Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Holtkamper Coccon Aero ervaringen  (gelezen 3378 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Miranda1975

  • Gast
Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Gepost op: juli 01, 2018, 09:46:17 am »

Wij hebben het voornemen een holtkamper Ccoon Aero aan te schaffen. Ik kan redelijk veel informatie over de Kyte vinden, maar weinig over de Cocoon Aero met windforce.

Wie wil zijn gebruikerservaringen delen. Tips bij aanschaf zijn welkom.
Wat zijn jullie overwegingen geweest voor de Cocoon Aero in plaats van de Kyte?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2018, 11:14:42 am »

van veel Kyte eigenaren hoor ik het volgende:

wanneer je een redelijk wensen en eisen lijstje hebt en je telt dit alles bij elkaar op maakt het prijsverschil met de Kyte niet meer zoveel uit...

persoonlijk zou ik voor de Kyte gaan ivm de ruimere voortent, vooral prettig in het voorjaar!
Gelogd

smoutewm

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #2 Gepost op: juli 01, 2018, 05:02:29 pm »

Dat van de persoonlijke voorkeuren klopt wel. Wij wilden graag de Kyte keuken hebben en geen dissel onder de luifel. Daarvan uitgaande was het prijsverschil tussen de Kyte S en de Cocoon Aero te verwaarlozen (op dat prijsniveau natuurlijk). De Kyte had daarbij een grotere bagageruimte, al is het laadvermogen iets minder door het hogere eigen gewicht. Dat is voor ons echter geen probleem. Wat een aanvullende reden was, de plaatsing van de deur (ik weet het, lijkt een belachelijk criterium) is bij de Cocoon aan de linkerzijde en bij de Kyte in het midden. Gevoelsmatig is de laatste plaatsing logischer. Daarnaast zit er bij de Cocoon een diagonaalstok rechts bovenin tegen de deur opening aan. Je moet dus altijd blijven opletten bij het heen en weer lopen. Bij de Kyte is dat niet het geval.
Ik zou de beide wagens zeker met elkaar vergelijken in de showroom, dan weet je het echt zeker. Succes met de keuze.
Gelogd
La pluie en Bretagne.....? Une légende!

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #3 Gepost op: juli 01, 2018, 05:38:03 pm »

Wij hebben vorig jaar een Cocoon aangeschaft. Probleem met diagonale stok ken ik niet, de deur is niet hoger dan de stok. (Zelf bijna 190 cm, moet toch altijd bukken om binnen te komen. Reden voor de Cocoon aero op mtt frame is dat de keuken altijd toegangelijk blijft, is los van de tent. Bij een Kyte ligt er ook tentdoek op de keuken zelf en is de keuken dus niet te bereiken, je kan de keuken wel inpakken. Schijnt via de wagenbak te kunnen. Opzetten van de cocoon aero is simpel en snel. Schijnt nu ook een kleine Kyte te zijn wat qua wagen hetzelfde eruit ziet als een cocoon op mtt frame. Gewoon gaan kijken bij de Holtkamper in Emmen of Bunnik.
Wij zijn erg tevreden over de Cocoon. Voor twee groot zat, ook als je binnen wilt zitten. Doen we niet vaak, altijd onder de luifel. Wij hebben dus wel gekozen voor bijna alle opties (fietsenrek, deurhor (deze zeker doen), voorwand, bigfoots, masterclass keuken en vergroot dekzeil) en dan gaat de prijs inderdaad naar een Kyte toe. Oh ja de Cocoon heeft ook niet de ratel spanband die je nog strak moet zetten nadat de luifel stok erin gezet is.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

-maaike-

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 48
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #4 Gepost op: juli 02, 2018, 12:20:02 am »

Reden voor de Cocoon aero op mtt frame is dat de keuken altijd toegangelijk blijft, is los van de tent. Bij een Kyte ligt er ook tentdoek op de keuken zelf en is de keuken dus niet te bereiken, je kan de keuken wel inpakken. Schijnt via de wagenbak te kunnen.

Dat heb je bij de Kyte S ook. Het is heel praktisch dat je zo makkelijk bij de keuken kan. Met inpakken kan etenswaar makkelijk erin gezet worden en de koelbox, ook al kan die onderweg niet aan, kan alvast van alles in met een bevroren waterpak erbij. Wij vonden de keuken bij de luifel leukere dan ingebouwd zoals bij de Kyte XL. En omdat inderdaad het prijsverschil van de Cocoon Aero met alle opties tov de Kyte S weinig verschilde hebben wij voor de Kyte S gekozen. De voortent van de Kyte S die dus overeen komt met de Cocon Aero vinden wij groot genoeg, ook met z’n viertjes. Wij hebben wel een voorwand erbij waardoor de binnenruimte nog groter kunnen maken.
Het zijn allemaal kleine verschillen en persoonlijke voorkeur die het verschil maken.
« Laatst bewerkt op: juli 02, 2018, 12:27:10 am door -maaike- »
Gelogd

Miranda1975

  • Gast
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #5 Gepost op: juli 02, 2018, 10:57:23 pm »

Bedankt voor jullie reacties. Wij zijn afgelopen zaterdag al in Bunnik geweest.
Wij vinden de binnenruimte van de Kyte heel groot. Er is nu een Cocoon Aero special edition. Dit maakt het prijsverschil met de kyte groter. Waardoor voor ons de Aero aantrekkelijk wordt. Wij hebbem 2 kinderen van 2 en 1 jaar. Volgens ons gaat dat voor nu en in de toekomst met kindertent, voorhand prima lukken. De keuken staat niet op de dissel. Wij neigen dus naar de Cocoon.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #6 Gepost op: juli 02, 2018, 11:16:08 pm »

leuk!
succes met de afweging en de keuze...
Gelogd

ronijho

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 220
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte S (2018)
  • Robert is de naam..
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #7 Gepost op: juli 03, 2018, 06:34:37 pm »

Dat van de persoonlijke voorkeuren klopt wel. Wij wilden graag de Kyte keuken hebben en geen dissel onder de luifel. Daarvan uitgaande was het prijsverschil tussen de Kyte S en de Cocoon Aero te verwaarlozen (op dat prijsniveau natuurlijk). De Kyte had daarbij een grotere bagageruimte, al is het laadvermogen iets minder door het hogere eigen gewicht. Dat is voor ons echter geen probleem. Wat een aanvullende reden was, de plaatsing van de deur (ik weet het, lijkt een belachelijk criterium) is bij de Cocoon aan de linkerzijde en bij de Kyte in het midden. Gevoelsmatig is de laatste plaatsing logischer. Daarnaast zit er bij de Cocoon een diagonaalstok rechts bovenin tegen de deur opening aan. Je moet dus altijd blijven opletten bij het heen en weer lopen. Bij de Kyte is dat niet het geval.
Ik zou de beide wagens zeker met elkaar vergelijken in de showroom, dan weet je het echt zeker. Succes met de keuze.
Precies wat wij dachten. Daarom ook een Kyte S gekocht!
Gelogd
Carpe Diem

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #8 Gepost op: juli 04, 2018, 07:47:16 am »



van veel Kyte eigenaren hoor ik het volgende:

wanneer je een redelijk wensen en eisen lijstje hebt en je telt dit alles bij elkaar op maakt het prijsverschil met de Kyte niet meer zoveel uit...


Klopt, dat hoor ik ook vaak en dan denk ik: je kiest toch welk model je het meest aanspreekt. Meest mooi, meest makkelijk, meest passend bij je wensen. Ik zou geen duurder model kopen omdat de prijs niet veel meer uitmaakt.

Overigens is het verschil in prijs nu wel groot inderdaad met de actie op de aero.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd
Space

Jappiow

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #9 Gepost op: juli 04, 2018, 04:19:58 pm »

...Daarvan uitgaande was het prijsverschil tussen de Kyte S en de Cocoon Aero te verwaarlozen (op dat prijsniveau natuurlijk)...

....Wat een aanvullende reden was, de plaatsing van de deur (ik weet het, lijkt een belachelijk criterium) is bij de Cocoon aan de linkerzijde en bij de Kyte in het midden. Gevoelsmatig is de laatste plaatsing logischer. Daarnaast zit er bij de Cocoon een diagonaalstok rechts bovenin tegen de deur opening aan. Je moet dus altijd blijven opletten bij het heen en weer lopen. Bij de Kyte is dat niet het geval. ...

Dit waren voor ons ook redenen om voor de Kyte S te gaan!

Het doek van de tent ligt bij de Kyte S inderdaad niet op de keuken, dus deze is dan goed te bereiken om in te pakken!
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #10 Gepost op: juli 04, 2018, 05:33:33 pm »

Tijdens ons verblijf in de Haute Saône vorige week met een eigenaar van een gloednieuwe Aero gesproken, dat opblaasding wat ook nog veel kabaal maakt vond hij maar niets en heeft hij thuisgelaten, achteraf vond hij het 't geld niet waard. Wel een mooie klapper vind ik.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.206
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #11 Gepost op: juli 04, 2018, 10:07:47 pm »

Ach ja, ik vind het een uitkomst.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Gelogd

RickB

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 66
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon Aero Windforce 2018 special edition
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #12 Gepost op: juli 06, 2018, 09:47:43 am »

Onze Cocoon IQ Modulair verkocht en vervangen door de Cocoon Aero Special Edition. Gisteren opgehaald. Mooie aanbieding, maakt de Kyte voor ons niet Interessant. Het windforce systeem zit er standaard bij, maar daar ging het ons niet om. In verband met gezinsuitbreiding waren we op zoek naar een grotere luifel. Deze aanbieding vind ik echt een aanrader.
Ik wens de koper van onze jonge Cocoonn modulair veel plezier. Mijn ervaringen met de nieuwe Holtkamper zal ik binnenkort delen. Ik heb er nu al zin in. maar eerst nog even naar de IKEA om een flink matras pakket aan te schaffen. Maar net als in de modulair willen we weer op zo'n 23 centimeter dik matras gaan liggen.

Gelogd

Kiddigital

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 23
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #13 Gepost op: juli 06, 2018, 05:18:28 pm »

Al enige jaren flink aan het genieten van onze Aero MTT (1ste batch) met Windforce (nog met losse pomp) en wagenpakket. De Kyte S bestond nog niet.

Toegang tot de (masterclass) keuken onderweg was voor ons belangrijk en hebben we altijd veel plezier van. De deur positie is geen issue, sterker nog omdat de deur niet bij het bed zit lijkt het ons prettiger.

De grote luifel en inritsbare voorwand zorgt ervoor dat ook als het wat frisser is, we eigenlijk zelden in de leefruimte van de wagen zelf zitten. En die ervaren we verder als groot genoeg voor spullen, omkleden, etc.

Als kindertent gebruiken we de kindertent S omdat deze geen stokken heeft en gewoon makkelijk mee in- en uitgevouwen kan worden. Is prima om in te slapen (en we zetten er onze potti-pot) maar klein als speeltent. Geen stokken meenemen scheelt gewicht en tijd maar het is wat je zelf/kinderen belangrijker vinden :)

En als je straks zonder kids gaat, dan is de Aero meer dan groot genoeg.

Tot slot, ik lees dat best wat mensen een extra/andere matras kiezen, echter de droommatras die we als optie erbij hebben slaapt net zo lekker als thuis (soms voor het gevoel zelfs beter, maar dat komt vast door het vakantiegevoel :) )

Qua prijs (zonder acties) komt een aangeklede Aero aardig in de buurt van de Kyte S. Heb momenteel niet scherp wat dan exact de verschillen zijn. Maar uiteindelijk, kies waar je zelf het beste gevoel bij hebt.

Alvast veel plezier gewenst.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

Miranda1975

  • Gast
Re: Holtkamper Coccon Aero ervaringen
« Reactie #14 Gepost op: juli 07, 2018, 07:13:20 pm »

Yves we hebben vandaag een Cocoon Aero special edities gekocht met bamboe keuken, kindertent XL en fietsendrager. Over twee weken kunnen wij hem ophalen. Nog snel onze kampeeruitrusting compleet maken en dan kan het genieten beginnen!
Iedereen bedankt voor de informatie en de tips!
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal