Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?  (gelezen 33616 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peremaki

  • Gast
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #45 Gepost op: augustus 17, 2013, 12:47:14 pm »

We gaan volgend jaar voor het eerst "klappen" zoals jullie dat noemen. We reserveren dan toch maar voor de zekerheid een camping in het hoogseizoen. Voor de jaren daarna willen we het nog bekijken.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #46 Gepost op: augustus 17, 2013, 05:13:15 pm »

Wij zijn dit jaar voor de tweede keer op de bonnefooi op pad geweest, vorig jaar Duitsland, nu Engeland en we zijn beide vakanties niet echt op de plekken beland die aan onze verwachtingen voldeden. Dat is toch jammer, denken er sterk over na om als we volgend jaar weer Engeland aan doen (en die kans is vrij groot), om dan toch wel te reserveren. Vooral de weekenden zijn op de leuke kleine campings snel vol in Engeland, en dan grijp je dus mis op de camping(s) die bovenaan jouw lijstje staan.
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #47 Gepost op: augustus 17, 2013, 05:46:12 pm »

Wij zijn nu op de bonnefooi op vakantie en ik moet zeggen het bevalt ons prima, wat een vrijheid!

We zijn nu vlak bij de mont st michel en morgen trekken we verder hetbinnenland in. Plek op campings is nog geen probleem geweest, nou moet ik ookwel zeggen dat we weinig eisen stellen aan de camping als het sanitair maar netjes is en de ontvangst een beetje gezellig  :#

De volgende camping willen we wel met zwembad, maar eigenlijk nog niet eens omdat de kinderen daar om zeuren.... :P
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

H Poulssen

  • Gast
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #48 Gepost op: augustus 17, 2013, 05:57:15 pm »

Wij zijn nu op de bonnefooi op vakantie en ik moet zeggen het bevalt ons prima, wat een vrijheid!

We zijn nu vlak bij de mont st michel en morgen trekken we verder hetbinnenland in. Plek op campings is nog geen probleem geweest, nou moet ik ookwel zeggen dat we weinig eisen stellen aan de camping als het sanitair maar netjes is en de ontvangst een beetje gezellig  :#

De volgende camping willen we wel met zwembad, maar eigenlijk nog niet eens omdat de kinderen daar om zeuren.... :P

Super omgeving.....ik stel voor nog even de Cote d' amour te bekijken. Camping Trestraou nabij Perros Guirec heeft geen zwembad maar is mooi en je loopt zo naar zee. Andere tip....Nantes is een schitterende stad
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #49 Gepost op: augustus 17, 2013, 06:02:26 pm »

Super omgeving.....ik stel voor nog even de Cote d' amour te bekijken. Camping Trestraou nabij Perros Guirec heeft geen zwembad maar is mooi en je loopt zo naar zee. Andere tip....Nantes is een schitterende stad

Bedankt voor de tip maar we hebben inmiddels andere plannen gemaakt! Wie weet volgend jaar!
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

villeke

  • Gast
Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #50 Gepost op: augustus 17, 2013, 06:04:58 pm »

Yelloh parc montsabert in coutures aan de Loire. Prachtcamping, zwembad, ruime plekken en picobello sanitair. Misschien is dat wat
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #51 Gepost op: augustus 28, 2013, 08:54:42 am »

Meestal reserveren we, met name vanwege de afmetingen van de klapkar en de onbekendheid met klapkarren in de UK was dat wel nodig.
Bovendien trekken we niet, en komt de vrowu uit een familie die graag van te voren een plekje uitzoekt op de camping (schaduw etc....) waar ik langzamerhand steeds meer mee in stem.....
Volgend jaar hoop ik richting Eiffel te gaan maar ik moetd e tweelingzus van mijn vrouw nog overtuigen (heb nog ff de tijd KK)
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #52 Gepost op: augustus 28, 2013, 10:02:27 am »

Bonnefooi naar Frankrijk, gaat (tot nog toe) altijd goed! Er is altijd wel een plek voor een paar nachten.
We trekken naar een camping in de provence, waar we 9 dagen staan. Daar reserveren we wel. Zelfs campings waar eurocamp/keycamp/huisjes/mobilehomes etc aanwezig zijn, geen problemen!

Bovendien was het dit seizoen wel heel erg rustig in Frankrijk. Op campings gestaan met 40/50 plekken, waar er 10 bezet waren. Eind juli/begin augustus.

Ik zeg: bonnefooi rocks!  :K
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #53 Gepost op: augustus 28, 2013, 02:26:47 pm »

De campings die we op het oog hebben, mail ik van tevoren of er plek is en dan wagen we het erop. Alleen als ik zeker naar een bepaalde camping wil, reserveer ik. Voor komend jaar is die kans dus vrij groot. Keus is tussen Des Allouettes in Fr of Am Niemetal in DL. Vooral de eerste zal ik echt op tijd moeten reserveren, ben ik inmiddels wel achter. Bij am niemetal hoef je alleen aan te geven dat je komt. Geen reserveringskosten, geen opgave verblijfsduur. Erg prettig  :)
Gelogd

!kk3

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 45
  • Merk Vouwwagen: Easy Caravaning TakeOff 2022
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #54 Gepost op: augustus 28, 2013, 02:51:42 pm »

Dit jaar voor het eerst met de klapkar op pad geweest :>
 
In augustus (hoogseizoen) rondje Harz (D), Frankenwald (D), Tirol (A), Lombardije (I), Ecrins (F), Jura (F) gemaakt. Tijdsduur variërend van 2 tot 6 nachten.

Meestal om een uur of 9 gaan rijden en dan tussen 14 en 15 uur kijken waar we zijn en een camping zoeken. Was nooit een probleem (maar we zoeken dan ook niet de grote campings op in toeristische gebieden). Was vooraf wel een beetje spannend want de wederhelft houdt van tijdig plannen en geen verrassingen (soms maakt ze een uitzondering als er een cadeaupapiertje omheen zit :J)

Dus zeker voor herhaling vatbaar - volgend jaar waarschijnlijk Scandinavië.
Gelogd

Swede

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 807
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon MTT met adventuretent
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #55 Gepost op: augustus 28, 2013, 03:28:18 pm »

De campings die we op het oog hebben, mail ik van tevoren of er plek is en dan wagen we het erop. Alleen als ik zeker naar een bepaalde camping wil, reserveer ik. Voor komend jaar is die kans dus vrij groot. Keus is tussen Des Allouettes in Fr of Am Niemetal in DL. Vooral de eerste zal ik echt op tijd moeten reserveren, ben ik inmiddels wel achter. Bij am niemetal hoef je alleen aan te geven dat je komt. Geen reserveringskosten, geen opgave verblijfsduur. Erg prettig  :)
Wij konden met moeite 2 a 3 nachten staan op Les Allouettes dit jaar. Snap nog steeds niet waarom omdat zeker 50% leeg was  :?
Maar goed, prima camping en leuke omgeving. In diezelfde omgeving zitten echter behoorlijk wat SVR campings.

Bonnefooi voor onderweg campings varierend van 1-3 nachten was geen enkel probleem.
Bij de 2 kleine campings (10 plaatsen) waar we op beide een week hebben gestaan (en ruim van te voren hadden gereserveerd hebben we regelmatig teleurgesteld mensen zien vertrekken omdat ze dus geen plaats hadden.
Gelogd
live life outdoors

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #56 Gepost op: augustus 28, 2013, 04:29:46 pm »

Dit jaar op De Chamarges 19 nachten gestaan. 1 dag Vantevoren gemaild, plek van vorig jaar was beschikbaar, veel schaduw. Helaas was er iets niet goed gegaan en stond er iemand anders. Maar we kregen een plek in hetzelfde rijtje met nog meer schaduw waar we konden blijven staan. Maar verder waren er geen plaatsen voor 3 weken. veel plaatsen waren al voor een bepaalde tijd gereserveerd. En op de camping verkassen hebben we geen trek in.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #57 Gepost op: augustus 31, 2013, 10:21:26 pm »

Bijna Bonnefooi. We zijn net weer terug van ruim 2,5 weken frankrijk. 4 campings gehad: eerste camping door mede-forum-lid geregeld  :O De tweede camping (Domaine de la Clarat) hadden we besproken, ruim een week voor vertrek. De andere twee campings een dag tevoren even gebeld. Werkte prima. Wel zaten we erg aan het eind van het hoogseizoen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

peremaki

  • Gast
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #58 Gepost op: september 24, 2013, 04:47:05 pm »

Hoelang van te voren reserveren jullie gewoonlijk? We gaan volgend jaar voor het eerst met onze vouwwagen naar Italië. Voor een sta-caravan moest je al gauw in december geboekt hebben, wilde je nog op de camping naar keuze terecht kunnen. Wat is jullie ervaring met kampeerplekken? We willen naar pra delle torri in Caorle, omdat dit ons dit jaar goed is bevallen....
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #59 Gepost op: september 24, 2013, 06:54:56 pm »

Wij werken met een planningshorizon van 5 jaar. Dit schuift ieder jaar op, de eerste drie jaar zijn gereserveerd en de laatste 2 jaar in onderzoek. Medio januari reserveren we voor jaar n+4. Op dit moment hebben we dus 2014 t/m 2016 gereserveerd. :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal