Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 154194 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk1973

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #240 Gepost op: april 26, 2011, 07:14:06 pm »

Afgelopen weekend voor het eerst weggeweest. Alles werkte super, nu nog wat kleine dingen rondom het kamperen verzamelen en dan op nar het voorjaarsweekend!!!
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #241 Gepost op: april 26, 2011, 08:03:30 pm »

Afgelopen weekend voor het eerst weggeweest. Alles werkte super, nu nog wat kleine dingen rondom het kamperen verzamelen en dan op nar het voorjaarsweekend!!!
:K :K :K :K :> :> :>
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #242 Gepost op: april 26, 2011, 08:39:27 pm »

wij zijn ook afgelopen weekend voor het eerst echt weg geweest met de Cocoon.
ja een paar keer naar een dagcamping en dat was geweldig maar nu écht kamperen zo mogen er nog vele weekenden komen van mij.

ik wens iedereen heel veel klapplezier met mooi weer
Gelogd
Jevipro

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #243 Gepost op: april 28, 2011, 01:38:12 pm »

Met veel belangstelling de Kyte verhalen gelezen, waarvoor dank!

Wij hebben lang in dubio gestaan of we nu een Kyte of Cocoon willen aanschaffen.

Uiteindelijk voor Cocoon gekozen, de belangrijkste voordelen: bereikbare keuken, geen lading losse stokken, opzetgemak en compact.

De Kyte is een prachtig product, maar ons inziens teveel gedoe en te gecompliceerd. Coccon is voor ons heerlijk in zijn eenvoud.

Allemaal veel kampeerplezier met welke Holtkamper dan ook.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #244 Gepost op: april 28, 2011, 02:31:59 pm »

heel veel proficiat met de aanschaf van jullie Cocoon!!
weten jullie al wanneer jullie hem kunnen verwachten??
wij wensen jullie heel veel kampeerplerzier
Gelogd
Jevipro

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #245 Gepost op: april 29, 2011, 03:28:13 pm »

We hebben onze Cocoon al. Vanuit Emmen even stiekem 130 km/uur gereden. Hij bleek keurig rustig op de weg te liggen.

Thuis in de tuin even geklapt en de pack and go uitgeprobeerd. Tis echt allemaal een fluitije van een cent.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #246 Gepost op: april 29, 2011, 06:43:45 pm »

We hebben onze Cocoon al. Vanuit Emmen even stiekem 130 km/uur gereden. Hij bleek keurig rustig op de weg te liggen.

Thuis in de tuin even geklapt en de pack and go uitgeprobeerd. Tis echt allemaal een fluitije van een cent.

Dat is wel snel dan of hebben jullie hem al eerder besteld. Wij hebben onze cocoon xl mtt eind februari besteld en mogen hem over drie weken ophalen

Veel plezier ermee
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #247 Gepost op: mei 01, 2011, 09:07:17 pm »

Vandaag onze Kyte voor de eerste maal zelfstandig opgezet, hadden er eindelijk de tijd voor...
Opzetten ging heel erg goed, geen problemen, volgorde goed aangehouden en stond eigenlijk wel goed ook mooi strak.
Inklappen ging een stuk minder gemakkelijk, paar keer opnieuw gedaan, maar ben nog niet tevreden over de volgorde...
A.s. donderdag ben ik vrij en ga het nogmaals proberen....
gr. Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #248 Gepost op: mei 01, 2011, 09:57:05 pm »

Hoi Rob,
Mag ik weten wat voor probleem je had met inklappen? Wij hadden alleen vergeten om de deur helemaal los te maken verder ging het wel snel.
Gr. Evelien
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #249 Gepost op: mei 02, 2011, 07:51:21 am »

Evelien,
Bij de eerste maal inklappen wilde de tent niet op de wagenbak, bleek dat het bed weer omhoog was gegaan (hoe, geen idee!!!), tweede keer te vroeg de haringen op de vier hoeken weggenomen, waardoor de tent al instorte terwijl ik er nog in stond.
Uiteindelijk wel ingepakt gekregen maar niet zoals ik het wil.
Zo wie zo moet je de vier hoek haringen van het grondzeil laten zitten totdat de stokken in de hoek zijn ingeklapt, dan pas de haringen wegnemen, en vergeet de stomp niet!!!
gr. Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #250 Gepost op: mei 02, 2011, 08:18:21 am »

Wij kregen hem laatst ook niet ingeklapt en het bleek dat de deur nog gedeeltelijk vast zat aan het kuipzeil ::). Dan sta je wel even te kijken als het niet lukt en je hoort van alles kraken. Dus deur echt helemaal los alleen bovenaan een stukje vastgeritst. De eerste keer, toen we alleen even gingen uitklappen, geen probleem gehad maar toen hebben we de deur ook niet dicht gehad :P. Ook wij kwamen onder de tent terecht omdat we de haringen er allemaal uitgehaald hadden ;(. Was blij dat ik niet op een overvolle camping stond maar bij mijn schoonfamilie in de wei. Het zag er zo onnozel uit :H. De handigheid moet nog komen. Ik weet niet of je het hebben wil maar ik heb een lijstje gemaakt van hoe in te klappen qua volgorde (ik geef het één van de kinderen en lezen maar) wij voeren wel uit :I. Mocht je het lijstje willen hebben moet je het maar laten weten. Succes verder en oefening baart kunst, zullen we maar denken :H.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #251 Gepost op: mei 02, 2011, 03:23:41 pm »

Evelien,
Heel herkenbaar allemaal, ik dacht lekker makkelijk alle haringen er alvast uit (net als vroeger bij onze cocoon) maar ook ik kreeg de hele tent plus het frame in m'n nek...
Dus les één: laat de vier hoek haringen zitten.
Les twee: plaats op tijd het hulpframe weer terug.
De deur helemaal losnemen is ook een goed tip, dat waren wij ook vergeten...
Ook wij zijn bezig een lijstje (stappenplan) voor zowel het in als uitvouwen op te stellen, maar ik wil graag jou lijst ontvangen daar kan ik vast nog wel een aantal tips in terugvinden en wellicht hebben wij nog wel tips, aandachtspunten voor jullie.
Gister avond hebben wij onder het genot van een koel roseetje nog eens geevalueerd en kwamen tot de conclusie dat we met onze cocoon in het begin ook hebben lopen knoeien, maar naarmate je de tent vaker opzet en inklapt gaat het steeds sneller en handiger. Uiteindelijk hebben wij de cocoon kunnen opzetten in 15 minuten en ook weer kunnen inklappen in die tijd en laten we wel zijn hoe vaak zet je de tent op en klap je hem weer in per jaar, das niet zo vaak. En na een jaar ben je het voor een deel ook weer kwijt, vandaar dat lijstje...

Groeten, Rob

Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #252 Gepost op: mei 02, 2011, 03:28:32 pm »

Ik ontvang graag jullie tips. Zal vanavond die van mijn even sturen. Over hoe vaak je opzet en inklapt. Nou wij doen dit nogal vaak in een jaar. Tijdens de zomervakantie gaan wij naar min. 6 tot 8 campings. En met alle tussendoor weekendjes kom ik al gauw tussen de 10 á 12 keer. Dus ik hoop het aan het eind van deze zomer uit mijn hoofd te kunnen ;). En ook wat vlotter :P.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #253 Gepost op: mei 02, 2011, 03:42:06 pm »

Evelien,

Ik zal onze lijst morgen aan je doorsturen.
Ook heb ik het afgelopen weekend gebruikt voor het verder bestuderen van het gebruik van de keuken, de bergruimte e.d.
Wat mij opviel is dat als je in de keuken een grote plastic bak hebt hangen in de meest linker klep, je het daaronder staande krat niet meer via de bergruimte onder het bed kan wegnemen, moet je dus op letten.
Wij willen voor vertrek de keuken via het pack en go vullen, zodat we niet de gehele tent hoeven op te zetten.
Ik heb een 2,5 kg groene gasfles geplaatst in de keuken, is veel goedkoper dan de Campingaz blauwe fles en genoeg voor drie weken koken. De koelkast zetten wij op een 5 kg groene fles welke ik naast de tent plaats, gas koelt veel beter dan electra.
In de keuken wil ik nog een led lampje plaatsen, zodat je 's nachts zonodig ook wat licht hebt.
Bij de twee punten van de luifel, waar de haringen zitten, willen we een ledlampje met zonnecellen inde vorm van een steen plaatsen, dan struikel je daar 's nachts niet over.

groeten, Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #254 Gepost op: mei 02, 2011, 03:59:57 pm »

Hoi Rob,

Als je een paar pagina's teruggaat dan zie je daar foto's van onze aanpassingen en ook van de indeling van de keuken. Mijn man heeft zelf van hout een indeling gemaakt waar ik alles in kwijt kan. Ik laat alles van de keuken erin staan en hoef dan ook niet de wagen open te klappen als we weg gaan. Wij hebben ook van die ledlampjes met zonnecellen aangeschaft voor bij de hoeken van de luifel werkt prima. Mijn man heeft inbouwstopcontacten gemaakt in de keuken dus er hangt standaard een klemlampje in de keuken. De gasfles in de keuken is bij ons wel een campingaz blauwe fles. We doen hier het hele jaar mee en houden nog over. De groene fles gebruiken wij voor onze skottel. Ik vind het zonde om stroom te nemen voor alleen een paar lampjes dus wij zetten de koelkast op stroom.
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal