Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omlaag

Auteur Topic: wie navigeert er bij jullie?  (gelezen 37934 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

famprima

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #45 Gepost op: augustus 17, 2010, 09:06:59 pm »

 :H :H :H :HIk lees de kaart en zeg dan waar René heen moet rijden. En dan doe ik het fout :H :H :H :H
zegt René dan.
En als ik rij zegt René: ik ga niet kaartlezen want dat kan ik niet. Moet ik het nog zelf doen!!! :H :H :H
Gelogd

screech

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #46 Gepost op: augustus 17, 2010, 09:09:58 pm »

:H :H :H :HIk lees de kaart en zeg dan waar René heen moet rijden. En dan doe ik het fout :H :H :H :H
zegt René dan.
En als ik rij zegt René: ik ga niet kaartlezen want dat kan ik niet. Moet ik het nog zelf doen!!! :H :H :H
ik hoor een navigatie aan komen.  :O
Gelogd

famprima

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #47 Gepost op: augustus 17, 2010, 09:10:44 pm »

ik hoor een navigatie aan komen.  :O

Ha! eerder een echtscheiding...
Gelogd

masker

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #48 Gepost op: september 21, 2010, 10:48:16 pm »

hoi ,
mijn man heeft geen rijbewijs dus ik rijd  :Oen hij  doet de navigatie en na jaren de kaart te hebben gebruikt wat prima ging
wilde hij een tomtom dus okee tomtom ik word er doodziek van dat ding!!!!! want voor de zekerheid gaat hij alles controleren op de kaart of hij vind dat
de route op de kaart sneller is en dan blijft dat dingen maar lullen! keer direct om, probeer  tekeren!
en al weken van tevoren zit hij dat ding te updaten ja hij heeft een nieuw speeltje! en ik een hoop ergenis!
Gelogd

Piet Peters

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #49 Gepost op: september 22, 2010, 04:53:51 am »

TomTom live die geeft live files door maar wel altijd de kaart mee.
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #50 Gepost op: september 22, 2010, 09:04:56 am »

Ik heb op lange trajecten vaak wel de navigatie aanstaan, maar meer ook omdat ik dan ongeveer weet hoe laat ik er ben en hoe ver het nog is. Ook is het handig dat de navigator al vroeg aangeeft welke rijbaan je moet hebben, handig in grote steden.

We zorgen er altijd voor de route ook op een andere manier beschikbaar te hebben (kaart, beschrijving). Waarbij ik trouwens wel heb geleerd: zorg ervoor dat die kaart of beschrijving tot aan het eind toe nauwkeurig is en gedetailleerd genoeg... Afgelopen zomer strandden we op nog geen 2 kilometer van de camping: helling van ongeveer 15 graden naar beneden, rechts boerderij en links een muur en toen was het "einde asfalt"  :?

Zie de foto: we kwamen zeg maar "vanaf de bovenkant". Zowel de navigator als (later bij controle) Google Maps geven aan dat daar een weg ligt.   ::)
Gelogd

Klavertjes

  • Global modderklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.784
  • Merk Vouwwagen: Opus Camper all-road 2022
  • Opus Camper all-road 2022
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #51 Gepost op: september 22, 2010, 09:08:02 am »

Dit is ook echt iets wat je in Engeland kan overkomen (niet dat het asfalt ophoudt, maar dat navigatie of kaart je op een onhandige tot onmogelijke route naar de camping stuurt).

Wij printen altijd het advies op de site van de camping uit, vaak voor het laatste stuk wat extra km's, maar wel de route die geschikt is voor auto + aanhanger!
Gelogd
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 437
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #52 Gepost op: september 22, 2010, 04:23:04 pm »

wij noemen haar truus, ze doet het lekker, brengt ons overal heen.......... :J
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

PeterKr

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #53 Gepost op: juli 12, 2011, 08:45:15 pm »

Wij rijden hoofdzakelijk op de tomtom en om mijn vrouw bezig te houden laat ik haar af en toe op de kaart kijken >:(

gr Peter
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #54 Gepost op: juli 12, 2011, 09:33:29 pm »

Ik bereid de route altijd voor door goed op de kaart te kijken en soms wat wegnummers op te schrijven met de grote plaatsen als richtlijn. Maar dat doe ik vooral voor het geval de navigatie uitvalt en je het zelf even moet doen. En dan nog vooral voor het laatste stuk als je de snelweg afbent, want de route naar zuid Duitsland/Alpenlanden ken ik inmiddels wel  ;).
Ook kijk ik naar eventuele grote wegwerkzaamheden of andere te verwachten bijzonderheden. Maar de ervaring leert dat we vooral op de navigatie op de plek van bestemming komen, tot nu toe zonder problemen.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #55 Gepost op: juli 13, 2011, 07:40:14 pm »

Ik heb een zwak voor kaarten dus die gaan altijd mee.
Maar het rijden gaat meestal gewoon op de trix, zo noemen we onze navigatie miepje omdat de enige nederlandse stem die erop zit een beetje op Beatrix lijkt.

Met het wegenkaartenboek (de bekende van MICHELIN met de gele ringband) kan ik alles, daar kun je ook de mooiste routes in ontdekken als je deze weet te lezen.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Richard

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #56 Gepost op: juli 13, 2011, 08:01:59 pm »

Ik heb een zwak voor kaarten dus die gaan altijd mee.
Maar het rijden gaat meestal gewoon op de trix, zo noemen we onze navigatie miepje omdat de enige nederlandse stem die erop zit een beetje op Beatrix lijkt.

Met het wegenkaartenboek (de bekende van MICHELIN met de gele ringband) kan ik alles, daar kun je ook de mooiste routes in ontdekken als je deze weet te lezen.
en hoe moet je die dan lezen?
kan ik ook eens anders rijden ...
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #57 Gepost op: juli 13, 2011, 08:59:37 pm »

en hoe moet je die dan lezen?
kan ik ook eens anders rijden ...

Is eigenlijk heel makkelijk.
Op de kaarten zie je bij sommige wegen een groene rand ernaast lopen dat is een teken dat het een "mooie" weg is.
Daarnaast kun je er vaak van uitgaan dat wanneer je veel kronkels ziet i.p.v. een rechte weg je ook een leuk stukje gaat tegenkomen.
Ook als er een "waaiertje" langs de weg staat dan betekent dat een vergezicht of uitkijkpunt.
En natuurlijk de tekens van de ru?nes, kerken, kastelen, grot, toeristen treintje, parken, safariparken etc. waar je op kunt letten.
Ik vind het ook heerlijk om af en toe een pontje te pakken i.p.v. een brug.

Omdat de schaal van deze boeken 1:300.000 of 1:250.000 is kun je erg veel informatie eruit halen.

Maar die routes rij ik liever wel met alleen de auto zonder dat daar iets achter hangt :# die vele kronkels wijzen meestal op een steile berg waar je niet rechtdoor tegenop kunt.
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2011, 09:05:17 pm door gaan »
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Richard

  • Gast
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #58 Gepost op: juli 13, 2011, 09:03:00 pm »

Is eigenlijk heel makkelijk.
Op de kaarten zie je bij sommige wegen een groene rand ernaast lopen dat is een teken dat het een "mooie" weg is.
Daarnaast kun je er vaak van uitgaan dat wanneer je veel kronkels ziet i.p.v. een rechte weg je ook een leuk stukje gaat tegenkomen.
Ook als er een "waaiertje" langs de weg staat dan betekent dat een vergezicht of uitkijkpunt.
En natuurlijk de tekens van de ru?nes, kerken, kastelen, grot, toeristen treintje, parken, safariparken etc. waar je op kunt letten.
Ik vind het ook heerlijk om af en toe een pontje te pakken i.p.v. een brug.

Omdat de schaal van deze boeken 1:300.000 of 1:250.000 is kun je erg veel informatie eruit halen.

Maar die routes rij ik liever wel met alleen de auto zonder dat daar iets achter hangt :# die vele kronkel wijst meestal op een steile berg waar je niet rechtdoor tegenop kunt.


Thx voor de info :K
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:wie navigeert er bij jullie?
« Reactie #59 Gepost op: juli 13, 2011, 09:44:52 pm »

Hier even een voorbeeld van zo'n stukje kaart

wat kun je zo al zien

- de duidelijke groene lijnen geven dus de mooie routes aan
- ongeveer in het midden zie je "le Genepi" dat is waarschijnlijk de naam van de berg die 1769 meter hoog is en rondom een mooi uitzicht heeft (blauwe waaiertjes alle kanten op)
- de kronkels bij Sievoz le-haut moet je denk ik niet met een zware aanhanger nemen, daar worden de koppelingsplaten niet vrolijk van.
- langs de D114 naar de Col de Malissol zie je eerst één > (7-12 % steil) staan en daarna twee >> (meer dan 12% steil) staan ook beter zonder aanhanger.
- bij Le Villaret loopt een toeristen treintje (altijd leuk met kinderen) dat treintje gaat ook door een aantal tunnels heen, volg het zwarte lijntje maar (die verdwijnt af en toe onder de grond.
- in de omgeving van Le Villaret zijn ook een aantal mijnen te vinden (symbool met het gekruiste schepje en pikhouweel)
- aan kerken geen tekort op dit kaartje (bolletje met kruisje eraan)
- bij St. Pierre zie je een brede rievier waar linksbovenin een zwart boogje staat, dat boogje is een dam en de letters E.D.F die erbij staan staan voor de Franse electriciteits maatschappij. Daar staat dus een waterkrachtcentrale. aangezien er geen enorm meer zit zal er meer kans zijn op een behoorlijk hoogte verschil.

En zo kun je vaak nog veel meer leuke dingen zien.
Ik weet dat het treintje, de mijnen en de waterkrachtcentrale wel iets zijn voor onze kleine vent van 3 die vindt dat fantastisch
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal