Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoezo een vouwwagen?  (gelezen 46902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #45 Gepost op: augustus 27, 2013, 11:37:00 pm »

Eerst een aantal tenten gehad waaronder een Karsten tent. Bevielen allemaal super goed. 5 jaar een CC Panda gehad. Ook veel plezier van gehad, maar was het toch niet helemaal. Het van de grond slapen was een aardig idee, het comfort op zo'n 'bed' is het toch ook niet helemaal en het echte tent gevoel was het ook niet. Tijd besparen, wel nee. Een tent afbreken en opruimen duurt net zo lang als je vouwwagen opbreken en alle spullen weer inpakken. Mensen die zeggen dat je met een gezin van vier met een klapper binnen een uur weg bent, geloof ik niet. Dus dit jaar weer op een tent overgestapt, bevalt super goed. Ik kijk hier gewoon lekker mee.
Gelogd

rvesan

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #46 Gepost op: augustus 28, 2013, 07:53:33 am »

Mensen die zeggen dat je met een gezin van vier met een klapper binnen een uur weg bent, geloof ik niet.

Tja, geloof het of niet, bij sommige typen vouwwagens lukt dat echt.. Nog veel plezier gewenst met je tent, en kijk gerust met ons mee.
Gelogd

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #47 Gepost op: augustus 28, 2013, 08:24:54 am »

binnen een uur van huis lukt wel, binnen een uur van de camping, nah daarvoor werken de kinderen niet genoeg mee (die willen nooit weg....)
1 Ruimte, een grote tent in de auto liet geen ruimte voor andere spullen (ben kleiner gaan rijden)
2 een kar met een losse tent had ook gekund, maar de luxe van een lattenbodem en aparte slaapcabines voor alle kinderen...
3 fietsen op de vouwwagen leek mij makkelijker dan stapelen op een dan blijkbaar toch te klein karretje, en om voor de vakantie een tandemasser en E rijbewijs aan te schaffen.....
4 De vrouw wilde een vouwwagen..... WW
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #48 Gepost op: augustus 28, 2013, 08:41:34 am »

Lukt makkelijk.
Maar meestal spelen we een beetje vals. :P en beginnen een dag van te voren al. ;)

Maar zonder gekheid als je een beetje plant en de juiste vouwwagen koopt is dit zeker te doen.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

boswachter

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 912
  • Merk Vouwwagen: Europa Camper Futura 2015
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #49 Gepost op: augustus 28, 2013, 08:46:51 am »

hehe, wij beginnen ook een dag eerder al (binnenhemel, luifel, luchtbedjes van de kinderen leeg laten lopen  :#)
Maar dan nog we hebben een Jamet Arizona, en zo'n villa ben je even mee bezig, en we houden de boel graag heel.....
Bovendien vindt ik het niet erg om rustig op te klappen, dan kan de tent goed drogen etc......
Ik hoef nooit zo snel tijdens de vakantie, behalve als we leuke dingen gaan doen waar we lang voor in de auto zitten (In Engeland vaak wel 1,5 uur rijden weg geweest maar het was de moeite waard)
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #50 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:38:57 am »

Tijdens een Pit Stop overnachting staan we binnen een minuut

Ik vraag me toch altijd af hoe mensen dat doen in 1 minuut. Vouwwagen loskoppelen, waterpas zetten, alle pootjes uitdraaien en dan ook nog alles uitzetten allemaal binnen 1 minuut lijkt me onwaarschijnlijk. Alleen het loskoppelen en pootjes uitdraaien ben je al meer dan 1 minuut mee  kwijt.
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #51 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:43:24 am »

Onze reden was destijds de volgende. We waren met ons gezin (1 kind van 3 en 1 van 1) all-inlcusief naar Menorca geweest. De beide kinderen werden daar ziek en het weer was er slecht en dan zit je daar op je kamertje en kun je geen kant op. Dus maar eens iets anders gaan verzinnen.

Ik was altijd (dom natuurlijk) in de veronderstelling dat je een BE rijbewijs moest hebben om met iets achter je auto te kunnen trekken, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Vervolgens caravans en vouwwagens bekeken en de vouwwagen leek ons toen de beste oplossing met name de ruimte die je er in hebt en het rijgemak.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 724
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #52 Gepost op: augustus 28, 2013, 11:58:55 am »

Wij zijn van een tent overgestapt naar een tenttrailer omdat:

1. Comfort, een goed bed met lattenbodem
2. Snelheid, ons motto is en blijft binnen het kwartier aan het  bier
3. Gemak, goede, volledige en veilige keuken die ook onderweg beschikbaar is
4. Rondtrekken, vanwege 1 t/m 3.
5. kampeergevoel, we brengen graag onze vakanties op een camping rond in een tent en daar komt onze klapkar dichtbij met doorboven extra's
5. Status, het oog wil eerlijk gezegd ook wat

En 5 vakanties later zijn we nog steeds heel blij en tevreden, onze tenttrailer is een hele goede keuze geweest! 
« Laatst bewerkt op: augustus 28, 2013, 12:02:19 pm door Spiegelbeeld »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #53 Gepost op: augustus 29, 2013, 08:01:48 am »

Ik vraag me toch altijd af hoe mensen dat doen in 1 minuut. Vouwwagen loskoppelen, waterpas zetten, alle pootjes uitdraaien en dan ook nog alles uitzetten allemaal binnen 1 minuut lijkt me onwaarschijnlijk.
Ik denk dat dat met de Zambezi original wel haalbaar is op vlak terrein. Echt letterlijk binnen één minuut zal misschien niet gaan, maar het uitklappen van de basistent van de Zambezi is daadwerkelijk in 30 seconden gepiept. En als je dan op een vlak terrein zit en voor één nachtje niet al te kritisch bent met het horizontaal zetten en de poten dus alleen uitdraait om wat stabiliteit te krijgen, dan moet je beslist ergens tussen de 1 en 2 minuten uit kunnen komen, exclusief het openen van je flesje bier. Dat dan weer wel :#
Gelogd

Angel

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #54 Gepost op: augustus 29, 2013, 08:09:22 am »

Ik ken de zambezi niet zo goed, maar misschien is het zelfs mogelijk om hem aangekoppeld aan de auto uit te klappen. Dan hoef je in theorie geen pootjes uit te draaien.
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #55 Gepost op: augustus 29, 2013, 09:13:58 pm »

Ik ken de zambezi niet zo goed, maar misschien is het zelfs mogelijk om hem aangekoppeld aan de auto uit te klappen. Dan hoef je in theorie geen pootjes uit te draaien.
Dat kan inderdaad ook met de Riverlodge, maar dan moet je niet de luifel eraan doen. Je krijgt dan ruzie met de scheerlijnen.
Wat ik mij dan wel afvraag :(sorry off topic) hoe zit het dan met de original als je geen vlak terrein hebt? Hoe klap je hem dan uit?

Onze reden van overstap: slechte ruggen, maar wel het tentgevoel willen hebben. We komen van een de Waard af en de riverlodge lag hier het dichtst tegenaan (voor ons dan) qua de waard gevoel. Eigenlijk de rivercamp, maar wegens praktische redenen roch voor de ZRL gegaan.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2013, 09:16:24 pm door Hanneke »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #56 Gepost op: augustus 29, 2013, 10:28:00 pm »

Wat ik mij dan wel afvraag :(sorry off topic) hoe zit het dan met de original als je geen vlak terrein hebt? Hoe klap je hem dan uit?
Wat ik nog weet van het licht elitaire Zambezi forum voordat ik daar met een levenslange IP ban weggejaagd ben omdat ik suggereerde dat een Livingstone in wezen geen andere klapper is dan een Zambezi Riverlodge, is dat je dan de wagen net als elke andere klapper horizontaal zet en vervolgens het uitgeklapte deksel met blokken van verschillende grootte ondersteunt. Volgens mij dus niet wezenlijk anders dan dat met andere hard-top klappers moet c.q. zal moeten.
(edit: zie nu dat m'n IP ban opgeheven is. Maar geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om er ooit nog in te loggen)
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2013, 11:00:56 am door Frankie »
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #57 Gepost op: september 07, 2013, 07:58:18 am »

Ik vraag me toch altijd af hoe mensen dat doen in 1 minuut. Vouwwagen loskoppelen, waterpas zetten, alle pootjes uitdraaien en dan ook nog alles uitzetten allemaal binnen 1 minuut lijkt me onwaarschijnlijk. Alleen het loskoppelen en pootjes uitdraaien ben je al meer dan 1 minuut mee  kwijt.

Je hebt daar een punt. Zo duurt het ook zeker 5 minuten voordat iedereen het eens is hoe we op de plek de indeling gaan maken. Volgens mij gaat het erom wat het verschil is met het opzetten van iets anders dan een vouwwagen....toch?
Daarbij hebben wij geen uitdraaipootjes maar uitvalsteunen !!!! uitklappen moet je een keer gezien hebben...uit de klem schuiven, kantelen, klem indrukken en de poot valt op zijn plaats.....5 seconden!  (en nooit meer zoeken waar de uitdraaislinger is gebleven :H )

Waterpas zetten is simpel. In asrichting waterpas zetten doen we ...als het al nodig is... door een van de wielen op twee of drie plankjes te zetten. Hier geldt " das Auge des Meisters"  O0
Via het neuswiel stellen we de wagen waterpas en daarna klappen we achter twee valsteunen uit...klik-klak-klaar !
Deksel openmaken en je hebt 4 slaapplaatsen voor 1 nacht !

Kan geen caravan of tent tegenop !.....Daarom een vouwwagen...ahum Tenttrailer.
« Laatst bewerkt op: september 07, 2013, 08:23:18 am door H Poulssen »
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #58 Gepost op: september 07, 2013, 08:02:37 am »

Wat ik nog weet van het licht elitaire Zambezi forum voordat ik daar met een levenslange IP ban weggejaagd

Jij ook al ? Goh !
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #59 Gepost op: september 07, 2013, 08:12:26 am »

Dat kan inderdaad ook met de Riverlodge, maar dan moet je niet de luifel eraan doen. Je krijgt dan ruzie met de scheerlijnen.
Wat ik mij dan wel afvraag :(sorry off topic) hoe zit het dan met de original als je geen vlak terrein hebt? Hoe klap je hem dan uit?

Onze reden van overstap: slechte ruggen, maar wel het tentgevoel willen hebben. We komen van een de Waard af en de riverlodge lag hier het dichtst tegenaan (voor ons dan) qua de waard gevoel. Eigenlijk de rivercamp, maar wegens praktische redenen roch voor de ZRL gegaan.

Het waterpas stellen heb ik al beschreven even hierboven. Waar je bij sterk hellend terrein op moet letten is dat het deksel naar de diepste kant ligt waardoor het uiteinde zal zweven. Hiervoor heb ik twee houten balkjes en twee wiggen bij me.
Hierdoor ligt de "badkuip" (jouw woorden) wel iets hoger maar bij de ingang zul je daar weinig last van hebben. Zet je de wagen verkeerd om dan staat het deksel geknikt en dus niet waterpas.

Voor het geval dat de wagen in asrichting extreem scheef komt te staan heb ik ooit een leveler gekocht....leuk zwaar en lomp ding en in al die jaren slechts 1x gebruikt. Staat inmiddels ook op het lijstje wat volgend jaar niet meer mee hoeft.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal