Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 154063 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #45 Gepost op: september 29, 2010, 10:09:37 am »

Ik heb dan geen Holtkamper maar de vraag geldt denk ik voor meerdere wagenmerken. Ik laat zelf het matras er in liggen. De koelkast zit dicht, goed uitsoppen van het voorjaar. De tentopslag is anders dus dat weet ik niet.

Wij zetten een grote Curverbak met deksel onder in de wagen. In de bak staat een vochtvreter, in het deksel heb ik allemaal gaatjes geboord. Dat houdt tent en matras droog. (Zo hoef ik niet eerst bij de winterstalling de wagen te openen om de vochtvreter er uit te halen. Die smurrie wil je niet onder in de wagen hebben liggen, wat er nu uit schommelt tijdens het rijden komt in de Curverbak.)
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #46 Gepost op: september 29, 2010, 10:12:05 am »

Ik hoorde juist laatst dat vochtvreters vocht aantrekken en dit dus sterk wordt afgeraden :?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #47 Gepost op: september 29, 2010, 10:18:34 am »

Vochtvreters trekken inderdaad vocht aan (daar zijn ze voor...   ;)) maar omdat de wagenbak in principe vochtdicht is (tenminste, mijn uitvoering zou dat moeten zijn) gaat het om vocht wat al in de wagen aanwezig is.

Omdat de lucht tijdens het inpakken warmer is dan tijdens het stallen komt er vocht vrij binnen in de wagen (koude lucht kan minder vocht bevatten dan warme) en d?t vocht wordt opgeslurpt. Als het goed is komt er geen nieuw vocht bij van buiten de wagen.
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #48 Gepost op: september 29, 2010, 08:07:45 pm »

Er is ons niets over stalling gezegd, behalve dat hij in de gesloten staat opgeborgen kan worden. Vochtvreters lijken mij overbodig, mits je hem droog inpakt. Dan ademt de bak verder zelf wel. Overigens moet je inderdaad de koelkast zeer goed schoonmaken, er zit immers stilstaande lucht in. Dit zal nog een keer moeten in het begin van het jaar.

Verder laten wij alles erin. Het ruimt juist onze garage op, en ook hier geldt: lekker laten mee-ademen.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #49 Gepost op: september 30, 2010, 09:50:59 pm »

Vanwege het ademen lijkt het mij dus beter om dan de matras eruit te halen. Door de lattenbodem heen kan de tent dan nog beter ventileren.  :? Het blijft een plastic hoes die water dicht is dus niet erg goed ventileert lijkt mij  :**.

Ik heb trouwens nog een andere vraag. Aangezien de kyte een dure vw is krijg je ook meteen een dure verzekering. Wie weet een "niet te dure" maar wel goede verzekering? Zitten nu bij de ANWB en deze is nog vrij prijzig.
« Laatst bewerkt op: september 30, 2010, 09:56:14 pm door Alberik »
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #50 Gepost op: september 30, 2010, 10:12:33 pm »

kijk even bij de poll's. Daar staat een topic over verzekeringen en hoeveel ze kosten :J
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #51 Gepost op: september 30, 2010, 10:24:16 pm »

wil ik nog wel even op antwoorden, wij gaan 65 Euries per jaar betalen, waarde 5000 Euro. compleet verzekerd voor de nieuwwaarde (Unive)
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #52 Gepost op: oktober 01, 2010, 12:57:52 pm »

wij zijn et onze cocoon ook bij univé gegaan en wij betalen 155 euro per jaar en dan hebben we een verzekering afgesloten dat je de eerste 5 jaar de aankoopwaarde terug krijgt.
Gelogd
Jevipro

Henk1973

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #53 Gepost op: oktober 01, 2010, 08:03:47 pm »

Wij hebben nu verzekerd bij de Noord Hollandsche. Het was in ons totaalpakket de goedkoopste (wij herverzerkeren nu dus alles in één pakket, blijft het goedkoopst). Wij betalen ongeveer 280 euro en daarmee verzekerd voor iets meer dan 20.000 euro, tegen nieuwwaarde voor vijf jaar, hagelschade et cetera. (dus voor alles)

De hoogte van de verzekering heeft natuurlijk alles te maken met de waarde (en risico) van je vouwwagen, en een aantal partijen gaat niet hoger dan 20.000 euro... of willen alle verzekeringen dan hebben. Het was voor onze Kyte even zoeken...
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #54 Gepost op: oktober 01, 2010, 08:16:12 pm »

Heb op internet eens rondgesnuffelt en de Hema is ook niet duur komt op 198 euro met dekking hagelschade e.d. en 5 jaar nieuwwaarde. De Europeesche komt op 216 euro. Ik kijk naar een nieuwwaarde van 17000. Univé is één van de duurste komt op 250. Allemaal dezelfde voorwaarde als de Hema.
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #55 Gepost op: oktober 16, 2010, 04:58:48 pm »

Wij zijn heel blij met onze Kyte, en hebben al een lijstje met dingen die we nog gaan aanpassen of er bij willen hebben (kapstokje, elektra vast in de vouwwagen, et cetera).

Alleen nu de vraag: wij willen graag een bestekbakje in de keuken (hangend links in de keuken). Heeft iemand al zoiets gevonden of anders opgelost?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #56 Gepost op: oktober 16, 2010, 06:16:30 pm »

Wij zijn heel blij met onze Kyte, en hebben al een lijstje met dingen die we nog gaan aanpassen of er bij willen hebben (kapstokje, elektra vast in de vouwwagen, et cetera).

Alleen nu de vraag: wij willen graag een bestekbakje in de keuken (hangend links in de keuken). Heeft iemand al zoiets gevonden of anders opgelost?
kijk eens bij dat zweeds warenhuis daar kun je veel vinden...kwestie van meten...en shoppen maar...
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #57 Gepost op: oktober 16, 2010, 07:18:20 pm »

Hebben jullie de watervoorziening genomen? Wij namelijk niet en willen daar dan ook een bakje onder hangen met vakverdeling zodat je daar het bestek rechtop in kan zetten deksel van het keukenblad erop en klaar :).
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #58 Gepost op: oktober 16, 2010, 07:46:37 pm »

Hebben jullie de watervoorziening genomen? Wij namelijk niet en willen daar dan ook een bakje onder hangen met vakverdeling zodat je daar het bestek rechtop in kan zetten deksel van het keukenblad erop en klaar :).

Wij hebben wel de watervoorziening; wij willen de bestekbak aan de rechterkant (de grote opening) en dan een schuivende liggende... Maat moet dus kloppen en hij mag niet doorhangen. Wij hebben nog niet wat kunnen vinden.

Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #59 Gepost op: oktober 16, 2010, 08:09:55 pm »

Je kan natuurlijk een bak maken van multiplex. Latje aan de zijkant dat dan komt te liggen op de rail van de curverbakjes. Aflakken en klaar.  ;)
Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal