Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Cocoon vragen  (gelezen 20115 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Cocoon vragen
« Reactie #30 Gepost op: juni 22, 2011, 07:06:48 pm »


Wij zaten met dezelfde vraag. Zijn naar de showroom geweest om te kijken hoe het zat. Als je de lange stok aan de buitenkant wil hebben moet je de rits van de zonneluifel dichtmaken en de haak door het gat frunniken. Er is een verschil in het model. Bij een cocoon M zit de stof bij rits die over is aan de bovenkant en bij een XL aan de onderkant. Als je de rits niet dichtdoet dan kan de schuine stok niet door het gat in het doek. Dat past dan niet. De schuine tok blijft dan los en kan dan dienen om er iets aan te hangen zoals op de foto. Hij zit dan wel erg los en wiebelt alle kanten op.  Als je de lange stok en de schuine stok omwisselt dan komt de lange stok meer onder de luifel te staan. Als je dan ook nog het windscherm gebruikt verkleint dat de ruimte onder je luifel.
[/quote]

Wij hebben juist geleerd bij Holtkamper dat je de rits niet dicht moet doen als je géén sunroof gebruikt. Dus als je de paal helemaal vooraan zet moet de rist open en hij gaat pas dicht als je de sunroof gebruikt.
Gelogd
Jevipro

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Cocoon vragen
« Reactie #31 Gepost op: juni 22, 2011, 07:14:47 pm »

Eenvoudig in te haken, dient eerst de beugel los te maken en in te schuiven op klein stand, ook d emast, inschuiven.
Na inhaken, de beugel op mast zetten daarna eerst de kleine beugel op spanning zetten, vervolgens de mast naar wens uitschuiven
Gelogd

DiscoveryTD5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Holtkamper Cocoon XL Off Road
Re:Cocoon vragen
« Reactie #32 Gepost op: juni 22, 2011, 07:44:58 pm »

Kijk, dat is duidelijk. Als het een beetje droog blijft zondag ga ik het uitproberen! Bedankt voor de foto's en omschrijvingen.
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Cocoon vragen
« Reactie #33 Gepost op: juni 22, 2011, 09:31:00 pm »

Zoals retteketed het beschrijft is de juiste methode, als je de punt van de luifel naar beneden wil hebben bij veel wind en regen e.d.
Dan heb je ook de meeste ruimte onder de luifel. Zo vind ik hem ook het mooist staan
Gelogd

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:Cocoon vragen
« Reactie #34 Gepost op: juni 22, 2011, 09:33:01 pm »

Bij regen de punt omlaag? Ik zou hem dan juist omhoog zetten, zodat het water naar de zijkanten afloopt in niet langs die punt, in het midden van je luifel, naar beneden klettert.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Cocoon vragen
« Reactie #35 Gepost op: juni 22, 2011, 09:39:56 pm »

OP deze manier is de luifel beter bestand tegen wind.
De regen wordt naar de zijkanten geleid, er zal best wat onder de luifel vallen, die is immers flink breed.
Het grote pluspunt is dat de middelste mast ruim 50cm naar voren is geplaatst hierdoor neemt de ruimte onder de luifel flink toe.
Gelogd

DiscoveryTD5

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 31
  • Holtkamper Cocoon XL Off Road
Re:Cocoon vragen
« Reactie #36 Gepost op: juli 29, 2011, 09:12:21 pm »

Zo, de eerste 3 weken zitten er op. Wat een geweldige wagen is de Cocoon. Het ligt als een blok op de weg en is zo licht dat ik er eigenlijk niets van merkte tijdens het rijden, zelfs de haarspeldbochten in de bergen gingen met een makkie. Opzetten en afbreken ging ook erg makkelijk.

Wel had ik problemen met het airco membraan systeem. In de dordogne was het zo warm dat ik het dak open wilde zetten, maar hoe doen jullie dat? Bij de XL kan ik echt niet bij de rits om het dak open te ritsen. En met mijn 185 ben ik niet echt klein.

Tevens is het plaatsen van de binnentent van de kidsroom wat lastig omdat ik een Offroad uitvoering heb, welke ongeveer 10 cm hoger is. De haakjes op de grond en dan de eerstvolgende in de hoogte waren wat lastig.

Door de extra hoogte heb ik ook alle tentrubbers verlengt met de bijgeleverde witte elastieken met haak, welke voor de scheerlijnen bedoeld zijn.

Tevens een pluim voor holtkamper voor de erg complete set haringen. En een aanrader voor iedereen is de holtkamper tenthamer, echt een handig ding.

Wat wel lastig was, is het opvouwen van de tent bij de XL uitbreiding. Hier komt het tentdoek toch gauw in aanraking met het vieze grondzeil. We waren dus met opbreken de meeste tijd kwijt met het schoonmaken van det grondzeil. Verder is het witte tentdoek wel erg besmettelijk.

Tot zo ver even mijn ervaringen met deze geweldige Tenttrailer.
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re:Cocoon vragen
« Reactie #37 Gepost op: juli 29, 2011, 10:46:04 pm »

Wij hebben het zelfde probleem gehad met de ritsen van onze cocoon xl en wij hebben het als volgt opgelost.
Wij hebben een soort veter aan de rits achter vast gemaakt zowel van het raam als van het membraam systeem en we doen de ritsen zo ver als we kunnen open lopen dan om en pakken de veter en trekken hem dan open.
Wat ze ons bij Holtkamper zelf lieten zien... is je hebt die extra verstelbare tentstoken dat puntje past precies in de rits liet men ons toen zien. Kan dus ook zo maar wij vinden de veter net wat makkelijker.
Nu hebben wij ook onze cocoon xl pas maar we zijn bijna 4 weken wezen trekken door Noorwegen.
In die tijd hebben we 3 dagen echt regen gehad de gehele dag en als we dan de boel op gingen ruimen deden we het volgende.
Wat wij doen bij het grondzeil je trekt de punten van de uitbouw naar binnen (wel 1 punt vast blijven houden bij het dichtvouwen je moet er effe een handigheidje in krijgen) en dan legde we op het grondzeil wat je naar binnen trekt een klein zeiltje en dan de punt vast houden van het grondzeil inklappen en klaar is klara
Gelogd
Jevipro

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Cocoon vragen
« Reactie #38 Gepost op: juli 30, 2011, 05:07:53 pm »

Leg anti worteldoek onder het kuipgrondzeil, dan blijft de boel in elk geval schoon...

De Holtkamper hamer is inderdaad heel handig vooral bij het uittrekken van de haringen!

gr. Rob
Gelogd

toondams

  • Gast
Re:Cocoon vragen
« Reactie #39 Gepost op: augustus 05, 2011, 02:46:11 pm »

Hey,

Wij hebben idd ook touwtjes aan de twee ritsen (raam en dak) vastgemaakt en dan lukt het perfect.
Wat het invouwen betreft van de XL uitbouw hebben wij ook nog geen goeie oplossing gevonden, en de disselbak maakt het er niet makkelijker op (dissel zit niet onder de luifel bij ons). Mss handig als ze bij HK zelf even een filmpje zouden maken van hoe het nou het best gaat.

Bij deze zijn ook alle tips welkom!!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal