Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?  (gelezen 33613 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thasala

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 132
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Astro S 2009
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #60 Gepost op: september 24, 2013, 07:49:41 pm »

 :H
Wij werken met een planningshorizon van 5 jaar. Dit schuift ieder jaar op, de eerste drie jaar zijn gereserveerd en de laatste 2 jaar in onderzoek. Medio januari reserveren we voor jaar n+4. Op dit moment hebben we dus 2014 t/m 2016 gereserveerd. :J
:H
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #61 Gepost op: september 24, 2013, 09:14:13 pm »

Hoelang van te voren reserveren jullie gewoonlijk?
Hangt af van de bestemming en de camping. Wij hebben de afgelopen jaren (dit jaar niet) in Nederland gekampeerd.  Achter af was reserveren niet eens nodig (het weer werkte ook niet mee). Onze buren hadden in december de grootste moeite om in Z Fr. een plekje voor de sleurhut te krijgen.
Meestal reserveren wij eind januari begin februari. Dit kan niet eerder i.v.m. het storingsrooster wat dan pas klaar is.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

peremaki

  • Gast
Re: Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #62 Gepost op: september 24, 2013, 09:31:34 pm »


Ik zit met zo'n zelfde probleem. Het vakantierooster is pas eind december definitief. Bij de touroperator konden we kostenloos annuleren tot 31dec. dus eerder boeken durfde ik wel, maar bij kampeerplaatsen ligt dat anders.

Verstuurd van mijn GT-S5830i met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: september 24, 2013, 10:05:06 pm door peremaki »
Gelogd

weep

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 397
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 1999
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #63 Gepost op: september 24, 2013, 10:24:16 pm »

Hoelang van tevoren hangt ook van je vakantieperiode af en van de populariteit van de camping. Als er veel nederlanders komen op een buitenlandse camping is laatste week juli en eerste week augustus het lastigst. Wij gaan meestal in die tijd en ik boek meestal half-eind januari. We zoeken de camping altijd zorgvuldig uit omdat we niet van trekken houden en het eisenpakket nogal divers is. Ik kijk dan op zoover of camping-frankrijk wat goede (en populaire en dus drukke campings zijn). Ik kan bijna altijd terecht en anders is er altijd wel een goed alternatief. Afgelopen jaar ging het uitzonderlijk moeizaam en was aan de drome de derde camping van ons rijtje pas beschikbaar (eind januari). Dat bleek een geweldig leuke camping. 
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #64 Gepost op: september 25, 2013, 11:01:39 am »

Citaat
Hoelang van tevoren hangt ook van je vakantieperiode af en van de populariteit van de camping. Als er veel nederlanders komen op een buitenlandse camping is laatste week juli en eerste week augustus het lastigst. Wij gaan meestal in die tijd en ik boek meestal half-eind januari. We zoeken de camping altijd zorgvuldig uit omdat we niet van trekken houden en het eisenpakket nogal divers is. Ik kijk dan op zoover of camping-frankrijk wat goede (en populaire en dus drukke campings zijn). Ik kan bijna altijd terecht en anders is er altijd wel een goed alternatief. Afgelopen jaar ging het uitzonderlijk moeizaam en was aan de drome de derde camping van ons rijtje pas beschikbaar (eind januari). Dat bleek een geweldig leuke camping.


Ik denk dat ik half dec. op z'n vroegst kan reserveren. De camping is nogal populair dus ik duim maar voor een plekje
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #65 Gepost op: september 26, 2013, 06:53:29 am »

Wij kijken hooguit een dag of twee van te voren of er ergens plek is. De camping kan op internet nog zo mooi zijn maar kan in de praktijk ook tegenvallen. Daarnaast kunnen weersvoorspellingen ook de vakantiebestemming tijdig wijzigen.

Zo moet je natuurlijk er niet vanuit gaan dat je ergens een week of langer zult staan...kan wel maar dan heb je geluk gehad !
Voordelen zijn:
- Altijd een leuke en gevarieerde vakantie
- Je ziet nog eens wat !
- Zelden slecht weer
- Geen reserveringskosten / annuleringskosten
- Je neemt automatisch wat minder mee ofwel beter gezegd alleen datgene wat je ook echt nodig hebt  !
- Altijd spannend
- Geen stress / geen haast .... lukt het je niet vandaag aan te komen omdat er file staat of omdat je geen zin meer hebt te   rijden????....je vindt altijd wel een plekje.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #66 Gepost op: september 26, 2013, 09:32:36 am »

Helaas is het vorig jaar niet gelukt om een plekje te bemachtigen op de camping van onze keuze. Dit jaar ga ik op 1 november vanaf 9 uur vastgeplakt zitten aan mijn laptop, pc ernaast om toch een plekje te kunnen krijgen voor de zomer van 2014. De camping is nl. ieder jaar binnen 3 uur helemaal volgeboekt (ze hebben maar ca. 250 plaatsen). Niet mijn keuze, maar de camping voldoet helemaal aan onze eisen (zijn er deze zomer wezen kijken of hij echt zo perfect was), dus ja, dan doe je maar mee met de gekte.

Wij blijven overigens wel 3 weken op 1 plek. Dit vanwege de tijd voor opbouwen/afbreken en inrichten/opruimen van de spullen en het maken van vriendjes van onze kleine man.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #67 Gepost op: september 26, 2013, 10:55:21 am »

Helaas is het vorig jaar niet gelukt om een plekje te bemachtigen op de camping van onze keuze. Dit jaar ga ik op 1 november vanaf 9 uur vastgeplakt zitten aan mijn laptop, pc ernaast om toch een plekje te kunnen krijgen voor de zomer van 2014. De camping is nl. ieder jaar binnen 3 uur helemaal volgeboekt (ze hebben maar ca. 250 plaatsen). Niet mijn keuze, maar de camping voldoet helemaal aan onze eisen (zijn er deze zomer wezen kijken of hij echt zo perfect was), dus ja, dan doe je maar mee met de gekte.

Wij blijven overigens wel 3 weken op 1 plek. Dit vanwege de tijd voor opbouwen/afbreken en inrichten/opruimen van de spullen en het maken van vriendjes van onze kleine man.

Als ik de eigenaar van die camping zou zijn zou ik mijn plekken op Ebay zetten. De hoogste bieder wint  :H :H

Allemachtig dat moet wel een héél bijzondere camping zijn. Gelukkig veel te groot naar onze eisen, wij houden het op  campings tussen de 50 en 150 plaatsen.
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #68 Gepost op: september 26, 2013, 04:15:51 pm »

Allemachtig dat moet wel een héél bijzondere camping zijn. Gelukkig veel te groot naar onze eisen, wij houden het op  campings tussen de 50 en 150 plaatsen.

Nou ja, dát vind ik eigenlijk ook wel weer meevallen (of tegenvallen, net hoe je het bekijkt  ;) ), alleen hij voldoet toevallig aan al onze eisen (mijn man heeft weer hele andere eisen dan ik, wat het niet makkelijker maakt).
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

WimS

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 427
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte 2022
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #69 Gepost op: september 26, 2013, 05:00:46 pm »

Off topic: soms komt 250 plaatsen over als groot en soms als klein en knus. Hangt van de opzet van de camping af en of er veel animatie is (=soms herrie).
Gelogd

Cadillacfreak

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 407
  • Merk Vouwwagen: 2010 Aart Kok Kavango
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #70 Gepost op: oktober 10, 2013, 10:44:27 pm »

Wij hebben de afgelopen jaren altijd in sta-caravans en blokhutten gelogeerd die we in december altijd al moesten boeken. Omdat we nu net voor het eerst een vouwwagen hebben gekocht wil ik heel graag op de bonnefooi gaan kamperen komende zomer. Wat zijn hiervoor de handigheidjes? Ik heb inmiddels wat apps gedownload en ik heb ook een navigatie met POI's. Rijden jullie eerst naar de campings toe om ze in het echt te bekijken of mailen/bellen jullie van te voren?
Ik heb ook gehoord dat je beter van de grote snelwegen af kunt gaan om de mooiste campings te ontdekken. Kortom, alle tips zijn welkom. :)
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #71 Gepost op: oktober 10, 2013, 11:15:10 pm »

Wij gebruiken verschillende 'bronnen' om aan leuke campings te komen. ANWB-gidsen, internet, verhalen bij het kampvuur van andere kampeerders. Zo ontstaat vanzelf een lijstje in de trant van "Als we ooit nog eens in die omgeving komen dan..."

De handigheidjes die ik gebruik:

- Zorg voor een paar alternatieven in de buurt. Wij kiezen meestal (ongeveer) onze bestemming en kiezen dan uit ons lijstje of een ANWB-gids (onderweg geen internet) iets van 3-5 campings daar in de buurt. Eén keer konden wij pas op alternatief vier terecht.
- In het verlengde daarvan: begin niet te laat met zoeken, dus niet pas na etenstijd of zo. Als het dan niet lukt slaat de stemming gauw om.

Wij bellen of mailen eigenlijk nooit, we gaan er gewoon heen. Is het niets of zijn ze vol dan rijden we naar de volgende op het lijstje.

Het is voor iedereen verschillend, maar het bevalt ons prima!!
Gelogd

kweep

  • Gast
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #72 Gepost op: oktober 11, 2013, 01:26:42 pm »

Wij hebben medio september gereserveerd voor de komende zomer. De betreffende camping is niet zo groot, we hadden het laatste beschikbare plekje...
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #73 Gepost op: december 14, 2013, 08:53:54 pm »

En wij hebben ook maar weer gereserveerd...Na 7 campings te hebben gebeled die allemaal al vol zaten in de periode wanneer wij vrij hebben, nu dan toch eindelijk gelukt...Jammer genoeg kunnen ook zij neit voldoen aan onze vraag voor 17 nachten want we kunnen er max 13 blijven..Maar goed dan doen we er maar wat langer over om er te komen en om weer thuis te komen :+
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Reserveren of op de bonnefooi in het hoogseizoen?
« Reactie #74 Gepost op: december 14, 2013, 09:07:59 pm »

Wij kregen net vanavond de bevestiging van de reservering binnen. Dat is voor de 18 nachten dat we op die camping staan, de overnachtingen op heen - en terug reis  zien we onderweg wel waar we terecht kunnen.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal