Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 153758 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #315 Gepost op: mei 28, 2011, 03:05:56 pm »

Lijkt me vrij eenvoudig dit. Met de rits open wordt de boek strakker gezet dan met de rits dicht aan kan.

Bekend fenomeen in tentland is dat je de boel met dichte ritsen opzet en afspant.

Maar vrees niet, ik vergeet mijn voortent-deur ook wel eens dicht te doen met opzetten. Dan gaat die rits ook niet dicht.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #316 Gepost op: mei 28, 2011, 04:33:04 pm »

Even een vraagje aan de Kyte bezitters. We hebben in onze Kyte de kleine uitbouw, de kindertent S.
Nou hebben we gemerkt dat we de ritsen van deze uitbouw niet meer dicht krijgen als we die niet gesloten hebben bij het opzetten. Anderen met dezelfde ervaring? Hoe vinden de eigenaren van die uitbouw eigenlijk de manier van bevestigen van die tussenwand, d.m.v. van enkele plekjes doorgestikt aan buitenwand. Lijkt me een potentiƫle plek voor lekkage.

Wij hebben de geenstoksachteruitbouw, volgens mij tegenwoordig de kindertent S. Geen probleem met ritsen. Inderdaad even dichyritsen als je hem afspant. Da's de gouden tentopzetregel. Dat van die tussenwand herken ik niet. Die zit toch gewoon geheel ingeritst ? Wat wij wel altijd jammer hebben gevonden is dat de tussenwand niet ingeritst wordt in de rits van de axhterwand, dat zou mooier zijn, omdat er nu altijd een loze rits voor zit. Dat snappen we niet. Wel eens tegen holtkamper gezegd. Had met productie of zo te maken dacht ik.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #317 Gepost op: mei 29, 2011, 08:38:12 pm »

Die kindertent heef een stuk doek als afscheiding tussen het frote deel links. en het kleinere aan de rechterkant. Daar zou je een toilet of kinderbedje kunnen plaatsen. Dat tussenwandje is niet geritst, maar zit op een paar plekken aan de schuine achterwand gestikt. Nogal knullig en ik vertrouw dat niet zo.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #318 Gepost op: mei 31, 2011, 09:50:26 am »

Die kindertent heef een stuk doek als afscheiding tussen het frote deel links. en het kleinere aan de rechterkant. Daar zou je een toilet of kinderbedje kunnen plaatsen. Dat tussenwandje is niet geritst, maar zit op een paar plekken aan de schuine achterwand gestikt. Nogal knullig en ik vertrouw dat niet zo.

Ik ben een andere mening toegedaan. Ik snap je punt, maar voordeel is ook dat je de flap dan makkelijk helemaal kan weghalen door de strikken los te halen (kyte 2010 heeft strikken, flap zit niet vastgenaaid) ipv opstropen als je de cabine in zijn geheel wil hebben. Vind het best stevig vastgenaaid, maar inderdaad, een hele kant vast zou wellicht mooier zijn. Tja, altijd wat te willen, maar als je dit vind, kun je holtkamp natuurlijk ook de suggestie doen. Misschien nemen ze hem mee in de toekomst.
Dank voor je bericht trouwens !. Toevallig was ik toen jij dit bericht schreef bezig om de buitenkant weer aan het grondzeil te ritsen na een door holtkamper uitgevoerde door ons gevraagd modificatie en heb ik er naar gekeken. Kwam er alleen nu pas achter dat deze flap niet terug was gezonden afgelopen najaar. Gemaild en wat denk je ? Ze sturen hem vandaag nog op naar de camping ! En kunnen we hem ws morgen al direct er in zetten. Noem ik topservice. Kost wat zo'n vw, maar je krijgt er wel service bij.
« Laatst bewerkt op: mei 31, 2011, 09:52:15 am door tommybol »
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #319 Gepost op: mei 31, 2011, 11:35:20 am »

Ik snap wat je bedoeld. Had het liever anders gezien. Als die 4-jarige boef van ons er een keer aan gaat hangen, vrees ik een lekke plek. Maar goed. misschien dat er toch nog wel iets gewijzigd wordt. Ik overweeg een prijsopgave voor een venster met ventilatie in die kindertent. Of is er iemand die dat al heeft laten doe. Ol meen dat ergens te hebben gelezen. En service: dat er zo hier en daar een ietsiepietsie anders wordt gedacht over de hoeveelheid/mate van service waarop een klant recht heeft of graag zou willen, is bekend.
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #320 Gepost op: juni 02, 2011, 04:45:22 pm »

Ik snap wat je bedoeld. Had het liever anders gezien. Als die 4-jarige boef van ons er een keer aan gaat hangen, vrees ik een lekke plek. Maar goed. misschien dat er toch nog wel iets gewijzigd wordt. Ik overweeg een prijsopgave voor een venster met ventilatie in die kindertent. Of is er iemand die dat al heeft laten doe. Ol meen dat ergens te hebben gelezen. En service: dat er zo hier en daar een ietsiepietsie anders wordt gedacht over de hoeveelheid/mate van service waarop een klant recht heeft of graag zou willen, is bekend.

Ja, da's de modificatie waar ik het over had. Zie foto's. Wij hebben in de rechte wand aan de disselzijde van de achterbouw een venster laten plaatsen. Driehoekig met gaas en ritsen. Ongeveer 30x50 cm. Scheelt echt, 'tocht' nu lekker door. Hk moest even overtuigd worden, want wegens potentiele lekkageproplemen (zit natuurlijk geen 'roof' boven zoals bij alle kyteramen) twijfelde ze. Wij hebben echter een achterluifel die over de achteruitbouw hangt en mijn argument om ventilatie in het wc hok gaf snel de doorslag. Was alleen niet goedkoop, 360 euro, maar wel voor gekozen. Hk gaf geen waterdichtgarantie, wat ik bij open stand kan begrijpen omdat water dan (zonder luifel erboven dan) van dak vast naar binnen kan sijpelen, maar als ie dicht geritst is, is ie ook helemaal dicht, Zie het als zo'n luik/raamflap wat cocoons ook hebben, alleen is dit luikje natuurlijk maar klein. zie foto's.
« Laatst bewerkt op: juni 10, 2011, 04:36:00 pm door tommybol »
Gelogd

Edwin_V

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #321 Gepost op: juni 05, 2011, 11:14:48 pm »

Pffffffffffffffffffffff.... Nou de Kyte is waterdicht hoor ! Vandaag wolkbreuk gehad in Hoenderloo...Wat een drama.
Tot de enkels in het water en dan opbreken. Uit eindelijk allemaal goed gekomen. Thuis gekomen was 't droog zonnetje erbij.... Kyte uitgeklapt...Was verbaasd hoe snel het doek toch nog droogde.
Toch is een opzetinstructie toch wel handig...Wij dachten het wel effe te doen. Maar in de haast (vanwege de regen) vergeet je toch snel het een en ander.
In de haast aan een kant de roof extentions niet goed vast gemaakt.  Het hulp frame vergeten  :( :( :(
Kortom een hele goede ervaring voor de vakantie aan de Franse kust.  De handelingen zijn niet moeilijk en het is allemaal snel te doen. Binnen 30min staat ie gewoon. Maar wat routine opbouwen is toch wel nodig.
Duurt nog wel even voor ie helemaal droog is Door het extreme onweer is ook de tent aan de  binnenkant nat geworden. Hopelijk wordt 't komende week snel  droger...Met Pinksteren trekken we er weer op uit. hopelijk dan een droge laatste dag  :)

Groet, Edwin
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #322 Gepost op: juni 06, 2011, 07:40:49 am »

Pffffffffffffffffffffff.... Nou de Kyte is waterdicht hoor ! Vandaag wolkbreuk gehad in Hoenderloo...Wat een drama.
Tot de enkels in het water en dan opbreken. Uit eindelijk allemaal goed gekomen. Thuis gekomen was 't droog zonnetje erbij.... Kyte uitgeklapt...Was verbaasd hoe snel het doek toch nog droogde.
Toch is een opzetinstructie toch wel handig...Wij dachten het wel effe te doen. Maar in de haast (vanwege de regen) vergeet je toch snel het een en ander.
In de haast aan een kant de roof extentions niet goed vast gemaakt.  Het hulp frame vergeten  :( :( :(
Kortom een hele goede ervaring voor de vakantie aan de Franse kust.  De handelingen zijn niet moeilijk en het is allemaal snel te doen. Binnen 30min staat ie gewoon. Maar wat routine opbouwen is toch wel nodig.
Duurt nog wel even voor ie helemaal droog is Door het extreme onweer is ook de tent aan de  binnenkant nat geworden. Hopelijk wordt 't komende week snel  droger...Met Pinksteren trekken we er weer op uit. hopelijk dan een droge laatste dag  :)

Groet, Edwin

Herkenbaar, ook wij zijn de eerste keer, toen we de Kyte snel wilde afbreken, het hulpframe vergeten...
Met als gevolg dat ik, staande in de tent, de gehele tent over me heen kreeg...
Vandaar het samenstellen van een opzet en inklap instructie, altijd handig voor "hoe was het ook al weer..."

groeten, Rob

Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #323 Gepost op: juni 06, 2011, 09:48:04 pm »

Herkenbaar, ook wij zijn de eerste keer, toen we de Kyte snel wilde afbreken, het hulpframe vergeten...
Met als gevolg dat ik, staande in de tent, de gehele tent over me heen kreeg...
Vandaar het samenstellen van een opzet en inklap instructie, altijd handig voor "hoe was het ook al weer..."

groeten, Rob



Haha, je moet voordat je het hulpframe plaatst eens je hoekharingen weghalen zoals wij de eerste keer  ::) ::) ::)
 :H :H maar dan anders op dat moment....
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #324 Gepost op: juni 13, 2011, 03:35:49 pm »

Gisteren een heerlijk dagje naar de dagrecreatie het Doornse gat geweest. Leuk om te zien hoe mensen hun kampeermiddel op gingen zetten (vaak voor de eerste keer  :#).
Nu had ik de koelkast van onze Kyte aangezet op gas, maar deze ging regelmatig uit. Ik had al wel eerder getest of hij het deed, maar dat was maar voor korte tijd. Komt dit bekend voor of is er iets anders aan de hand. Ik gebruik een blauw campinggasflesje met de originele drukregelaar en dergelijk die HK gemonteerd heeft.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #325 Gepost op: juni 13, 2011, 03:42:45 pm »

Gisteren een heerlijk dagje naar de dagrecreatie het Doornse gat geweest. Leuk om te zien hoe mensen hun kampeermiddel op gingen zetten (vaak voor de eerste keer  :#).
Nu had ik de koelkast van onze Kyte aangezet op gas, maar deze ging regelmatig uit. Ik had al wel eerder getest of hij het deed, maar dat was maar voor korte tijd. Komt dit bekend voor of is er iets anders aan de hand. Ik gebruik een blauw campinggasflesje met de originele drukregelaar en dergelijk die HK gemonteerd heeft.
Wat ik doe wanneer de koelkast niet of niet goed doet op gas;
(lege) koelkast ondersteboven zetten voor een aantal minuten, dan koelt deze weer beter (weet niet hoe dit kan of werkt, maar resulaat is dat ie koelt)
en de branders een maal per jaar schoonblazen.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #326 Gepost op: juni 13, 2011, 03:48:17 pm »

De koelkast van de Kyte is ingebouwd, dus ondersteboven zetten zal lastig gaan (alles uit de Kyte halen, diverse buurmannen inhuren, Kyte op z'n kop houden enkele minuten vasthouden en weer terug draaien :#). De branders schoonblazen kan denk ik wel.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #327 Gepost op: juni 13, 2011, 04:06:36 pm »

De koelkast van de Kyte is ingebouwd, dus ondersteboven zetten zal lastig gaan (alles uit de Kyte halen, diverse buurmannen inhuren, Kyte op z'n kop houden enkele minuten vasthouden en weer terug draaien :#). De branders schoonblazen kan denk ik wel.
Tja das een nadeel van een Kyte :#
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.781
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #328 Gepost op: juni 13, 2011, 04:13:38 pm »

Wij hebben ervaren dat het bij gebruik op gas zo mogelijk nog belangrijker is dat de koelkast (niet in Kyte maar gewoon los hoor) waterpas staat, anders werkt het gewoon niet, weet niet of dat nog een punt kan zijn?
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #329 Gepost op: juni 13, 2011, 06:00:53 pm »

Geen ervaring mee, en aangezien tegenwoordig elke camping standaard wel stroom in de prijs heeft, ben ik bang dat ik er nooit ervaring mee ga krijgen  :zw. Zeker ook niet met het dure blauwe flessengas erop. Zou holtkanper gewoon even bellen.
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal