Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

Auteur Topic: Holtkamper Kyte  (gelezen 154209 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #90 Gepost op: oktober 30, 2010, 09:22:53 pm »

Dank je 8) muis.
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2010, 09:26:39 pm door Lien »
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #91 Gepost op: oktober 31, 2010, 10:19:47 am »

geweldig dank je wel ik ga eens kijken of ik het kan maken maar...
ik ben niet zo mega goed ben een beginner met de naaimachine dus nog een vraag aan je.
wat is een naaiband??
kan je dat kant en klaar kopen?
Gelogd
Jevipro

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #92 Gepost op: oktober 31, 2010, 11:03:55 am »

Ja gewoon naar de markt of fourniturenzaak. Het wordt ook wel biasband genoemd. Even googlelen onder afbeelding. Gebruik voor de stof en dikke garen wel een naald voor spijkerstof, anders breekt hij. In de fourniturenzaak kan je vragen hoe biasband te gebruiken hierdoor hoef je niet te zigzaggen.
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #93 Gepost op: november 16, 2010, 07:42:41 pm »

Beste Jaap,

Het lukt niet om een PM te sturen, dus dan maar via deze wijze: ik hoop dat je het leest.

Wij zijn van gemak, en hebben hem besteld bij Holtkamper. Uiteraard kun je ook een disselslot ergens anders kopen, waarschijnlijk goedkoper, maar wij hebben geen zin om stad en land af te rijden voor zoiets (zijn ook kosten!!).

Ons voordeel:
- de verzekering is met dit slot akkoord, en het slot is meeverzekerd.
- de garantie is geregeld. Immers het is nu een complete deal van Holtkamper.
- alle spullen van Holtkamper zijn tot nu toe van een zeer hoge kwaliteit.
- Dit slot gaat er snel op, ook op een parkeerplaats (je mag immers niet met een slot erop rijden). Immers je wisselt vaak: erop eraf erop eraf et cetera.

Wij wensen je veel succes met het maken van je keuze!

Groet,

Henk en Carmen.
Gelogd

Miss BBQ

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #94 Gepost op: november 16, 2010, 09:03:29 pm »

ff  :off Het disselslot mag je gewoon gebruiken onderweg, er is nergens een wet die dat verbied.
Alleen de hulpdiensten (LeescANWB en zuster organisatie's binnen en buitenland)  willen dat niet hebben ivm met calimiteiten tijdens ongelukken etc..op de weg...

bij deze... I:
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #95 Gepost op: november 16, 2010, 09:23:04 pm »

Voor Miss BBQ

Ik had toch ook begrepen dat je er in Frankrijk een boete voor kan krijgen als je met disselslot erop rijdt

Voor Henk en Carmen

Wij waren dus wel eerst lekker eigenwijs en zijn rond gaan kijken voor een goed gekeurd disselslot.
Maar doordat we niet echt goed geholpen zijn bij Frans de Wit (ook bij Erica in Zeist niet) zijn we uit eindelijk terug gegaan naar Holtkamper en hebben het disselslot alsnog daar besteld en gekocht.
Hiermee wil ik dus zeggen dat het je heel wat gedoe bespaart als je hem meteen bij Holtkamper besteld en het scheelt uiteindelijk maar 20 euro en op zo groot bedrag van de Hk in totaal is dat een schijntje.
Ik realiseer me heus wel dat elke 20 euro toch 20 euro is maar het is zo veel makkelijke en wat voor ons ook de doorslag gaf is...
Er moest iets op de dissel van de HK gemonteerd worden en dus extra gaten boren en zo.
Maar bij Holtkamper is er service want neem je je HK mee en zij monteren hem er meteen even voor je op.
Super service!!

suc6!!

Lien ik heb de baisband gekocht en kan volgende week aan de slag heel erg dank je wel voor de tips.
Gelogd
Jevipro

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #96 Gepost op: november 16, 2010, 09:50:04 pm »

Voor Miss BBQ

Ik had toch ook begrepen dat je er in Frankrijk een boete voor kan krijgen als je met disselslot erop rijdt

Voor Henk en Carmen

Wij waren dus wel eerst lekker eigenwijs en zijn rond gaan kijken voor een goed gekeurd disselslot.
Maar doordat we niet echt goed geholpen zijn bij Frans de Wit (ook bij Erica in Zeist niet) zijn we uit eindelijk terug gegaan naar Holtkamper en hebben het disselslot alsnog daar besteld en gekocht.
Hiermee wil ik dus zeggen dat het je heel wat gedoe bespaart als je hem meteen bij Holtkamper besteld en het scheelt uiteindelijk maar 20 euro en op zo groot bedrag van de Hk in totaal is dat een schijntje.
Ik realiseer me heus wel dat elke 20 euro toch 20 euro is maar het is zo veel makkelijke en wat voor ons ook de doorslag gaf is...
Er moest iets op de dissel van de HK gemonteerd worden en dus extra gaten boren en zo.
Maar bij Holtkamper is er service want neem je je HK mee en zij monteren hem er meteen even voor je op.
Super service!!

suc6!!

Lien ik heb de baisband gekocht en kan volgende week aan de slag heel erg dank je wel voor de tips.

Foto als die klaar is hé  :J succes
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #97 Gepost op: november 17, 2010, 10:07:31 am »

ff  :off Het disselslot mag je gewoon gebruiken onderweg, er is nergens een wet die dat verbied.
Alleen de hulpdiensten (LeescANWB en zuster organisatie's binnen en buitenland)  willen dat niet hebben ivm met calimiteiten tijdens ongelukken etc..op de weg...

bij deze... I:

Klopt, er is in Nederland geen wet: in Duitsland is het wel verboden, en schijnbaar Frankrijk ook (komen wij eigenlijk zelden)
Gelogd

JRA

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #98 Gepost op: november 17, 2010, 07:27:48 pm »

Beste Henk,

Bedankt voor je bericht. Disselslot is geregeld en gewoon besteld bij HK.

MVG, Jaap.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #99 Gepost op: november 23, 2010, 01:21:12 pm »

Foto als die klaar is hé  :J succes


Hallo

Even een vraag over een disselslot. Weten jullei zeker dat een verzekering diefstak van een VW dekt wanneer die alleen is voorzien van een disselslot?
Toen we onze nieuwe Astro in 2007 verzekerden, kregen we te horen dat dat echt niet voldoende was. Verzekering loopt via de Rabobank(allesin éénpolis) en is eigenlijk een caravanverzekering. We hebben een nieuwe Kyte besteld, levering vóór de voorjaarsvakantie. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde gez**j opnieuw. "Er bestaat geen vouwwagenverzekering en een goedgekeurde wielklem is een vereiste. Hoe hebben jullie dat gedaan en waar?

Groeten
Paul(tot nu toe alleen op de vw yahoo site actief, maar die is bijna ter ziele)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #100 Gepost op: november 23, 2010, 03:36:00 pm »

Hoi Paul,

Het klopt dat veel maatschappijen geen aparte vouwwagenverzekering kennen. Vaak is het inderdaad een caravan-verzekering, al dan niet zonder of met bepaalde opties. Bijvoorbeeld hagelschade is bij Univé voor een vouwwagen w?l standaard mee verzekert, voor een caravan niet.

Ook het kunnen volstaan met alleen een (goedgekeurd) disselslot hangt van de maatschappij af. Bij Univé (nee, ik werk daar niet maar daar loopt mijn verzekering ;)) moet je ?f een goedgekeurde wielklem ?f een goedgekeurd disselsot gebruiken. Het hoeft dus niet beide!

Daarbij hoeft het slot ook niet altijd, in een winterstalling bijvoorbeeld  hoeft het slot er niet op te zitten.

De voorwaarden van elke maatschappij zijn vaak wel op internet te vinden, het is alleen een kwestie van even doorspitten...
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #101 Gepost op: november 23, 2010, 07:23:53 pm »


Hallo

Even een vraag over een disselslot. Weten jullei zeker dat een verzekering diefstak van een VW dekt wanneer die alleen is voorzien van een disselslot?
Toen we onze nieuwe Astro in 2007 verzekerden, kregen we te horen dat dat echt niet voldoende was. Verzekering loopt via de Rabobank(allesin éénpolis) en is eigenlijk een caravanverzekering. We hebben een nieuwe Kyte besteld, levering vóór de voorjaarsvakantie. Ik verwacht eigenlijk hetzelfde gez**j opnieuw. "Er bestaat geen vouwwagenverzekering en een goedgekeurde wielklem is een vereiste. Hoe hebben jullie dat gedaan en waar?

Groeten
Paul(tot nu toe alleen op de vw yahoo site actief, maar die is bijna ter ziele)
Welkom op het forum Paul :J

Heb je deze vraag ook bij Holtkamper gesteld, lijkt me dat dit vaker is voorgekomen.
Gelogd

Henk1973

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #102 Gepost op: november 24, 2010, 07:42:11 pm »

Welkom op het forum Paul :J

Heb je deze vraag ook bij Holtkamper gesteld, lijkt me dat dit vaker is voorgekomen.

Die verwijzen naar de maatschappijen EN weten geen polisvoorwaarden, bijvoorbeeld dat er bijna geen maatschappijen zijn die een VW boven de 20K verzekeren...
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #103 Gepost op: november 24, 2010, 08:15:44 pm »

Bij de anwb zijn de volgende voorwaarden:
bij het onbeheerd achterlaten op eigen terrein, langs de openbare weg of anderszins de caravan te beveiligen tegen diefstal door middel van een SCM-goedgekeurd disselslot en/of wielklem. Waar mogelijk dient de caravan tevens door middel van een kettingslot of een beugelslot aan een aard- of nagelvast voorwerp te worden bevestigd.

Bij de Hema (is tot nog toe de gekoopste die ik kan vinden) staat het volgende hierover in hun polisvoorwaarden:
Indien de verzekerde caravan een oorspronkelijke cataloguswaarde heeft van ? 12.500,- of hoger en niet ouder is dan 36 maanden, op het moment van verzekeren, is verzekerde verplicht deze tegen diefstal te beveiligen door middel van een SCM goedgekeurd koppelingsslot en wielklem. Voor een caravan met een oorspronkelijke cataloguswaarde tot ? 12.500,- is een SCM goedgekeurd koppelingsslot of wielklem verplicht. De bepaling ten aanzien van de wielklem en koppelingsslot vervalt als de caravan wordt achtergelaten in de (winter)stalling en volgens dwingende voorschriften van de exploitant deze diefstalpreventieve voorziening(en) niet mag/mogen worden aangebracht.
« Laatst bewerkt op: november 24, 2010, 08:40:45 pm door Lien »
Gelogd

HarryV

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte
« Reactie #104 Gepost op: november 24, 2010, 10:00:36 pm »

Unive heeft 2 soorten verzekering:

Standaarddekking   (1 jaar nieuwwaarde)
Raakt uw nieuwe caravan of vouwwagen in zijn eerste jaar total loss, dan krijgt u in die periode de volledige nieuwwaarde vergoed. De afschrijvingsregeling begint dus pas in de 13e maand en daarna geldt nog 4 jaar lang een gunstige afschrijving.

Plusdekking   (5 jaar nieuwwaarde)
Deze variant gaat nog verder. Hiermee krijgt u bij total loss van uw nieuwe caravan in de eerste vijf jaar de nieuwwaarde vergoed en geldt daarna nog drie jaar lang een gunstige afschrijving.

Met beide pakketten is uw caravan in ieder geval verzekerd tegen diefstal, schade door storm, brand, of een aanrijding of ongeluk onderweg. Bij een vouwwagen of stacaravan is hagelschade standaard meeverzekerd. Voor de toercaravan kunt u hagelschade optioneel meeverzekeren.

Bovendien kunt er ervoor kiezen uw huishoudelijke inboedel, zoals keukengerei en linnengoed, mee te verzekeren. Een kwestie van eenvoudig de nieuwwaarde hiervan optellen bij de waarde van de caravan.

Let op: Uw caravan dient voorzien te zijn van een SCM/VbV-goedgekeurd disselslot en/of wielklem.


Gelogd
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal