Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: wie navigeert er bij jullie?  (gelezen 37935 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #30 Gepost op: april 24, 2010, 10:50:56 pm »

door mijn werk ben ik al zo verpest met een navigatiesysteem dat het ding op vakantie ook continu gebruikt wordt.
Wat wel leuk is, mijn navigatiesysteem slaat ook een GPS tracklog op zodat je bij thuiskomst de route kan bekijken in Google Earth.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #31 Gepost op: april 24, 2010, 11:02:43 pm »

door mijn werk ben ik al zo verpest met een navigatiesysteem dat het ding op vakantie ook continu gebruikt wordt.
Wat wel leuk is, mijn navigatiesysteem slaat ook een GPS tracklog op zodat je bij thuiskomst de route kan bekijken in Google Earth.

owwww dus jij gaat onderhand naar het sch..thuis op de navigatie :# :# :#
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #32 Gepost op: april 24, 2010, 11:06:48 pm »

owwww dus jij gaat onderhand naar het sch..thuis op de navigatie :# :# :#
Ben je alweer je eigen problemen op  >:(  andere aan het projecteren :H :H :H
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #33 Gepost op: april 24, 2010, 11:07:14 pm »

en nu weer on topic
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #34 Gepost op: april 29, 2010, 03:39:52 pm »

Tot voor 2 jaar terug altijd op de kaart. Ik rijden, vrouwtje lief kaart lezen, maar ook wel andersom. Gaat natuurlijk wel eens verkeerd, ben ietwat eigenwijs soms. Sinds de nieuwe auto met meegeleverde Michelin die niet meer wordt gemaakt, gebruiken we dat ding. zelfs dan weet ik het soms nog beter (wat dan weer niet juist is). wel bekijken we altijd vantevoren de route en ik probeer zoveel mogelijk zonder de navi te rijden. En vrouw navigeert nog steeds mee, want er gaat nog wel eens wat mis met zo'n navi. En voor langere reizen print ik ook nog iets van Locatienet uit. OOk die heeft ons wel eens de rimboe ingestuurd 4 jaar geleden en we er niet meer uitkwamen en bij een benzinepomp weer op de juiste route werden gezet. Kwestie van verkeerde afslag die we volgens de planning moesten nemen. Maar daarna klopte er niets meer van. Zelfs met de kaart kwamen we er niet meer uit. was in Tsjechie.
In Slowakije hebben we ook meegemaakt dat het ding een km of 10 niet wist waar hij was. Iedere keer weer als we er langs kwamen. Kennelijk buiten bereik of iets dergelijks. Maar kan ook een bug in de software zijn natuurlijk.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Leonard1948

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 54
  • Es hat geklapt
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #35 Gepost op: mei 06, 2010, 06:05:38 pm »

Vorig jaar mochten we de TOMTOM van zoon Nico meenemen naar de Ardeche,
maar we hebben hem nauwelijks gebruikt. Mijn vrouw vindt kaartlezen leuk en ze kan het ook goed.
Ik vind het leuk om haar de weggetjes te laten kiezen als we een dagje rondtoeren vanaf de camping.
Als je een eindje gaat rijden [zonder wezenlijk doel] heb je weinig aan een navigatiesysteem.
In de auto hebben we een VDO Dayton, maar die werkt tot Luxemburg; nieuwe schijfjes zijn erg
duur vergeleken bij een kaart van ? 16,- per land.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #36 Gepost op: mei 06, 2010, 06:55:47 pm »

Vorig jaar mochten we de TOMTOM van zoon Nico meenemen naar de Ardeche,
maar we hebben hem nauwelijks gebruikt. Mijn vrouw vindt kaartlezen leuk en ze kan het ook goed.
Ik vind het leuk om haar de weggetjes te laten kiezen als we een dagje rondtoeren vanaf de camping.
Als je een eindje gaat rijden [zonder wezenlijk doel] heb je weinig aan een navigatiesysteem.
In de auto hebben we een VDO Dayton, maar die werkt tot Luxemburg; nieuwe schijfjes zijn erg
duur vergeleken bij een kaart van ? 16,- per land.
Doen wij ook vaak in het buitenland. Maar de navi is erg makkelijk om de vw weer terug te vinden als je het rondtoeren zat bent. Ook op de motor doe ik dit, gewoon een eind wegrijden, doelloos en dan via de navi de kortste weg weer naar huis. Maar we gebruiken ook altijd de kaarten van het land, zie je ook waar leuke dingen zijn te beleven.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

spanbandje

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #37 Gepost op: mei 11, 2010, 10:09:11 pm »

De Navi doet het denkwerk tijdens de reis, maar de kaarten liggen klaar als backup,  ik heb het als Nooddienst monteur meegemaakt dat ik `s nachts op pad moest omdat de navi het niet meer deed en de mensen dachten dat dit onder een strandings geval viel, even doorrijden naar de pomp en daar een kaart kopen was toch vele malen goedkoper.
en ik kon het toch niet maken onderweg. :H
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #38 Gepost op: mei 12, 2010, 09:59:53 am »

De Navi doet het denkwerk tijdens de reis, maar de kaarten liggen klaar als backup,  ik heb het als Nooddienst monteur meegemaakt dat ik `s nachts op pad moest omdat de navi het niet meer deed en de mensen dachten dat dit onder een strandings geval viel, even doorrijden naar de pomp en daar een kaart kopen was toch vele malen goedkoper.
en ik kon het toch niet maken onderweg. :H

Ik heb gehoord dat mensen daar heel veel voor bellen, het ANWB steunpunt in Lyon krijgt ook vaak telefoontjes van mensen die hulpeloos staan te kijken omdat op de ringweg van parijs hun tomtom de geest heeft gegeven.
Je moet dus inderdaad altijd een papieren kaart als backup bij je hebben.
Nu heb ik naast m'n normale navigatie systeem voor in de auto ook nog een Garmin GPSmap 60csx voor het wandelen met daar ook de wegenkaarten van Europa geinstalleerd dus ik heb nog een backup voordat het papier er bij moet komen. Overigens heb ik in de jaren dat ik een navi gebruik nog geen uitval onderweg gehad gelukkig. Maar mijn vorige navi is wel 3 keer terug geweest ter reparatie en dan ben je blij dat je wel een backup hebt.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #39 Gepost op: mei 12, 2010, 10:51:44 am »

Het is altijd verstandig om een papieren kaart bij je te hebben. Electronica laat het soms afweten. Een Navi is een computertje. De ViaMichelin van ons die crasht wel eens en moet dan worden gereset. Denk dat dit met andere navi's ook wel eens gebeurt. Dus zorg altijd voor een kaart in de auto. Een kaart geeft overigens ook dingen aan die je op een navi niet ziet. Leuke plekjes als bergtoppen en riviertjes bijvoorbeeld. Zo maken wij vaak tripjes naar dingen die we op de kaart tegenkomen en pakt meestal erg goed uit.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RonaldA

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #40 Gepost op: mei 15, 2010, 03:42:01 pm »

Bij ons zorgt Claire voor de navigatie...

Heerlijk nooit meer verdwalen, lang leven onze garmin....... :#

Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #41 Gepost op: mei 15, 2010, 10:03:02 pm »

Bij ons doet de tomtom zijn werk. Maar een kaart is wel altijd in de auto. Een keer meegemaakt dat de tomtom niet meer werkte en dan geen kaart hebben. Dat is een ramp.
 
Gelogd

RdB

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #42 Gepost op: juli 13, 2010, 03:55:14 pm »

Video Dayton met de laatste kaarten..... met kaart in handschoenenvak voor noodgevallen.....
Ook de laptop gaat mee, dus via internet (goole maps/earth/ en diverse autoroute proggies) alles te vinden....
Gelogd

NiBiRo

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #43 Gepost op: juli 28, 2010, 12:42:47 pm »

Bij ons staat DomDom aan, geluid uit. Alleen maar voor de info, resterende tijd, kilometers en de geschatte aankomsttijd.
Als je de weg weet vindt ik naviekletsie sowieso onprettig. Meestal gebruik ik hem voor het laatste stukje....
Gelogd

cinber

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 10
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #44 Gepost op: augustus 17, 2010, 08:23:12 pm »

Tom Tom Garmin en kaart. Tja mannetje is een hebbe dingetjes freak. Dit jaar wel makkelijk want de tt crashte al bij Barneveld!!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal