 20, 2011, 07:21:37 pm »

Doornsegat is ook nog gesloten!! Het is maar de vraag of die weer open gaat ivm bezuinigingen
Ik heb ergens gehoord/gelezen dat het open blijft maar dat je moet gaan betalen ;(.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #188 Gepost op: maart 20, 2011, 08:49:38 pm »

Mag ik vragen naar welke dagcamping jullie zijn geweest
De dagcampings hier zijn allemaal voorzien van een slagboom en die zijn allemaal dicht gaan pas 1 april open.
Bij Austerlitz ook? Anders is er ook nog Kwintelooijen bij Veenendaal, dat is een mooi gebied met een mooi stuk om je vouwwagen uit te testen. Voordeel daar is het toiletgebouwtje (wel even wc papier meenemen)
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #189 Gepost op: maart 24, 2011, 10:39:11 pm »

Afgelopen dinsdag, 22 maart was het zover: we konden onze Kyte bij HK in Emmen afhalen.
Het werd een uitleg/demonstratie van ongeveer 3 uur, samen met nog een Kyte-koper(mevrouw met haar schoonvader).
Dat was wel een grappige ervaring:  2 Kytes die daadwerkelijk werden opgezet, met de luifels naar elkaar toe. De kopers werden vanzelfsprekend aan het werk gezet. Zo leer je het ding natuurlijk het beste kennen. Voor ons is het al de derde HK, maar mevrouw was een rookie op HK gebied. Mocht dus van alles in elkaar frotten, timmeren, steken, ritsen en klitten.

Holtkamper zou Holtkamper niet zijn, als er niet weer allerlei zaken waren veranderd ten opzichte van het model dat ons eind 2010 werd gedemonstreerd. En ja hoor: daar waren die verdraaide hulpstokken weer die je eerst wel, toen weer niet en nu dus klaarblijkelijk weer wel nodig hebt bij het opzetten van de wagentent. Je ziet ook overal kleine aanpassing aan het frame op de kar/onder het bed o.a. waarschijnlijk nadat er beschadigingen waren opgetreden aan het doek tijdens inklappen/rijden.
De grote boogstok in de tent die eerst mocht blijven zitten tijdens inklappen, mag dat nu niet meer.
Dus blijken we onder het bed weer een aardige collectie boogstokken te hebben die je al of niet wilt gebruiken. Laat die bos gebogen stokken nu net één van de redenen zijn waarom we na aanschaf  van onze Astro met de familie Holtkamp en vertrouwelingen in conclaaf zijn gegaan en waarover we altijd ontevreden zijn geweest. Pffff

Tijdens de demo afgelopen dinsdag  kreeg ik verschillende keren van mijn vrouw zo?n verdekte grijns:?ik weet wat je denkt, je ergert je, maar hou je mond?.  En meegaand als ik ben?  Juist.

Alleen toen het door ons bestelde powersupply ter sprake kwam hield ik het niet meer. We hadden zo?n blok met aardlek etc, met aansluiting buiten de wagen, besteld. Daar had ik een paar jaar over gewikt, gewogen maar niet gedaan. Dus besteld. Alleen: volgens de heren( ik dacht dat het Jerome was) was er nog een beetje twijfel waar en hoe het blok in de wagen moest worden bevestigd. Daar zouden ze nog even over brainstormen de komende maanden.
Resultaat van die brainstormsessies, waarschijnlijk tot diep in de nacht met massa?s koffie en zo?
Met heeft het supply voorzien van maar liefst 2(twee) stroken 2-zijdig klevende tape. ?Dan kunnen de klanten zelf bepalen waar ze het ding willen hebben !!!!        Hihi : ik zie het Herman Finkers zó vertellen in plaats van ?hebt u ook kussentjes ??
 
De lust om met die Kyte gelijk naar een camping te gassen nam ook alleen maar toe die ochtend. Heerlijk zonnetje buiten, 17 graadjes of meer en wij stonden daar in die hal met plat dak spijkers door een okerkleurige vloerbedekking te meppen.

Het moet ook gezegd: de Kyte is echt een plaatje en we verheugen ons erg op de eerste trip. Hij staat nu op de oprit en ik heb me vanmiddag de (on)mogelijkheden van het Pack-and-Go maar eens bekeken. Wat we ons niet hadden gerealiseerd: je kunt op die manier helemaal niet bij de keuken/ de koelkast ! Ook klussen aan de keuken gaat zo niet. Ik wilde er een mooie led-verlichting in maken.

Gaan we nog eens even over nadenken.

Nog een dikke 4 weken en dan mogen we op stap. Een weekje, waarschijnlijk, de Ardennen of zoiets. Beetje afhankelijk van het weer.

Groeten uit Oldenzaal
Paul
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #190 Gepost op: maart 24, 2011, 10:55:55 pm »

Leuk verhaaltje paul..alleen een drie uur duurende opzet sessie vooriets dat binnen 12 minuten staat ::)...
Veel plezier met jullie wagen euh sorry tenttrailer..Jelle leest ook mee  :O

Ohja doe ze de groeten in oldenzaal, De lutte 
Gre..etzz
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #191 Gepost op: maart 24, 2011, 10:56:47 pm »

 :# Tja, elk voordeel heb zn nadeel maar tape ::)

Heel veel kampeerplezier met de Kyte :J :J
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #192 Gepost op: maart 24, 2011, 10:58:26 pm »

gefeliciteerd met je kyte, gaaf ding hoor :J jammer dat sommige dingen je in eerste instantie tegenvallen. wie weet valt het toch wel mee!

dat verhaal met die powersupply vind ik raar, hadden ze bij holtkamper toch wel beter over mogen nadenken. 2 stukjes zelfklevende tape lijkt mij nou niet een succesvolle oplossing met name bij bijvoorbeeld een noodstop.
en inderdaad, wat je ook al vertelde, niet elke verandering is een verbetering. zie dit in mijn werk als monteur ook vaak.

hoe dan ook, veel pezier gewenst met je nieuwe aankoop  :J
« Laatst bewerkt op: maart 24, 2011, 11:02:29 pm door mvdkant »
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #193 Gepost op: maart 24, 2011, 11:26:46 pm »

Tegenvallen? Nee hoor, we gaan er bakken met plezier aan beleven. Alweer de derde HK luifel van waaronder we straks in Engeland, Wales Ierland een lekker glaasje Single Malt gaan nippen. Niks ik perfect , ook HK niet. Ze lekker wakker houden is gewoon erruggg leuk. Maar zoals ik al eerder ergens hier schreef:het is een bedrijf met een klasse product , geweldige ideeën een werkelijk bovenmatig geloof in eigen producten en een goede service. En nu niet allemaal gaan roepen: "maar dat kost ook wat ".
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #194 Gepost op: maart 25, 2011, 08:36:09 am »

Gisteren 24 maart 2011 onze Kyte XL opgehaald in Emmen. Een flinke autorit vanuit Castricum. Gelukkig hoefden we op de heenreis onze oude Cocoon niet mee te nemen voor de inruil, zodat we lekker konden doorrijden. De Cocoon hebben we particulier kunnen verkopen voor een prima prijs, bijkomend voordeel van niet inruilen is dat je dan ook nog een korting krijgt op de aanschafprijs.
Rond half elf aangekomen bij Holtkamper, ontvangen met koffie en koek en onze nieuwe Kyte stond al klaar voor de instructie. Aangezien wij die dag de enige Kyte'ers waren, de andere personen kwamen voor een nieuwe Cocoon, hadden we een privé instructie.
Zoals gebruikelijk bij Holtkamper werd hier ruim de tijd voor genomen, alles duidelijk uitgelegd, alle tijd voor vragen, e.d.
Wat me bij de instructie gelijk opviel was, het is hier al eerder genoemd, het hulpframe waarmee het opzetten en inklappen eenvoudiger zou moeten zijn. Tijdens de uitleg van de Kyte in oktober in Bunnik was er nog geen sprake van een hulpframe. Je ziet dat ze bij Holtkamper blijven door ontwikkelen en nadenken over hoe e.e.a. makkelijker en eenvoudiger kan.
Overigens ben ik zelf niet echt gelukkig met dat hulpframe.
Bij het opzetten en natuurlijk ook het inklappen, moet je goed letten op de volgorde van de verschillende handelingen en je moet ook niets vergeten, volgens mij leer je dat het beste door de Kyte regelmatig op te zetten en weer in te pakken, rondtrekken dus deze zomer.
De afdekhoes van de wagen heeft nu een extra opbergzak, waarin je alle pendelbogen kan opbergen, gelukkig maar want je kan ze niet in de wagenbak laten liggen, daarvoor nemen ze te veel plaats in.
Rond twee uur konden we weer wegrijden uit Emmen maar nu met onze nieuwe Kyte achter de auto, toch wel een flinke bak, en ja met maximaal 90 op de teller duurt de terugreis wel lang.
Morgen ga ik eerst de Alko bigfoots onder de vier steunpoten monteren. Daarna gaan we kijken of we, zonder de hulp van Holtkamper, het Pack en Go systeem onder de knie kunnen krijgen, want ik wil al onze kampeerspullen die nu op zonder liggen in de wagenbak stoppen.
Als we binnenkort tijd hebben maar eens een naar een dagrecreatie terrein rijden om de Kyte geheel zelfstandig en zonder hulp op te zetten, dat wil ik niet uitstellen tot de vakantie.
Overigens kan ik niet wachten totdat we op vakantie gaan.
Ik ben ook zeer benieuwd in hoeveel tijd ik de Kyte kan opzetten, voordat alles staat ben je volgens mij toch wel een half uurtje bezig.
Als we deze zomer met de Kyte op vakantie zijn geweest, kom ik terug op dit forum met mijn ervaringen met het gebruik in de praktijk, dan komen vanzelf de (on)hebbelijkheden van de Holtkamper Kyte XL boven water.

groeten, Rob

Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal