Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 153742 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #300 Gepost op: mei 13, 2011, 07:02:22 pm »

Dank, ik zie inderdaad in filmpje 12 minuten van Holtkamper dat je hem er al laatste opklapt. Of de herinnering van Lien klopt weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat al je eerst achtertent klapt en dan binnenleefruimte de stokken die je al laatste dan meeklapt niet echt plat komen te liggen. We gebruikte al een plastic onderzeiltje, dat werkt goed, maar op een of andere manier zijn de randen van het grondzeil altijd wat vies door bodem eromheen.

Wij gebruiken altijd een oude dweil en een oude handdoek voor het schoonmaken van het kuipgrondzeil, dat ligt bij ons standaard in de auto. Het gaat tenslotte slechts om de randen de rest blijft wel schoon vanwege het anti worteldoek dat wij altijd onder het kuipgrondzeil leggen, houd de boel schoon, terwijl eventueel water wal op het anti worteldoek komt toch kan wegzakken. Vroeger gebruikten we gewoon plastic zeil, maar daar bleef altijd water opstaan en dat is geen succes.

groeten, Rob
Gelogd

Edwin_V

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #301 Gepost op: mei 15, 2011, 02:22:18 pm »


Wij hebben afgelopen week voor het eerst de kyte op gezet. Viel niet tegen binnen 30-35 minuten hadden we 'm staan inclusief achteruitbouw.
Na een rondje over de camping nog 2 andere Kytes gespot. 3 kytes op 1 camping wel bijzonder !

@Rob,

Goede tip van dat worteldoek. Wij gebruiken altijd plastic, waar idd water op blijft staan.
Maar het worteldoek gooi je dat daarna weg, of maak je dat ook weer schoon? Het je daar dan niet veel werk mee?

Groet,
Edwin
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #302 Gepost op: mei 15, 2011, 02:34:36 pm »

Wij hebben afgelopen week voor het eerst de kyte op gezet. Viel niet tegen binnen 30-35 minuten hadden we 'm staan inclusief achteruitbouw.
Na een rondje over de camping nog 2 andere Kytes gespot. 3 kytes op 1 camping wel bijzonder !

@Rob,

Goede tip van dat worteldoek. Wij gebruiken altijd plastic, waar idd water op blijft staan.
Maar het worteldoek gooi je dat daarna weg, of maak je dat ook weer schoon? Het je daar dan niet veel werk mee?

Groet,
Edwin
worteldoek kun je thuis of op de camping gewoon met water afpoetsen..
Als er een beekje in de buurt is doe ik het daar ff in..en dan laten drogen over de auto binnen 5 minuten droog....
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #303 Gepost op: mei 15, 2011, 02:55:38 pm »

Goede tip van dat worteldoek. Wij gebruiken altijd plastic, waar idd water op blijft staan.
Maar het worteldoek gooi je dat daarna weg, of maak je dat ook weer schoon? Het je daar dan niet veel werk mee?

Groet,
Edwin

Weggooien worteldoek?? ::)
Da's zonde, drogen en opvouwen voor de volgende keer. Eind van het kampeerseizoen afspoelen, drogen en weer als nieuw voor het volgende jaar. :zw
Denk eens aan al dat plastic wat wordt weggegooid.. ::) ::)
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #304 Gepost op: mei 22, 2011, 09:21:42 pm »

Afgelopen weekend weer met onze kyte weggeweest. Nu zit er aan de slaapcabine, aan beide kanten, 2 plastic koordjes. Er zitten ook aan beide kanten 4 koordjes van stof en die zijn om de slaapcabine, doek zowel hor, open te kunnen zetten. Maar wie kan mij vertellen waarvoor die plastickoordjes dienen :? (zie foto). Ik weet het niet en zie ook niet het nut van deze koordjes.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #305 Gepost op: mei 22, 2011, 09:26:13 pm »

Ik heb die plastic touwtjes ook aan mijn binnententen zitten. Ze zijn er om de binnentent aan de buizen vast te maken. Ik zie echter dat bij jullie daar een mooi doekje voor op de binnentent is gemaakt.

Ik denk dus een 'wormvormig aanhangsel' ... Een overblijfsel dat vroeger nut had, maar nu niet meer.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #306 Gepost op: mei 22, 2011, 09:43:14 pm »

Ja er zit bij ons al een stukje stof met klittenband die we vast moeten zetten. Mooi dan weet ik ook waar dit voor dient, bedankt. :)
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #307 Gepost op: mei 22, 2011, 10:30:13 pm »

Inderdaad, op de kyte 2010 zitten alleen koortjes, niey zo'n mooi klittebanddoekje.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #308 Gepost op: mei 24, 2011, 03:02:07 pm »

Er is een nieuwe (verbeterde) versie (1.1) van de opzet en inklap instructie voor de Holtkamper Kyte op de site gezet!

gr. Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #309 Gepost op: mei 24, 2011, 04:04:51 pm »

Geweldig ziet er goed uit. Heb het al helemaal in mijn hoofd zitten. Hierdoor konden we afgelopen weekend uit- en inklappen zonder instructies.  ;)
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #310 Gepost op: mei 25, 2011, 07:32:39 am »

Lien,

Dat is ook de bedoeling, ik heb het zelf ook al aardig in mijn hoofd zitten. Maar de instructies zijn ook volgend jaar nog handig als de Kyte een hele winter in de stalling heeft gestaan, dan is het vaak van "oh ja hoe was het ook al weer?"
en dan is het stappenplan wel weer even handig.

gr. Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #311 Gepost op: mei 25, 2011, 08:02:16 am »

@Rob

Inderdaad wij moesten bij onze vorige vw ook altijd even nadenken welke volgorde we zelf aanhielden om zo vlot mogelijk te staan. Ons lijstje zit dan ook bij de papieren dus altijd bij de hand  ;).
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #312 Gepost op: mei 28, 2011, 12:52:43 pm »

Even een vraagje aan de Kyte bezitters. We hebben in onze Kyte de kleine uitbouw, de kindertent S.
Nou hebben we gemerkt dat we de ritsen van deze uitbouw niet meer dicht krijgen als we die niet gesloten hebben bij het opzetten. Anderen met dezelfde ervaring? Hoe vinden de eigenaren van die uitbouw eigenlijk de manier van bevestigen van die tussenwand, d.m.v. van enkele plekjes doorgestikt aan buitenwand. Lijkt me een potentiƫle plek voor lekkage.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #313 Gepost op: mei 28, 2011, 01:49:16 pm »

@PaulPaul wij hebben geen achter uitbouw dus ik heb geen idee, typisch een vraag die je even bij Holtkamper zou moeten neerleggen!!!
gr. Rob
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #314 Gepost op: mei 28, 2011, 01:51:33 pm »

Je mag hierover ook een apart topic maken :J Zou jammer zijn als je vraag "verdwijnt" tussen andere reacties ;)
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal