Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Gasveer achter plaatsen  (gelezen 5361 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Gasveer achter plaatsen
« Gepost op: november 08, 2020, 11:18:18 am »

Hallo medeklappers, ik zit al enige tijd hier en heb zelf een vraag dit keer.

Pasgeleden heeft mijn vriendin een leuke en mooie camplet glx uit 1986 gekocht, naar nu blijkt is het toch lastig voor haar om het deksel in haar eentje open te krijgen (wij latten:)56]) ze wil graag ook vakanties alleen met haar zoontje en met eigen spul doen...geeen probleem zou ik zeggen...maar dat deksel:)2957]. Natuurlijk is er altijd wel hulp, maar ik wil het haar graag wat makkelijker maken door een gasveer te plaatsen. Zijn er hier mensen die dat achteraf gedaan hebben bij zo’n oude camplet?

En zoja, hoe en/of waar heb je dat gedaan of laten doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:)16]

Dankje wel alvast


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #1 Gepost op: november 08, 2020, 12:07:22 pm »

Danny,

Lees deze topic eerst door https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=4217.60 en beslis dan of je er voor gaat.

Groeten Henk
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #2 Gepost op: november 09, 2020, 08:54:25 am »

Er is in Nederland 1 adres die dat doet en dat is Vouwwagencentrum Noordbergum in Friesland. Kosten zijn €500. Zelf niet laten plaatsen maar wel de VW daar gekocht. Goede ervaringen opgedaan daar.
Wat kan ook kan helpen is werken aan je techniek om hem open te klappen. Maar zonder hulpveer blijft het wat zwaar voor een vrouw alleen denk ik.

Heb in de winkel ook eens een geprobeerd met veer en dat maakt wel een wereld van verschil.
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #3 Gepost op: november 10, 2020, 02:31:56 pm »

Danny,

Lees deze topic eerst door https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=4217.60 en beslis dan of je er voor gaat.

Groeten Henk
Dankje Henkt...die heb ik inderdaad nu ook gevonden...iets meer werk dan gedacht. Misschien in de toekomst andere mogelijkheden


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #4 Gepost op: november 10, 2020, 02:34:32 pm »

Er is in Nederland 1 adres die dat doet en dat is Vouwwagencentrum Noordbergum in Friesland. Kosten zijn €500. Zelf niet laten plaatsen maar wel de VW daar gekocht. Goede ervaringen opgedaan daar.
Wat kan ook kan helpen is werken aan je techniek om hem open te klappen. Maar zonder hulpveer blijft het wat zwaar voor een vrouw alleen denk ik.

Heb in de winkel ook eens een geprobeerd met veer en dat maakt wel een wereld van verschil.
Op een vw van €300 zijn dit best wel kosten, we gaan kijken naar een andere manier van opentrekken. Een stuk touw midden aan het rek en staan op de band en dan naar zichzelf toetrekken....brainstormen maar. Ze krijgt het net niet voor elkaar om het deksel over het dode punt te kijgen...

Bedankt in ieder geval voor de input:)1303]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #5 Gepost op: november 12, 2020, 08:21:35 am »

en met een 'stok' verder omhoog duwen zodat je op een hoger punt kunt duwen, gaat dan ook makkelijker lijkt me om over het dooie punt te komen
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #6 Gepost op: november 12, 2020, 11:46:54 am »

Allerlei dingen zijn in mijn gedachten gepasseerd, maar er was niets waar ik van vond dat het beter werkte dan gewoon open klappen zoals het bedoeld is. Alleen de hulpveer bleef als optie over.
Ik zie het echt als een nadeel van de oudere Camplets. Bij de nieuwste versies met hulpveer licht de veer midden over de hele lengte van het hele scharnier. Prachtige oplossing met iets minder hulp dan de gasveer aan de buitenkant, maar wel beter voor de bak en netjes weg gewerkt. Zou ook een stuk makkelijker zijn om zelf te maken, maar de veer daar kom je niet aan.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #7 Gepost op: november 12, 2020, 03:47:15 pm »

Maar hoe hoger je de klep vast kunt pakken en vervolgens open scharnieren hoe makkelijker je deze over het dooie punt heen helpt
Een trapje/stoel met een duw/trekstok kan je dus al veel helpen

Wil je dit niet dan is een hulpmiddel als een veer een goed alternatief zoals in de nieuwere modellen opgenomen

Neem eens contact op met: https://www.gasveerwinkel.nl/
Wellicht hebben zij ideeën, gasveren hebben ze genoeg in alle maten, trek-, duwkrachten en lengtes
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #8 Gepost op: november 12, 2020, 06:44:07 pm »

Ik denk dat de gasveer zoeken niet zo lastig zal zijn maar vooral de montage als ik naar het filmpje kijk. De veer kan de krachten wel hebben als je deze koopt met het juiste gewicht. De aansluitingen op de klep en de bak stevig genoeg maken lijkt mij de uitdaging. Kan mij voorstellen dat je dit voor een wagen van deze leeftijd niet meer ziet zitten. Wellicht iets van een lange raamuizetter zoeken

Zo iets maar dan langer.
https://www.quofi.nl/producten/200122204/secumax-raamuitzetter-720-wit-buitendraaiend-2510-720-12?utm_source=beslist&utm_medium=cpc

Je kan de klep dan in stukjes openen en zo je krachten wat verdelen.
Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #9 Gepost op: november 12, 2020, 09:10:03 pm »

Maar hoe hoger je de klep vast kunt pakken en vervolgens open scharnieren hoe makkelijker je deze over het dooie punt heen helpt
Een trapje/stoel met een duw/trekstok kan je dus al veel helpen

En hoe los je het op als de klep over het dode punt heen gaat?
Gelogd

danny0604731

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 107
  • Following Cruise Critic and more.
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #10 Gepost op: november 12, 2020, 11:33:42 pm »

En hoe los je het op als de klep over het dode punt heen gaat?
Dat is nu ook even mijn gedachte, dat red ze niet als ze ineens daar heen moet rennen:)28]. Wordt nog een braincracker:)2957]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #11 Gepost op: november 12, 2020, 11:56:55 pm »

Een andere optie kan zijn een lier die je aan de trekhaak van de auto kan bevestigen en dan achter het dode punt kan plaatsen, van daar trekken en opvangen. Zijn er die je kan aansluiten op wagen en met afstand bediening kan bedienen.


https://www.conrad.be/p/hp-autozubehor-lier-20604-trekkracht-staand900-kg-trekkracht-rollend2700-kg-kabelgebonden-afstandsbediening-draad-856330


Als een boom in de weg staat, kan je de boom gebruiken om het aan te bevestigen.


Je hoeft dan wel op een stevige plaats weten een haak te bevestigen op de wagen waar je de lier kan aan vast haken. Om hem terug te klappen kan je het ook gebruiken aan de andere kant dan. Je kan waar je als het over het dode punt gaat gaan moet staan de lier met de afstandsbediening bedienen en dus makkelijk opvangen.


Mogelijk een betaalbare haalbare oplossing, wel wat omslachtiger dan de gasveren in gebruik zelf daar je de auto moet positioneren en de lier moet bevestigen en zo meer, maar denk wel realistische oplossing.

Gelogd

henkt

  • Gast
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #12 Gepost op: november 13, 2020, 09:00:58 am »

Ik denk dat je op deze manier heel wat bekijks hebt op de camping en één van die mensen best wel een handje wil helpen.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #13 Gepost op: november 13, 2020, 09:10:48 am »


Zeker, echter gasveren zijn te duur voor de waarde van de wagen, de andere oplossingen werken niet omdat je of niet voorbij het dode punt geraakt of het anders aan de andere kant niet kan opvangen. Die dingen zullen ook al heel wat beziens krijgen. Dan blijft nog alleen deze oplossing over denk ik.

Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Gasveer achter plaatsen
« Reactie #14 Gepost op: november 13, 2020, 12:39:32 pm »

En hoe los je het op als de klep over het dode punt heen gaat?

ene zijde de klep openduwen met stok / haak en begeleiden, wanneer deze bijna openstaant niet open laten vallen / klappen maar met je stok / haak tegenhouden en naar beneden begeleiden?
ik zit ff hardop te denken, misschien kan het wel niet?
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal