Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omlaag

Auteur Topic: Ecovignet Frankrijk  (gelezen 15930 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #45 Gepost op: juli 10, 2019, 10:40:16 am »

Hij moet vanaf de bestuurder gezien rechts onderaan, dit staat ook op de brief waar de sticker op zit als je hem opgestuurd krijgt. hierbij nog even een link naar de site van de Franse overheid met instructie video:

https://www.certificat-air.gouv.fr/en/aide-certificat
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.409
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #46 Gepost op: juli 10, 2019, 11:06:41 am »

Daarin stond zowel dat als dat het zichtbaar moest zijn van buiten. Overheden denken niet altijd na over regeltjes hé, waarom niet op de plaats laten aanbrengen dat het minst de zichtbaarheid hindert.
Gelogd

Kuijfjes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 41
  • Merk: kampeermiddel : Jamet Texas
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #47 Gepost op: mei 28, 2024, 11:05:49 pm »

Wordt een vrolijke boel zo op de voorruit.

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk

Gelogd
2023: aanschaf Jamet Texas, bj. ???? (heel oud)

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Berichten: 111
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #48 Gepost op: mei 28, 2024, 11:16:33 pm »

Ik heb de milieu sticker op een stukje statische folie geplakt. Dan kun je ‘m voor de vakantie netjes op de voorruit bevestigen en bij thuiskomst weer verwijderen.

Waar koop je die folie? Ik zie alleen folie met vrolijke patroontjes en mat. Niet zo handig voor een milieusticker :P
Gelogd

Nootje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 56
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Kavango XL + L&L
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #49 Gepost op: mei 28, 2024, 11:36:11 pm »

Waar koop je die folie? Ik zie alleen folie met vrolijke patroontjes en mat. Niet zo handig voor een milieusticker :)14]
Even zoeken op ebay.de

https://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=5x+84mm+Abl%C3%B6sbare+Haftfolie+klar+f%C3%BCr+Feinstaubplakette+Umwelt...&_trksid=m5467.l1311
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.590
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #50 Gepost op: mei 29, 2024, 01:32:52 am »

Wat een onzin 'ik wil geen stickers op mijn voorruit'. Wij rijden al drie decennia met stickers voor Zwitserland en de voorbije jaren met de milieuplaatjes voor Frankrijk en Duitsland, nooit last van gehad, ik zie ze niet eens.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Kevin2

  • Klapperraar
  • **
  • Online Online
  • Berichten: 111
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee GL 2.2
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #51 Gepost op: mei 29, 2024, 07:11:31 am »

Ik heb er ook geen last van maar ze zijn wel lelijk. En ik gebruik ze maar eens in de ~2 jaar voor 2-3 weken. Dan hoef ik ze de overige 100 weken niet op m’n voorruit.

De Franse sticker is al opgeplakt, dus die blijft zitten.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.880
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #52 Gepost op: mei 29, 2024, 08:26:18 am »

Waar koop je die folie? Ik zie alleen folie met vrolijke patroontjes en mat. Niet zo handig voor een milieusticker :P

ook deze wijze van plakken is strafbaar in Duitsland
Gelogd

Vouwwagen_ABC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk: kampeermiddel : Combi-camp Flexi Comfort XL 2024
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #53 Gepost op: mei 29, 2024, 09:28:48 am »

Tsja, er kan zoveel strafbaar zijn in Duitsland, maar wat werkelijk strafbaar zou moeten zijn is het verminderen van het zicht door grote stickers.

Van een afstand zie je niet dat het op folie zit, en dat ik bij elke kapotte vooruit weer nieuwe stickers mag gaan kopen is ook idioot.
Vooral gezien de groene sticker eigenlijk helemaal niet meer voorstelt qua waarde. Elke auto van na 2006 of zo voldoet eraan. Schaf het dan maar volledig af

De Franse sticker is tenminste iets kleiner, en nog enigszins logisch ingedeeld, maar die gaan we ook mooi op statische folie plakken.

In Duitsland hebben ze sowieso iets met grote stickers. Dat tempo 100 ding is ook idioot groot en lelijk. Eigenlijk past die nergens op de vouwwagen. Moet altijd ergens een hoekje om.. Mogelijk gaat die hier mooi met magneetfolie achterop, vooral omdat hij zo ontzettend lelijk is.
Gelogd

LaraS

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 53
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte 2023
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #54 Gepost op: mei 29, 2024, 09:50:56 am »

Wat doe jij met je auto dat je zoveel kapotte voorruiten hebt? Ik rij inmiddels 15 jaar auto en heb nog nooit een kapotte voorruit gehad.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.409
  • Merk: kampeermiddel : Raclet Safari 2016
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #55 Gepost op: mei 29, 2024, 09:56:38 am »

Ik denk dat in Frankrijk het ook via ANPR werkt. Mijn nieuwe wagen (toen toch, twee jaar terug) werd een week en half voor onze reis plots veel vroeger geleverd. Op dergelijk korte tijd leveren ze de stickers niet. Maar op plaatsen waar van toepassing wordt het aan de hand van ANPR camera's gecontroleerd en hoef je alleen een afgeprint bewijs mee te hebben in geval van controle indien de sticker niet tijdig geleverd is. Ik geloof nooit dat die ANPR camera's de voorruit gaat scannen en zien of de sticker juist geplakt is om je wel of geen boete uit te schrijven. Scant als zo wie zo nummerplaat en checkt die gewoon met de database volgens mij. Je moet bij het aanvragen van de sticker daarom ook de nummerplaat opgeven. Zit je met de juiste categorie in de databank krijg je geen boete, zit je daar niet in wel. Duitsland licht dat anders. In België als belg moet je meestal niets doen in de LEZ, wordt vergeleken met de database van de inschrijving van voertuigen. Buitenlanders moeten eenmalig online hun wagen registreren met de juiste bewijzen. Sommige landen zelf niet omdat daar afspraken met zijn over de uitwisseling van die gegevens.
Denk dat dit voor Belgen zeker makkelijker is, echter dat door geen sticker moeten plakken en minder communicatie daardoor, wel meer zal voorkomen dat buitenlanders vergeten dat te registreren en dus sneller beboet zullen worden omdat ze niet in orde zijn. Al de commotie rond de sticker zorgt er wel voor dat de buitenlander er op voorhand moeite in steekt de procedure te doorlopen.
Gelogd

Vouwwagen_ABC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk: kampeermiddel : Combi-camp Flexi Comfort XL 2024
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #56 Gepost op: mei 29, 2024, 10:11:48 am »

Wat doe jij met je auto dat je zoveel kapotte voorruiten hebt? Ik rij inmiddels 15 jaar auto en heb nog nooit een kapotte voorruit gehad.
Soms heb je gewoon pech, en met 50k/jaar heb je eerder een kapotte ruit.

Afgelopen 8 jaar volgens mij 3 ruiten:
1. Kit van de ruit was lek (verkeerde kit gebruikt door fabrikant, eigenlijk elke Volvo en Ford uit die tijd kregen er na een jaar of 5/6 last van).
2. Auto voor me kwam vanaf een onverharde weg met kiezels, ondanks voldoende afstand vloog er toch een steen hoog genoeg
3. Geen idee wat hier gebeurd is. Maar ik werd wakker met een compleet doorgescheurde ruit, terwijl hij de avond ervoor normaal was weggezet.

Dat soort dingen gebeuren. Het kan ook zijn dat jij 15 jaar ruitschadevrij rijdt en ineens 3x binnen 1 maand een kapotte ruit hebt. Was een paar jaar terug bij iemand toen na de winter het ZOAB wegdek compleet kapot was na een korte periode van kou.

In het buitenland heb je auto-bh’s (car bra), ook in ieder geval motorkap tegen steenslag te beschermen. Daar zullen ze vast ook vaker kapotte ruiten hebben. Overigens kom ik op de tweedehands markt best weinig auto’s tegen waar niet de voorruit vervangen is. Je ziet het vaak gewoon aan het feit dat het merklogo ontbreekt op het plaatje. En er alleen ‘sekurit’, ‘AGC’ of welk ander glasmerk dan ook staat. Terwijl de rest van de ruiten nog gewoon het merklogo van de auto hebben.

Oh wacht: nummer 4:
Vakantie op IJsland, tegenliggende vrachtwagen op onverhard wegdek vuurt een compleet salvo stenen op de huurauto.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2024, 10:54:38 am door Vouwwagen_ABC »
Gelogd

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 433
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte 2022
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #57 Gepost op: mei 29, 2024, 11:14:36 am »

Tsja, er kan zoveel strafbaar zijn in Duitsland, maar wat werkelijk strafbaar zou moeten zijn is het verminderen van het zicht door grote stickers.

Van een afstand zie je niet dat het op folie zit, en dat ik bij elke kapotte vooruit weer nieuwe stickers mag gaan kopen is ook idioot.
Vooral gezien de groene sticker eigenlijk helemaal niet meer voorstelt qua waarde. Elke auto van na 2006 of zo voldoet eraan. Schaf het dan maar volledig af

De Franse sticker is tenminste iets kleiner, en nog enigszins logisch ingedeeld, maar die gaan we ook mooi op statische folie plakken.

In Duitsland hebben ze sowieso iets met grote stickers. Dat tempo 100 ding is ook idioot groot en lelijk. Eigenlijk past die nergens op de vouwwagen. Moet altijd ergens een hoekje om.. Mogelijk gaat die hier mooi met magneetfolie achterop, vooral omdat hij zo ontzettend lelijk is.

Wat zijn wij Nederlanders toch een vreemd volkje: we vinden van alles van buitenlanders in ons land, maar als we zelf in het buitenland zijn vinden sommigen dat we ons niets van de daar geldende regels hoeven aan te trekken.

Dat van het belemmerde zicht is echt je reinste flauwekul.
Mijn zicht is echt nog nooit gehinderd door de stickers, ook niet met óók nog eens twee Zwitserse tolvignetten en een Bip n go transponder.
Als je die ziet tijdens het autorijden heb je je aandacht in elk geval niet bij het verkeer.

O ja, ik heb in mijn leven inmiddels ongeveer anderhalf miljoen kilometer gereden en slechts eenmaal een kapotte voorruit gehad, maar die kon gewoon gerepareerd worden
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2024, 01:54:46 pm door WimS »
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 853
  • Merk: kampeermiddel : CC-Flexi Comfort
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #58 Gepost op: mei 29, 2024, 01:02:36 pm »

Waar koop je die folie? Ik zie alleen folie met vrolijke patroontjes en mat. Niet zo handig voor een milieusticker :P
Even zoeken op statische folie, dan vind je ze wel.
Deze bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/nl/p/zelfklevende-folie-milieusticker-duitsland/9300000008576327/

Wat een onzin 'ik wil geen stickers op mijn voorruit'. Wij rijden al drie decennia met stickers voor Zwitserland en de voorbije jaren met de milieuplaatjes voor Frankrijk en Duitsland, nooit last van gehad, ik zie ze niet eens.
Je kunt het onzin vinden, maar ik gebruik mijn voorruit liever waarvoor deze gemaakt is, naar buiten kijken. Volplakken met stickers vind ik dan weer onzin. Er zit namelijk op iedere auto al een prima herkenningspunt, de kentekenplaat! Stickers zijn totaal overbodig. Het zicht lijkt niet echt belemmerd te worden, maar een kleuter op een step verdwijnt makkelijk achter een paar stickers. Gelukkig zijn er steeds meer vignetten online te verkrijgen.
Gelogd

Vouwwagen_ABC

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk: kampeermiddel : Combi-camp Flexi Comfort XL 2024
Re: Ecovignet Frankrijk
« Reactie #59 Gepost op: mei 29, 2024, 01:06:36 pm »

Even zoeken op statische folie, dan vind je ze wel.
Deze bijvoorbeeld: https://www.bol.com/nl/nl/p/zelfklevende-folie-milieusticker-duitsland/9300000008576327/
Je kunt het onzin vinden, maar ik gebruik mijn voorruit liever waarvoor deze gemaakt is, naar buiten kijken. Volplakken met stickers vind ik dan weer onzin. Er zit namelijk op iedere auto al een prima herkenningspunt, de kentekenplaat! Stickers zijn totaal overbodig. Het zicht lijkt niet echt belemmerd te worden, maar een kleuter op een step verdwijnt makkelijk achter een paar stickers. Gelukkig zijn er steeds meer vignetten online te verkrijgen.
Dit inderdaad. De Duitse umweltplakette is groot genoeg om een compleet kind te laten verdwijnen.
Ik zou hem ook veel liever aan de bovenkant hebben zitten dan aan de onderkant.

De Zwitserse sticker mag tenminste mooi achter de binnenspiegel.

Maar een raam is om naar buiten te kijken, zeker met de steeds dikkere raamstijlen van tegenwoordig. Een raam zou niet bedoeld moeten zijn om vol te plakken met stickers.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal