Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: wie navigeert er bij jullie?  (gelezen 37931 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

walter

  • Gast
wie navigeert er bij jullie?
« Gepost op: september 11, 2009, 10:28:11 am »

gewoon ff uit nieuwsgierigheid.
hoe gaan jullie de weg op richting vakantieadres?

gebruiken jullie allemaal de wegwijs miep op het raam/ in het dashboard, of zit er ook een bijrijder met zon heerlijk grote kaart in de auto?

wij gebruiken altijd allebei
« Laatst bewerkt op: september 11, 2009, 10:29:59 am door walter »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.636
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #1 Gepost op: september 11, 2009, 10:32:42 am »

Het hangt er erg vanaf: als we ergens willen komen, is de Tomtom wel gemakkelijk.

Als we iets willen zien gebruiken we de kaart of juist helemaal niets. Dan kom je nog eens op plekken die je anders niet zo gauw zou vinden.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

screech

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #2 Gepost op: september 11, 2009, 10:48:22 am »

Wij zetten de tomtom wel aan, maar rijden wel de vooraf bedachte route. Dit ivm het ontwijken van werkzaamheden en drukte.
Bij Parijs heb ik wel het gedetailleerde kaartenboek van Frankrijk op schoot gehouden, en dat is super gegaan. De TomTom stuurt je met vouwwagen en al vrolijk over de periferie omdat dat blijkbaar net wat sneller blijkt te zijn. (maar de TT rekent natuurlijk mee dat er ook andere auto's zijn).

Net boven Parijs hebben we een overnachtingscamping van de ANWB-campinggids genomen. Deze kan je alleen beter niet volgens de route van de TomTom nemen. tenzij je net als Marcel een Jeep hebt. Wij moesten dus met de stationcar en Trigano vouwwagen een stijle heuvel op. Het eerste stukje vanuit het dorp van nog asfalt, maar dat ging dus later over in allemaal losse keien. Eenmaal bovengekomen moesten we nog 'maar' 1 km dat weggetje volgen. Maar het waren dus allemaal losse keien en stenen. En met een gangetje van 5 km/u hebben we der nog best lang over gedaan :(.

Op de camping aangekomen waren de auto en vouwwagen mooi egaal van (dezelfde) kleur. Wat best knap is aangezien we een bijna zwarte auto hebben en een witte vouwwagen met grijs doek. Alles was nu egaal beige van kleur. Dat we geen lekke band hebben gekregen verbaast me nog steeds. Oh ja, en maandag zal er een flexibele aansluiting van de uitlaat onder de auto gemaakt moeten worden. Stuk gegaan op dat weggetje. (De hele vakantie dus met een mooie brul van onder de auto uit gereden :))
De eigenaar van de camping vroeg ook als eerste of we de TomTom naar zijn camping hadden gevolgd, en pas daarna waar we vandaan kwamen en hoe lang we wilden blijven. :)

Tip: Zorg er dus ook voor dat je weet waar overnachtingscamping liggen en dat je die ook met de kaart kan vinden.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #3 Gepost op: september 11, 2009, 10:51:52 am »

Bij ons staat de navigatie wel aan maar ik bekijk altijd eerst de route op de kaart, voor het geval tante annie van tomtom een ander idee heeft als wij  :# (of uitvalt oid)
Gelogd

screech

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2009, 10:56:23 am »

Bij ons staat de navigatie wel aan maar ik bekijk altijd eerst de route op de kaart, voor het geval tante annie van tomtom een ander idee heeft als wij  :# (of uitvalt oid)

Zoals bij ons.  Ja het zat weer mee deze vakantie.  :#
De zekering in het verdeeldoosje van de sigarettenaansteker (van 1 naar 2) was door. Dus toen de batterij-indicator van de TomTom begon te kripperen, ging er bij ook een lampje branden.
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #5 Gepost op: september 11, 2009, 11:30:54 am »

Dit jaar hebben wij voor de allereerste keer gebruik gemaakt van een GPS. Het ding zat nl ingebouwd in de nieuwe wagen en dus waarom er geen gebruik van maken.
Super om de hele weg te weten waar je zich bevindt... Alleen, op het moment dat je het ding écht nodig hebt (zoals in de kleine straatjes en steegjes van Figueres) slaat ons "Liesje" (zo noemen wij het lieftallige dametje in de GPS) alles door elkaar en komt ze er niet meer uit.
Hup, ding opzij en dan maar op het gevoel rijden hé...

Volgend jaar toch maar een recente wegenkaart/stadsplan erbij nemen.

En als ik zie welke werkzaamheden er bezig waren denk ik toch van een update te bestellen voor we vertrekken.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #6 Gepost op: september 11, 2009, 12:07:52 pm »

Dit jaar hebben wij voor de allereerste keer gebruik gemaakt van een GPS. Het ding zat nl ingebouwd in de nieuwe wagen en dus waarom er geen gebruik van maken.
Super om de hele weg te weten waar je zich bevindt... Alleen, op het moment dat je het ding écht nodig hebt (zoals in de kleine straatjes en steegjes van Figueres) slaat ons "Liesje" (zo noemen wij het lieftallige dametje in de GPS) alles door elkaar en komt ze er niet meer uit.
Hup, ding opzij en dan maar op het gevoel rijden hé...

Volgend jaar toch maar een recente wegenkaart/stadsplan erbij nemen.

En als ik zie welke werkzaamheden er bezig waren denk ik toch van een update te bestellen voor we vertrekken.

Werkzaamheden worden volgens niet meegenomen in updates omdat deze tijdelijk van aard zijn. Daarvoor hoef je geen update te nemen doen.
Gelogd

gazzpacho

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #7 Gepost op: september 11, 2009, 12:14:27 pm »

Met mijn boerenverstand kom ik meestal op eigen houtje zonder moeite tot aan het zuiden van Frankrijk. Vanaf dat moment volgen we de route die de camping zelf adviseert. Dit vanwege de in dit topic al vermelde problemen als onverharde paadjes etc.

Voor uitstapjes in de buurt zetten we juist wél de TomTom aan. Die heeft namelijk in het buitenland vaak een hele eigen visie en dat levert soms verrassend leuke routes op!
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #8 Gepost op: september 11, 2009, 12:53:17 pm »

Werkzaamheden worden volgens niet meegenomen in updates omdat deze tijdelijk van aard zijn. Daarvoor hoef je geen update te nemen doen.


Wel als ze een hele reorganisatie van de bestaande wegen en aanleg van nieuwe wegen, bruggen en rotondes inhouden.
Vooral rond Figueres hebben we volgens onze GPS enkele kilometers door de velden gereden.
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #9 Gepost op: september 11, 2009, 02:28:06 pm »

Normaal gesproken mijn vrouw, 2 jaar geleden voor het eerst met de TOM TOM op pad gegaan en sinsdien doet mijn vrouw slapen terwijl ik rij  :ZZZ  :#


Uhhh Belgskes je moet je navigatie systeem wel elke 2 maanden even updaten op de computer he dan worden alle wijzigingen van de wegen  verwerkt .
« Laatst bewerkt op: september 11, 2009, 02:31:04 pm door waiter »
Gelogd

fish

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #10 Gepost op: september 11, 2009, 08:57:07 pm »

Wij hebben een redelijke stabiele relatie. Maar mobiel werd het onderweg instabiel :# Aangezien ik de vw trek en loek dus moest kaartlezen ging dat helemaal niet goed. Hij was steeds te laat met een afslag :X Grrrrrrrrrrrr EEN RAMP! Dus uiteindelijk een vdo dayton gekocht. En we gaan heerlijk op weg. We nemen voor de zekerheid wel een kaart mee, maar of we daarmee thuis komen :O :#
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.270
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #11 Gepost op: september 11, 2009, 09:12:11 pm »

Ik ga in Nederland op vakantie en omdat ik al eigenlijk in heel Nederland wel heb gewerkt weet ik wel waar ik langs moet.
Maar de navman staat altijd aan voor de laatste km op de precieze straat te vinden.


Bonny word er wel een gek van omdat ik de eerste uur nooit doe at de navman zegt.
En die blijft maar roepen nu keren. :#

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

lucienne

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #12 Gepost op: september 11, 2009, 09:54:55 pm »

Met de Tom Tom hebben we nog geen problemen gehad, maar voor de zekerheid gaat er ook nog een wegenkaart mee.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #13 Gepost op: september 11, 2009, 10:53:09 pm »

Navigatie en als backup een kaart.

Wij gebruiken een Medion navigatiesysteem met als plugin poiwarner met daar een lijst met nagenoeg alle campings voor de landen die we bezoeken.
Ook als extra een up-to-date lijst van winkels.

Overigens zijn de campinggidsen in Scandinavië en Finland tegenwoordig voorzien van GPS coördinaten voor de meeste campings dus je tikt deze in op je navigatiesysteem en je komt op de juiste plek terecht.

Wel kijken we altijd op de kaart of de route van het navigatiesysteem wel de leukste is. (soms niet al te handig, afgelopen vakantie kwam er een weg op onze route voor die verboden was voor auto's met aanhanger, 21% steiging.)
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #14 Gepost op: september 13, 2009, 10:27:17 am »

Wij hebben een garmin waar je zelf je route kan inzetten. Mijn man zet die uit en tijdens de rit volg ik op de kaart mee. Omdat hij zelf de route er in plande liep het alleen mis als ik me moeide :#
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal