Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Slaapcabine/ binnentent Holtkamper Flyer  (gelezen 6162 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vroem

  • Gast
Slaapcabine/ binnentent Holtkamper Flyer
« Gepost op: juli 18, 2011, 09:13:04 am »

We hebben een tweedehands Holtkamper Flyer gekocht. Dit oude model heeft nog geen dichte binnententen in de beide slaapplekken. We hebben dit weekend proefgekampeerd (of is het nou geproefkampeerd?) en zijn helemaal lekgestoken door de muggen. Nu ben ik dus op zoek naar twee binnententen, slaapcabines of klamboes oid.
Wie heeft dit toevallig al uitgezocht? Of weet gewoon waar ik terecht kan?
Groetjes,
Linda

PS Niet te duur, de hele vouwwagen heeft ons 700 euro gekost :-)
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:Slaapcabine/ binnentent Holtkamper Flyer
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2011, 09:24:34 am »

Klamboes kun je overal wel vinden, zelfs bij de Xenos. Hier ook bijvoorbeeld: http://www.zwerfkei.nl/reisbenodigdheden/klamboes

In dit topic stelt ook iemand een vraag over een binnentent:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7122.msg78443.html#msg78443

Of gewoon bellen met Holtkamper? Misschien hebben ze nog iets liggen.

Deze kampeerder heeft trouwens voor een Xenos klamboetje gekozen:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,4848.msg43899.html#msg43899

Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Gelogd

Purk

  • Gast
Re:Slaapcabine/ binnentent Holtkamper Flyer
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2011, 10:58:41 pm »

Hoihoi,

Heb hetzelfde probleem met onze Holtkamper Feluka. Maar ik heb idd klamboes gekocht bij de Xenos, en die ga ik er binnenkort inhangen. Heb ik nog niet gedaan, maar dat gaat vast lukken. Succes ermee, ben benieuwd hoe ded HK je verder bevalt (ben zelf ook een prille eigenaar, eerste kampeerpartij moet zelfs nog plaats gaan vinden)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Slaapcabine/ binnentent Holtkamper Flyer
« Reactie #4 Gepost op: juli 19, 2011, 08:44:00 am »


Ik weet niet hoe oud je flyer is maar volgens mij heeft er wel ooit een binnentent ingehangen maar was ze helemaal op. Dit was bij ons ook het geval. De oude eigenaar heeft ze waarschijnlijk wijselijk  verwijderd en gezegd dat er geen binnentent bij hoort. Nu de oude binnententen waren met lintjes te sluiten of met velcro en dus ook niet echt muggenvrij.

Enkele jaren terug heb ik dezelfde zoektocht gedaan.
Ik heb volgende opties overwogen en niet uitgevoerd:
- Bij HK een tropical binnentent bestellen voor de Flyer, niet gedaan wegens veeeeeel te duur
- Idd bekeken of ik zo'n standaard binnentent kon bestellen. Voor het slaapgedeelte in de bak kan dit niet omdat de opening aan de foute kant zit (lange zijde van het slaapgedeelte. Voor het gedeelte op de klep kan dit wel als je de ingang langs buiten gebruikt. Uiteindelijk vond ik dit geen overtuigende oplossing.

Wat heb ik uiteindelijk wel gedaan via MP een tweedehands binnenhemel op de kop getikt waarbij het slaapgedeelte op de bak wel muggendicht is af te sluiten. Het deel waar de kids sliepen was helaas niet muggendicht. Maar ik heb er voor gekozen om aan de deur in de bak gewoon een muggengordijn te maken. Zo blijft heel het binnengedeelte zo goed als muggenvrij. 100% insectvrij krijg je het toch nooit. Het muggengordijn schoof ik gewoon mee over de gordijnlijnen.
Gelogd

vroem

  • Gast
Re:Slaapcabine/ binnentent Holtkamper Flyer
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2011, 09:00:28 am »

Er hangt nu zo'n los flapding in de vouwwagen (1989), dat meer uit gordijntjes bestaat, dan een binnentent is. Mocht iemand er interesse in hebben, laat het dan maar weten. Hij gaat er bij ons uit dus.
Bedankt voor de tips.
Ik heb (bijna) alle standaard binnententen bekeken. Ik stel vrij hoge eisen :-), dus die vallen af (wegens maar 1 ingang op de rekeerde plek, te duur, te laag, etc.)
Ik heb heeeeeel veel klamboes gezien, waaronder zowaar een passende voor een hemelbed: http://www.droombedden.com/nl/online-shop/bedlinnen/hemelstof/hemelstof-klamboe/. Deze kost 90 euro, maal twee vind ik toch wat veel op een aankoopprijs van 700 euro voor de vouwwagen.
Dus, ik ga zelf twee binnententen naaien op basis van het principe 'klamboe met overslag'. En dan ook nog met die 'verplaatsbare gaten' die ik elders las op dit forum, om hem op te hangen.
Als alles klaar is en hangt dan zal ik wat foto's plaatsen.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Slaapcabine/ binnentent Holtkamper Flyer
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2011, 11:33:42 am »

Ja idd zo'n los flapding in de onze van 1991 daar ben je op zich niks mee. Wat je wel kan doen is de hemel behouden. Het scheelt namelijk wel wat in warmte issolatie.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal