Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: wie navigeert er bij jullie?  (gelezen 37932 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rinus

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #15 Gepost op: september 13, 2009, 11:50:17 am »

Wij doen ook nagenoeg alles wat Giel Beelen ons voorschrijft met de TomTom. Niet dat ik nou zo'n groot fan van hem ben, maar hij is wel goed verstaanbaar (na 40 jaar in een rockbandje is dat toch verwonderlijk).
Afgelopen zomer hebben we voor de zekerheid ook routes heen en terug uitgeprint via Google Earth. Dat is ook best wel leuk om te volgen; alle verkeersknooppunten die je passeert staan er met foto en al op, en ook de rijstrook die je moet nemen is in kleur aangegeven.
Gelogd

Paulus

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #16 Gepost op: september 13, 2009, 10:32:21 pm »

De TT doet bij ons ook het zware werk tegenwoordig. Maar ik heb een 'kaarten-tick'. Ik kan er uren mee bezig zijn dus ik plan de route wel en volg hem ook als ik zelf niet rijd.
« Laatst bewerkt op: september 15, 2009, 07:15:29 pm door Paulus »
Gelogd

Marjon

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #17 Gepost op: september 15, 2009, 02:03:24 pm »

Wij hebben in onze auto een ingebouwde naf naf inzitten, maar die zetten we haast niet aan. Alleen als het niet anders kan. We hebben 2 kinderen op de achterbank die ieders een groot geel boek van Frankrijk bij zich hebben (gekregen van de buurman) en vooral de oudste die verteld ons wel even waar we heen moeten. Ik kan zelf ook heel verdienstelijk kaart lezen. En mijn man stippelt van te voren altijd uit waar we heen moeten.  :)
Gelogd

narnia

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #18 Gepost op: september 15, 2009, 06:22:13 pm »

mijn vrouw leest de kaart en ik rij.. :#
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #19 Gepost op: september 17, 2009, 10:23:27 am »

Wij doen ook nagenoeg alles wat Giel Beelen ons voorschrijft met de TomTom. Niet dat ik nou zo'n groot fan van hem ben, maar hij is wel goed verstaanbaar .......

Da's toevallig! Daarvoor had ik Giel ook aan staan in mijn TT. Duidelijke, heldere stem die goed door de muziek heen te horen was. Nu hebben we in de ene C5 een VDO Dayton (CD-rom/vast systeem) zitten en in mijn C5 zit een in-dash navigatie (Harddisk) van Magneta Marelli.

Persoonlijk vind ik de TT fijner, juist vanwege het feit dat de updates makkelijker en goedkoper in het navigatieapparaat te laden zijn......maar mijn huidige systeem vind ik meer chic....vast scherm in het dashboard, bediening vanaf het stuur enz......
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Bsb2010

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #20 Gepost op: april 23, 2010, 09:08:55 am »

Mmmm, in mijn Renaultje Megane (lease) had ik een ingebouwd systeem met scherm, tegenwoordig in mijn 13e handse Ovlov doe ik het gewooon met Tomtom, en anders heb ik ook altijd nog een hollandse mond en een klein beetje "over-de-grens-talenkennis" tot mijn beschikking, kwestie van naar een tankstation rijden en heel blont vragen hoe je verder moet richting weetikwaar.... Heb sowieso geen bijrijder en een kaart op de bijrijderstoel leggen met 2 hieperdepiep kindjes op de achterbank en kar achter je kont vind ik geen veilig idee... We hebben geen haast toch, rijden we desnoods stukkie om (verkeerd :() , zie je vaak de leukste plekkies 8)
Gelogd

naat

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #21 Gepost op: april 23, 2010, 09:58:24 am »

We printen de route van google of ANWB en dan mag mijn man voor tom tom spelen.
Ik rij, hij geeft de aanwijzingen. Een soort live tomtom dus.
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #22 Gepost op: april 23, 2010, 06:12:20 pm »

Wij gebruiken al enkele jaren Navigatie. Eerst twee systemen van Mio en nu de ge?ntegreerde DVD-navigator in mijn Renault. De laatste bevalt het beste. Voor de zekerheid nemen we ook altijd een kaart mee. Vorig jaar reden we door Parijs toen daar net de Tour de France aan kwam, veel drukte dus. Maar met ons navigatiesysteem een paar keer wat omgereden, maar geen enkele file gehad. Super dus!
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #23 Gepost op: april 23, 2010, 08:13:31 pm »

de cartrek doet bij ons de navigatie met igo8 er in is top maar neem voor de zekerheid wel een uitdraai mee voor het geval
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #24 Gepost op: april 23, 2010, 08:16:07 pm »

Ik met mijn kaartentik en bijv.  de Frankrijk wegenatlas (die dikke gele).
Als er lange stukken niet genavigeert hoeft te worden rij ik, anders moeder de vrouw.
Gelukkig gaat het wel 's mis met de route en dan kom je op de leukste plekjes.
Het is tenslotte vakantie dus als je in de ardennen al fout anders rijdt, vervolgens een mooie route volgt (zo'n groene op de kaart) en na wat dorpjes en terasjes ergens in Luxemburg op een camping uitkomt... lekker toch?
Voor het werk heeft moeders nu wel een stomstom, dus misschien dat ie nog 's in aktie komt op vakantie.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #25 Gepost op: april 23, 2010, 09:00:26 pm »

Wij gebruiken navman, kaarten en uitgeprinte verslagen van google earth, map24, etc...
ohja Anne kan kaart lezen en rijden ..ik alleen rijden  :O


Denk dat ik maar een cursus gps ga doen innclusief de laatst geupdate versies van de diverse navigatie systemen.....

auw...Annen slaat me...
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #26 Gepost op: april 23, 2010, 10:27:54 pm »

Wij rijden altijd op kaart.
Ik ben van mening dat als je op kaart rijdtb dat je beter de weg/geografie onthoud.
De vraag is ook of je dat wilt "leren".

Wij rijden dan nooit verkeerd of om :O
Wij rijden wel touristis als we ergens komen waar ik niet zo bekend ben :H
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

Steven

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #27 Gepost op: april 24, 2010, 06:46:23 am »

Dat valt echt reuze mee!

Voor mijn werk gebruik ik dagelijks een navigatiesysteem. En in de begindagen in mijn rayon Overijssel en Gelderland wist ik absoluut de weg niet. Maar na diverse keren met de nav te hebben gereden, kende ik de wegen in deze provincies op mijn duimpje. Toch rijd ik nog steeds met de nav aan i.v.m. eventuele files en 'ze' geeft aan wat de aankomsttijd is. Ideaal. In mijn priveauto heb ik een ge?ntegreerd navsysteem met een grote kaart. Volgens mij leert dit ook veel over de geografie en tijdens de vakantie rijden wij juist van de grote wegen af en door de kleinste dorpjes, omdat we zeker weten dat we altijd weer op de plek van bestemming aankomen. Heerlijk ontspannen.  :**
« Laatst bewerkt op: april 24, 2010, 06:48:35 am door Steven »
Gelogd

muis

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #28 Gepost op: april 24, 2010, 08:40:52 am »

Wij rijden altijd op kaart.
Ik ben van mening dat als je op kaart rijdtb dat je beter de weg/geografie onthoud.
De vraag is ook of je dat wilt "leren".

Wij rijden dan nooit verkeerd of om :O
Wij rijden wel touristis als we ergens komen waar ik niet zo bekend ben :H
:#
Gelogd

Leonard1948

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Es hat geklapt
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #29 Gepost op: april 24, 2010, 03:18:23 pm »

Wij hebben vorig jaar de TomTom van onze zoon geleend naar zuid Frankrijk - Ardeche,
maar hebben die enkel aangezet als er wegwerkzaamheden waren [voor een alternatieve route]
Mijn vrouw kan uitstekend kaartlezen [en ze doet het ook graag] dus heb ik de TomTom teruggegeven
en blijven voorlopig lekker samen hannesen met het dikke boek op schoot [naar Italië dit jaar.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal