Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 154041 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #255 Gepost op: mei 03, 2011, 12:26:34 pm »

Hoi Evelien,

Bedankt door de toegestuurde lijst met het stappenplan voor het inklappen van de Kyte. Een heldere en duidelijke lijst, hoewel ik bij een aantal stappen even heel goed moest nadenken wat jullie daarmee bedoelen.
Ik zal de lijst naast onze lijst leggen.
A.s. donderdag gaan wij de Kyte nogmaals opzetten en inklappen, hierbij zullen we gebruik maken van de opgestelde lijstjes en gelijk onze bevindingen hierbij noteren.
Wel wil ik in ons stappenplan de terminologie hanteren die Holtkamper zelf ook gebruikt. Als voorbeeld: jullie noemen "de stang van de raamluifel slaapgedeelte" waarmee wordt bedoeld de "roof extension aan de zijde van de wagenbak".
De door ons aangevulde lijst zal ik dan as. donderdag avond of vrijdag in de loop van de dag naar jullie terugsturen.
Uiteindelijk wil ik het stappenplan voor het opzetten en inklappen van de Kyte ook beschikbaar stellen aan iedereen die daar interesse in heeft.
Op Youtube zijn er nu twee filpjes over het opzetten van de Kyte, eentje van een particulier en eentje van Holtkamper zelf gemaakt tijdens de ANWB dagen. Een filmpje van het inklappen heb ik nog niet gezien.

Groeten, Rob


Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #256 Gepost op: mei 03, 2011, 01:16:26 pm »

Wij gaan het morgen weer proberen en blijven ook heerlijk een paar dagen weg. Succes donderdag. Maak je een filmpje als hem inklapt ;)?. We zijn benieuwd naar jullie lijstje 8).
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.251
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #257 Gepost op: mei 03, 2011, 01:25:08 pm »

Misschien een idee?
Jullie combineren een lijstje en zetten hem in het instructie onderdeel.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #258 Gepost op: mei 03, 2011, 01:34:43 pm »

Prima wat mij betreft. Rob gaat ze naast elkaar leggen en er één lijstje van maken. Als dit gedaan is kan hij het lijstje wel bij het instructie onderdeel zetten.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.251
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #259 Gepost op: mei 03, 2011, 01:38:38 pm »

Mooi mocht dit niet lukken hoor ik van jullie.


Trouwens zijn jullie al lid van de www.tenttrailerclub.nl. :P
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #260 Gepost op: mei 03, 2011, 01:52:42 pm »

Alex,
Het stappenplan gaat wel lukken, vooralsnog ga ik er vanuit dat door het samenvoegen van de lijstjes van Evelien en mij inclusief de ervaringen die wij opdoen met het opzetten en inklappen tot een min of meer compleet stappenplan kunnen komen.
Hierbij zijn de ervaringen van anderen natuurlijk ook van harte welkom!!!
Overigens zijn er natuurlijk altijd op- en aanmerkingen te maken, welke stap eerst enz. enz.
Als de lijst af is zal ik deze bij het instructie onderdeel neerzetten, overigens pas nadat ook Evelien van mening is dat het stappenplan klopt.
Ik zal in een later stadium proberen om het stappenplan te voorzien van foto's.
Is de tenttrailerclub niet hetzelfde als de vouwwagenclub? Ik kom namelijk op hetzelfde uit...
groeten, Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #261 Gepost op: mei 03, 2011, 02:06:21 pm »

Rob, ik heb allemaal detailfoto's (opzetten) gemaakt tijdens de demo bij HK. Zal ik ook wel even naar je toesturen, misschien heb je hier wat aan.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #262 Gepost op: mei 03, 2011, 02:30:37 pm »

Evelien,
Prachtig, straks krijgen we nog een product waar Holtkamper zelf jaloers op is....
gr. Rob
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.251
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #263 Gepost op: mei 03, 2011, 02:34:17 pm »

Geweldig jongens.
Zal eens kijken of ik wat foto's kan maken van de Cocoon.


Ja Rob tenttrailerclub.nl is ook van ons.
Want hoe je het went of keert het blijft een vouwwagen. ;)
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #264 Gepost op: mei 03, 2011, 03:10:04 pm »

De instructie video's van Holtkamper zelf op YouTube (al wat oudere video's) laten van buitenaf wel zien hoe je de Kyte opzet en inklapt, maar niet de details en al helemaal niet hoe je binnen in de tent aan de gang moet (welke volgorde e.d.)
Er is nu een nieuwe video van Jelle hoe je de Kyte opzet. Hierin wordt tot in detail (een hele wiebelige video) alles getoond, ook hoe je binnen aan de gang moet.
Zo'n video had Jelle ook moeten maken van het weer invouwen van de Kyte, dat had handig geweest.
Uiteindelijk blijkt het invouwen toch wel lastig, in elk geval lastiger dan het opzetten.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #265 Gepost op: mei 07, 2011, 10:51:18 am »

Afgelopen donderdag onze Kyte opnieuw opgezet en ingeklapt. Ruim de tijd genomen om alle stappen in het proces??? te bekijken en te proberen (wat is handiger eerst dit of eerst dit).
Makkelijk hierbij was de handleiding (stappenplan) die Lien (Evelien) naar mij had toegezonden.
Een aantal zaken vielen ons op: bij het inklappen moet je de roof extentions aan de beide zijkanten losjes vastmaken, als je dat niet doet krijg je problemen met het op de wagenbak terugleggen van de gehele tent. Het hulpframe kan pas weer worden teruggeplaatst als de luifelmast van de stomp is afgenomen en aan de wagenbak is opgehangen, anders zit deze tenminste een hulpframe in de weg. Zolang de vier haringen, waarmee het kuipgrondzeil is vastgemaakt nog in de grond zitten kan de tent niet terugvallen tot tegen de wagenbak.

Ik ben nu bezig het stappenplan helemaal uit te werken en, waar mogelijk, te voorzien van foto's (ook door Lien ter beschikking gesteld). Als het stappenplan klaar is wordt deze beschikbaar gesteld voor iedereen...

Overigens hadden we de Kyte hier in de buurt in een park opgesteld, en dat trok nogal wat bekijks!!!

gr. Rob
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #266 Gepost op: mei 09, 2011, 03:39:49 pm »

Hallo Rob.

Wat je beschrijft over de volgorde: eerst de mast los en dan de 2 hulpstokken er aan is ook zoals ons bij de demo is verteld. Ik heb geconstateerd dat wanneer je de beide hulpstokken "vergrendelt", dus doordrukt tot over de 180 graden, deze niet terugklappen. Je kunt dan rustig, zoals in ons geval door onze oudste,de haringen er uit halen. Ik ga er eigenlijk van uit dat dat ook een voorziening is die zo bedoeld is. Roofextensions losjes vastmaken is ook idd wel zo handig. Je moet als laatste handeling toch wel een beetje frotten met alles wat er op de bak onder het zeil past. Enige wat ons nog niet mooi lukt is de grote mast zelf. Nu al voor de derde keer vormt die een lastige bult helemaal op de hoek bij de dissel. De hoes past er niet mooi omheen. Eigenlijk een soort puist onder het zeil. Vinden jullie ook dat er zo heerlijk veel onder die grote hoes past? Geweldig gewoon.

We waren een hele week op een camping in Duitsland(vlak naast de Loreley) en hebben erg van de Kyte genoten. Echt een heerlijke klapkar.Het opzetten gaat meer dan een uur(!) sneller dan met de Astro, het verblijf in de tent is gewoon prettig en hoewel de ruimte duidelijk kleiner is dan de Astro merk je dat niet zozeer. Komt onder anderen omdat de "loop"door de tent praktischer is.

Dus wij zijn erg enthousiast. Natuurlijk zijn er wel een paar onhebbelijkheden, maar daar komen we nog op terug na er eens rustig over te hebben nagedacht.
Eén punt wil ik wel vast kwijt: dat die grote boogstok niet deelbaar is is een regelrechte blunder. Ik heb er bij HK ook een erg vreemde redenatie voor gehoord. Men had er wel over nagedacht maar de stok zou niet stevig genoeg worden. Flauwekul; het ding heeft niks te tillen dan een beetje doek. Zal wel een centenkwestie zijn. Maar als we maar genoeg blijven zeuren............



Overigens gebruiken we voor de verlichting in de keuken 2 ledspotjes van de Ikea met van die klemvoetjes(Jansjö). Werkt prima.

Wordt vervolgt
Paul
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #267 Gepost op: mei 09, 2011, 05:58:15 pm »

Hoi Paul,

Heb HK ook al benaderd of het mogelijk is om de boogstok te laten delen. Was niet mogelijk kreeg ik door. Wat betreft de luifelstok. Als je ingeklapt hebt til je dan wel het grondzeil, met de luifelstok er hangend in, omhoog op het frame van het pack-n-go system voordat je het zeil erop legt? (Ik hoop dat je snapt wat ik hiermee bedoel  :?).

Wij zijn ook even weggeweest. Ik moet nog erg wennen. Met name dat de keuken buiten zit. Als je s' avonds nog wat pakken wil moet je nu naar buiten dit hadden we met onze vorige vw niet (was nogal koud dus buiten zitten was nu geen optie :N). Ook vond ik het te lastig om de kleding (tieners die zich nogal regelmatig omkleden ::)) onder in de wagen te laten liggen. Het bed gaat nogal eens op en neer. Dus we stapelen de kratjes wel weer op in de voortent. Wel een heerlijk bed en een fijne keuken om te gebruiken. En de zitruimte is helemaal goed  8).
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2011, 06:19:27 pm door Lien »
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #268 Gepost op: mei 09, 2011, 08:03:16 pm »

Ehhh, misschien een rare opmerking, maar waarom zet je de Kyte niet op ( en in omgekeerde volgorde af) volgens de netjes geplastificeerde handreikingsbladen die je krijgt bij de Kyte ?  :? Ben benieuwd naar de fotorijke handreiking die forumleden maken hoor!, maar wijkt die veel af van die van HK zelf ?

En die boogstok, gewoon in het ritsvak van het afdekzeil stoppen joh.... :J
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2011, 08:05:19 pm door tommybol »
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #269 Gepost op: mei 09, 2011, 09:06:16 pm »

Gefeliciteerd. wij gaan volgende maand ons aluminium rek voor 4 fietsen halen. Wij zijn benieuwd.

Heb je het fietsenrek inmiddels al? Of heb ik het gemist?  Foto's! :#
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal