Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7   Omlaag

Auteur Topic: Hoezo een vouwwagen?  (gelezen 46900 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

screech

  • Gast
Hoezo een vouwwagen?
« Gepost op: juni 29, 2009, 08:58:45 am »

Ik merk dat er (net als ik) veel mensen de stap naar de vouwwagen maken omdat het gezin groeit, en de tent niet.
Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd waarom jullie voor een vouwwagen hebben gekozen.
Dus, kom maar op met die reacties.
Gelogd

tstn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Anniversary 2020
  • 2015 Raclet Panama Up; 2008 Aart Kok Kampala
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2009, 09:24:47 am »

Wij zijn overgestapt omdat we mobieler wilden zijn dan we met onze de waard tent waren. Snel(ler) opzetten en afbreken was dus een critirium en daarnaast kreeg ik de afgelopen jaren steeds meer problemen met mijn rug tijdens het slapen zodat een comfortabel bed ook een criterium was.

- Meer ruimte ivm gezins uitbreiding, snap ik niet. Er zijn namelijk ook genoeg grote tenten te vinden die dit probleem aanpakken.
- Meer luxe. Alleen het slapen dan. Voor de rest blijft het (gelukkig) gewoon een tent.
- Way of life  :Z. Het is gewoon kamperen en kamperen is leuk en heeft m.i. niets met een vw te maken.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2009, 09:28:40 am »

Wij kampeerde eerst in een tent.
Toen kregen we een stortbui op de camping in Zeeland en stonden er veel tenten (wij gelukkig niet) onderwater
en wij wilde niet de tent uitdrijven met spullen en al dus besloten we een ander kampeermiddel te gaan zoeken...
naar veel achter de pc te hebben gezocht naar een geschikt middel...en betaalbaar kwamen we uit bij een klapper.

Eerst gekeken naar een Nl product. Een roadmaster was gauw gevonden op internet , een info dvd tje aangevraagd
bekeken , beoordeeld, op naar de dealer en maker in Goirle.
Het was liefde op het eerste gezicht...
en we bestelde een Family S en de rest is geschiedenis....
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2009, 10:05:32 am »

Zo lang onze kinderen niet schoolplichtig waren gingen wij buiten het hoogseizoen in een gehuurde stacaravan op vakantie.
Dit vooral omdat ik in mijn Golfje geen tent en hele "kampeerinstallatie" kon vervoeren.
Dit was buiten het hoogseizoen best nog betaalbaar. Maar eens we in juli en augustus moeste boeken waren de prijzen ineens tot 2-3 keer duurder.
Dus toen dachten wij aan een grote tent, ruim genoeg om zowel te slapen alsook binnen te kunnen eten, lezen, spelen enz op een regenachtige dag. En om dit alles te vervoeren had ik zowiezo een aanhangwagentje nodig.
Tot we de vouwwagen tegen kwamen... Daar moesten we geen seconde aan twijfelen.

Waarom dus een vouwwagen: het is zeer ruim, je slaapt niet op de grond, er is bergruimte in de vouwwagen zelf, gaspitten aanwezig, in ons geval een extra bagagedrager op de vouwwagen, als de vouwwagen opgesteld staat heb je onder de VW nog ruimte zat om vanalles weg te bergen...
Gelogd

lucienne

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #4 Gepost op: juni 30, 2009, 05:15:05 am »

Wij wilden niet meer de hoofdprijs betalen voor vakantie's Voorheen gingen we in een appartement of stacaravan, maar wat je per week kwijt was betalen we nu voor 3 weken.
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2009, 06:14:14 am »

Zo lang onze kinderen niet schoolplichtig waren gingen wij buiten het hoogseizoen in een gehuurde stacaravan op vakantie.
Dit vooral omdat ik in mijn Golfje geen tent en hele "kampeerinstallatie" kon vervoeren.
Dit was buiten het hoogseizoen best nog betaalbaar. Maar eens we in juli en augustus moeste boeken waren de prijzen ineens tot 2-3 keer duurder.
Dus toen dachten wij aan een grote tent, ruim genoeg om zowel te slapen alsook binnen te kunnen eten, lezen, spelen enz op een regenachtige dag. En om dit alles te vervoeren had ik zowiezo een aanhangwagentje nodig.
Tot we de vouwwagen tegen kwamen... Daar moesten we geen seconde aan twijfelen.

Waarom dus een vouwwagen: het is zeer ruim, je slaapt niet op de grond, er is bergruimte in de vouwwagen zelf, gaspitten aanwezig, in ons geval een extra bagagedrager op de vouwwagen, als de vouwwagen opgesteld staat heb je onder de VW nog ruimte zat om vanalles weg te bergen...



Wou ik net zeggen  :J

(behalve dan dat wij geen golf rijden maar een mitsubiti )
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2009, 08:51:30 am »

Way of life.

Lekker slapen onder tentdoek, redelijk comfortabel, genoeg te doen aan de tent zodat je het kampeergevoel hebt, campings zijn ideaal voor kinderen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

macnail

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2009, 09:05:29 am »

Aan de grootte van onze tent heeft het niet gelegen, dat is een De Waard Albatros en deze hebben we nog steeds. Het probleem wat ik had is dat ik na 2 weken op een luchtbed slapen gigantisch last van m'n rug had. Een vouwwagen is dus de ideale oplossing: een fatsoenlijk bed, zat ruimte en iets meer luxe maar toch het echte kampeergevoel en je kan natuurlijk wat meer rommel meeslepen. :# :#
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2009, 09:44:50 am »

Na 20 jaar, naar volle tefredenheid, alpenkreuzer, die overigens nog steeds goed was, stonden we voor de vraag.
Hoe willen wij de komende jaren onze vakantie gaan doorbrengen.
Onze jongste gaat misschien nog 1 of 2 jaar mee. Hierna waren we op elkaar aangewezen.
We waren er al snel uit dat camperen 'ons ding was'. Geen hotel, bungalowpark o.i.d. Leuk voor een weekje maar op een camping kun je gewoon lekker ongedwongen dingen doen die je op dat moment wil gaan ondernemen. Een tent of caravan waren om verschillende redenen geen optie.
Wij zijn echte 'klapkar'mensen. Perfect bed, los van de grond, opzetten in twee minuten (met voortent max 1/2 uurtje) veel ruimte en flexibel.
Daarom vorige week een Combi-Camp aangeschaft. Voor ons de ideale 'klapkar' als behuizing tijdens onze vakantie.,
Gelogd

GilianChantal

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #9 Gepost op: juni 30, 2009, 10:13:37 pm »

Waarom een vouwwagen? Heel simpel.... een caravan gaat niet achter de 5. (in ieder geval niet wat wij willen)

Daarom dus voor een "klapding" gekozen. :# :O
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #10 Gepost op: juli 23, 2009, 12:57:23 am »


Wou ik net zeggen  :J

(behalve dan dat wij geen golf rijden maar een mitsubiti )

Wij ook, precies hoe het bij ons is gegaan.

(behalve dan dat wij geen golf en mitsubishi rijden maar een Ford Focus)

Groeten,

Paulus
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #11 Gepost op: juli 23, 2009, 08:58:26 am »

Wegens ouder wordende rug :#Op de grond slapen werd te pijnlijk dus ging ik voor een vouwwagen.
Alles heeft lekker zijn plek in de vouwwagen en moet niet altijd allemaal worden uitgeladen
Een caravan vind ik net iets te lomp achter de auto, te groot om 's winters een plekje voor te vinden.

Mijn man moet nog wennen aan mijn vouwwagenmicrobe hij blijft een tentman.
Gelogd

erupton

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #12 Gepost op: juli 23, 2009, 06:46:24 pm »

In mijn omgeving vinden mensen het logisch om van een tent door te groeien naar een vouwwagen om vervolgens uit te komen bij een 'ultime' caravan.
Nou bij ons gaat deze stelling niet op.
We hadden eerst een Hobby 510 met luifel. Een ouder beestje maar erg netjes onderhouden. Maar ondanks de behoorlijke caravan gaf deze toch een opgesloten gevoel. Zeker als je alleen een luifel hebt. Als het weer niet geweldig is wordt het al snel koud onder een luifel.
Op een gegeven moment de caravan eens op marktplaats gezet en het eerste bod was al hoger dan wat ik ervoor betaald had. Even gewacht en ongeveer 30% meer gekregen dan de uiteindelijke prijs.

Daarna een vouwwagen uitgekozen vanwege de ruimte. In de wagen zelf slapen we alleen. De rest van het 'leven' gebeurt allemaal in de voortent of onder de luifel. We hebben in het begin toch echt wel vreemde reacties gehad en telkens als we op de camping aan de praat raken met caravanners kijken ze toch wel vreemd. Het is zeg maar een stapje terug. Nou, ik vind dus dat het een enorme stap vooruit is.
Heerlijk rijden, enorm veel ruimte en toch meer een campeer gevoel. Op dit moment wou ik echt niet anders willen. Ja misschien een mooie combi-camp of holtkamper. Maar die liggen qua prijs toch wel erg hoog.

p.s. net de wagen weer dichtgeklapt na het inpakken. Stiekem gaat er toch een hoop spul in de wielkasten, verbaas ik me telkens weer over.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #13 Gepost op: juli 25, 2009, 08:53:28 am »

Het tent gevoel doet het voor ons.
We hadden met zijn 2tjes een kleine trekkers tent en waren daar uit geregend.
Dus dit was geen goed begin en heb het kamperen links laten liggen.

Na een paar jaar in huisjes en hotels te vertoeven kwamen er kinderen.
En het gevoel van bleeeeeeh weer in een huisje die veels te duur is.
Dus er moest iets anders komen.

Kwam toen bij toeval (onee dat bestaat niet. ;) ) op het idee om eens te kijken wat zo'n klapkar kost.
Nou toen kan ik voor een paar cent een ak op de kop tikken leuk om te proberen bevalt het niet gaat hij gewoon met winst op marktplaats.
Zover is het niet gekomen hier hebben we een paar jaar mee gekampeerd.
Maar toen hij te klein werd is hij vervangen voor de jamet die we nu hebben.


Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

marcel.s

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #14 Gepost op: juli 26, 2009, 05:42:11 pm »

caravan ? nooit!
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal