Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 154222 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #330 Gepost op: juni 13, 2011, 07:04:07 pm »

Gisteren een heerlijk dagje naar de dagrecreatie het Doornse gat geweest. Leuk om te zien hoe mensen hun kampeermiddel op gingen zetten (vaak voor de eerste keer  :#).
Nu had ik de koelkast van onze Kyte aangezet op gas, maar deze ging regelmatig uit. Ik had al wel eerder getest of hij het deed, maar dat was maar voor korte tijd. Komt dit bekend voor of is er iets anders aan de hand. Ik gebruik een blauw campinggasflesje met de originele drukregelaar en dergelijk die HK gemonteerd heeft.

Ik heb dat vroeger ook wel gehad bij m'n Holtkamper Cocoon met de Dometic koelkast, dat kwam doordat toch de gasdruk te hoog was, waardoor hij zichzelf uitblies.
Uiteindelijk heb ik op de gasregelaar (draaiknop) op de koelkast aangegeven tot hoever je hem open mocht zetten!
Daarna hier nooit meer last van gehad. Ik zou eerst maar eens kijken of dat het is....

gr. Rob
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #331 Gepost op: juni 13, 2011, 08:20:58 pm »

Ik heb dat vroeger ook wel gehad bij m'n Holtkamper Cocoon met de Dometic koelkast, dat kwam doordat toch de gasdruk te hoog was, waardoor hij zichzelf uitblies.
Uiteindelijk heb ik op de gasregelaar (draaiknop) op de koelkast aangegeven tot hoever je hem open mocht zetten!
Daarna hier nooit meer last van gehad. Ik zou eerst maar eens kijken of dat het is....

gr. Rob
Ook dat is een euvel van die blauwe tanks. Als ze vol zitten, wil de druk wel eens te hoog zijn en houdt de drukreelaar dat blijbaar niet tegen. Heb wel eens gehad dat een kooktoestel niet normaal was aan te doen en dat het gas als het ware de vlam uitblaast...
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #332 Gepost op: juni 13, 2011, 09:14:37 pm »

Ook dat is een euvel van die blauwe tanks. Als ze vol zitten, wil de druk wel eens te hoog zijn en houdt de drukreelaar dat blijbaar niet tegen. Heb wel eens gehad dat een kooktoestel niet normaal was aan te doen en dat het gas als het ware de vlam uitblaast...

Het is inderdaad een zo goed als volle fles (907). Heb je hier met de groene flessen dan geen last van. Die kunnen toch ook te vol zitten?
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #333 Gepost op: juni 13, 2011, 09:31:36 pm »

Het is inderdaad een zo goed als volle fles (907). Heb je hier met de groene flessen dan geen last van. Die kunnen toch ook te vol zitten?
Weet ik niet. Met koken geen last ?  Tip van rob lijkt me anders voor deze tank een goeie.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #334 Gepost op: juni 13, 2011, 09:39:42 pm »

Weet ik niet. Met koken geen last ?  Tip van rob lijkt me anders voor deze tank een goeie.

Met koken geen last gehad. Ik wil toch zodra ik één van mijn 5 kg. groene flessen leeg heb deze om ruilen voor het kleiner maatje van die groene. Deze moet volgens mij in de Kyte-keuken kunnen staan.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #335 Gepost op: juni 14, 2011, 07:35:59 am »

Met koken geen last gehad. Ik wil toch zodra ik één van mijn 5 kg. groene flessen leeg heb deze om ruilen voor het kleiner maatje van die groene. Deze moet volgens mij in de Kyte-keuken kunnen staan.

Ja, dat klopt wij hebben ook de kleine groene fles (van 2,5 kg) in de keuken van onze Kyte staan. Die fles gebruiken we alleen voor het koken. Voor de koelkast gebruiken we of stroom of een grote groene gasfles (5 kg) die we, om de hoek van de luifel, dan neerzetten. Onze voorkeur gaat uit naar koelen op gas omdat dat veel beter werkt dan op elektra.

gr. Rob
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #336 Gepost op: juni 18, 2011, 10:43:56 am »

De Kyte staat voor de deur!
Gisteren alles droog ingepakt, gaat gemakkelijk via het Pack-N-Go systeem!
Van de week alles in de kratten gestopt waarvan we vonden dat het mee moet en dat gister in de wagenbak geplaatst. Ik had nog ruimte over!
In onze Cocoon was het altijd passen en meten, nu had ik gewoon niets meer staan en de bak was nog niet eens vol. Toen nog maar een extra kratje leesboeken er in geplaatst.
En nu op weg naar het zuiden voor zon en warmte...
gr. Rob
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #337 Gepost op: juni 18, 2011, 10:48:44 am »

Veel plezier en goed weer toegewenst .
We wachten je leuke verhalen af.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #338 Gepost op: juni 18, 2011, 11:18:31 am »

Fijne vakantie met veel zon en heerlijk(e)  W: en  bier.
Gelogd

kyter

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #339 Gepost op: juni 26, 2011, 09:22:57 pm »

Sinds paar dagen hier nog een trotse bezitter van een Kyte :>
We vertrekken volgende week richting Frankrijk, nog niet zeker waar precies.. iemand tips? ergens waar 4 kleine kinderen het naar hun zin hebben (dan zijn papa en mama ook al snel tevreden ;-)
1500 kg laadruimte met pack en go systeem, we weten nog niet hoe we dat handig vullen. hebben al een aantal kratten. kleding toch waarschijnlijk weer in de grote tassen die we altijd gebruiken. Hoe doen jullie dat? 
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #340 Gepost op: juni 26, 2011, 09:39:06 pm »

Daar zijn wij ook mee aan het puzzelen. Opzetten en inklappen gaat snel genoeg, nu nog het inpakken zodat je snel weg bent.

Wij gebruiken ook nog de tassen voor de kleren, maar we overwegen wel aflsuitbare kratten hiervoor te gaan gebruiken. Zijn nog op zoek naar gunstige maten, niet te laag maar ook niet te hoog zodat er grotere zaken bovenop kunnen liggen. Met tassen gaat dat ook goed en er blijven gaten en hoekjes over die je nog met van alles en nog wat kunt opvullen. Maar in dat laatste zit het probleem, dan ben je toch weer lang bezig met pakken. Het liefst zet ik zo een paar kratten in de wagen en karren maar. Kratten hebben wel weer het nadeel dat je snel vooral lucht vervoert en daarvoor hebben we die 1500 liter bagageruimte niet gekocht. Mettertijd zal het zich wel uitkristalliseren wat het handigst werkt.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2011, 09:53:47 pm door campingloge »
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #341 Gepost op: juni 26, 2011, 09:40:42 pm »

Gefeliciteerd ! Wij doen juist de kleiding in afgesloten kraten. Met de kyte ga je namelijk leren om uit 'de bak' te leven, dus je opbergruimte is ook de kledingkast. Stoelen gaan in het extra vak bij de palen in het afdekzeil, ben je daar vanaf, onhandig spul. Daar stop ik ook het worteldoek voor onder de tent en het groene tentkleed voor onder de luifel. Keukenspul en eerste voorraad schuif ik via de bak alvast de keuken in waar ik zo'n groot krat die hk ook verkoopt gebruik in het middenvak voor pannen, borden etc. Voorraad gaat bij ons onder het linkervak met 'bestekbak' erboven. In de bak liggen dus 4 grote kledingbakken (elk gezinslid 1, maat: 55 lang, 39 breed, 31 hoog), kluis, skottel (onhandige vorm), campingtafel met parasol en voet, toilet, slaapzakken, luchtbed voor de kids, speelgoed, tenttapijt ( aan elkaar genaaide plaids),  kachel, jerrycan als afvoer fontijn,wasrek, haspel, rommel en een groene gasfles voor de skottel. Dit nog los van de waterjerrycan die er vanaf levering inzit.
« Laatst bewerkt op: juni 26, 2011, 09:49:08 pm door tommybol »
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #342 Gepost op: juni 26, 2011, 09:46:10 pm »

daarvoor hebben we die 15000 liter bagageruimte niet gekocht

Dit moet wel een Kyte XXXXXXXXXXl zijn :#

Wij gebruiken wel kratjes maar die zijn niet afsluitbar. Ik zie hier het nut niet van. Het voordeel van zoveel ruimte is dat je niet alles vol hoeft te proppen, anders ben je nog lang bezig met klappen.
En nog gefeliciteerd met jullie aankoop. Veel kampeerplezier. ;)
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #343 Gepost op: juni 26, 2011, 09:56:39 pm »

Dit moet wel een Kyte XXXXXXXXXXl zijn :#

Ach, ik kijk niet op een nulletje meer of minder ::)
Gelogd

vrucht

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #344 Gepost op: juni 27, 2011, 08:16:30 pm »

1500 kg laadruimte met pack en go systeem,

Das zijn wel heeeel veel sokken. 1500 Liter zeker ;-))

Gefeliciteerd met de Kyte, wij hebben hem ook sinds een paar weken en zijn er nog niet mee weggeweest.
Het is handig om een 3d tekening van de bak te schetsen zodat je de grote dingen kunt intekenen.

zo hebben wij met het kopen van de stoelen er rekening mee gehouden dat we 4 stoelen op elkaar willen stapelen met zo min mogelijk ruimte verlies in de bak.
we hebben stoelen bij de vrijbuiter gevonden de V8 geloof ik, deze zijn erg comfortabel en erg plat.

De afmetingen van de bak aan op de bodem zijn 195 x 122 en 38 cm hoog en aan de deksel 195 x 138.

Wij zijn ons nu ook aan het orienteren naar klapkratten die handige maten hebben.
« Laatst bewerkt op: juni 27, 2011, 08:19:53 pm door vrucht »
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal