Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoezo een vouwwagen?  (gelezen 46907 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #15 Gepost op: juli 26, 2009, 08:32:24 pm »

Oké Marcel.

Caravan ? Nooit !

Verklaar je nader waarom niet ?
Per slot van rekening heeft alles zijn voor en tegen. Waarop is jouw keuze gebasseerd ?
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #16 Gepost op: juli 27, 2009, 10:33:49 am »

simpel, heb je wel eens in camping life gekeken ?
alles groooooot en luuuuuuxe uitgevoert, movertje erop, da's voor mij geen  kamperen.
dan ook nog , ik wordt wel een ingehaald door zo'n caravan, ze rijden soms erg hard op de weg terug naar huis,en dan slingert en stampt dat gedrocht achter de auto.

met andere woorden ik ben een kampeerder die voor back toe basic gaat, ik geniet graag van de natuur, en het feit dat de laptop thuis is, en de telefoon in een hoek ligt waar af en toe op gekeken wordt of het thuis goed gaat, geen bericht is goed bericht.
en als je een caravan hebt geniet je vast niet zo van je eigen boxspring thuis als ik.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #17 Gepost op: september 04, 2009, 11:41:10 pm »

ten eerste zou ik nooit een grotere auto willen kopen puur om die sleurhut mee te slepen.

Ook moet een caravan al erg groot worden wil je dezelfde leefruimte hebben als in een vouwwagen. Zo'n ding is gewoon te groot van buiten en te klein van binnen.
Verder slaap ik altijd beter als ik in een tent lig, vaak zelfs beter als thuis.

Gelogd

muis

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #18 Gepost op: september 04, 2009, 11:58:24 pm »

ten eerste zou ik nooit een grotere auto willen kopen puur om die sleurhut mee te slepen.

Ook moet een caravan al erg groot worden wil je dezelfde leefruimte hebben als in een vouwwagen. Zo'n ding is gewoon te groot van buiten en te klein van binnen.
Verder slaap ik altijd beter als ik in een tent lig, vaak zelfs beter als thuis.


helemaal mee eens  :J :J :J :J :J
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #19 Gepost op: september 05, 2009, 08:39:42 am »

die grote auto hebben we wel, maar da's gewoon leuk  :# :#
Gelogd

dmouse

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #20 Gepost op: september 05, 2009, 10:59:37 am »

Het argument is al genoemd. Een caravan is te groot van buiten en te klein van binnen.
Tot nu toe huurden we altijd een stacaravan. Maar dat is tegenwoordig 1000 eurie per week! En we zaten ons af te vragen wat we nu eigenlijk met dat ding doen. Het komt er op neer dat we er in slapen en plassen (op het toilet dan... :H). Douchen doen we meestal in de centrale douches, veel meer ruimte. Koken doen we buiten op de skottel. Alleen pasta koken we in het water binnen op het gas. Dat koken kan dus ook prima met een achterkeuken van een vouwwagen. Eten doen we toch altijd buiten, ook bij een beetje regen, meestal onder een partytent-achtig iets of een veranda met overdekking.
Met z'n tweeën is een caravan wel een optie, dan heb je ruimte genoeg en kun je ook bij slechter weer eenvoudiger weer verkassen. Maar met een gezin...geen caravan voor ons, maar een klapkar.
Gelogd

walter

  • Gast
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #21 Gepost op: september 05, 2009, 10:26:24 pm »

mijn vriendin en ik hebben beide ervaring met kamperen alleen allebei nog niet met een vouwwagen en ook niet dat we samen op de camping staan :+ , maar daar hebben we meer vertrouwen in dat dat goedkomt dan dat de vw in 1 keer goed zal staan :X
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk Vouwwagen: Dethleffs 510TK 2003
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 07, 2013, 04:04:53 pm »

Leuk topic dit, dus ik haal hem ff boven.

Ik was eigenlijk op zoek naar een oude vouwwagen die ik als onderstel voor een surfaanhanger kon gebruiken. Zo kwam ik op dit forum.
De surfaanhanger moest gebruikt worden voor weekendjes weg met het gezin en de surfuitrusting. Daar moest dan ook een tent en kampeeruitrusting in.
Hmmm, aanhanger, tent, dan kunnen we net zo goed een vouwwagen nemen. En zo geschiede.

Het bevalt ons tot dusver goed, alleen de dagen van vertrek zijn altijd wat stressvol. het is best een hoop werk om alles weer op te ruimen, in te laden, te klappen en op te binden en dan ook nog naar huis te rijden.
Gelogd

prutsky

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 142
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT Kyte keuken
Re:Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 07, 2013, 04:25:33 pm »

Wij ook, precies hoe het bij ons is gegaan.

(behalve dan dat wij geen golf en mitsubishi rijden maar een Ford Focus)

Groeten,

Paulus

Hier hetzelfde. Maar wij rijden Volvo...
Gelogd

benner

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 60
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Spacer
  • Spacerfan
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 07, 2013, 04:35:14 pm »

Wij gingen altijd naar appartementjes,hotelletjes etc. Ik ben van huis uit kampeerder, mijn vrouw helemaal niet. In 2004 voor het eerst met z'n tweetjes met tent door Noorwegen getrokken en sindsdien is mijn vrouw ook verkocht.Wij hebben een aantal jaren met een Esvo Stolp 400 gekampeerd, echt een Hollands top product.
Helaas heeft mijn vrouw best rug/nek problemen en werd het slapen lastiger .
In 2011 een gebruikte Jamet bij Vervat gekocht, hierzijn wij 2 jaar mee weggeweest.Ik kon de Jamet eind vorig jaar goed verkopen en sinds april hebben wij een gebruikte Holtkamper Spacer.
Hier zijnwij echt suer blij mee, echt het kampeergevoel maar wel heel comfortabel.
Wij trekken veel rond en blijven gem 2/3 nachten op dezelfde plek en dat gaat nou juist zo gemakkelijk met die Spacer.

Gelogd

Conway Cruiser

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 07, 2013, 04:50:07 pm »

Wij hebben voor de Conway Cruiser alleen nog caravans gehad (De Reu Casbah, Sprite Alpine XL, Chateau Calista, Eriba Puck en Eriba Triton)
De reden dat wij voor een klappen ( cq schuiver) hebben gekozen is dat het veel makkelijker achter de auto rijdt, minder verbruik, meer kampeergevoel en in de komende tijd mogelijk gezinsuitbreiding en in de Cruiser hebben we in de wagen 6 slaapplaatsen en meer leefruimte met 2 honden erbij.
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #26 Gepost op: augustus 07, 2013, 05:26:00 pm »

Ook wij gingen buiten het seizoen kamperen middels een huur ding.... Door de leerplicht leeftijd van Thijs hebben we dit jaar gekozen om het klappen uit te gaan proberen.
Na anderhalve week in het voorjaar en drie weken in juni zijn we echt om  :J :J :J..

Heerlijk de vrijheid en het feit dat je met je eigen spul op pad ben, Thijs vond het heerlijk dus dan hebben wij het ook gauw naar ons zin. Daarbij de ruimte en het slapen (hoog en droog) dan hoef ik niets meer uit te leggen.

Rijden met de klapper ging ook prima. Ons zie je voorlopig wel rond tuffen met onze klappert.....
 :> :> :>
Gr,
John
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #27 Gepost op: augustus 07, 2013, 05:44:54 pm »

Van huis uit altijd gekampeerd.
Van tent tot caravan.
Zelf eerst aantal jaren met tent gekampeerd.
En ook een flink aantal jaren in hotel d.m.v. bus en vlieg reizen.
Ook met onze zoon dat nog gedaan.
Daarna toch een vouwwagen gekocht omdat het handiger is dan een tent.
Je van de grond af slaapt en toch kampeer gevoel geeft.
Voor mij was hotels ook niks omdat ik altijd problemen heb met de bedden (ben 1,94).
Begonnen met een trigano oceane daarna de odyssee en nu dan een kyte.
Caravan trekt mij niet echt.
Ook al eens een paar weken met een kamper op pad geweest.
Wat wel bevallen is maar de vrije tijd ontbreekt.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

mars

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #28 Gepost op: augustus 07, 2013, 07:46:11 pm »

a way of life.

Van huis uit niet meegekregen, maar vanaf dag 1 met de vw op stap.
En dat al vanaf ergens in de midden jaren 80 met z'n 2en.
Zou niet anders willen, alleen als ooit de gezondheid het niet meer toelaat.......
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #29 Gepost op: augustus 07, 2013, 08:09:36 pm »

Mijn ouders kampeerde met een vouwwagen, van Alpenkreuzer tot Paradiso....hierna stapte ze over op een Eriba, met een heel klein klappertje...hefdak :P
De oude Alpenkreuzer van hun stond nog in onze stalling (ik woonde nog thuis) en ik ben samen met mijn zus en haar zoontje mee wezen kamperen.
Ermee weggeweest met ex-vriendje....en toen mijn man ontmoet (12,5 jaar geleden) en met die Alpenkreuzer op pad geweest.
Echter was die af en hebben wij een een tunneltentje gekocht....leuk en romantisch, maar na 2 keer was ik er klaar mee met op je knieën erin en eruit. Niet echt over nagedacht dus...we hebben hem nog wel.
En toen verkocht een collega zijn Alpenkreuzer Duet uit '89...die opgehaald in Alphen aan de Rijn en hier hebben we heerlijke vakantie's mee gehad...tot die laatste. Ik was zwanger en we hadden heel veel wind....omdat de voortent geen kuipgrondzeil had klapperde de vouwwagen van alle kanten, werd er hoornen dol van. En als het veel geregend had, stond je blank in de voortent, daar was ik ook klaar mee. Dus verkocht. En na wat struinwerk op MP onze huidige gekocht puur omdat ie een kuipgrondzeil had en niet veel kostte....en een Holtkamper flyer leek mij ook wel handig. Toen ben ik ook op dit leuke forum terecht gekomen.
Dus eigenlijk vind ik kamperen met een vouwwagen heerlijk, ik ben 1 keer in een huurcaravannetje geweest voor een weekend, ik vond het erg benauwd en krap.
Zelf heb ik wel verschillende vliegreizen gehad en een heel basic rugzaktoerist geweest...wat ik ook heel erg leuk vind, maar dit zie ik niet zitten met man en kind. En de prijzen zijn te hoog.

Maar eerlijk is eerlijk, met een oude vouwwagen ben je altijd bezig en het lijkt mij ook wel heerlijk om met wat luxers op pad te gaan wat minder opzet tijd kost....in de vorm van een camperbus ofzo....mogelijk wel met een vouwwagen erachter voor de langere tijd op een camping. En de bus dus voor weekendjes en onderweg...... 8)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal