Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: klussen  (gelezen 10763 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ottelotte

  • Gast
klussen
« Gepost op: september 21, 2012, 12:40:13 am »

Ik denk dat er onder de vouwwagenbezitters relatief veel klussers zitten, maar klopt dat ook?
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: klussen
« Reactie #1 Gepost op: september 21, 2012, 01:33:07 am »

Op zich ben ik wel een klusser, maar in de loop der jaren ben ik dat qua uitvoering telkens minder geworden vanwege tijdgebrek en energietekort en het te vaak beginnen en niet afmaken.  :N

Zoals voor wel meer mensen is ons huis een klusproject dat nooit af komt en d'r komt een moment dat klussen vervelende apen op je rug worden. Zoals het fietsenhok dat ik nog moet bouwen en de tuinstoelen die ik nog moet renoveren en de koof in de werkkamer van yvon die nog geschilderd moet worden enz. enz.

En dus ben ik inmiddels in het stadium beland waarbij ik wel dingen bedenk en werktekeningen maak, maar de onderdelen vervolgens op basis van die werktekening laat maken, zoals ik dat met de watervoorziening van de Livingstone ook doe. Ik kan zelf wel knippen, zetten en lassen, maar voor een echt mooi resultaat laat ik het graag over aan mensen die dat elke dag doen. 

Topstuk op dat gebied was m'n 5 meter lange hardhouten balkonhek dat ik bij een timmerfabriek naar mijn tekening identiek aan het 80 jaar oude originele hek in hardhout heb laten uitvoeren. Kostenbesparing ten opzichte van de goedkoopste offerte van de timmerman/aannemer: ? 1750,-   I:
Ik kon het ding zo m'n balkon ophijsen (paste zoals dat heet 'zuigend') en drie dagen later heeft de loodgieter de zinken sloffen eromheen gesoldeerd, waarna de schilder de zaak afgekit en geschilderd heeft.  :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: klussen
« Reactie #2 Gepost op: september 21, 2012, 05:58:17 am »

Altijd veel zelf gedaan. Kinder speelgoed maken, baby meubilair, carport, tuinschuurtje, ooit huis geschilderd. En zat andere dingen. Motor gerestaureerd en veel aan de vw veranderd. Maar de laatste jaren toch iets minder trek. Vooral huis schilderen laat ik liever doen. En heb ook nog 3 motoren van mij en m'n vrouw en de crossert van dochter die onderhouden moeten worden. Ohja, een aantal jaren heel veel kerstdecoraties gemaakt. Zal vast nog meer zijn te bedenken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: klussen
« Reactie #3 Gepost op: september 21, 2012, 06:30:45 am »

Ik zou eigenlijk 2 keuze's willen maken.

Want ja ik ben een klusser Maar eigenlijk hou ik er niet van ;)

Als het af is, dan ben ik wel weer tevreden overigens, maar ik stel het altijd wel zo lang mogelijk uit om er mee te beginnen. Ik ga liever fietsen :+
Gelogd
Adventure Awaits

CenC

  • Gast
Re: klussen
« Reactie #4 Gepost op: september 21, 2012, 09:49:37 am »

Bij ons thuis is mijn man de echte klusser. Momenteel bezig om nieuwe kozijnen te maken en 1 is er af en al geplaatst.
Ik bedenk het vooral.. :* Maar klus ook zeker mee. Vooral de lichte opknap werk, meubeltjes e.d.

Zo ook aan de vouwwagen..maar wel met gepaste mate... :J

Zo willen wij graag verhuizen naar Drenthe en zijn dus opzoek naar een vrijstaande woning om een B&B en/of minicamping in te beginnen. En het mag dus best een opknappertje zijn, maar niet teveel want het moet wel te behappen zijn.  Maar dat even    :off

Het zelf klussen is natuurlijk ook ontstaan om geld te besparen...want alles laten uitbesteden is een hoop geld.
Ik vind het alleen niet altijd leuk om te doen, want alles gaat door...werk, de kleine, huishouding e.d....en soms is het erg veel. Tja en je wil ook wel eens een weekendje weg met je klapper.... :zw
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re: klussen
« Reactie #5 Gepost op: september 21, 2012, 10:26:14 am »

Ja ik ben en klusser in hart en nieren
Van schilderwerk tot la boh?me verbouwing  :P en nog meer
Gister nog en paar computers geholpen nieuw geheugen .opstarten .en een die geen netwerk kon vinden
En mag volgende maand weer en beetje knutselen aan en kerstdorp is ook leuk
Dus denk wel dat ik een klusser ben :> :>
Gelogd

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: klussen
« Reactie #6 Gepost op: september 21, 2012, 10:53:17 am »

Afgezien nog van het feit dat ik geen zolder heb.......  :P

Ik doe alles wat ik zelf kan doen ook zelf, ik doe ook al het klein onderhoud aan mijn auto zelf, en waar mogelijk klus ik graag bij anderen thuis (ons huis is te klein, en al af). Ook het opknappen van oude meubels vind ik leuk, heb zelf een oude stoel helemaal opnieuw bekleed, en een oude keukentafel weer als nieuw gemaakt.  Ik geloof dus wel dat ik een echte klusser ben.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: klussen
« Reactie #7 Gepost op: september 21, 2012, 11:40:59 am »

Ik kluste veel. In het oude huis een zolder compleet gebouwd (er was een loze kapverdieping, met alleen maar de balken waar het plafond aan was bevestigd) De resulteerde in twee slaapkamers, een washok met douch en een vliering.

Aan de wagen doe ik ook wel het een en ander, maar met mate: we hebben getracht zo dicht mogelijk bij onze ideale wagen te kopen, dan blijft er alleen wat pimpen/opleuken over.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: klussen
« Reactie #8 Gepost op: september 21, 2012, 12:30:31 pm »

Ik denk dat er onder de vouwwagenbezitters relatief veel klussers zitten, maar klopt dat ook?
Ik denk dat het klopt. Maar er is ook een enorme diversiteit in kwaliteit. Je ziet hier echte kunststukjes voorbij komen die niet onder doen voor professioneel werk, maar er zijn er ook bij die ik op de weg niet hoop tegen te komen.

Ik klus zelf ook veel. Ik heb net een volledige renovatie van de keuken van mijn schoonouders gedaan en begin dit weekend met de renovatie van onze zolder. Die is ooit verkeerd geisoleerd (een van de vorige bewoners viel duidelijk in de categorie beunhazen, dat het huis niet is afgebrand als gevolg van kortsluiting mag een wonder heten) en dat ga ik nu vervangen, samen met het aanpassen van de elektra, wegwerken van CV leidingen, toevoegen van een kamer, twee dakramen, bagageluiken, nieuwe vloer, etc. Alle voorkomende zaken doe ik in principe zelf, behalve stucen. Daar begin ik echt niet aan, je moet je grenzen kennen.
Gelogd

NOOBrainer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 81
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok kariba
Re: klussen
« Reactie #9 Gepost op: september 21, 2012, 12:41:02 pm »

Klussen is inderdaad een onderdeel van ons bestaan geworden;
6 jaar geleden een huis uit de jaren 30 gekocht en bijna klaar met de renovatie cq restauratie.
Zelf een grote garage gebouwd van 5x7m met sedum dak.
Bijkeuken staat nog in de planning, maar afgelopen jaar maar besloten om wat meer vakantie te nemen ipv te klussen, en dan ook een klapkar gekocht. Mijn ervaring is dat je na veel klussen de conlusie trekt dat je sommige werkzaamheden beter kunt uitbesteden; zelf doe je er vaak langer over, en reken eens uit wat een dag vrij kost.... 100-200 euries.....
Ondertussen ook gestart met de aanpassing van de gasinstallatie op de kariba;
Fles komt in de disselbak en vandaar een ss 1/2" leiding naar de achterkant met verdeler en snelkopplelingen voor keuken en koelkast. Zal tzt wel een draadje maken
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: klussen
« Reactie #10 Gepost op: september 21, 2012, 02:11:51 pm »

Ik klus alleen aan onze klapper, de rest is voor mijn man :#
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re: klussen
« Reactie #11 Gepost op: september 21, 2012, 02:29:02 pm »

tja, wat zal ik zeggen.
ik zie en neem veel aan om te klussen.
uiteenlopend van huis tuin en keuken oplossingen, en vooral spullen van hout te creeren.
begin niet aan metselen, stucen etc.
electra, waterleidingen gaat ook nog. moet wel erkennen dat het schilderwerk aan het huis de laatste tijd wordt uitbesteed. (beetje vrees op een ladder)
sinds kort volgt mijn zoon een opleiding metaal en we hebben een las-apparaat gekocht, dus dit wil ik zelf ook leren....
ik probeer overal een oplossing voor te bedenken
Uiteraard het knustselen aan de klapper, zoals jullie kunnen weten.

probeer zelf eerst te doen, vraag een vakman te begeleiden en zal het daarna zelf gaan doen.
Maak zeker fouten, maar daaar leer ik van.

Dus ja, ik ben een klusser.....
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: klussen
« Reactie #12 Gepost op: september 21, 2012, 02:41:51 pm »

Ik ben een redelijke klusser.
Ons huis in Grave hebben we volledig leeggehaald (zelfs het toilet ging eruit) waarna muren zijn verplaatst,  plafonds vervangen en daarna weer alles erin, badkamer, keuken, 2 wc's, centrale verwarming.
Alle en aan- afvoerleidingen vervangen.

In totaal hebben we nu denk ik 4 keukens gemaakt, 3 badkamers, in dit huis een aanbouw mee gemaakt.

Op stucwerk en metselwerk na alles zelf gedaan. Bij de aanbouw hadden we wel een aannemer omdat het anders te lang zou duren, zij hebben de ruwbouw geplaatst.

Ook bij de klapper het één en ander aangepast, nu in de cara :ca de electra aangepast en uitgebreid, een stapelbed en een vast bed gemaakt.

Ook bij andere mag ik regelmatig met mijn kluskoffer binnenlopen.

Dus ja wel een redelijke klusser al zeg ik het zelf, belangrijk vind ik wel goed en veilig klussen.
Ook ik ben al vaak geknutsel/gekunstel tegengekomen wat echt niet zou mogen zijn.


Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: klussen
« Reactie #13 Gepost op: september 21, 2012, 02:42:55 pm »

Toch maar een keer de plintjes boven plaatsen  :#
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: klussen
« Reactie #14 Gepost op: september 21, 2012, 03:09:49 pm »

In totaal hebben we nu denk ik 4 keukens gemaakt, 3 badkamers, in dit huis een aanbouw mee gemaakt.
Jee joh, wat moet je nou met 4 keukens en 3 badkamers?  :P :#

En ook ik wil nog wel eens bij anderen klussen. Maar dat is dan vooral bij mensen die echt met de handen in het haar zitten, zoals mijn buurvrouw verderop, wiens moeder op korte termijn uit het ziekenhuis het verzorgingstehuis in moest. Die kon in de vakantieperiode geen enkele behanger en stoffeerder vinden die het kamertje van haar moeder op korte termijn kon opknappen, omdat ze of allemaal nokkie-vol zaten of met vakantie waren. En toen was ik de laatste strohalm.  En dan kan ik dus geen nee zeggen.  :O
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal