Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 154224 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

muis

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #195 Gepost op: maart 25, 2011, 09:15:43 am »

Veel plezier ermee en de ervaringen horen we graag :J
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #196 Gepost op: maart 25, 2011, 09:58:45 am »

Ik ben erg benieuwd naar het 'hulp-frame' / 'losse stokken'  verhaal. Hoe dat zat, hoe dat nu zit en waar die opbergzak zit (toch?). Ik heb bij Paul niets gelezen over de opbergzak aan de zijkant, maar juist dat ie ze in de wagenbak moest leggen.

Natuurlijk ben ik het meest benieuwd naar de plaatjes ;-)



Dat van die keuken, die niet bereikbaar is in ingeklapte stand, wist ik. Je vindt er wel iets op.... (los Bluet 206  kooppitje + koeltasje met koelelement bijvoorbeeld)
Wij hebben nooit gebruikt gemaakt van de kook-gelegenheid onderweg. En de koelkast staat bij ons niet in de keuken, maar in de auto.
Als bij ons de keuken niet beschikbaar zou zijn, is dat veel onhandiger, omdat onze keuken tevens voorraadkast+opbergkist is  8)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #197 Gepost op: maart 25, 2011, 10:25:51 am »

Hoe dat zit met het zogenaamde hulp frame weet ik ook niet precies dat zou Jelle (van Holtkamper) maar eens goed moeten uitleggen.
Tijdens de demo in oktober in Bunnik was er geen hulpframe te bekennen en nu zit het wel in onze nieuwe Kyte.
Het schijnt te dienen voor het gemakkelijker open en dichtvouwen van de tent (volgens de demonstrateur!!!)

De opbergzak waar ik het overhad is onderdeel van de hoes welke je over de gehele wagen trekt. Aan de bovenzijde hiervan is een soort van dubbele laag gemaakt, welke via de zijkant door middel van een rits is te bereiken. Hierin kan je dus losse spullen kwijt, zoals de pendelbogen, maar bijvoorbeeld ook het vuile anti worteldoek dat wij altijd onder het kuipgrondzeil gebruiken.

Dat de keuken niet bereikbaar is, dat wist ik ook wel, maar ook in opengeklapte Pack and Go stand kan je niet bij de keuken. Alleen is de keuken dan wel aan de achterzijde bereikbaar voor het vullen c.q. het plaatsen van de kratjes. Nadeel hiervan is wel dat als je na de vakantie de keuken schoon wilt maken, en bijvoorbeeld ook de koelkast goed schoon en droog wil hebben, je de tent alsnog (deels) zal moeten opzetten. Maar zien hoe dat in de praktijk gaat, bij onze oude Cocoon hebben we de tent na terugkomst van vakantie ook altijd opgezet om hem goed te laten drogen voordat hij de stalling inging, dus misschien valt het mee.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #198 Gepost op: maart 25, 2011, 10:52:27 am »

@ PaulPaul en @ Rob Moerkerken Heel veel plezier van jullie Kyte.

Zoals jullie waarschijnlijk gelezen hebben, waren wij jullie net voor met het ophalen van onze Kyte XL (zie ook de foto's). Wat ik niet helemaal snap is het verhaal van het hulpframe. Toen wij in September onze Kyte bestelde wisten wij dat bij de S geen hulpframe zat maar bij de XL wel. Dit heeft ons o.a. doen besluiten om de XL te nemen omdat wij hem makkelijker vonden op te zetten. Voor mij minder zwaar (we hebben ze in September in Bunnik allebei 2 keer opgezet).

Het weghalen en plaatsen van het hulpframe hebben wij niet als een probleem ervaren. Alleen bij het de eerste keer inklappen, afgelopen zaterdag, ging er iets niet goed. Ze hadden gezegd dat alle haringen eruit konden en dan het hulpframe plaatsen. Maar toen wij de stok van de luifel naar binnen haalde viel de tent naar de wagen toe. Met ons er onder  :?. Dan wordt het wel lastig om het frame te plaatsen. Dus volgende keer laten we de haringen op de hoeken nog even zitten.

Wat betreft: niet bij de keuken kunnen. Ook dit was ons direct verteld. Wij hebben dan ook een kleine koelbox aangeschaft voor in de auto. Maar ook kan deze gebruikt worden, als extra koeling, in de tent. Wat betreft het schoonmaken: ja gut daar had ik nog niet aangedacht. Dan maar even op de laatste camping goed schoonmaken. En anders hebben wij nog de mogelijkheid om hem op de parkeerplaats voor ons huis op te zetten. Bij de Kyte zijn haringen niet echt nodig gelukkig.

Over 3 weken gaan we een weekend bij mijn schoonfamilie in de wei staan. Daar hebben we gelegenheid om onder in de keuken een verdeling te maken waar onze spullen in kunnen zonder dat het verschuift of dat je moet graaien om iets te vinden (kistjes vond ik hiervoor niet zo handig). Ook zal mijn man (bij jullie bekent als Alberik) een inbouwstopcontact maken in de keuken. En achter de keuken de rest van de stroomvoorziening vastzetten met een snoer naar de achterkant van de wagen waar onder het dekzeil een rits zit en je daar het snoer, voor buiten, kunt aansluiten. Het binnensnoer blijft dan ook altijd schoon.

Dit zijn tot nog toe onze plannen.

O ja we hadden HK gevraagd om de hoek van de keuken (als hij dicht zit aan de rechterkant) rond af te werken. Helaas hadden ze dit niet gedaan :N. Ze hebben op dat moment even een grove vijl erover gehaald. Maar helaas niet naar onze tevredenheid. Dus dit moeten we zelf ook nog even netjes maken. Waarom zullen jullie je misschien afvragen. Nou wij hadden namelijk bij het opzetten van een Kyte, showroommodel, gezien dat het doek daar kapot ging. Nou worden die natuurlijk wel heel vaak opgezet. Maar wij zetten hem ook gemiddeld 10 keer per jaar op. En om dit te voorkomen even het scherpe hoekje eraf.
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2011, 11:16:25 am door Lien »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #199 Gepost op: maart 25, 2011, 11:11:28 am »

Ik merk dat Holtkamper tussentijds dingen wijzigt. Op hun site heb ik een aantal video's bekeken over bepaalde handigheden die kenmerkend zijn voor Holtkamper. In de tussentijd verschijnt er dan een subschermpje in beeld dat die handigheden niet meer beschikbaar  of mogelijk zijn. dat is een beetje jammer, omdat sommige mensen nu toch wat teleurgesteld zijn in de afgeleverde waar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #200 Gepost op: maart 25, 2011, 12:11:00 pm »

@jellejawa
Teleurgesteld in de afgeleverde waar???, nee hoor absoluut niet, ik vind de Kyte een pracht van een vouwwagen en super handig in gebruik. Onze ervaringen met onze "oude" Holtkamper Cocoon hebben ons uiteindelijk doen besluiten om nu weer voor een Holtkamper te gaan.
Het enige wat mij gisteren stoorde was het gebruik van dat hulpframe, omdat tijdens de demo in Bunnik er geen sprake was van een hulpframe. Overigens denk ik dat in de praktijk, het reuze mee zal vallen, gewoon alles in de juiste volgorde uitklappen en inklappen.

@Lien
Bij de demo gisteren zei men dat direct na het verwijderen van de pendelboog binnen, de stokken van het hulpframe geplaatst kunnen worden, dat is dus nog voordat je de haringen rondom wegneemt.
Ook wij gaan een kleine koelbox op 12v in gebruik nemen in de auto, altijd handig, ook als je in het warme zuiden even naar de supermarkt gaat, kan je toch je vlees, kaas, melk, koel houden terug naar de camping.
Na de vakantie zullen wij de vouwwagen ook thuis op de oprit uitzetten, in de eerste plaats om de tent goed te laten luchten en drogen, maar ook om de keuken en de koelkast schoon te maken en op te ruimen voor de winterstalling.
Dat van de hoek van de keuken afronden, een goede tip, ik ga daar morgen ook even naar kijken!!!

groeten, Rob

Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #201 Gepost op: maart 25, 2011, 01:25:56 pm »

Bij de demo gisteren zei men dat direct na het verwijderen van de pendelboog binnen, de stokken van het hulpframe geplaatst kunnen worden, dat is dus nog voordat je de haringen rondom wegneemt.
Dan gaan wij ook die volgorde aanhouden, bedankt. Denk er wel om, voordat je het hulpframe kan pakken, je eerst de luifelstok naar binnen moet halen (dus deze haringen moet je wel verwijderen ;)). Heel veel plezier morgen met opzetten 8).
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #202 Gepost op: maart 25, 2011, 01:58:48 pm »

En hier is nog iemand die binnenkort even naar het hoekje van de keuken gaat kijken. Indien nodig gaat het afronden van dat plaatmateriaal heel mooi met een bandschuurmachine.

Tsja, dat hulpframe. Is een verhaal op zich, omdat er op het eerste opzetfilmpje(waarbij de grote mast nogal "plok"doet op het hoofd van Jerome) nogal steels, vond ik, een paar stokken werden weggemoffeld. Daar zei ik iets over tijdens de eerste demo, Toen kreeg ik de hele geschiedenis te horen. met gelijk de mededeling dat het niet meer geplaatst werd, vanwege niet nodig. En dus nu weer wel. Je kunt ze ook niet meer weghalen omdat het een vast deel van de constructie is. Die 2 losse buiseinden blijven daar bungelen waar die hulpstokken er afgehaald zijn. Fraai is anders.

Dan de keuken. Dat vind ik een geval van moet je(ik)maar beter opletten. Ik had het kunnen zien. Ten eerste wordt dit nu een gevalletje 2. koelkast aanschaffen. Maar erg jammer vind ik dat ik thuis gekomen niet even snel mijn keuken helemaal schoon kan maken.
Ook het op het laatste moment in de keuken stoppen van spullen die je ook thuis gebruikt gaat nu niet. Ook dat wordt gewoon een kwestie van anders werken.

Nu ging dat ook met de James Cook wel eens mis. Zo heb ik onlangs een mooie Astro verkocht met een keuken waar achter en onder de koelkast mogelijk nog wel een halve maaltijd aan kruimels kon liggen. Eierlepels en schilmesjes glipten er ook graag achter.
Wie ook die mooie James Cook heeft ontworpen; hij of zij maakt vast nooit de keuken schoon.

Die opbergzak in de hoes wilden we eigenlijk voor die zaken gebruiken die eerst bij de Astro in de dakzak gingen. Stoelen, tafels, vies zeil etc. Moeten we nog maar proberen. In ieder geval plaats genoeg in de Kyte.

De Bigfoots. Dit is ongeveer het enige dat ik zeker niet via HK wilde aanschaffen. Ze staan in de prijslijst voor ? 225.-  Een beetje surfen levert een prijs op van rond de ? 80,- per set van 4. En dat zijn dan dezelfde van Alko !
Nog goedkoper zijn de bigfoots die ik hier vlak in de buurt vond bij Caravanhandel Krul.  4 platen voor ? 10,-. Verschil is dat het glijdmechanisme met gleuf en veer ontbreekt. Gewoon 4 platen, 4 asjes en dat is het.

We zien wel. In ieder geval gaat het wel erg kriebelen zo langzamerhand

Paul
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #203 Gepost op: maart 25, 2011, 03:01:44 pm »

Bigfoots Alko bij Obelink 74,50 en kunststof zonder veer 3,50 (plankjes zijn mogelijk beter ;)). Ook niet bij HK aangeschaft een Alko Safety Plus. Bij HK 175 euro, bij Obelink 92,50. Toch behoorlijke verschillen. Snap niet zo goed waarom ze hier zo gigantisch aan willen verdienen  :**.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #204 Gepost op: maart 25, 2011, 04:25:05 pm »

@PaulPaul en @Lien
De bigfoots ja, een verhaal apart.
Ook wij hebben die niet op de Kyte laten zetten door Holtkamper. Ik had al snel door dat dat veel goedkoper kon!!!
Direct nadat wij de Kyte in oktober 2010 hadden besteld, heb ik de bigfoots, de originele van Alko bij de Wit in Schijndel besteld. Twee dagen later werd het pakketje afgeleverd voor een totaal bedrag van ? 82,75. Pakketje op zolder weggezet voor als de Kyte er is...

Vandaag heb ik de bigfoots gemonteerd onder de Kyte, even de handleiding lezen, bij de eerste bigfoot even goed kijken hoe e.e.a. gemonteerd moet worden en daarna was het een "piece of cake", alles bij elkaar in een kwartiertje de vier bigfoots gemonteerd. Toch weer zo'n ? 140,00 verdiend.
En de originele bigfoots werken wel heel mooi, opgeklapt strak onder de poten en bij het raken van de grond zetten ze zich vast en schuift de stalen poot in de sleuf van de plastic bigfoot.

Nu nog iets bedenken voor een hor voor de ingang van de tent, dat hadden we bij de Cocoon ook gemaakt en was wel erg handig. Ik heb wel een idee met een klamboe van de Xenos, een plastic strip en wat van die groene strookjes die Holtkamper meelevert om je doek te kunnen oprollen. Kijken of dat idee ook in de praktijk gaat werken...

Groeten, Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #205 Gepost op: maart 25, 2011, 05:23:43 pm »


Nu nog iets bedenken voor een hor voor de ingang van de tent, dat hadden we bij de Cocoon ook gemaakt en was wel erg handig. Ik heb wel een idee met een klamboe van de Xenos, een plastic strip en wat van die groene strookjes die Holtkamper meelevert om je doek te kunnen oprollen. Kijken of dat idee ook in de praktijk gaat werken...

Eén van Xenos gaat niet lukken. Zijn te smal en te kort. Je hebt een breedte nodig van minimaal 1 m (en dan moet je de deur toch nog een klein stukje dichtritsen) en een hoogte van 2.20 m. Ik heb er één via internet besteld (in 2 dagen binnen) 1 m breed en 2,50 hoog. Nu inderdaad nog kijken hoe we deze vast maken. Ga waarschijnlijk lusjes boven de deur maken en dan zal het buisje wat erdoor moet wel iets gebogen moeten worden. Als alles goed zit de hor op lengte maken :P.

Hier de link van de site waar ik mijn deurhor heb gekocht: http://www.hometextileshop.com/58-draadjesgordijnen?p=4
« Laatst bewerkt op: maart 25, 2011, 05:42:09 pm door Lien »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #206 Gepost op: maart 25, 2011, 06:40:56 pm »

Eén van Xenos gaat niet lukken. Zijn te smal en te kort. Je hebt een breedte nodig van minimaal 1 m (en dan moet je de deur toch nog een klein stukje dichtritsen) en een hoogte van 2.20 m. Ik heb er één via internet besteld (in 2 dagen binnen) 1 m breed en 2,50 hoog. Nu inderdaad nog kijken hoe we deze vast maken. Ga waarschijnlijk lusjes boven de deur maken en dan zal het buisje wat erdoor moet wel iets gebogen moeten worden. Als alles goed zit de hor op lengte maken :P.

Hier de link van de site waar ik mijn deurhor heb gekocht: http://www.hometextileshop.com/58-draadjesgordijnen?p=4
Ben wel benieuwd hoe het er straks uitziet. Zoek ook nog iets voor onze vouwwagen. Goed idee is het halve werk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #207 Gepost op: maart 25, 2011, 06:51:42 pm »

Ben wel benieuwd hoe het er straks uitziet. Zoek ook nog iets voor onze vouwwagen. Goed idee is het halve werk.
Bij onze Jametic hingen wij ook dit soort (van xenos dan) ervoor. Maar dan hing het altijd naar voren omdat de deur schuin staat. Ik heb dit altijd opgelost door de gordijntje (links en rechts van de deur)  met een knijper aan wat sliertjes vast te maken. Maar jij hebt geen gordijntjes meer dus hoe je het dan moet doen :?. Zal lastig worden. De Kyte heeft een bijna rechte deur dus hier hebben wij nu geen probleem meer mee.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #208 Gepost op: maart 25, 2011, 08:22:59 pm »

Vandaag het "NL" plaatje ontvangen die ik besteld had. Met een paar pompnagels monteren achter op de Kyte naast het kenteken. :) Is mooier dan een sticker plakken op het traanplaat.
Besteld bij http://www.wittekentekenplaat.nl/shopexd.asp?id=100&desc=NL%2Dovaal+met+of+zonder+rand
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #209 Gepost op: maart 25, 2011, 09:30:36 pm »

Ik heb ergens gehoord/gelezen dat het open blijft maar dat je moet gaan betalen ;(.

Dit jaar blijft DoornseGat nog open en je hoeft dit jaar nog niet te betalen!!!
Als het morgen droog is en blijft gaan wij ook naar de dagcamping waar jullie vorige week zijn geweest (en als het morgen regent gaan we zondag!) nog bedankt voor de tip
Gelogd
Jevipro
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal