Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: opbergmogelijkheden camplet concorde  (gelezen 1944 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sssilly

  • Gast
opbergmogelijkheden camplet concorde
« Gepost op: augustus 11, 2020, 09:28:31 am »

Goedemorgen allemaal!!  8)

Wij mogen aankomende week onze eerste vouwwagen ophalen  :> een camplet concorde uit 2005!

Nou waren wij benieuwd hoe iedereen z'n kleding en dergelijke opbergt in deze vouwwagen. Je hebt natuurlijk geen ruimte onder het bed zoals bij andere vouwwagens en zonder gastencabine (welke we nog zoeken) is het toch wat beperkt volgens mij... Je hebt camping kasten in alle soorten en maten maar met de schuin lopende zijkanten gaat een hoog model waarschijnlijk niet passen?! we willen natuurlijk ook nog een tafel en stoelen kunnen plaatsen als het te koud is om buiten te zitten.

Ook zagen we van isabella van die hangnetten aan de nokstok en kastjes om aan de zijkanten op te hangen maar weet niet of daar ook stokken zitten (dacht alleen een schuine) iemand ervaring met deze producten? (zie foto's)

Tips zijn meer dan welkom  WW
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: opbergmogelijkheden camplet concorde
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2020, 10:37:49 am »

Wordt de wagen voor 2 of meer personen gebruikt? Dat is wat dit onderwerp betreft nogal een verschil. (3, lees ik in je niet geplaatste topic)

Vroeger (1986, in onze prille jeugd  :# ) begonnen met een (geleende) Camplet; daar stonden, als ik mij niet vergis, 6 curverkratjes in de laadbak (genummerd en wel WW ) en bij aankomst werden deze in de tent gezet. Daar zat zo goed als alles in wat we nodig hadden, inclusief kleding. In een Camplet blijft het met de ruimte wel behelpen als je beide slaapcabines in gebruik hebt, hier geldt zeker het motto 'alles wat je thuis laat is mooi meegenomen' , zoals hier ergens in een onderschrift voorbij komt.


Dat hangelement aan het plafond in het midden van de wagen zou ik niet snel gebruiken, daar ga je nog vaak tegen aan lopen. Op de Camplet die wij aanvankelijk leenden en later overgenomen hebben zat een bagagezak die je aan de deksel hing. Die zit dan onder de wagen. Daar ging best veel spul in wat je niet elk moment nodig had. Ik weet niet of die optie er nog is, 2e hands al in ieder geval niet eenvoudig zijn denk ik.


Rijden, manoeuvreren en opzetten is natuurlijk top met een Camplet, je kunt nu eenmaal niets alles hebben.


Veel plezier met het ophalen en geniet van de hopelijk vele vakanties!
« Laatst bewerkt op: augustus 11, 2020, 11:20:47 am door C5CCV »
Gelogd

sssilly

  • Gast
Re: opbergmogelijkheden camplet concorde
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2020, 11:02:03 am »

Wij zijn met z'n 3en dus beide slaapcabines zullen wel gebruikt worden. Onze dochter is net 2 geworden en voor een peuter heb je toch nog wel redelijk wat bagage nodig, we zijn daarom al driftig op zoek naar een gastencabine, om toch even die extra ruimte te hebben zodat je in de voortent genoeg bewegingsruimte hebt, maar die zijn niet echt voorhanden en om nou gelijk 750 euro voor een nieuwe af te tikken vinden we ook nogal wat.

Wij gaan toch vaak in het voor- en naseizoen op vakantie en de avonden lenen zich er dan meestal niet voor om tot laat buiten te zitten, daarom vinden wij de ruimte binnen wel belangrijk.

Zo'n zak onder het deksel zit ook bij onze vw, maar worden kleding en dergelijke hierin niet vochtig? omdat het op de grond hangt...

Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: opbergmogelijkheden camplet concorde
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2020, 12:34:22 pm »

Misschien is dit iets voor je.
We hadden zo’n kast in onze grote koepeltent.
Wel een bouwwerkje maar past aardig bij een schuine wand.

Er zijn ook lage en brede modellen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: opbergmogelijkheden camplet concorde
« Reactie #4 Gepost op: augustus 11, 2020, 12:35:52 pm »

De gastencabine kost onderweg bagageruimte, ook iets om rekening mee te houden.

Persoonlijk zou ik eerst een weekje gaan kamperen, dan ga je pas zien wat je nodig hebt. Wat voor de ene persoon werkt, werkt niet per se voor een ander. 
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: opbergmogelijkheden camplet concorde
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2020, 12:40:15 pm »

Wij hebben ook zo'n schuine kast. Werkt prima in een Camp-let. Je raakt wel wat leefruimte kwijt maar dat spreekt voor zich. Onder de deksel heb je ook nog een ruimte in de zak. Ideaal voor een krat met spullen en schoenen. Verder is de garderobe stang een uitkomst. Daar kan je hangend spul kwijt. Ik hing daar ook t-shirts en dergelijke op. Scheelt ook strijkwerk als het een tijdje hangt. De disselbak kan je ook veel in kwijt. Mijn cameratas met alle objectieven liet ik in de auto liggen. Alle keukenspullen paste bij ons in de keuken.
Gelogd

sssilly

  • Gast
Re: opbergmogelijkheden camplet concorde
« Reactie #6 Gepost op: augustus 11, 2020, 01:20:16 pm »

Hartelijk dank al voor de reacties!!!

De gastencabine kost onderweg bagageruimte, ook iets om rekening mee te houden.

Persoonlijk zou ik eerst een weekje gaan kamperen, dan ga je pas zien wat je nodig hebt. Wat voor de ene persoon werkt, werkt niet per se voor een ander. 
we gaan sowieso eerst een paar weekendjes proefdraaien, dan kun je inderdaad zien wat je nog mist of wellicht totaal niet nodig hebt.

Misschien is dit iets voor je.
We hadden zo’n kast in onze grote koepeltent.
Wel een bouwwerkje maar past aardig bij een schuine wand.

Er zijn ook lage en brede modellen.
die kasten ken ik niet, dat is zeker een optie! dank je

Wij hebben ook zo'n schuine kast. Werkt prima in een Camp-let. Je raakt wel wat leefruimte kwijt maar dat spreekt voor zich. Onder de deksel heb je ook nog een ruimte in de zak. Ideaal voor een krat met spullen en schoenen. Verder is de garderobe stang een uitkomst. Daar kan je hangend spul kwijt. Ik hing daar ook t-shirts en dergelijke op. Scheelt ook strijkwerk als het een tijdje hangt. De disselbak kan je ook veel in kwijt. Mijn cameratas met alle objectieven liet ik in de auto liggen. Alle keukenspullen paste bij ons in de keuken.
dat klopt ma die ruimte ben je ook kwijt met een andere kast, bij deze gebruik je de loze ruimte erboven ook nog zonder dat de kast verder naar voren hoeft te komen, die gaan we onthouden  8)

de garderobestang hebben wij er geloof ik ook nog in, wordt kleding en dergelijk en niet vochtig? omdat het ook tussen de slaapcabines inzit en er natuurlijk condens vrij komt bij het slapen?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal