Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 154040 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #285 Gepost op: mei 12, 2011, 02:28:11 pm »

Hoi Rob

Weet jij eigenlijk waarom de ene uitbouw(kindertent S) de tussenwand op vier punten lullig vastgestikt heeft, terwijl de L-versie daar een mooi rits heeft zitten? Viel me net bij dat filmpje pas op. En ja: wij hebben de s-versie  ::)
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #286 Gepost op: mei 12, 2011, 02:44:57 pm »

@PaulPaul,

Nee, ik heb geen flauw idee, dat is typisch iets dat je aan Holtkamper zou moeten vragen. Vaak zit er wel een gedachte achter, echter de gedachte van Holtkamper is niet altijd de gedachte die wij ook hebben......

gr. Rob
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #287 Gepost op: mei 12, 2011, 04:01:09 pm »

Rob: had een antwoord van mij kunnen zijn ! :H :H :H :H
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #288 Gepost op: mei 12, 2011, 04:09:15 pm »

In ieder geval zit de softtop extender er ook niet tussen. Anders kun je nooit zo vlot de eerste 2 haringen van het grondzeil vastzetten.
Hoi paul, Hoe bedoel je dat het anders niet zo vlot gaat. Je maakt toch gewoon de onderste rits los en haalt het dekzeil eraf. Dan kan je meteen bij het tentframe en deze openklappen en vastzetten het grondzeil. Toch?
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #289 Gepost op: mei 12, 2011, 04:19:15 pm »

Haha: ik kwam er een uurtje geleden achter waarom we de voorste 2 afspanpunten van de voortent(die eerste 2haringen, dus) zo mooilijk op de grond kreeg. Ik moets er de foto'sm van vorige week op naslaan, maar we hadden gewoon de verkeerde rits opengemaakt..... Zat dus de extender nog vast aan de wagen i.p.v. aan de hoes ::) ::)
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #290 Gepost op: mei 12, 2011, 04:27:52 pm »

Ach kan gebeuren ;). Alle begin is moeilijk  :P.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #291 Gepost op: mei 12, 2011, 07:36:00 pm »

Aldoende leert men, bij onze eerste opzet poging van de Kyte, hadden wij ook de softtop extender laten zitten.
Op zich kan het wel, maar is natuurlijk niet echt handig.

Gewoon regelmatig opzetten, dat is onze ervaring vanuit het verleden met onze Cocoon. Op het laatst doe je het vrijwel blindelinks...

groeten, Rob

Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #292 Gepost op: mei 12, 2011, 10:17:53 pm »

Vraagje tussendoor: we hebben tot nu toe steeds de achteruitbouw eraf geritst. Je kan deze laten zitten, sxheelt natuurlijk tijd. Is het principe dat je de kyte inklapt en op het eind de achteruitbouw als laatste op het grondzeil van de leefruimte klapt ?
en in dat geval nog tips voor handig droogmaken grondzeil achtertent?

Bij instructie destijds hebben we die instructie niet meegekregen.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #293 Gepost op: mei 12, 2011, 10:22:51 pm »

Aldoende leert men, bij onze eerste opzet poging van de Kyte, hadden wij ook de softtop extender laten zitten.
Op zich kan het wel, maar is natuurlijk niet echt handig.

Gewoon regelmatig opzetten, dat is onze ervaring vanuit het verleden met onze Cocoon. Op het laatst doe je het vrijwel blindelinks...

groeten, Rob



Op zich klopt het wel: je leert zeker al doende( de één wat sneller dan de ander :)) , maar toch is er wel iets meer aan de hand. Dit is onze derde Holtkamper op rij: eerst de Flyer, toen de Astro en nu de Kyte.
De opzetvolgorde bij de Flyer was zo logisch als wat: haalde je de keuken niet van de dissel, kreeg je de bedlade nooit uitgeschoven en als je die lade niet uitschoof blééf je je afvragen waar meneer Holtkamp dat bed toch had verstopt. De ene handeling volgde heel logisch op de vorige. No way dat je plots besloot eerst maar eens de luifel op te zetten. Of zo. Was gewoon een erg gemakkelijk op te zetten wagen.

Onze onlangs verkochte Astro was een heel uitgebreide versie. We hebben de meeste tentopties wel gehad en geprobeerd, en toen ook enkele dwalingen weer rechtgezet. Zoals de adventuretent met dat docking gedoetje. De vouwwagen was door al die opties erg bewerkelijk, maar je moest niet zo veel. De achteruitbouw/kindertent niet opzetten: kon. Geen zin om die mooie luifel er 's avonds nog aan te ritsen? Ok, doen we morgen. Die handige keukenluifel er nu maar niet aan? Geen enkel probleem, je wist wiens achterste nat werd als het ging regenen.
Tsja, dat kuipgrondzeil is wel ?rg veel werk voor 3 nachtjes. Gewoon niet doen, geen probleem. Dat was allemaal een kwestie van keuzes maken. Het kon allemaal en als je besloot om de full monty op te bouwen was ik 3 uur verder.
Maar was was-ie mooi.

Nu de Kyte. Ik kampeer onafgebroken al 40 jaar zelfstandig( verdraaid: een jubileum !) met van alles en nog wat. Heel lang met de cr?me de la cr?me van lichtgewicht katoen: een Slee tent(mirakel) toen allerlei lichtgewicht spullen enz enz. Met mijn vrouw doe ik dat al meer dan 20 jaar(het kamperen). Het moet erg gek gaan als ik het niet opgezet krijg.
Maar de Kyte is anders. Je moet dit en dan dat en vervolgens zus en zo en niet anders, want dan loopt het spaak. Opbreken idem. Eén vast stramien en daar moet ik nog erg aan wennen.
Maar het moet gezegd: de moeite loont. En het gaat echt lekker snel.

Ik hoop dat dit niet teveel geklets was om iets te verduidelijken?

Groeten uit Oldenzaal
Paul
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #294 Gepost op: mei 12, 2011, 10:25:33 pm »

Vraagje tussendoor: we hebben tot nu toe steeds de achteruitbouw eraf geritst. Je kan deze laten zitten, sxheelt natuurlijk tijd. Is het principe dat je de kyte inklapt en op het eind de achteruitbouw als laatste op het grondzeil van de leefruimte klapt ?
en in dat geval nog tips voor handig droogmaken grondzeil achtertent?

Bij instructie destijds hebben we die instructie niet meegekregen.

Ja, zoals je zegt gaat het. Misschien kan iemand die al slecht weer heeft meegemaakt tijdens inklappen er meer over kwijt, maar als je een beetje oplet kun je ook dan vies op vies de grondzeilen op elkaar leggen. Geen vies doek(is de theorie)
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #295 Gepost op: mei 13, 2011, 08:12:50 am »

Op zich klopt het wel: je leert zeker al doende( de één wat sneller dan de ander :)) , maar toch is er wel iets meer aan de hand. Dit is onze derde Holtkamper op rij: eerst de Flyer, toen de Astro en nu de Kyte.
De opzetvolgorde bij de Flyer was zo logisch als wat: haalde je de keuken niet van de dissel, kreeg je de bedlade nooit uitgeschoven en als je die lade niet uitschoof blééf je je afvragen waar meneer Holtkamp dat bed toch had verstopt. De ene handeling volgde heel logisch op de vorige. No way dat je plots besloot eerst maar eens de luifel op te zetten. Of zo. Was gewoon een erg gemakkelijk op te zetten wagen.

Onze onlangs verkochte Astro was een heel uitgebreide versie. We hebben de meeste tentopties wel gehad en geprobeerd, en toen ook enkele dwalingen weer rechtgezet. Zoals de adventuretent met dat docking gedoetje. De vouwwagen was door al die opties erg bewerkelijk, maar je moest niet zo veel. De achteruitbouw/kindertent niet opzetten: kon. Geen zin om die mooie luifel er 's avonds nog aan te ritsen? Ok, doen we morgen. Die handige keukenluifel er nu maar niet aan? Geen enkel probleem, je wist wiens achterste nat werd als het ging regenen.
Tsja, dat kuipgrondzeil is wel ?rg veel werk voor 3 nachtjes. Gewoon niet doen, geen probleem. Dat was allemaal een kwestie van keuzes maken. Het kon allemaal en als je besloot om de full monty op te bouwen was ik 3 uur verder.
Maar was was-ie mooi.

Nu de Kyte. Ik kampeer onafgebroken al 40 jaar zelfstandig( verdraaid: een jubileum !) met van alles en nog wat. Heel lang met de cr?me de la cr?me van lichtgewicht katoen: een Slee tent(mirakel) toen allerlei lichtgewicht spullen enz enz. Met mijn vrouw doe ik dat al meer dan 20 jaar(het kamperen). Het moet erg gek gaan als ik het niet opgezet krijg.
Maar de Kyte is anders. Je moet dit en dan dat en vervolgens zus en zo en niet anders, want dan loopt het spaak. Opbreken idem. Eén vast stramien en daar moet ik nog erg aan wennen.
Maar het moet gezegd: de moeite loont. En het gaat echt lekker snel.

Ik hoop dat dit niet teveel geklets was om iets te verduidelijken?

Groeten uit Oldenzaal
Paul

Paul, ik herken dat, bij onze Cocoon was het allemaal ook logisch en uiteindelijk had je daarin, na veel opzetten en afbreken, ook een logische volgorde.
En nu bij de Kyte moet je een bepaalde volgorde aanhouden en kan het gewoon niet anders, ik denk dat als we dit over enkele jaren evalueren we tot de conclusie komen dat het eigenlijk allemaal wel heel eenvoudig is, immers ik had in het begin bij de Cocoon ook van jeetje wat een gedoe allemaal, maar de laatste jaren zette ik de Cocoon geheel zelfstandig op binnen een half uurtje, incl. de luifel met z'n drie stokken en flink wat haringen rondom.
We hebben de Kyte nu een paar maal opgezet en ingeklapt en ik moet zeggen het opzetten gaat eigenlijk heel erg simpel en nu al vrij snel. Het probleem zit hem met name bij het inklappen, daar ben ik nog niet tevreden over. Nu weet ik wel dat je de tent gewoon op de wagenbak moet gooien (dat doen ze bij Holtkamper ook) en niet moet proberen dat netjes en vlak te krijgen, maar ik wil dat de bak, met de softtop eroverheen er wel een beetje netjes en vlak uitziet.


Vraagje tussendoor: we hebben tot nu toe steeds de achteruitbouw eraf geritst. Je kan deze laten zitten, sxheelt natuurlijk tijd. Is het principe dat je de kyte inklapt en op het eind de achteruitbouw als laatste op het grondzeil van de leefruimte klapt ?
en in dat geval nog tips voor handig droogmaken grondzeil achtertent?

Bij instructie destijds hebben we die instructie niet meegekregen.

Ik zou de achteruitbouw op de wagenbak laten zitten, je ziet in het Youtube filmpje van het realistisch opzetten van de Kyte, dat ook daar de achteruitbouw gewoon nog aan de rest van de tent vastzit.
Om het kuipgrondzeil enigzins schoon te houden gebruiken wij een stuk anti wortel doek, dan wordt het kuipgrondzeil niet vuil meer alleen nog maar nat en dat kan je met bijvoorbeeld een oude theedoek of handdoek droogwrijven terwijl je het kuipgrondzeil op de wagenbak legt. Als laatste leg je dan het doek van de kindertent daar overheen en dan de softtop.

groeten, Rob



Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #296 Gepost op: mei 13, 2011, 08:16:33 am »

Vraagje tussendoor: we hebben tot nu toe steeds de achteruitbouw eraf geritst. Je kan deze laten zitten, sxheelt natuurlijk tijd. Is het principe dat je de kyte inklapt en op het eind de achteruitbouw als laatste op het grondzeil van de leefruimte klapt ?
en in dat geval nog tips voor handig droogmaken grondzeil achtertent?

Bij instructie destijds hebben we die instructie niet meegekregen.
Wij hebben geen achteruitbouw. Maar tijdens de instructies was er wel iemand die dit had en deze hebben ze dan ook helemaal in en uitgeklapt. Wat ik mij hiervan herinner is dat de achteruitbouw, net als je flappen van de luifel, eerst op de wagen wordt gelegd en dan de leefruimte er bovenop geklapt. Wat  betreft het grondzeil. Wij leggen, voordat we uitklappen, een stuk plastic op de grond. Dit zou ik ook bij de achteruitbouw doen. Scheelt veel schoonmaak werk. Mocht de onderkant toch nat zijn dan kan je de achteruitbouw zo op de wagen tillen dat de onderkant van het grondzeil omhoog ligt. Even droogvegen en dan de rest er bovenop. Misschien kan je ook proberen om het grondzeil van de uitbouw tegen elkaar dubbel te klappen dan raakt het geen tentdoek. Maar ik zou bij nat zo wie zo even goed droog maken.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #297 Gepost op: mei 13, 2011, 05:29:27 pm »

Dank, ik zie inderdaad in filmpje 12 minuten van Holtkamper dat je hem er al laatste opklapt. Of de herinnering van Lien klopt weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat al je eerst achtertent klapt en dan binnenleefruimte de stokken die je al laatste dan meeklapt niet echt plat komen te liggen. We gebruikte al een plastic onderzeiltje, dat werkt goed, maar op een of andere manier zijn de randen van het grondzeil altijd wat vies door bodem eromheen.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #298 Gepost op: mei 13, 2011, 06:42:09 pm »

Stond hier trouwens niets over in het instructieboekje wat je van HK hebt gekregen :?. Anders zou ik hier nog even naar vragen bij HK. Dan weet je het zeker en kan er ook niets mis gaan.
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2011, 09:10:42 pm door Lien »
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #299 Gepost op: mei 13, 2011, 06:57:41 pm »

Nee, die gaat alleen over de basistent volgens mij
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal