Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoezo een vouwwagen?  (gelezen 46906 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cahummel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 484
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer Select (in wording)
  • Als je spelfouten vindt mag je ze houden!
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #30 Gepost op: augustus 07, 2013, 08:39:52 pm »

Eigenlijk golden voor ons alle argumenten wel, dus heb ik dat ingevuld. Van huis uit altijd met de caravan gekampeerd, maar zo'n witte tupperware doos achter mijn auto zag ik niet zitten, en bovendien kan mijn auto dat helemaal niet trekken. Ik vind het ook wel lekker, slapen onder doek, want dat is een stuk minder benauwd, maar het is niet zo koud op de grond liggen als in een tent. Dus een oude Alpen Kreuzer Select gekocht om het te proberen, en die hebben we inmiddels al 3 jaar, en die gaat eerstvoorlopig niet meer weg, want we zijn er een beetje gek op geworden. Alles wat stuk was is nu gerepareerd, alleen moeten we nog eens op zoek naar nieuwe rubbers, en kan het chassis wel eens een ontroestbeurtje hebben, maar dat komt volgend jaar.
Verder moet ik natuurlijk de volgende reden toevoegen:

Gewoon, omdat het kan!!!
Gelogd

Parker700

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 153
  • Merk Vouwwagen: Zambezi original 1998
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #31 Gepost op: augustus 07, 2013, 09:03:29 pm »

Mijn hele leven in een tent gekampeerd (1x een caravan geprobeerd :N)
De laatste 10 jaar in een de Waard Lepelaar.
Overstap naar een vouwwagen ivm met schouderproblemen waardoor ik de Lepelaar niet meer kon opzetten. :(
Onze Zambezi geeft nog een beetje het De Waard "tentgevoel".
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #32 Gepost op: augustus 07, 2013, 09:47:51 pm »

Thuis het kamperen niet echt meegekregen. Ooit 1 keer na het vroege overlijden van mijn moeder een keertje met mijn vader in een tentje aan de Bodensee gekampeerd. Mijn vrouw op jonge leeftijd ontmoet en toen we van haar ouders uiteindelijk samen op vakantie mochten een tentje gekocht. Na een paar jaar genoeg van die luchtbedden die alsmaar leeg bleven lopen de Camplet van mijn zus overgenomen. Maar kort gehad en daarna een nieuwe (grotere) vouwwagen aangeschaft i.v.m komst van de kinderen. En nu 2 jaar geleden dan de CC gekocht ....... Waarom?


Ik wil in mijn eigen bed slapen en niet in zo'n stinkend bed van een huurcaravan. En een huis op wielen over de snelwegen sleuren vind ik werkelijk het meest stompzinnige wat er is en zal ik echt nooit willen (tenzij vrouwlief wel heeeeeeel erg aan blijft dringen, maar dat zal voorlopig niet gebeuren).


'Iedereen' wil steeds een grotere en luxere caravan, maar op de camping aangekomen gaan ze er allemaal voor zitten en koken ze op de scottelbraai. De binnenkant zien ze alleen als het donker is.
« Laatst bewerkt op: augustus 07, 2013, 09:50:57 pm door nunogconway »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #33 Gepost op: augustus 07, 2013, 10:12:37 pm »

Ik heb 'anders' gestemd, omdat alleen punt 2 en 3 voor ons gelden, maar je die niet beiden kunt selecteren.
Meer luxe dus dan een tent, maar een cara :ca gaat ons te ver. Van gezinsuitbreiding zal hooguit pas in een volgend leven sprake zijn en ik ga niet zover dat ik het 'a way of life' vind.  :)
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 812
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #34 Gepost op: augustus 08, 2013, 06:34:57 am »

Heerlijk slapen onder doek  :Z, er is niets fijner.
En je bent snel op en af gebouwd t.o.v. een grote tent. Hierdoor kunnen we op vakantie meerdere plekken aan doen.
Dit bevalt ons erg goed  :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #35 Gepost op: augustus 08, 2013, 07:15:01 am »

Wij begonnen 6 jaar geleden met kamperen in Tsjechie in een grote tunneltent omdat we iets huren, zelfs in Tsjechie, erg duur vonden. Zomaar 400 Eu per week. Dus nylon tent gekocht voor 150 Eu, wat noodzakelijke spullen via MP gekocht en 3 weken heerlijk gekampeerd. Na 3 jaar was ik het gehannes op een luchtbed wel zat. Er stond toen een vouwcara tegenover ons in Slowakije. dat leek me handig. Maar eerst nog gekeken voor een Karsten tent. Die vonden we wel erg duur, maar we wilden graag degelijk katoen. Omdat met een Karsten tent je toch weer aan de bagagewagen moet, is het uiteindelijk een vw geworden, een nieuwe Jametic. Tent en kar in 1 en een goedliggend bed met lattenbodem.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

H Poulssen

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #36 Gepost op: augustus 08, 2013, 07:39:50 am »

Voor ons is het een Way of Life ! Als kind met mijn ouders op vakantie gegaan met een Kleinz caravan....zo eentje met een mobiele ijskast die werd gekoeld met grote ijsblokken die je kon kopen op de camping en een verwarming die bestond uit een gaspit en een aardewerken bloempot. In de caravan werd alleen geslapen of gekookt. Leven deed je buiten !...tenzij het regende.

Zelf wilde ik onder geen voorwaarde met een sleurhut op vakantie dus gingen wij voor het eerst op vakantie naar Noorwegen gewapend met een klein Iglo tentje (overblijfsel van Interrail...wie kent het nog?) en een Whisperlite benzinebrander....onze huwelijksreis nog wel ! Daar maakten wij al kennis met het begrip De Waard tent!

Na een jarenlange verbouwing van ons huis en mede door de gezinsuitbreiding met twee peuters, kochten wij een echte De Waard model Lepelaar omdat die zo mooi was (en nog steeds is) met zo'n grote Varioluifel en een koelbox op gas/12V/220V....omdat je niet meer van die ijsblokken kunt krijgen natuurlijk  :H

Alles paste mooi in de Saris aanhanger. Opzetten deed ik in mijn eentje in een klein uurtje. Voor het koken had ik een gaspitje op een tot houten krat omgeboude Europallet staan....echter niet altijd waterpas waardoor er wel eens een pan spaghetti omkiepte :(.
Op een of andere manier hadden wij altijd regen op de dag van vertrek. Bij het inpakken moest eerst de tent in de aanhanger maar ja...die is pas het laatst klaar...geweldig als het regent ! ...Dus kwam een klein Iglo tentje erbij...zo eentje waar je net met zijn vieren in past en tijdens het slapen tijdens het commando " draaien"  iedereen op zijn andere zij mocht gaan liggen. :K

Omdat we er ook achter kwamen dat niet alle gereserveerde campings even leuk blijken te zijn als internet doet vermoeden en wij vaker last kregen van onze rug zijn we op zoek gegaan naar een klapper. De Holtkampers hadden we al een beetje bekeken op de camping maar uiteindelijk is het de Zambezi Original geworden...een rib uit mijn lijf !!!

We kamperen hiermee  al sinds 2008 en trekken van camping naar camping (gemiddeld 4-5 per 3 weken). Reserveren doen wij hoogst zelden. Er gaat niets boven waterpas slapen op een matras met lattenbodem ! Met 1500 liter bagageruimte onder het bed kun je ook rustig inpakken als het regent. Tijdens een Pit Stop overnachting staan we binnen een minuut en is alles al weer klaar voor vertrek nog voordat iedereen onder de douche vandaan is.
Op de plek van bestemming staat alles binnen 15 minuten en zitten pa en ma met een heerlijk fris glaasje Rosé uit onze vaste keuken te genieten van de vakantie en hopende dat wij nog vele jaren middels deze Way of Life op vakantie mogen gaan W:
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2013, 08:30:25 am door H Poulssen »
Gelogd

peremaki

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #37 Gepost op: augustus 17, 2013, 12:54:30 pm »

Wij gingen al jaren in een Stacaravan 'kamperen'. We hadden verschillende redenen om een klapper te kopen. Namelijk: - de huurcaravans worden wel erg duur in het hoogseizoen, het verschil met een kampeerplaats kan zo 1200 euro schelen voor 2 weken. - De kinderen en ik wilden wel 'echt kamperen' maar wel met wat luxe van echte bedden (ik krijg gauw rugklachten als ik een slecht bed heb) en mijn man wilde niet met een caravan rijden omdat dan het zicht naar achter verdwijnt.
Na veel zeuren en overtuigen door mij en de kinderen, is mijn man overstag gegaan en hebben we een Jamet Arizona aangeschaft een aantal weken geleden
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #38 Gepost op: augustus 17, 2013, 01:13:17 pm »

Wij zijn 12 jaar naar dezelfde camping in Italië geweest. Eerst met papa en mama mee op vakantie en daarna (Opa & Oma inmiddels hadden een stacaravan gekocht) hebben we de caravan van mijn ouders overgenomen.

Onze caravan was inmiddels bijna 20 jaar oud. We hadden met vrienden overlegd over rondtouren; ook andere campings en zelfs andere landen bezoeken.

Citaat
maar dan wil ik wel een nieuwe caravan want met dat oude Franse ding ga ik niet meer op stap!!

Mijn ouders hadden voordat ze die caravan kochten een vouwwagen; een Walker Olympique. Lel van een ding; hele mooie vakanties mee gehad.
Maar na een storm (windkracht 10/11) aan de Noordzeekust en een nachtje aan de luifel hangen was de lol er een beetje vanaf voor mijn ouders en hebben ze die caravan dus gekocht.

Die vrienden van ons waren op zoek naar een nieuwe tent want zoals eerder gezegd: het gezin groeit wel maar de tent niet.

Ineens vroeg ik mezelf af
Citaat
waarom geen vouwwagen in plaats van een nieuwe tent of caravan?

Een stukje jeugdsentiment.

We hebben de vouwwagen echt gekocht om er 3 keer per jaar mee op stap te kunnen. In mei, tijdens de zomervakantie en aan het einde van de zomervakanties (eind augustus) of in september bij droog weer...

Voor eind augustus hopen we nog een weekendje (donderdag tot en met zondag) met de Safari weg te kunnen.

Het is inmiddels ook echt een Way of Life geworden.
« Laatst bewerkt op: augustus 17, 2013, 01:29:04 pm door DannyST »
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #39 Gepost op: augustus 17, 2013, 11:15:52 pm »

Wij kiezen voor een vouwwagen vanwege:
1. De stahoogte en ruimte
2. Van de grond af slapen
3. Snel en gemakkelijk opzetten
4. De mobiele keuken
5. Bergruimte
Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.681
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #40 Gepost op: augustus 26, 2013, 03:27:06 pm »

Na het een aantal jaren huren van een stacaravan met onze twee kleine jongens, waren er voor ons verschillendereden om zelf iets te willen hebben:
? Je hoeft niet beslist op zo'n drukke zaterdag te reizen, met alle files vandien.
?Je staat niet voor onaangename verassingen, wat we (vooral de laatste keer) meegemaakt hebben.
? Als een camping je niet echt bevalt, kun je zo een andere opzoeken.
En ja waarom dan specifiek een vouwwagen? Voor ons een uistekende balans tussen een tent, en goede bedden.
Gelogd

teunbrouwers

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #41 Gepost op: augustus 26, 2013, 04:28:46 pm »

Lekker veel plaats met 3 kids!! Vorig jaar een tunneltent (een grote, nl Obelink Porto Ercole) maar op marktplaats de Jamet Montana gezien en gekocht.

Wat een ruimte! Maar de overstap vooral gedaan ivm het warmer "van de grond" slapen voor de kids.
En ideaal is meer mee te krijgen dan een tent!
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #42 Gepost op: augustus 26, 2013, 05:33:20 pm »

Meer luxe dan een tent, maar wel echt het kampeergevoel!  bier
Gelogd

jackodb

  • Gast
Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #43 Gepost op: augustus 26, 2013, 05:39:56 pm »


bier

En dat heerlijke geploeter om het zaakje mooi strak te krijgen. Dan smaakt zo'n biertje extra lekker :)



Vanaf Tapatalk 2
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #44 Gepost op: augustus 27, 2013, 11:57:49 am »

Voordat we kinderen kregen kampeerden we met een tent, vroeger met onze ouders met een caravan.

Toen onze kinderen nog heel klein waren hebben we een aantal keer een ingerichte tent gehuurd. Nadeel is dat je dan niet weg kunt als het weer niet bevalt. Mijn schoonzus had een vouwwagen en op haar advies hebben we toen (ongezien) een Scout Pivo gekocht. Deze stond naast haar op de camping en was een topper! Hier hebben we 12 jaar mee gekampeerd. We deden ongeveer 3 campings per vakantie. Het opzetten duurde wat langer maar heerlijk ruim met onze 3 kinderen.

Toen er steeds minder kinderen mee gingen wilden we toch graag een wat snellere en kleinere klapper. Nu hebben we alweer 4 jaar een Cocoon, die ons prima bevalt.

Een caravan? Ach, als het heel koud is in mei dan lijkt het ons wel wat. Maar verder: lekker slapen onder tentdoek, fijn buiten koken, leefruimte die bij een caravan toch minder is, mooiere plekken. Nee, voor ons voorlopig de Cocoon!!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal