Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper Kyte Membrane Airco Tentsystem  (gelezen 3638 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwin_V

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Holtkamper Kyte Membrane Airco Tentsystem
« Gepost op: juli 12, 2011, 11:17:12 pm »

Wij hebben een probleem met het membrane airco systeem. Ik had voor de vakantie nog even langs bunnik gegaan, maar 't zit er niet meer in. Dus misschien kunnen jullie me helpen.

Wij hebben een Kyte met kindertent L (achteruitbouw). Tijdens de pinkstervakantie het membrane airco systeem geprobeerd, en het wilde niet lukken.
Aan de slaapcabine zijde is het geen probleem, maar aan de andere kan kreeg ik het niet voor elkaar.
ik kreeg het dak niet omhoog. Ik heb het idee dat ik de rits tussen tent en achter aanbouw los moet maken of zo.
Maar 't is me niet duidelijk hoe dat gaat.

Iemand suggesties?

Groeten,
Edwin
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 385
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Holtkamper Kyte Membrane Airco Tentsystem
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2011, 11:24:15 pm »

Dat gaat niet lukken. Het enige wat kan is de klittenband losmaken en dan de stok in het midden eronder. Dit schijnt toch al voldoende te zijn. Het Airco dak werkt ook pas vanaf 30 graden.

Je kan het beste even bellen met Holtkamper. Die kunnen het veel beter uitleggen dan ik.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper Kyte Membrane Airco Tentsystem
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2011, 07:27:36 am »

Waarvoor zou je het systeem willen gebruiken?
Tijdens onze vakantie van de afgelopen weken in zuid-Frankrijk hebben we meerdere dagen boven de 30 graden gehad. Maar je leeft buiten en niet in de tent en tegen de tijd dat je wilt gaan slapen is het buiten maar ook in de tent al ruim voldoende afgekoeld, zeker als je toch al de gehele dag de deur en de ramen van de Kyte open hebt staan.

gr. Rob
Gelogd

Edwin_V

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Holtkamper Kyte Membrane Airco Tentsystem
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2011, 07:51:51 pm »

Het systeem is een functie van de Kyte en ik wil graag begrijpen hoe het werkt.
Of ik het ook ga gebruiken....geen idee.....we zijn nu alleen nog in NL weggeweest.
Over een paar weken weet ik meer.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Holtkamper Kyte Membrane Airco Tentsystem
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2011, 12:01:02 pm »

Wat ik ervsn gezien heb, is inderdaad het klittenband lostrekken van de dakflappen. Dan een stokje van ca. 15 cm er tussen zetten en de warme lucht in de tent kan weg.
Gelogd

Boompje

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 184
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Kytetje, Boompje maar liever geen beestjes
Re:Holtkamper Kyte Membrane Airco Tentsystem
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2011, 07:07:37 pm »

Wat ik ervsn gezien heb, is inderdaad het klittenband lostrekken van de dakflappen. Dan een stokje van ca. 15 cm er tussen zetten en de warme lucht in de tent kan weg.

De korte stokjes zijn een verouderd systeem. Tegenwoordig wordt een lange verstelbare stok meegeleverd die op de grond gezet wordt en in de steun van de roof-extension wordt gestoken. Bij wind wordt er ook een scheerlijn gebruikt ( altijd met elastiek of alleen een lang elastiek (meegeleverd)). Er zijn dus twee van deze stokken, voor elke kant een.

Het  lijkt maar een beperkte opening, maar verzorgt toch al 75% van het koelende vermogen, volgens Holtkamper. Het kleine stokje extra aan de achterkant zorgt voor nog eens 25% extra. Dit is dus met de Kindertent alleen mogelijk aan de wagenkant. Met de kindertent L is er echter nog wel de mogelijkheid om hier aan de achterkant in het midden ook nog een klein stokje onder het losgeritste dak te plaatsen, samen met de twee stokjes onder de flappen voor de ventilatieroosters aan weerzijden van de kindertent helpt dit ook de temperatuur omlaag te brengen. Het duurt ongeveer een uur voor een temperatuurdaling van 5 graden bereikt is. Alle cijfers volgens opgaaf Holtkamper. :J

Gelogd
Quitters never win, winners never quit

Edwin_V

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re:Holtkamper Kyte Membrane Airco Tentsystem
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2011, 09:08:02 pm »

Bedankt...

Ik doe dus niets fout.
Met Kindertent L is de opening dus beperkt...Dit verklaard een hoop.

Groet,
Edwin
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal