Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omlaag

Auteur Topic: wie navigeert er bij jullie?  (gelezen 37933 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alkyone

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #105 Gepost op: november 08, 2013, 09:25:16 pm »

Wij bepalen waar we heen gaan en dan pakken we de kaart als we weggaan.
De Zumo (Garmin) gebruiken we enkel het laatste stukje.
Overigens houd mijn vrouw bij waar we zijn.
Ik moet er niet aan denken dat ik de hele weg moet vertrouwen op zo'n klein schuiflandkaartje.
De zumo gebruik ik ook op de motor en dan verteld hij me waneer ik moet afslaan omdat ik hem verteld heb dat ik daar moet afslaan ::) ::) :H

groet martin
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #106 Gepost op: november 09, 2013, 08:52:46 am »

Vanaf 2005 tot 2011 hebben we met 1 TomTom (Go750), dat ding kostte in 2005 een klein vermogen. Ik kon er bijzonder goed mee overweg en als we bv op de radio hoorden dat er een file was dan drukte ik snel op 'wegblokkade over ....' en de route werd snel aangepast. We hebben zo heel wat files kunnen vermijden. Nu hebben wij in beide wagens een ingebouwde navigatie (in de ene een MyWay, in de andere een eMyWay). In de basis niet zo fijn als een TT, maar wat wel heel plezierig is (misschien is dat bij TT nu ook wel gemeengoed), is dat bij afslagen het nummer van de weg mee uitgesproken wordt. Ook op rotondes wordt precies op het juiste moment uitgesproken dat je er 'nu' van af moet, dat ging bij de oude TT nog wel eens mis.

Enige wat we verder meenemen zijn de routekaarten van de ANWB om de 'grote lijn' van de route in beeld te houden.

Daarnaast hebben nog wel een grappig verhaal over het gebruik van de TT: In 2005 zijn we er mee naar een camping in Rome gereden. Een rit van ca. 1600km die geheel op rolletjes liep, tot op het moment dat we iets van 500/1000m1 van de camping waren. We stonden voor de (gesloten) poort van een groot landhuis. We konden geen andere kant op, zelfs niet draaien om de weg terug te volgen. Ik keek het zo eens aan en heb de stoute schoenen aan getrokken; ik schoof de poort open en reed de tuin in. De TT leidde mij keurig door de tuin en aan de achterkant kon ik er van af. Toen nog 'even' over een zandpad waarna ik op een doorgaande weg belandde. Uiteraard bij de ingang van de camping. Ik deed mijn verhaal bij de receptie en , jullie raden het al, wij waren niet de enige die zo aankwamen. Opmerkelijk was wel dat het voornl. Nederlanders waren.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #107 Gepost op: november 09, 2013, 01:01:33 pm »

Daarnaast hebben nog wel een grappig verhaal over het gebruik van de TT: In 2005 zijn we er mee naar een camping in Rome gereden. Een rit van ca. 1600km die geheel op rolletjes liep, tot op het moment dat we iets van 500/1000m1 van de camping waren. We stonden voor de (gesloten) poort van een groot landhuis. We konden geen andere kant op, zelfs niet draaien om de weg terug te volgen. Ik keek het zo eens aan en heb de stoute schoenen aan getrokken; ik schoof de poort open en reed de tuin in. De TT leidde mij keurig door de tuin en aan de achterkant kon ik er van af. Toen nog 'even' over een zandpad waarna ik op een doorgaande weg belandde. Uiteraard bij de ingang van de camping. Ik deed mijn verhaal bij de receptie en , jullie raden het al, wij waren niet de enige die zo aankwamen. Opmerkelijk was wel dat het voornl. Nederlanders waren.
Iets dergelijks ook al eens meegemaakt met de ViaMichelin in Tsjechie. Volgens de ViaMich waren we gearriveerd. Maar geen camping te zien. Even gevraagd, bleek de camping niet zo heel veel verder te liggen, maar konden we net niet zien. Maar dwars door de korenvelden rijden ging niet, dus een eindje omgereden om er te komen langs de verharde weg. Maar zelfs in NL ben ik wel eens door een zandpad gestuurd ergens in Drenthe.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #108 Gepost op: november 09, 2013, 01:47:41 pm »

Alleen met drie kinderen 1van 11 en twee van 8 op weg naar Frankrijk was ik wat blij met TomTom aan boord. Alhoewel voor de ontwikkeling van de topografische kennis van de Kids is het gebruik van een kaart wel aan te bevelen. Volgend jaar voor het eerst met de klapper op pad en waarschijnlijk weer naar Frankrijk, waar we ons niet aan de voorgestelde TomTom route zullen houden zal het kaartlezen wel weer aanbod komen. Ben mij nu aan het oriƫnteren op de site van routenet waarbij de instelling met aanhangwagen ingetikt kan worden om zo de reistijden te bekijken. Want vakantiepret begint al met de voorbereiding
Gelogd

H Poulssen

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #109 Gepost op: november 09, 2013, 02:16:51 pm »

Soms navigeren wij van de ene naar de andere camping via de kortste route zonder van snelwegen gebruik te maken. Dit levert vaak spectaculaire uitzichten en erg mooie routes op.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #110 Gepost op: november 09, 2013, 05:47:39 pm »

..... Ben mij nu aan het oriƫnteren op de site van routenet waarbij de instelling met aanhangwagen ingetikt kan worden om zo de reistijden te bekijken. Want vakantiepret begint al met de voorbereiding
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #111 Gepost op: november 10, 2013, 08:52:29 pm »

Ik gebruik al een paar jaar mijn telefoon, met een versie van Sygic en Navigon. Werken feilloos. Zeer goede rijbaan begeleiding. Waardoor je met moeite verkeerd zal rijden. Mij is het de laatste jaren niet meer gelukt.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal