Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: achteruit de helling op een kyte  (gelezen 2718 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vrucht

  • Gast
achteruit de helling op een kyte
« Gepost op: augustus 14, 2011, 07:08:14 pm »

Even een beginners vraag.

Ik reeds laatst achteruit een helling op met de kyte.
Daarbij voelde we zware schokken vanuit de trailer komen, het leek wel of we ergens door heen drukten. Natuurlijk ben ik direct gestopt en toch maar voorruit gereden.

De trailer is geremd, maar als ik achteruit de helling op rijd lijkt dat hetzelfde als remmen omdat de remkoppeling in elkaar wordt gedrukt.

De vraag is, kan ik met de trailer een helling achteruit rijden en is dat schokken dan normaal?
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2011, 07:14:27 pm door vrucht »
Gelogd

piedro,danielle en tycho

  • Gast
Re:achteruit de helling op een kyte
« Reactie #1 Gepost op: augustus 14, 2011, 07:13:14 pm »

volgens mij is dat best normaal..
ben geen ervarings deskundige maar zo ver ik weet zit het remmend gedeelte van de aanhanger in de koppeling.
rij je achteruit dus je min of meer de rem een beetje in..
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:achteruit de helling op een kyte
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2011, 07:38:02 pm »

De terugrij-automaat zo dat nu juist moeten voorkomen. Het lijkt me sterk dat de helling ermee te maken heeft of misschien toch wel: je rijdt achteruit nooit vloeiend, zeker niet als je beperkt zicht hebt door bijvoorbeeld een helling. Het iedere keer op gang komen kan ervoor zorgen dat je de terugrij-automaat moet activeren, door de demper ver in te drukken... Wellicht een telefoontje aan Holtkamper wagen? Of hier een keer proberen: eerst vlak en daarna met een hellinkje.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:achteruit de helling op een kyte
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2011, 08:09:25 pm »

De oplooprem zal volledig ingedrukt worden bij het terug rijden, dat hoort ook zo.
De terugrijautomaat is een syteem dat in de remtrommels zit.
Simpel gezegd zorgt het ervoor dat de remschoenen bij achteruitdraaiende wielen een stukje worden losgedrukt.

Dus te terugrijautomaat werkt van buitenaf onzichtbaar en alleen als de wielen achteruit draaien.

Het kan eventueel de afstelling van de remmen zijn waardoor je de schokken voelt, de remmen worden dan missschien niet voldoende losgedrukt ebn grijpen soms even aan.
Het kan zijn dat de boel afgesteld of gesmeerd moet worden, misschien zit één kant wel vast.
Dit is wel een klus voor iemand die er verstand van heeft als je het niet goed weet niet zelf aan beginnen, de remmen zijn te belangrijk voor de veiligheid van jezelf en de andere weggebruikers.

Je kunt de remtrommels natuurlijk wel zelf loshalen en goed reinigen met spuitbus remmenreiniger (erg goedkoop verkrijgbaar bij de ACTION)
Misschien zit het na reinigen weer los en kun je de boel testen dat kan bijna geen kwaad.
Let op nooit met vet of smeermiddelen bij de remschoenen in de buurt komen

Succes

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Mieke

  • Gast
Re:achteruit de helling op een kyte
« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2011, 09:27:15 am »

Zelfde meegemaakt met onze Astro. Is idd de oplooprem, ze doet gewoon haar taak.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re:achteruit de helling op een kyte
« Reactie #5 Gepost op: september 04, 2011, 02:32:13 pm »

Volgens mij zit het 'euvel' in het feit dat je bergaf remt en de oplooprem dan volledig in de remmen gaat. Als je dan vervolgens achteruit terug wilt rijden blijft is vast staan. omdat het niet kan lossen. Je moet eerst een klein stukje vooruit rijdne om de rem even 'uit te trekken' en vervolgens achteruit de heuvel op.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal