Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper keuken perikelen?(whitebox)  (gelezen 3555 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jvdhaas

  • Gast
Holtkamper keuken perikelen?(whitebox)
« Gepost op: juli 19, 2011, 05:06:46 pm »

Hoi,ik heb net een tweedehandje gekocht.
en heb 2 vragen  mijn gasstel 3 branders,een ervan gaat wel laag maar niet uit! blijft dus laag branden! de ander gaan wel gewoon uit.
waar en wat kan ik doen voordat ik hem weg ga brengen naar de gasboer?
verder de ijskast springt niet aan op gas,nu heb ik hen vandaag op zijn kop gezet en ga morgen verder ermee maar zijn er nog andere tips voor de RC 1600
alvast bedankt tips zijn welkom!
gr jor
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:Holtkamper keuken perikelen?(whitebox)
« Reactie #1 Gepost op: juli 19, 2011, 09:56:18 pm »

Met de koelkast kan ik je niet helpen.

Met de gaspit kunnen verschillende dingen zijn
- het kan gewoon de afsluiter zijn die voor die pit niet meer goed is,
- zit de knop wel stevig op het 'pinnetje' of kan het zijn dat deze aan de onderkant ingescheurd is waardoor deze niet goed vat heeft.
 Het kan ook vuil zijn wat erin zit waardoor de pin stroever draait waardoor weer de knop is gescheurd.

Zorg er in ieder geval voor dat wanneer je gekookt hebt steeds de gaskraan bij de fles dichtdraait.

Lekkages eventueel opzoeken met water en een beetje zeepsop erin, met een kwast alle leidingen insoppen, als er een lek is zie je dat aan de belletjes.

Maar ik denk niet dat er een lek naar ´buiten´ alleen maar een niet goed afsluitende gaskraan die door de knop op het gasstel wordt bediend
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:Holtkamper keuken perikelen?(whitebox)
« Reactie #2 Gepost op: juli 19, 2011, 10:20:55 pm »

Wellicht helpt het om de defecte kraan te demonteren en goed schoon te maken? Mocht er inderdaad een scheurtje in de knop van de kraan zitten waardoor je te weinig "kracht" kunt zetten om hem geheel te sluiten dan kun je dit verhelpen met een goede secondelijm.

De koelkast op zijn kop zetten kan inderdaad helpen al betwijfel ik of dit het gaat oplossen als de koelkast nu wel op 12/220V werkt. Het op zijn kop zetten verhelpt voor zover ik weet alleen een eventuele luchtbel in het systeem. In dat geval zou 12/220V nu ook niet werken...

Hopelijk zijn het makkelijk op te lossen probleempjes... succes!
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Holtkamper keuken perikelen?(whitebox)
« Reactie #3 Gepost op: juli 20, 2011, 08:24:31 am »

Waarom werkt hij niet op gas, dat kan meerdere oorzaken hebben.
Wellicht is het thermokoppel stuk waardoor hij niet wil blijven branden.
Of de gasdruk is te hoog, waardoor hij zichzelf uitblaast, probeer hem eens aan te steken met de gasknop op de 'halve' stand, misschien lukt het dan wel.
succes, Rob
Gelogd

jvdhaas

  • Gast
Re:Holtkamper keuken perikelen?(whitebox)
« Reactie #4 Gepost op: juli 20, 2011, 11:01:38 am »

de knopen van het gasstel enz heb ik helemaal uitelkaar gehaald schoongemaakt enz mocht niet baten!
toen vanmorgen maar even weggebracht ,gelijk de koelkast ook maar erbij!
ik hoop dat het geen grote rep zijn,maar weet dan wel wat er precies loos is en kan ik hopelijk op de vakantie koken en genieten van een koud drankje.
PS wat zit het controlle glaasje voor gas op een vreemde plaats bij de RC 1600,achterop!
en alweer bedankt voor de ideen
gr jor

Nou, een update gas brander helemaal vervangen en hij doet het weer,koelbox ook!
maar een tip voor anderen als je het zelf kan doe dat dan of kijk voor een goede tweedehands want arbeidsloon is hoog(ben wel blij dat alles nagekeken is!)
gr jor
« Laatst bewerkt op: juli 21, 2011, 11:30:48 am door jvdhaas »
Gelogd

marruc

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 78
Re:Holtkamper keuken perikelen?(whitebox)
« Reactie #5 Gepost op: juli 26, 2011, 07:28:25 pm »

gefelicitaart!
Gelogd
...zolang het rammelt zit het nog vast...
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal