Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon vragen  (gelezen 20129 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DiscoveryTD5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Holtkamper Cocoon XL Off Road
Cocoon vragen
« Gepost op: juni 15, 2011, 12:17:28 pm »

Hallo allen,

Wij staan op het punt om onze eerste (gebruikte) Cocoon S aan te schaffen. Tijdens mijn "vooronderzoek" kwam ik dit forum tegen. Erg informatief en leuk om te lezen. Ik heb toch nog een paar vragen waarop in het antwoord niet heb kunnen vinden. Ik heb op het moment een paar vragen aan de "ervaringsdeskundigen"
Hoeveel, of eigenlijk hoe hoog is er nog ruimte op het bed om spullen mee te nemen?
Het verschil tussen de S, M en XL is de zijwand(uitbouw). Is die te vervangen? M.a.w. is die later aan te passen naar een andere versie? We kijken nu naar een S, maar later zal voor ons een M of XL wellicht handiger zijn. Gebuikt, en dan ook nog in Off Road heb je niet altijd de keuze daarin.
Is het Pack-N-Go ook zelf te realiseren? ? 1000,00 om het achteraf te laten doen vindt ik nogal wat aan de prijzige kant. (dat alleen voor de bereikbaarheid van je spullen)
Op de plattegrond staat een bakbreedte van 145 cm. Is de trailer dat ook, of komt er dan de hoes e.d. nog bij? En wat is dan de maximale breedte?
Blijft de canvas, of bisonyl oid buitenkant waterdicht. Ik kan me zo voorstellen dat er door steenslag kleine gaatjes in kunnen komen?

Tot zover even mijn vragen. Vrijdag gaan we kijken, maar de voorpret is al feest!
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Cocoon vragen
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2011, 01:12:23 pm »

Hoi hoi en welkom op dit forum!

Tot dit jaar hebben wij ook een Holtkamper XL gehad, maar vanaf nu kamperen we met een Holtkamper Kyte.
Er is redelijk veel ruimte boven op het bed in de Cocoon. Zelf maakte wij thuis het bed al helemaal op met slaapzakken, lakens en kussens. Boven op de ingevouwen tent, maar onder het dekzeil legden wij dan nog de camping stoelen en tafel en dan het dekzeil daar overheen.
Of de Cocoon S is om te bouwen naar een M of XL moet je eigenlijk gelijk bij Holtkamper zelf vragen, misschien hangt het er ook nog wel vanaf hoe oud de vouwwagen is.
Volgens mij zou het moeten kunnen, immers alles is in en uit te ritsen, maar ik denk dat het behoorlijk prijzig is en dat je beter gelijk met een wat grotere Cocoon zou moeten starten. Wij zijn maar met z'n tweeën maar hadden toch gekozen voor de XL uitvoering vanwege meer leefruimte binnen.
Kiezen tussen gewoon of de Off-road uitvoering kan alleen direct want dat is toch een andere uitvoering.
Pack-n-go kan achteraf ingebouwd worden maar alleen bij de modellen die nog niet zo oud zijn, ik dacht vanaf het jaar 2010. Voor de Cocoon vind ik het ook niet echt noodzakelijk.
De bakbreedte is veel meer, de maat die daar staat is de bedmaat. Je moet er vanuitgaan dat hier aan beide zijden nog de wielkast en het frame van de wagenbak bijkomt. Ik heb de maten niet in mijn hoofd zitten, maar ik denk dat je toch gauw aan 180 cm breed komt.
Wij hebben in al die jaren geen enkel probleem gehad met het dekzeil van de tenttrailer, dat is super stevig materiaal.

Mijn advies, bel Holtkamper gewoon op en stel je vragen. Persoonlijk zou ik, zeker als je het idee hebt dat je eigenlijk wel groter wil, gelijk kiezen voor de Cocoon M of XL, dat scheelt behoorlijk veel ruimte binnen, terwijl de aanschafprijs, zeker tweede hands vrijwel gelijk zijn.

gr. Rob
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Cocoon vragen
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2011, 02:08:49 pm »

Ik heb even op marktplaats gekeken, daar staan meerdere Cocoons in de verkoop, ook M en XL uitvoeringen.
Ter indicatie, wij hebben voor onze Cocoon XL incl. alle toeters en bellen (heel compleet) uit 2004 een bedrag gekregen van 6.500 euro via marktplaats, ook Holtkamper vond dat een reëel bedrag.
Persoonlijk zou ik kiezen voor een zo compleet mogelijke vouwwagen met veel ruimte, achteraf laten ombouwen door Holtkamper is vaak erg duur en ook niet altijd mogelijk.

gr. Rob
Gelogd

DiscoveryTD5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Holtkamper Cocoon XL Off Road
Re:Cocoon vragen
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2011, 02:16:34 pm »

Bedankt voor jullie reacties. Echter MOET het een Offroad versie zijn, en die zijn niet dik gezaaid tweedehands. En nu ik een S in het vizier heb vroeg ik mij dus af wat de mogelijkheden zijn om die later aan te passen. Wellicht dat deze na een (paar)jaar ook op marktplaats komt als er een Offroad versie in completere vorm voorbij komt.

Oh ja het moet een off road zijn omdat, sorry als ik iemand beledig, ik een holtkamper cocoon met stepwielen in zo'n koektrommel aan de zijkant ;) geen gezicht vindt achter mijn Land Rover.  Maar dat is een kwestie van smaak.
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Cocoon vragen
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2011, 02:35:24 pm »

Welkom op het forum,

We zijn zelf in bezit van cocoon uit begin dit jaar en meerdere weekenden mee weggeweest.
We hebben bewust gekozen voor een S, het meest kamperen we met 2'n, indien alle kinderen mee gaan kunnen ze alle 3 in de tent slapen, (voor één nacht).
De S is ruim genoeg om met 2'n te kamperen met tafel en stoelen binnen. Meerder personen maakt het knusser. We gaan dan ook uit van kamperen met redelijk tot goed weer en dan zit je buiten of onder de ruime luifel.....

Kennissen van ons hebben de XL en willen kleiner, de uitbouw is voor hun toch te groot.
Voordeel van XL je kan de uitbouw uitritsen en als een S verder gaan, het verbouwen van S naar M of XL kost aardig wat en is niet raadzaam te gaan doen en uit te kijken naar een M of XL. Overigens de M kan de uitbouw niet worden uitgeritst.

Dus het is zeer persoonlijk om voor een type te kiezen.
We hebben zelf ook de Pack 'n go, bevalt heel goed, je hoeft de tent niet uit te vouwen om bij de bagage te komen (scheeld veel bij slecht weer). Achteraf om dit zelf te doen.....moet je zeer handig zijn er zitten vele aanpassingen aan, die maatwerk zijn.

De breedte is meer dan die 145cm, dit betreft de afmeting op de bodem, onder het bed is de maximal laadbreedte van 180.
Afdekhoes is zeer ruim, er past heel veel in. Wij leggen hierop een tafel, 6 stoelen, 3 matjes en wat klein materiaal.
Off de road, staat stoer....denk eens na, hoevaak rij je door de bagger?
Ga je naar de noordkaap....daar is ook asfalt....of harde ondergrond.
dit is zeer persoonlijk, staat wel stoer....
Succes met je keuze en ga eens kijken bij Holtkamper...
Laat horen wat je doe.
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Cocoon vragen
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2011, 05:11:06 pm »

Hoi,

Wij hebben sinds twee jaar een M. De uitbouw (die overigens gewoon in en uit te ritsen was) hebben we vorig jaar los verkocht, omdat wij die niet gebruikten. We kamperen met z'n drieen, zoonlief gaat waarschijnlijk komend jaar voor het laatst mee en die slaapt toch in een tentje. Binnen is genoeg ruimte voor 3 tassen, wat schoenen en slippers en twee " hangdingen" van Ikea, aan de door ons aangeschafte garderobestang.

Wij maken het bed thuis al op en leggen op de wagen nog 3 stoelen en dan het zeil eroverheen. Past prima. Het materiaal lijkt stevig genoeg, ik verwacht daar geen gaatjes in.

Persoonlijk vind ik het jammer dat we geen Pack n Go systeem hebben, is toch lastig dat openklappen om in te pakken. Misschien kan je het zelf maken, vaag herinner ik me iemand van het forum (of was het nu op Marktplaats) die  het zelf gemaakt had. Dat betekent dan wel snijden in de bak....
Gelogd

DiscoveryTD5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Holtkamper Cocoon XL Off Road
Re:Cocoon vragen
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2011, 05:36:58 pm »

Hoi allemaal,

Wat een snelle reacties allemaal. Leuk en informatief om te lezen.

Vrijdag a.s. Reizen we af naar Emmen. Als alles goed gaat gaan we daar weer weg met een mooie trailer achter de auto :) Het betreft de motor transporter.  Zo goed als nieuw en met fabrieks garantie.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Cocoon vragen
« Reactie #7 Gepost op: juni 15, 2011, 05:38:13 pm »

Oei die heb ik gezien.
Mooooooooiiiii
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Cocoon vragen
« Reactie #8 Gepost op: juni 15, 2011, 06:01:25 pm »

Leuk, nog een HK-DiscoTD5 combi bij de club.
;)
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

DiscoveryTD5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Holtkamper Cocoon XL Off Road
Re:Cocoon vragen
« Reactie #9 Gepost op: juni 18, 2011, 10:58:04 pm »

Nou mensen, we hebben hem!  :>

Afgelopen vrijdag naar Emmen, met de bedoeling de motortrailer Cocoon S Offroad mee te nemen en meteen te testen... Dat liep iets anders.
We werden super ontvangen om 12:00 na een rit van 2,5 uur. De ex demo stond al binnen. We hebben hem uitgebreid bekeken en opgezet. Al pratende en metend dacht ik dat ik de bak wel naar voren kon schuiven en een aluminium kist op het vrijkomende chassis kon plaatsen. En het motor deel verwijderen. Zegt de heer van Holtkampers: wacht eens even, ik geloof dat er nog een cocoon Offroad is, waar niets aan gesleuteld hoeft te worden en die tevens een XL uitvoering betreft..... Onze oren stonden ineens op scherp. Deze was echter wel wat duurder. Maar van 2010 ipv 2008 en een XL ipv een S (die toch wel wat klein was). bleek die kar ook nog eens in Emmen te staan. Nadat die XL Offroad naar binnen was gereden bleek de tent zelfs nooit uitgebvouwen geweest te zijn, frame zat er nog niet eens in. Dat was boffen, een gloednieuwe XL Offroad voor een fractie meer dan waar we voor gekomen waren. De technische dienst was zo vriendelijk om de wagen in orde te maken, waarvoor nog dank, en wij deden de betaling via internet bankieren in de showroom. En om 17:30 reden we de deur uit met een gloednieuwe "gebruikte demo". Hulde aan de firma Holtkamper.
Afgelopen nacht meteen in geslapen, en het sliep heerlijk. Nu nog een mooie aluminium keukenkist bouwen en we kunnen weer jaren vooruit.
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Cocoon vragen
« Reactie #10 Gepost op: juni 19, 2011, 12:42:35 am »

Ha! En dan zeggen ze dat ze zo goed service-gericht zijn daar bij Holtkamper! Nou mooi niet dus! Ze zijn ook perfect commercieel!
 ;)


(Gefeliciteerd jongens! Ik ben echt trots op jullie combinatie. Zie hem graag eens in het wild  :J )
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Cocoon vragen
« Reactie #11 Gepost op: juni 19, 2011, 09:52:02 am »

wauh dat is klasse!!!
gefeliciteerd en veel klapplezier
Gelogd
Jevipro

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Cocoon vragen
« Reactie #12 Gepost op: juni 19, 2011, 10:33:26 am »

Lof, lof en nog eens lof voor de prima oplossing van HK.

Gefeliciteerd met jullie aanschaf, en met een wagen "op maat".

Veel klapplezier enne, laat eens wat foto's zien. Altijd leuk.

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.267
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Cocoon vragen
« Reactie #13 Gepost op: juni 19, 2011, 11:34:57 am »

Hmmmmmmm ben jaloers op je wagen.

pracht wagen veel klap plezier.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Mieke

  • Gast
Re:Cocoon vragen
« Reactie #14 Gepost op: juni 19, 2011, 01:02:07 pm »

Leuk om te lezen! fijn dat jullie goed geholpen zijn.
idd foto's :>
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal