Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7   Omlaag

Auteur Topic: Hoezo een vouwwagen?  (gelezen 46905 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edengeer

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #90 Gepost op: maart 09, 2015, 10:01:29 am »

Ja goeie vraag: wij hebben carvan van schoonouders 1 keer geleend en het beviel ons wel het kamperen.  Geen geld voor carvan dus een vouwwagen leek ons wel wat (stond ook 1 bij ons op het veldje).  Eerst een alpenkreuzer gehad, 1 seizoen en toen holtkamper.  Deze gaan we dit jaar proberen maar zal helemaal goed komen. Wij zijn ook niet moeilijk, we passen ons snel aan. We hebben er echt zin in!
Gelogd

Truus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #91 Gepost op: maart 09, 2015, 12:14:49 pm »

Lekker goedkoop en rijdt makkelijk.
Hiervoor had ik een Eriba pan oldtimer, maar de bodem en het chassis werden erg slecht. Eigenlijk zou ik graag een Eriba puck of mini druppel caravannetje willen hebben, maar geen geld voor.
Voorlopig die ik het met mijn combi camp easy, die ik eigenlijk best heel leuk en fijn vind. Omdat ik alleen ben zou ik wel graag een kampeermiddel willen die op slot kan.
Gelogd

momasa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 25
  • Merk Vouwwagen: Smitveld
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #92 Gepost op: mei 03, 2015, 11:25:44 pm »

Begonnen met een bungalowtent van de wit. We wilden iets meer luxe dus op zoek naar iets anders. In een caravan kregen we allebei een heel benauwd gevoeldus werd het een vouwwagen. 10  jaar met heel veel plezier gekampeerd met een roadmaster family s met extra tussenstuk. Wat een luxe en comfort zeker in Nederland. Oudste kind gaat inmiddels niet meer mee en de jongste twee hebben een eigen tent. We willen toch graag blijven kamperen maar dan wat kleiner. Inmiddels is de roadmaster verkocht en hebben wij een smitveld ruebist gekocht. We gaan nog zeker jaren op pad met de vouwwagen.
Gelogd

Erlief

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome GL
  • Wie wil er klappen?!
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #93 Gepost op: juni 02, 2015, 04:50:21 pm »

Van huis uit veel gekampeerd, dat was dan ook wel een centenkwestie (groot gezin). Daarna zelf primitief met een tent en veel te weinig spullen op pad, later veel rent a tents lekker goedkoop buiten het seizoen. De laatste jaren helaas gedwongen in het hoogseizoen dus weer zelf kamperen.
Met 3 kinderen op zoek naar wat meer ruimte, en met onwillige ruggen op zoek naar betere bedden. Na de zomer van 2013 een Holicamp VW gekocht en vorig jaar voor het eerst mee weggeweest, heerlijk zo'n eigen klapper
Gelogd

ronald w

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #94 Gepost op: juni 04, 2015, 10:07:02 pm »

We hadden een grote tent maar om alle zooi mee te slepen moest er of een grotere auto of bagagekar komen. Beide optie niet echt ideaal. Aangezien mijn vrouw en ik altijd gekampeerd hebben van kinds af en aan en later samen veel met de tent op pad zijn geweest was voor ons een holtkamper flyer de eerste keus. Komende week voor het eerst weg 5 km van huis. Kunnen de kids overdag naar school en in de middag wennen. En dan in het weekend voor het echie ben benieuwd.
Gelogd

simonep

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #95 Gepost op: juni 05, 2015, 09:53:50 pm »

omdat we altijd al op campings stonden maar dan in een huurding,en we ons groen en scheel betaalde daaraan, goed overwogen voor en nadelen van tent,klapper en caradinges en besloten voor de klapper omdat we caravan te groot vonden,en we een tent te veel gedoe vonden en met ruimte in de auto zaten. ik ga nu voor 1/3 van de prijs op vakantie,alleen daarvan word ik al blij maar de week proefkamperen eerste week van mei met dat "geweldige"weer is ons ondanks dat , best goed bevallen. in Kroatie kan het dus alleen maar beterderder zijn  :>
ik hou nu al van mijn eigen huisje. 
Gelogd

wjoosten

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #96 Gepost op: juni 05, 2015, 10:40:00 pm »

Nadeel van een tent vonden we het opzetten, opruimen en op de grond slapen. Ook de auto was tot de nok toe gevuld wanneer weg gingen. Bij een caravan voelden we ons te opgesloten. En het stallen van de caravan vinden we niet handig. Met onze vouwwagen (Peninne Quartz 4) hebben we geen van deze nadelen meer. Bovendien hebben we heel veel plaats in de vouwwagen en in de grote voortent.
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #97 Gepost op: juni 08, 2015, 08:29:32 am »

Nadeel van een tent vonden we het opzetten, opruimen en op de grond slapen. Ook de auto was tot de nok toe gevuld wanneer weg gingen. Bij een caravan voelden we ons te opgesloten. En het stallen van de caravan vinden we niet handig. Met onze vouwwagen (Peninne Quartz 4) hebben we geen van deze nadelen meer. Bovendien hebben we heel veel plaats in de vouwwagen en in de grote voortent.

Leuk! Daar wil ik best meer foto's van zien van jullie wagen in gebruik!  :J
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Kamperfoelie

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #98 Gepost op: juni 08, 2015, 07:39:54 pm »

Vorig jaar begonnen met kamperen. Stacaravans vonden we in het hoogseizoen te duur. Nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden om met onze vouwenwagen op stap te gaan. Iedere keer je spulletjes uitpakken, die ik met veel zorg heb uitgezocht, daar kan ik van genieten. Daar komt bij dat ik heerlijk slaap. Het enige waar ik niet aan kan wennen is dat je met je tas naar het sanitaire gebouw moet. Dat vind ik echt behelpen.
Het lekker buiten zijn is daarentegen heerlijk. Het koken op de bermkeuken gaat heel goed, deze staat meestal onder de luifel. Voor ons geen caravan, veel minder ruimte. Misschien ooit als we met z'n tweeen zijn.
Gelogd

wjoosten

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #99 Gepost op: juni 08, 2015, 09:46:33 pm »

Leuk! Daar wil ik best meer foto's van zien van jullie wagen in gebruik!  :J

Ik heb geprobeerd een aantal foto's te uploaden. Helaas lukt dat niet. Ga het nu met 1 foto proberen.
Gelogd

wjoosten

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #100 Gepost op: juni 08, 2015, 09:48:31 pm »

En nog een foto!
Gelogd

wjoosten

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #101 Gepost op: juni 08, 2015, 09:50:16 pm »

En de laatste voor nu!
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #102 Gepost op: juni 09, 2015, 07:53:15 am »

Supergaaf wjoosten, bedankt voor het delen! Dacht eerst even dat de Quartz 4 met een 'natte cel' was maar dat is dus alleen maar de 6. Lijkt mij overigens niets toevoegen behalve hoop gedoe! Dit is echt de opvolger van de Cruiser destijds. Nu is dit model eigenlijk niet echt meer leverbaar nieuw!

Geniet ervan!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

wjoosten

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #103 Gepost op: juni 09, 2015, 08:06:52 am »

Supergaaf wjoosten, bedankt voor het delen! Dacht eerst even dat de Quartz 4 met een 'natte cel' was maar dat is dus alleen maar de 6. Lijkt mij overigens niets toevoegen behalve hoop gedoe! Dit is echt de opvolger van de Cruiser destijds. Nu is dit model eigenlijk niet echt meer leverbaar nieuw!

Geniet ervan!

Quartz 4 is inderdaad zonder 'natte cel'. Wij denken ook dat de natte cel onhandig is bij het uitklappen van de wagen en verder weinig toevoegt. Ik vind het raar dat Peninne de Quartz 4 niet meer in het assortiment heeft, want het is een geweldige wagen. Waarschijnlijk is de prijs toch te hoog.
Gelogd

maiketielrooy

  • Gast
Re: Hoezo een vouwwagen?
« Reactie #104 Gepost op: juni 09, 2015, 10:45:56 am »

Een van onze redenen was dat we meer willen rondtrekken en bij een tent moet je dan elke keer alles inpakken, bedden eruit slaapzakken eruit, keukentje afbreken, enz, enz. Nu blijft een groot deel van de bagage lekker onder het bed, borden, pannen enz. Gewoon in de keuken. Scheelt zoveel gesjouw en gedoe. En natuurlijk het beter slapen. Door rugklachten was op de grond slapen niet echt een goede keuze. En nu heerlijk op een lattenbodem. 
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal