Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 154226 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #270 Gepost op: mei 09, 2011, 09:40:19 pm »

Ehhh, misschien een rare opmerking, maar waarom zet je de Kyte niet op ( en in omgekeerde volgorde af) volgens de netjes geplastificeerde handreikingsbladen die je krijgt bij de Kyte ?  :? Ben benieuwd naar de fotorijke handreiking die forumleden maken hoor!, maar wijkt die veel af van die van HK zelf ?

En die boogstok, gewoon in het ritsvak van het afdekzeil stoppen joh.... :J

Dat dacht ik ook naar aanleiding van de demo bij Holtkamper, maar in de praktijk viel dat dus behoorlijk tegen...
En, gezien de reacties hier op het forum, hebben meer mensen dat ervaren.

Hallo Rob.

Wat je beschrijft over de volgorde: eerst de mast los en dan de 2 hulpstokken er aan is ook zoals ons bij de demo is verteld. Ik heb geconstateerd dat wanneer je de beide hulpstokken "vergrendelt", dus doordrukt tot over de 180 graden, deze niet terugklappen. Je kunt dan rustig, zoals in ons geval door onze oudste,de haringen er uit halen. Ik ga er eigenlijk van uit dat dat ook een voorziening is die zo bedoeld is. Roofextensions losjes vastmaken is ook idd wel zo handig. Je moet als laatste handeling toch wel een beetje frotten met alles wat er op de bak onder het zeil past. Enige wat ons nog niet mooi lukt is de grote mast zelf. Nu al voor de derde keer vormt die een lastige bult helemaal op de hoek bij de dissel. De hoes past er niet mooi omheen. Eigenlijk een soort puist onder het zeil. Vinden jullie ook dat er zo heerlijk veel onder die grote hoes past? Geweldig gewoon.

Volgens mij was het ons ook zo uitgelegd, maar inmiddels alweer vergeten!!!, het hulpframe vergrendelen doen wij nu ook, zodat je inderdaad rustig rondom de laatste haringen kan wegnemen. Bij het inklappen van het tentframe moet je dan alleen het hulpframe even helpen door het dode punt heen (dat kan met je schouder).

Inderdaad is het wel even 'frotten' om alles op de wagenbak te krijgen, maar dat was vroeger bij onze Cocoon ook zo en Holtkamper doet het zelf ook zo, als alles maar op de wagenbak ligt, hoe maakt niet uit...
De mast moet je volledig inschuiven en dan ophangen in de beide lussen, volgens mij blijft de mast dan geheel binnen de lengte van de wagenbak.
De grote hoes (softtop met extention) is inderdaad heerlijk, als je wilt kan je daar nog veel onder kwijt.

De eerste versie van de handleiding gaat spoedig hier verschijnen.

Groeten, Rob

Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #271 Gepost op: mei 10, 2011, 07:42:11 pm »

De handleiding opzetten en inklappen Holtkamper Kyte (stappenplan, versie 1) staat online
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #272 Gepost op: mei 10, 2011, 08:41:03 pm »

Complimenten voor de handreiking ! Ik moet toegeven dat ie duidelijker is dan die van Holtkamper zelf, die ik zoals gezegd ook duidelijk vind. wel even op een paar dingen wijzen ter vervolmaking:

Volgens informatie die ik gekregen heb van Holtkamper, zou de vouwwagen ook best op de 4 uitdraaisteunen kunnen staan, dus met de wielen van de grond, mocht je dat willen. Zal je in de praktijk niet doen, maar dat een wiel aan een zijde wat bungelt is geen probleem is mij verteld, mits die poten op goede voetjes staan natuurlijk.

Wij hebben een 'borgbuis' aan de disselkant van het frame, waarmee we de cilinder blokkeren van de stokken die het meest recht op staan als ie staat, zodat onder extreme omstandigheden  het frame niet kan dichtklappen. Die kan je plaatsen ( naar beneden schuiven), maar als je dat doet, mag je hem niet vergeten terug te plaatsen, anders trek je de hele handel aan gort bij dichtklappen. Ik zei al dat ik niet weet of wij deze hebben vanwege onze achterluifel die ook op spanning wordt gebracht net als de voorluifel of dat ie standaard is.

Nu nog uitbreiden met de achtertent erbij ?
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #273 Gepost op: mei 11, 2011, 08:35:20 am »

tommybol, wij hebben de "standaard" Kyte XL zonder de mogelijke "toeters en bellen" aan de achterzijde, dus over het opzetten en inklappen van de geen stoks achterluifel, de kindertent S of de kindertent L kan ik geen uitspraken doen, dat zal iemand anders moeten aanleveren.
De handleiding zal nog worden aangevuld met foto's van cruciale handelingen. Daarnaast zal deze nog verder worden aangevuld met gebruikers ervaringen en op- en aanmerkingen door andere bezitters van de Kyte.
Aaanleiding voor deze handleiding is dat de door Holtkamper geschreven handleiding toch voor veel mensen nog niet duidelijk genoeg is en veel mensen toch problemen ondervinden voornamelijk bij het inklappen van de Kyte.

groeten, Rob
Gelogd

Henna

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #274 Gepost op: mei 11, 2011, 09:25:26 am »

De handleiding opzetten en inklappen Holtkamper Kyte (stappenplan, versie 1) staat online

Heren en dames,

Als Kyte bezitter volg ik deze topic met veel plezier, en heb dan ook veel interesse in deze handleiding. Is deze openbaar, en zo ja, waar is deze te vinden?

Groeten,

Henna
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #275 Gepost op: mei 11, 2011, 10:08:56 am »

Heren en dames,

Als Kyte bezitter volg ik deze topic met veel plezier, en heb dan ook veel interesse in deze handleiding. Is deze openbaar, en zo ja, waar is deze te vinden?

Groeten,

Henna

Die vind je in dit topic:

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6832.0.html

en dan als bijlage bij de reactie van Rob Moerkerken van 9 mei om 9:43 uur kun je versie 1 van deze handleiding als PDF ("handleiding Kyte in en uit.pdf") downloaden.
Gelogd

Henna

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #276 Gepost op: mei 11, 2011, 10:27:29 am »

Dank!
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #277 Gepost op: mei 11, 2011, 11:28:24 pm »

Heb je het fietsenrek inmiddels al? Of heb ik het gemist?  Foto's! :#

Wij hebben hem! Echter geen foto's (niet gemaakt...) Zodra de klapweekend er is, dan zullen wij foto's maken (of als je er ook bent, dan kun je hem zien!)

Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #278 Gepost op: mei 11, 2011, 11:30:14 pm »

 :K :K :K
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #279 Gepost op: mei 12, 2011, 12:01:07 am »

Wij hebben hem! Echter geen foto's (niet gemaakt...) Zodra de klapweekend er is, dan zullen wij foto's maken (of als je er ook bent, dan kun je hem zien!)


  :> :>
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #280 Gepost op: mei 12, 2011, 11:41:02 am »

Hebben jullie het nieuwe filmpje over opzetten van de Kyte op de HK site al bekeken? "Kyte in 12 minuten". Voice-over Jelle.
Kleine poll opzetten: wat is er allemaal vergeten en/of weggelaten om het sneller te laten lijken?
Even ervan uitgaande dat het de Kyte is zoals je 'm mu koopt, de Kyte top.

Ben benieuwd!
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #281 Gepost op: mei 12, 2011, 12:14:40 pm »

Hebben jullie het nieuwe filmpje over opzetten van de Kyte op de HK site al bekeken? "Kyte in 12 minuten". Voice-over Jelle.
Kleine poll opzetten: wat is er allemaal vergeten en/of weggelaten om het sneller te laten lijken?
Even ervan uitgaande dat het de Kyte is zoals je 'm mu koopt, de Kyte top.

Ben benieuwd!
Ik mis in het filmpje de pendelboog van de luifel. En het keukenschort wordt niet goed vastgezet.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #282 Gepost op: mei 12, 2011, 01:58:49 pm »

In ieder geval zit de softtop extender er ook niet tussen. Anders kun je nooit zo vlot de eerste 2 haringen van het grondzeil vastzetten.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #283 Gepost op: mei 12, 2011, 02:18:59 pm »

Nogmaals gekeken en ik zie toch de extender w?l zitten !
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #284 Gepost op: mei 12, 2011, 02:20:18 pm »

Nee het opzetten is niet geheel volledig als je uitgaat van een complete Holtkamper Kyte XL versie 2011.
Dan ontbreken er een aantal zaken, maar in grote lijnen wordt de boel wel goed opgezet en volgens mij zit de softtop extender er standaard op.
 Hoewel in de praktijk het goed waterpas zetten van de wagenbak wel wat meer werk is dan het eenvoudig uitdraaien van de vier steunpoten. Laten we zeggen dat als je alle zaken goed, degelijk, volledig opzet je voor de Kyte toch minder dan 30 minuten nodig hebt.

Ter illustratie:
Vorige week hebben wij de Kyte nogmaals opgezet en weer ingeklapt om voor ons zelf een goed beeld te vormen van alles stappen en dus ook voor het stappenplan. Naast ons op het veld ging iemand staan met een Jamet om ook die even op te zetten, nou wij waren al lang en breed weer klaar om weg te rijden toen hun nog volop bezig waren met het opzetten van de vouwwagen. En dat terwijl wij echt rustig aan gedaan hadden, stappen besproken, notities gemaakt, e.d.
Al met al blijft de Kyte een snelle opzetter, die trouwens ook heel veel aandacht trekt!

Trouwens, ik heb aan Jelle gevraagd of het mogelijk is om ook een filmpje te maken  van het realistisch inklappen van de Kyte, uiteindlijk hebben veel mensen daar meer moeite mee.

groeten, Rob
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal