Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke holtkamper moet ik kopen  (gelezen 13576 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

corinamuller

  • Gast
Welke holtkamper moet ik kopen
« Gepost op: augustus 07, 2011, 11:33:29 am »

Hoi allemaal,,
Ten eerste wat een geweldig forum, je kan er een hoop info op vinden over vouwwagens,
Mijn verhaal,
Na een aantal jaartjes camperen, eerst met tent en toen na verdere gezinsuitbreiding gekozen voor een caravan, deze hebben we na de vakantie gelijk weer verkocht, we vinden het niet lekker rijden, en het gaat ons allemaal te langzaam!

We zijn nu aan het oriënteren voor een vouwwagen, en onze zin is gevallen voor een holtkamper, wij hebben eigenlijk geen verstand van zaken ontremd een vouwwagen, maar bij de holtkamper krijgen we een goed gevoel bij,
Nu is ons budget niet toereikend om een nieuwe aan te schaffen dus zijn wij op zoek naar een goede 2e hands van ca. 7000-8000 euro, mijn vraag is eigenlijk welke past nu het meeste bij ons we hebben 3 kinderen in de leeftijd van 7 jaar, en een tweeling van 4 jaar, voor onze oudste zoon lijkt ons zo'n adventure tent wel leuk, maar we willen wel dat hij apart slaapt dus niet met z'n 3e te dicht bij elkaar! Dus voor de tweeling willen we ook een aparte slaapruimte! Nu zagen wij de Cocoon xl, maar is het dan mogelijk om bij de oudere modellen later nog een adventure tent bij te kopen/ aan te zetten? En is het dan ook nog mogelijk om daarnaast een aparte kinderruimte te creëren (voor de tweeling) zoals jullie dus zien weinig verstand van zaken ontremd de vouwwagens dus wij staan open voor alle opties en ideeën voor een mooie holtkamper ik hoop iets te horen Mvg corina
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2011, 11:42:15 am »

Hallo,

Welkom op het forum.
Allereerst de holtkamper is een fantastische, kwalitatief zeer goede vouwwagen.
Mbt de adventure tent. Deze kan zover ik weet alleen op de cocoon s en zeker niet op de xl.
In hoeverre verwacht je dat een of meerdere kinderen in de toekomst zelfstandig gaan slapen. Dan is de keuze wat groter.

Ik heb geen ervaring met de flyer, maar colgens mij kan je daar met meer dan 4 personen in. Wellicht kunnen andere forumleden dit bevestigen. De cocoon xl met kidsroom is een goede mogelijkheid indien 1 of 2 kids al in een bijzettentje gaan.

Met de overige modellen heb ik geen ervaring.




Succes met de zoektocht

Groet
Jorg
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2011, 11:52:59 am »

Ivm de aansluiting van een adventure tent op een cocoon xl kan ik je niet helpen.
Op het eerste zicht lijkt een Flyer voor jullie een goede optie. De tweeling kan in de bak slapen en de zoon van 7 jaar zou in een ondertentje kunnen. Als hij ouder wordt kan je kiezen voor een bijzettentje
De Flyer geeft enorm veel mogelijkheden en is ruim te noemen, zijn opzetgemak is subliem. Met het budget dat jullie ter beschikking hebben moet je een goede tweedehands kunnen scoren.
Gelogd

corinamuller

  • Gast
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2011, 12:07:33 pm »

Hoi bedankt voor jullie snelle reactie,
Heb inderdaad een mooie flyer gezien op marktplaats
Een uit 2003
Alleen zit daar geen adventure tent bij weten jullie of je die er later nog bij kan kopen en aan kan zetten?
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2011, 12:12:41 pm »

Bij een flyer heb je zeker geen adventure tent nodig dat maakt het opzetten alleen maar moeilijker. Je hebt twee slaapplaatsen op het uitschuifbare bed, een ruime plek voor de ouders. De bovenklep is een bak die heel ruim is en plaats biedt aan twee kinderen. De onze, toen 13 en 18 hadden ruimte zat, hun bagage stond gewoon bij hen. Onder het uitschuifbare bed kan je een ondertent bevestigen om de oudste te slapen te leggen. 
Ik weet ook niet of je bij model 2003 zelfs een adventure tent kan aan bevestigen?
Gelogd

tommybol

  • Gast
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 07, 2011, 04:09:23 pm »

Denk inderdaad met deze gezinssamenstelling en de wens dat de oudste apart slaap, dat je de flyer moet hebben, met een ondertent. Lekker snel opzetbaar ook. Voor dat budget prima te vinden lijkt me! Volgens mij kun je die ondertenten ook apart bestellen, geeft op mp meer hits, ook nieuwe bouwjaren voor dat geld Even dan naar hk bellen en vragen of je voor bepaald bouwjaar dan kan bestellen, mocht er verschillen inzitten door de jaren heen.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2011, 04:12:49 pm door tommybol »
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2011, 04:39:20 pm »

De Feluka komt volgens mij ook in aanmerking, maar er zijn ervaringsdeskundigen op het forum die dat beter kunnen uitleggen.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2011, 09:40:48 am »

Geen enkele...

Ik zou om te proberen er eerst maar is eentje gaan huren, misschien bevalt het helemaal niet.

Er zijn in Nederland een aantal bedrijven die Holtkampers verhuren. Ze hebben vaak meerdere modellen dus dan kan je ook meerdere types uitproberen. Als je direct gaat kopen en het bevalt jullie niet is het ook duur, zelfs als je tweede hands zou kopen...

gr. Rob
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #8 Gepost op: augustus 08, 2011, 11:36:23 am »

Keep it simple!

Koop vooral een Cocoon, prachtig en makkelijk in zijn eenvoud. Geen ingewikkelde toestanden zoals de Kyte.

Neem er zo'n aanritsbare kindertent bij. Tegen de tijd dat de kinderen in een eigen tent willen slapen zet je Holtkamper kindertent op Marktplaats, die ben je zo kwijt.   Onderweg passen er makkelijk drie kinderen in de voortent van de Cocoon.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2011, 11:38:12 am door Spiegelbeeld »
Gelogd

Kooikertje

  • Gast
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #9 Gepost op: augustus 08, 2011, 01:25:57 pm »

De aanritsbare kindertent kan volgens mij ook los gebruikt worden met een extra inzetstukje, dus dan hoef je tegen die tijd ook niet een nieuwe bijzettent te kopen. Alhoewel dat misschien nog wel goedkoper is, de prijzen van Holtkamper kennende.....

Hij past wel alleen op de Cocoon S, dus het is een beetje afhankelijk van hoeveel ruimte je in je tent wilt. De cocoon is inderdaad wel erg mooi, makkelijk, snel, etc. etc. (en dus ook onze keuze)
Gelogd

Paadje

  • Gast
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #10 Gepost op: augustus 08, 2011, 01:28:02 pm »

?1000,- voor een bijzettentje voor de kinderen lijkt mij wat aan de prijzige kant...
Natuurlijk gaat dat ding dan wel de komende 20 jaar zonder problemen mee op vakantie, maar dan nog.
Gelogd

michielw

  • Gast
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #11 Gepost op: augustus 08, 2011, 03:01:33 pm »

?1000,- voor een bijzettentje voor de kinderen lijkt mij wat aan de prijzige kant...
Natuurlijk gaat dat ding dan wel de komende 20 jaar zonder problemen mee op vakantie, maar dan nog.

Voor die 1000 euro kun je ze elk jaar een nieuwe 2seconds tent geven. En die zet je ook nog sneller op, ook voor 1 overnachting.
Gelogd

PaulPaul

  • Gast
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #12 Gepost op: augustus 17, 2011, 11:59:22 pm »

Misschien een beetje laat
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #13 Gepost op: augustus 20, 2011, 02:53:27 pm »

Ik vind het een beetje spijtig dat topicstarters uiteindelijk niets meer van zich laten horen. ;(
Gelogd

leeuw

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 550
  • Kyte S
Re:Welke holtkamper moet ik kopen
« Reactie #14 Gepost op: augustus 20, 2011, 02:57:09 pm »

Wellicht op vakantie?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal