Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Astro of Cocoon  (gelezen 4517 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

padi

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: conway classic
    • FB
Re: Astro of Cocoon
« Reactie #15 Gepost op: juli 21, 2018, 07:07:03 pm »

@muis,Joyce mag en wil niet meer mee die trekt haar eigen plan maar:)51]:)51]:)51] ik had trouwens gehoopt dat de keuze makkelijker zou worden na mijn vraag maar dat is dus niet het geval:)6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd
Je bent niet verantwoordelijk voor het hoofd wat je gekregen hebt, maar wel voor de smoel die je trekt.

Bagheera

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 408
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro 2004
Re: Astro of Cocoon
« Reactie #16 Gepost op: juli 22, 2018, 09:46:31 am »

Twee redenen waarom wij echt niet overstappen van een Astro (oud model) naar een Cocoon:
- Overdag is het bed voor ons een ideale 'hangplek'. Met alle ramen rondom open lig je er heerlijk en ben je toch gewoonbij de rest, je ligt dan niet 'binnen' (voor ons een belangrijk punt ivm gezondheid, maar bij regendagen is het ook heerlijk voor de kinderen, lezen, Ipad, spelletjes, heel gezellig)
- Wij kunnen zowel de voorwand als de beide zijwanden als luifel omhoogzetten, wat veel schaduw geeft. Op echt warme dagen kan dat een zegen zijn! Je hebt dan wel wat etxra stokken nodig en ik ben niet zeker of het met de Astro van na 2004 ook nog kan.
Wij gebruiken de 'luifel' als voortent/leeftent, die is erg ruim en kan dus aan drie kanten opengezet, handig bij hardere wind. De softtopruimte is onze kledingkast/kleedruimte en soms slapen er 1of 2 kinderen, dat past ook.
Mocht je naar een oudere astrovan voor 2005 gaan kijken, let er dan op of de voortent van de hoofdtent kan worden afgeritst. Dat is niet altijd zo en dat beperkt je mogelijkheden met het omhoogzetten van de zijkanten.
Een voordeel van de Cocoon is dat de laadruimte wat hoger is dan van de Astro. Het kan even zoeken zijn naar kratten of bakken van max 23 cm hoog (maar wij vonden ze bij de Blokker).

Succes met je keuze. Volgens mij zijn het beide prachtige wagens!
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Astro of Cocoon
« Reactie #17 Gepost op: juli 22, 2018, 11:44:40 am »

@muis,Joyce mag en wil niet meer mee die trekt haar eigen plan maar:)51]:)51]:)51] ik had trouwens gehoopt dat de keuze makkelijker zou worden na mijn vraag maar dat is dus niet het geval:)6]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Misschien maak je het jezelf te moeilijk?
Onze keus voor de Cocoon was voornamelijk voor de grotere binnenruimte die in 1 keer uitklappen beschikbaar was. Daardoor redelijk ruimte om bij slecht weer binnen te zitten, maar ook om je spullen uit de weg te hebben.  Snelheid en gemak dus zeer belangrijk. De luifel zit vast aan de wagen en je hebt de keus om die wel of niet op te zetten. Wij rolden de luifel de avond voor we vertrokken al op en de keukenklep dicht. Voor vertrek ff broodje maken en kopje thee. Dan inklappen en wegwezen. Inclusief broodje, thee en inklappen konden we in een half uurtje weg zijn. wellicht toch eens een keer naar HK en de modellen goed vergelijken.
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2018, 11:55:12 am door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Astro of Cocoon
« Reactie #18 Gepost op: juli 23, 2018, 10:01:42 pm »

Ik denk ook dat het vrij simpel is. Ga je naar warme oorden dan kies je voor de astro vanwege de grotere luifel. Eventueel met achteraanbouw voor de hond in jullie geval. Kampeer je ook buiten het seizoen of veel in Nederland dan zit je wellicht meer binnen. Dan is de cocoon fijn, vanwege de binnenruimte.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd
Space

Fotist

  • Gast
Re: Astro of Cocoon
« Reactie #19 Gepost op: juli 23, 2018, 11:01:17 pm »

Ik denk dat het heel persoonlijk is... Wij kozen voor een Cocoon met keuken aan de achterkant vast, dus geen dissel onder de luifel. Erg fijn tijdens pauzes tijdens lange ritten: klep open en ik heb een keuken met koelkast. En geen gezeul met een keuken zoals bij een Flyer. Snel op te zetten (en af te breken), veel ruimte in de bak (11 klapkratten van de AH en tentstokken en tarp en matten ertussen in), en pack and go. Dat laatste is fantastisch! Wij hebben er een tent aangeritst, een "small". Daar kunnen drie kids in liggen (5, 9, 12jaar). We staan nu al meer dan een week met meer dat 30 graden in de zon. Onder de luifel zitten kan, maar onder een boom is beter. We hebben de tarp nog niet gebruikt.
Tegenover ons staan mensen met een mooie Flyer met verlengde luifel: die hebben uiteraard meer schaduw. Maar ook meer stokken, dus kan ik met zo goed en tarp opzetten.

Met regen is geen enkele tent van normale omvang mijn vriend.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Astro of Cocoon
« Reactie #20 Gepost op: juli 24, 2018, 07:13:03 am »

Wij kozen voor een Cocoon met keuken aan de achterkant vast, dus geen dissel onder de luifel. Erg fijn tijdens pauzes tijdens lange ritten: klep open en ik heb een keuken met koelkast.
Sent from my SM-G950F using Tapatalk
Ehhh.... wil je zeggen dat een Cocoon met keuken op de dissel de klep niet open kan tijdens pauze's en je geen koelkast hebt? Dan help ik je snel uit de droom.  Want onze Cocoon met XXL Basekitchen op de dissel kon dat allemaal wel.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

johan123

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 148
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Flyer
  • Johan
Re: Astro of Cocoon
« Reactie #21 Gepost op: juli 24, 2018, 07:32:15 am »

Nu wordt het verleidelijk om in de discussie te komen over de gezinswagens. Met de flyer erbij. Maar laten we dat maar even niet doen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd
Space

Fotist

  • Gast
Re: Astro of Cocoon
« Reactie #22 Gepost op: juli 24, 2018, 10:17:24 am »

Ehhh.... wil je zeggen dat een Cocoon met keuken op de dissel de klep niet open kan tijdens pauze's en je geen koelkast hebt? Dan help ik je snel uit de droom.  Want onze Cocoon met XXL Basekitchen op de dissel kon dat allemaal wel.
Nee, ik gebruikte een verkeerde zinsbouw. Ik benoemde het voordeel van een keuken aan de buitenkant waarvan de klep makkelijk open kan als je langs de weg staat. Maakt niet uit of die voor of achter staat.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Gelogd

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Astro of Cocoon
« Reactie #23 Gepost op: juli 27, 2018, 04:22:53 pm »

Wij hebben eerst een cocoon gehad maar vonden in onze situatie de luifel te krap (met z'n vieren) ook de keuken op de dissel onder de luifel maakte het niet ruimer. Aangezien we in de zomer altijd naar de zon gaan is luifelruimte prettig en zijn we toen overgestapt op een Astro met alle mogelijke luifels. (Voor de voorluifel en aan de zijkant) binnenruimte is inderdaad minder als bij de Cocoon.
Gezinsgrootte en bestemming maakte voor ons de keuze tussen beide vouwwagens.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal