Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoezo een vouwwagen?  (gelezen 46901 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #60 Gepost op: september 07, 2013, 11:15:11 am »

Ik vraag me toch altijd af hoe mensen dat doen in 1 minuut. Vouwwagen loskoppelen, waterpas zetten, alle pootjes uitdraaien en dan ook nog alles uitzetten allemaal binnen 1 minuut lijkt me onwaarschijnlijk. Alleen het loskoppelen en pootjes uitdraaien ben je al meer dan 1 minuut mee  kwijt.
.......................  Daarbij hebben wij geen uitdraaipootjes maar uitvalsteunen !!!! uitklappen moet je een keer gezien hebben...uit de klem schuiven, kantelen, klem indrukken en de poot valt op zijn plaats.....5 seconden!  (en nooit meer zoeken waar de uitdraaislinger is gebleven :H )

Waterpas zetten is simpel. In asrichting waterpas zetten doen we ...als het al nodig is... door een van de wielen op twee of drie plankjes te zetten. Hier geldt " das Auge des Meisters"  O0
Via het neuswiel stellen we de wagen waterpas en daarna klappen we achter twee valsteunen uit...klik-klak-klaar !
Deksel openmaken en je hebt 4 slaapplaatsen voor 1 nacht !

Kan geen caravan of tent tegenop !.....Daarom een vouwwagen...ahum Tenttrailer.

Lukt toch wel Angel; Ook hier slechts 2 uitvalsteunen en het neuswiel die moeten het doen (en tot op heden altijd goed gegaan); als de plek groot genoeg is of gunstig ligt hoeven we de CC niet eens los te koppelen. De steunen achter laten vallen, klep open en klaar voor de overnachting.
Gelogd

Drempelvrees

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #61 Gepost op: februari 23, 2014, 09:44:41 am »

Wij hebben gekozen voor een vouwwagen omdat onze oudste nu leerplichtig is en een stacaravan in het hoogseizoen niet te betalen is.

Nu hebben we vroeger al gecampeerd dus is niet vreemd voor ons en de kinderen zitten op een camping gewoon het beste. En zelf vinden we een csmping ook het leukst.

Dus een klapkar aangeschaft en gaan we met pinksteren deze voor het eerst testen in zeeland
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #62 Gepost op: februari 23, 2014, 07:11:43 pm »

Alleen op een camping met drie kinderen in buurt van Clermont Ferrand.  Het was voor de kinderen de allereerste vakantie in een tent. Dus ik had een goedkope Coleman Ridgeline 6plus gekocht, aangezien ik niet wist of kamperen voor herhaling vatbaar was. Nog niet halverwege van de vakantie bleek het een schot in de roos te zijn. Afijn duidelijk was dat de tent niet geschikt was voor het familiekamperen zoals ik dat wenste. Zoals onder andere het koken onder een partytent aangezien dit niet in de tent kon.  Moest er een andere en vooral duurdere tent komen. Zulke tenten zijn niet alleen veel duurder ook zwaarder en worden vaak in in meerdere zakken verdeeld. Dus dat gaat niet zo makkelijk in de auto. En dan moet er een aanhanger komen. Ik woon op Texel dus dat betekend dat ik of 's morgens pas om 7 uur of 's avonds 9:00 uur kan rijden. Eigenlijk kwam ik uit dat een vouwwagen de enige en juiste oplossing was/is. Zoals Makkelijk onderweg bij een tussenstop kunnen overnachten, makkelijker spullen vervoeren enz enz. Tijdens de vakantie was de beslissing al gemaakt en heb de laatste dagen ben ok gaan struinen op de camping naar al aanwezige vouwwagens maar zeer zeker ook gekeken naar aankomende en vertrekkende campinggasten met een vouwwagen. En eigenlijk maakte het weinig uit met welke klapper men had. De stress kwam voornamelijk voort omdat men niet de rust neemt. Vaak de oorzaak lange een rit zonder de nodige pauzes.  Eigenlijk kwam het op neer probeer relaxed aan te komen en neem de tijd. Dit geld zeer zeker ook voor de mensen met een tent. 
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #63 Gepost op: februari 23, 2014, 07:48:37 pm »

Dus een klapkar aangeschaft en gaan we met pinksteren deze voor het eerst testen in zeeland
Pinksteren valt laat en zeeland is vaak goed weer buien waaien vaak over.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Kemp74

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #64 Gepost op: februari 23, 2014, 08:08:53 pm »

Vouwwagen vanwege de bagage die makkelijk mee kan worden genomen en de mobiliteit, de tent op en afbreken duurde ons te lang
Gelogd

rykers

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 11
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #65 Gepost op: februari 23, 2014, 08:10:05 pm »

Anders geantwoord omdat voor ons de belangrijkste reden voor een vouwwagen te kiezen was dat we daar hopelijk weer trekkend mee kunnen kamperen.

Dat hebben we jaren gedaan met onze oldtimer kampeerbus, maar sinds de komst van onze dochter 2 jaar geleden moeten we elke keer de bustent wel opzetten. Dat kost toch wel erg veel tijd. Komende zomer de proef op de som...
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #66 Gepost op: maart 11, 2014, 08:10:29 pm »

Aantal jaren gekampeerd met een caravan.
Van een Hobby 460 naar een Hobby 545...
Een nieuwe relatie bracht ook een kind extra mee, zodat het totale aantal op 2 volwassenen en 2 kids kwam.
Aangezien de Hobby 1 vast bed had en een wiebelende tafel met kussens waar je `s avonds op ging liggen en `s morgens tussen lag, moest er iets komen met meer bedden.
Ook was ik zat van dat grote lel achter m`n auto.
De keuze was snel gemaakt; een Roadmaster Family!

Nog nooit zo fijn gereden en gekampeerd met zoveel ruimte!
Ik was een fervente liefhebber van caravannen, maar dat is helemaal weg.
Doe mij maar lekker de vouwwagen!
gr.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #67 Gepost op: maart 16, 2014, 06:28:16 pm »

De ruimte, het tent gevoel, grote bedden, van de grond af slapen, zicht in je achteruitkijk spiegel, ruimte voor bagage.  WW
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

freddie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL MTT
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #68 Gepost op: april 09, 2014, 10:34:01 am »

7 jaar geleden de overstap gemaakt van weekendjes/midweekjes Centre Parc e.d. naar Kamperen. Ik wilde wel langer weg, maar dan idd kamperen. Via MP een fraaie 2e hands Alpenkreuzer aangeschaft. Het gezin was in de 1e vakantie al verkocht!!!!
Onze meisjes waren nog erg jong:  2 en 2 en 4 jaar oud, maar vermaakten zich opperbest op een camping aan het Lac de Serre Poncon.
Een paar jaar daarna Klapkar weer mooi verkocht en de overstap naar een HK Cocoon XL gemaakt. Kamperen is gewoon lekker. Niets moet, alles mag. Kinderen hebben in no-time aansluiting bij andere kinderen op de Camping. Dat gaat je op een park met huisjes niet lukken. Wij zoeken bewust niet te grote Campings met zo’n beetje max. 100 plaatsen. Drukte hebben we thuis al genoeg. Vakantie betekent: onthaasten…..
De HK is heerlijk, we slapen er zowat beter dan thuis. En je maakt de vakantie net zo duur/goedkoop als je zelf wilt.
Gelogd

MarjaR

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #69 Gepost op: april 14, 2014, 11:07:45 am »

Na heel wat jaren huisjes gehuurd te hebben, wilde ik weer graag gaan kamperen met een vouwwagen. Vroeger met mijn ouders ook altijd op vakantie geweest in een vouwwagen. Manlief zag het toen nog niet zo zitten....
Voor het eerste kampeergevoel een huurtent gehad. Dat viel hem veel mee....
Daarna voor een leuk prijsje een oude AK over kunnen nemen en daar twee keer mee weggeweest. Dat beviel ons supergoed!
De kinderen vonden het heerlijk, lekker vrij, een fatsoenlijk bed van de grond en niet zo'n groot ding achter de auto.
Omdat de oude AK toch wel wat klein was voor ons gezin, nu een Roadmaster aangeschaft. Wat een heerlijk groot ding. Kan dan ook niet wachten om ermee weg te gaan! (gelukkig duurt dat ook niet meer lang, want we gaan in de meivakantie lekker naar Italie) :)
Gelogd

casenmer

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #70 Gepost op: april 21, 2014, 12:26:15 pm »

Van huis uit hebben wij altijd gekampeerd, dus toen ik ging samen wonen hebben met veel plezier met een kleine tent gekampeerd elke dag weer lekker verder trekken.. Echter door lichamelijke klachten werd het op de grond slapen geen succes... Na een aantal keer in de usa een camper te hebben gehuurd was dat op dat moment voor ons een ideale manier van kamperen.. Dus is er een camper gekomen.. hierin hebben wij 8 jaar met veel plezier gekampeerd..
Echter is onze manier van vakantie houden veranderd en trokken wij niet meer zo vaak door..
toen begonnen wij vervoer ter plekken toch wel te missen.. Dus camper verkocht en naar een klapper uitgekeken..
Want dat komt dan toch het meeste in de buurt van een tent.. 
Gelogd

jan m

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #71 Gepost op: juli 13, 2014, 01:47:42 pm »

Hebben net een nieuwe camplet gekocht .ging altijd naar hotels maar nu hebben we een hondje, en dat is niks in een hotel . Dus nu lekker klapperen vroeger veel gedaan dus nu weer  op nieuw
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #72 Gepost op: juli 13, 2014, 07:14:09 pm »

Hebben net een nieuwe camplet gekocht .ging altijd naar hotels maar nu hebben we een hondje, en dat is niks in een hotel . Dus nu lekker klapperen vroeger veel gedaan dus nu weer  op nieuw
Suc6 met jullie nieuwe klapper en gat er lekker van genieten
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Wuppie_84

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #73 Gepost op: juli 13, 2014, 08:57:13 pm »


Wij zijn voor een vouwwagen gegaan omdat ik mijn vrouw niet op een luchtbed of matje op de grond zie liggen. De eerste nacht zou misschien wel gaan, maar daarna moet ik haar elke keer omhoog takelen. Ze heeft een vorm van reuma, dus omdat je dan zo laag slaapt, komt ze na dag/nacht niet meer omhoog. Een vouwwagen lig je gewoon luxe en ze zijn ook groter dan een tent.

Een caravan vind ik niks. Je moet er vaak rijbewijs B + E voor hebben. Ook vind ik het niks als je niet in je binnenspiegel kan kijken achter de auto. Je kan lekker over de vouwwagen kijken. Ik zie de vouwwagen bijna niet als hij achter de auto staat.

We deden voorheen altijd vakantie vieren in huisjes, maar dan een midweek. De oudste is nu 6 dus leerplichtig. Je zit nu aan de vakanties gebonden en de huisjes zijn dan gewoon duur. Nu kunnen we 2 weken ergens staan voor de halve prijs van een midweek in het laagseizoen.

Dus alles bij elkaar is onze keuze op een vouwwagen gevallen.

Groetjes.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #74 Gepost op: juli 14, 2014, 10:39:34 am »

Een weekje geleden volgde ik blind de TomTom op weg naar de camping municipal in Vinsobres. TpmTom leidt je dan door het centrum van het dorp met straatjes die nauwelijks breder zijn dan je auto. Nog een argument voor een klapper. Moet er niet aan denken dat ik met zo'n liggende koelkast op wielen door die straatjes had moeten manouvreren, om er halverwege achter te komen dat je niet meer vooruit of achteruit kunt. :N
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal